Ensimmäinen ratsastaja

Keskustelua sanasta
Aimee
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2020, 18:15

Re: Ensimmäinen ratsastaja

Viesti Kirjoittaja Aimee »

Messiaaninenjuutalainen ja raamatunopettaja selittää ratsastajat näin:
https://www.tv7.fi/vod/player/71815/ Ilm. 6 osa1/2
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2192
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ensimmäinen ratsastaja

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

kalamos kirjoitti: 14 Marras 2020, 15:17 Mitä ajattelet siitä,
että nuo neljä ratsukkoa
olisivat pahuuden henkiolentoja?
En pidä niitä demoneina, vaan asioina. Kuvaavat yleisellä tasolla vitsauksia, kukin tietynlaisia vitsauksia. Ovat siis samalla symboleja näille reaalimaailman tapahtumille. En pidä niitä siis joinain tiettyinä persoonina.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
kalamos
Viestit: 246
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 13:53
Viesti:

Re: Ensimmäinen ratsastaja

Viesti Kirjoittaja kalamos »

Kiitos vastauksesta.
Minä ymmärrän niiden oleva henkivaltoja.

Esimerkiksi neljäs ratsastaja Kuolema
on Raamatun mukaan henkivalta,
joka pitää hallussaan ihmisiä.
Samassa kohdassa mainittu Tuonela
on vastaava henkivalta.
Ja kumpikin joutuu aikanaan luovuttamaan
hallussaan olevat ihmiset
viimeiselle tuomiolle (Ilm 20:14).

PS

Ja tuossa videossa,
johon edellä annoin linkin
tuo hallava ratsukko näkyikin.

Ei ole mitenkään mahdollista,
että tuo uutispalvelu
olisi Kairon kauheuksista
päivän uutisia tehdessään
ehtinyt saatikka uskaltanut
tai edes kenenkään mieleen noussut
tehdä tuollainen feikki.
Kalamos yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa.
Sinettisormus

Re: Ensimmäinen ratsastaja

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sansa; Ilmestyskirja 6 :
http://rkk-sansa.net/kuuntele/audio/?k= ... aa&t=25:17

Noin minäkin olen tuon mielessäni tulkinnut, kuin Norvanto tuossa kertoo.
Pi_O

Re: Ensimmäinen ratsastaja

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Vinkki Ilm. 6:een:

Jeesus Kristus ei lähetä antikristusta vaan Pyhän Hengen, joka kirkastaa Kristusta.
Antikristus on Saatanan lähettämä henki, joka vastustaa Kristusta.
Nämä olennot, jotka sanovat "tule" ovat Jumalan palvelijoita eivät Saatanan.
Nämä olennot toimivat, kun Jeesus Kristus avaa sinetin/t.

Saatana ei ole taistelijaenkeli kuten Arkkienkeli Mikael vaan serafi eli ylistäjäenkeli. Hänen tehtävä oli ylistää Jumalaa, mutta hän ylpistyi ja alkoi kapinoimaan. Saatanasta tuli itseoppinut taistelija, mutta häviää silti aina Arkkienkeli Mikaelille.

Vaikka mainitut olennot ovat ilmeisesti myös serafeja niin he yhä ylistävät ja palvelevat Jumalaa.
Saatana ei lähetä "omiaan" tappamaan toisiaan vaan Jumalan pyhiä. Näissä taisteluissa pahat tappavat toisiaan vrt.

Tuomarien kirja 7
21 Ja he seisoivat kukin paikallaan leirin ympärillä. Mutta leirissä kaikki juoksivat sekaisin, kirkuivat ja pakenivat.
22 Ja kun he puhalsivat noihin kolmeensataan pasunaan, niin Herra käänsi toisen miekan toista vastaan koko leirissä, ja leiri pakeni Beet-Sittaan asti Sereraan päin, Tabbatin luona olevan Aabel-Meholan rantaan saakka.



Nykyään eksytystä on todella paljon liikenteessä. Olkaa tarkkoja, että kenen ääntä kuuntelette!

Johannes 10
7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
Maaret

Re: Ensimmäinen ratsastaja

Viesti Kirjoittaja Maaret »

AOAOAOAOAO kirjoitti: 14 Marras 2020, 19:17
kalamos kirjoitti: 14 Marras 2020, 15:17 Mitä ajattelet siitä,
että nuo neljä ratsukkoa
olisivat pahuuden henkiolentoja?
En pidä niitä demoneina, vaan asioina. Kuvaavat yleisellä tasolla vitsauksia, kukin tietynlaisia vitsauksia. Ovat siis samalla symboleja näille reaalimaailman tapahtumille. En pidä niitä siis joinain tiettyinä persoonina.
Samaa mieltä. Jos sota ja nälänhätä eivät ole persoonia niin ei ole myöskään valkoinen hevonen.
Sille annettiin seppele joka kuulemma voidaan kääntää myös corona. Miksi tälle taudille annettiin nimi korona?

Toisaalta tuo jousikin on erikoinen. Se on siis ase mutta ei mainita nuolia? Onko se jonkinlaista valloitusta "asein" mutta ei kuitenkaan sotaa?
Maaret

Re: Ensimmäinen ratsastaja

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Olennot ovat eläinkasvoisia ja siksi olen ajatellut niiden olevan luomakunnan edustajia.
Luomakunta toteuttaa Jumalan tahtoa ja siksi ihmiset näkevätkin sodat, nälänhädät luomakunnan tapahtumina.
Vastaa Viestiin