Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Keskustelua sanasta
Maria

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Maria »

Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.
5. Moos. 32:4
Maria

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Maria »

"Niin Herra on sorretun linna, linna ahdingon aikoina.
Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.
Veisatkaa kiitosta Herralle, joka Siionissa asuu, julistakaa kansojen keskuudessa hänen suuria tekojaan."
Ps. 9:10-12

"Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee; riemuitkaa, te maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, ynnä metsä ja kaikki sen puut; sillä Herra lunastaa Jaakobin, kirkastaa itsensä Israelissa."
Jes. 44:23
Sinettisormus

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiistai 19.1.2021
Muistakaa johtajianne, niitä, jotka julistivat teille Jumalan sanaa. Pitäkää mielessänne, miten he elämänsä elivät, ja ottakaa heidän uskonsa esikuvaksenne.

Hepr. 13:7

Raamattu on siitä kiva kirja, että siihen saa aivan uuden näkökulman kun alkaa lukea sitä esim. niin, että se mitä Jumala siellä jollekkin puhui, esim. Moosekselle, lukee sen niin että Jumala puhuu sen sinulle.
Miettiä .. mitä Jumala missäkin kohtaa tarkoittaa juuri sinun elämässäsi.
Tätä kannattaa harjoittaa ja sana muuttuu entistäkin elävämmäksi.
Sinettisormus

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus tuli heidän luokseen ja sanoi heille: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä…

Matt. 28:18
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Naah.3:14 Ammenna itsellesi vettä piirityksen varalta,vahvista varustuksiasi,astu liejuun,polje savea,käy kiinni tiilenmuottiin. Ps.31:22 Kiitetty olkoon Herra,sillä Hän osoitti minulle ihmeellisen armonsa piiritetyssä kaupungissa.
Sinettisormus

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen kiitosvirsi.
Nämä tuomasi jakeet alkoi jotenkin puhuttaa 🙇‍♀️👑💖
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Joh.4:13-14 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle;Jokainen joka juo tätä vettä janoaa jälleen.mutta joka juo sitä vettä,jota minä hänelle annan,se ei ikinä janoa,vaan se vesi,jonka minä hänelle annan,tulee hänessä sen veden lähteeksi joka kumpuaa iankaikkiseen elämään.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Elävää Leipää ja Vettä kotimatkalle

Viesti Kirjoittaja Maria »

Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
Jes. 43:10

Autuaat ne, jotka sinun huoneessasi asuvat! He kiittävät sinua alati. Sela.
Ps. 84:5

Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Jes. 44:6

Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä.
Ps. 27:4

Daavidin virsi. Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi? Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta; joka ei panettele kielellänsä, joka ei tee toiselle pahaa eikä saata lähimmäistään häväistyksen alaiseksi.
Ps. 15:1-3

Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.
Jes. 44:8

Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat.
Joh. 7:38

Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
Jes. 58:11

Mutta sinä Israel, minun palvelijani, sinä Jaakob, jonka minä olen valinnut, Aabrahamin, minun ystäväni, siemen, jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt, älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.
Jes. 41:8-10

Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.
Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta. Sillä minä olen Herra, sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun vapahtajasi: minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Etiopian ja Seban.
Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
Jes. 43:1-4

Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
Jes. 43:5

Mutta sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, älä säiky, Israel. Sillä katso, minä pelastan sinut kaukaisesta maasta, sinun jälkeläisesi heidän vankeutensa maasta. Ja Jaakob on palajava, elävä rauhassa ja turvassa, kenenkään peljättämättä.
Jer. 30:10

Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
Jes. 48:12

Näin sanoo Herra voidellulleen Koorekselle, jonka oikeaan käteen minä olen tarttunut kukistaakseni kansat hänen edestään ja riisuakseni kuninkaitten kupeilta vyöt, että ovet hänen edessään avautuisivat eivätkä portit sulkeutuisi: Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat.
Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.
Jes. 45:1-3


Kuuntele, Israelin paimen. Sinä, joka johdat Joosefia niinkuin lammaslaumaa, sinä, jonka valtaistuinta kerubit kannattavat, ilmesty kirkkaudessasi.
Ps. 80:2

Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Ilm. 1:8

Niinkuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrellensa ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita.
Jes. 40:11

Ja minä herätän heille paimenia, ja ne kaitsevat heitä; eivät he enää pelkää eivätkä säiky, eikä heistä yhtäkään puutu, sanoo Herra.
Jer. 23:4

Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
Hes. 34:11

Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
Hes. 34:23

Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
Joh. 10:11

Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
Hebr. 13:20

Sillä te olitte eksyksissä niinkuin lampaat, mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.
1. Piet. 2:25

Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
Hes. 34:14

sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.
Ilm. 7:17
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin