kolmiyhteinen Jumala

Keskustelua sanasta
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAO, Tuosta Elohim-sanasta ei sinun kannata alkaa isoa juttua tekemään. Jeesus itsekin on sanonut, että hänen Isänsä on ainut totinen Jumala.

VT:n sana "elohim" tarkoittaa samaa kuin UT:n "theos", siitäkin huolimatta että "elohim" on monikkosana. Elohim-sanaa ei ole käännetty tarkoittamaan monikkoa kun vain noin 200 kertaa, noin 2600 esiintymiskerrasta (King James Concordance, H430). Noissa noin 200 kerrassa jolloin sana on käännetty viittaamaan epäjumaliin, nämä epäjumalat eivät näennäisyydestään huolimatta olekaan oikeasti jumalia, koska ne eivät ole luonnostaan jumalia (Gal.4:8). Eli meillä on jo tuossa noin 2400 todistusta siitä että sanaa ei pidä tulkita niin kuin haluaa, vaan sen tulkintaa on tutkittava tapauskohtaisesti ! Ja VARSINKAAN sen ei pidä tulkita tarkoittavan monikkoa, koska Elohim-sanalla ei varsinaisesti ole yksikköä tai monikkoa, vaikka se onkin monikkomuodossa.

Jos sinulla on "sakset", onko sinulla silloin monta saksea ?

Jos sinulla on "housut", onko sinulla silloin monta housua ?

Jos otit "loparit", otitko silloin monta kertaa loparin ?

Tiesitkö, että jopa aurinkoa, kuuta ja taivaan joukkoja kutsuttiin myös nimellä "elohim" (5.Moos.17:2-3), ja silti, elohim ei noissa yhteyksissä todista, että ne ovat Jumala tai jumalia. Kun VT tarkoittaa varmuudella Isää Jumalaa, se käyttää sanaa JHWH. Katso esimerkiksi 5 Moos 6:4. Ja silloin muuten VT varmuudella EI tarkoita Poikaa (siinä sivussa) !!!
AOAOAOAO kirjoitti:1.Kol.1:16 Sillä Hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen,
No tässä jälleen kerran havaitsemme, että kun on tarpeeksi ruusunpunaiset silmälasit päässä, niin kaikki alkaa näyttää ihanan ruusunpunaiselta !!!

Eli mietitäänpä hieman, mitä yrität väittää.

Väite: "kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen" tarkoittaisi, että Jeesus on luonut kaiken.

Vertaapa tuota lausetta näihin lauseisiin:

Leipuri sanoo: "pullat on luotu pellin kautta ja pellille" - tarkoittaako se, että pelti on se joka leipoi ??? Eikö kuitenkin leipuri ???

Taiteilija sanoo: "taideteos on luotu kankaan kautta ja kankaalle" - tarkoittaako se, että kangas teki taideteoksen ??? Eikö kuitenkin taiteilija ???

Huomaatko itse: se, että sanotaan että "joku matkaa Grönlannin kautta ja Grönlantiin", ei suinkan tarkoita sitä että Grönlanti matkaisi YHTÄÄN MIHINKÄÄN.

Kysynpä nyt kuitenkin, onko tämä lauseen mukaan sinun mielestäsi Jeesus tehnyt itsensä Herraksi ja Kristukseksi:
Apt 2 kirjoitti:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Olli kirjoitti :
"Vielä toki haluaisin kuulla, mitä kolmiyhteysharhaoppiin uskovien mielestä tämä lause kuuluisi tulkita:
(1 Kor 15:28) "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Niin, tästä vielä sen verran, että vastauksessasi oli paljon sanoja, mutta ei yhtäkään, joka olisi selventänyt sitä kysymystä, että JOS Jeesus olisi Jumala, niin eikö silloin Jumala olisi tässä lauseessa kaikki kaikessa jo ENNEN ennen kuin Jeesus alistetaan Isän alle ?

Tämä Raamatun lause on yksi MONISTA väkevistä todistuksista siitä että kolmiyhteysoppi on puhdasta harhaoppia.

Koko Raamatun logiikka on selkeää kun ymmärtää että Isä on Jumala ja Jeesus on Hänen Poikansa. Jos näitä sekoittaa hiemankin, koko sisältö menee yhdeksi pullamössöksi jota kutsutaan nimellä kolminaisuusoppi.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Olli. Sinä kiistät Jeesusksen Jumaluuden. Siinähän kiistät.

Nuo sinun "vastauksesi" eivät ole mitään muuta kuin saivartelua, eivät mitään muuta.

Aiemmissa viesteissäni siteerasin useita eri Raamatun kohtia Jeesuksen Jumaluudesta, Jumalan Ykseydestä. Jos ne eivät sinua vakuuta niin omapa on häpeäsi.

Olet aika yksin tuon käsityksesi kanssa kristittyjen suuressa joukossa. Onneksi. Alkuseurakunta jo taisteli erilaisia lahkoja vastaa, joista eräät kiistivät Jeesuksen Jumalaluuden, mutta mikä jo aikapäivää sitten JULISTETTIIN HARHAOPIKSI.

Joh.8:58 "Jeesus sanoi heille; Todella todella sanon teille, ennen Aabrahamin syntymistä MINÄ OLEN " Jeesus ei sanonut "olin" vaan "OLEN", tuskinpa vahingossa.

Kristuksen Henki on Jumalan Henki niin kuin Raamattu kirjoittaa.

Joka on nähnyt Jeesuksen on nänhyt Isän niin kuin Raamattu kirjoittaa.

IMMANUEL IMMANUEL IMMANUEL

VT:n ehkä voimakkain ja selvin, ja ainakin minun mielestäni kaunein kirjoitus JEESUKSEN JUMALUUDESTA on edelleen Jesaja 9:5

Sillä lapsi on meille syntynyt, POIKA on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas.

Nimi, " Ihmeellinen Neuvonantaja" kuvaa Pyhää Henkeä. Joh.15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin Hän on todistava minusta.

Jeesus todistaa Johanneksen Evankeliumissa erityisesti Pojan ja Isän Ykseyttä.

Jokainen tätä keskustelua seurannut voi itse tarkemmin perehtyä niihin lukuisiin HARHAOPPEIHIN joita syntyi jo ensimmäisinä kristillisinä vuosisatoina.

Luuk.12:8-9

Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.

Luuk.9:26

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.


Joh.17:26 Ja Minä olen tehnyt SINUN NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Ja, monta muuta kertaa Jeesus todisti, että Isän Nimi on Jeesus, jota Nimeä Isä käytti lihaksi tulleena eli inkarnoituneena.

Joh.17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka Sinä annoit Minulle maailmasta. He olivat Sinun, ja sinä annoit heidät Minulle, ja he ovat ottaneet Sinun sanastasi vaarin.


Jeesuksen Jumaluudesta kertoo myös Raamatun kohta, jossa ilmoitetaan KUKA VALITSI pelastukseen pääsevät;

Joh.15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan MINÄ OLEN teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.


Isän Nimi on Jeesus. Jes.9:5 Iankaikkinen ISÄ

Pojan Nimi on Jeesus. Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. Jes.7:14

Matt.1:23 Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.


Pyhän Hengen Nimi on Jeesus. Jes.9:5 Ihmeellinen Neuvonantaja

Apt.1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan MINUN todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jeesuksen Jumaluudesta, ja siitä että on olemassa vain Yksi Jumala, todistavat Pyhäkköteltta, sen etummainen osa, ja Kaikkein Pyhin, sekä niissä olevat esineet.

Jeesus on Sana.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

En valitettavasti ymmärrä tuosta viestistä mitä ajat takaa.
Ja, monta muuta kertaa Jeesus todisti, että Isän Nimi on Jeesus, jota Nimeä Isä käytti lihaksi tulleena eli inkarnoituneena.
Sellaista kohtaa ei Raamatussa ole. Valitan.
Jeesuksen Jumaluudesta, ja siitä että on olemassa vain Yksi Jumala, todistavat Pyhäkköteltta, sen etummainen osa, ja Kaikkein Pyhin, sekä niissä olevat esineet.
Nyt olet kyllä jo täysin inhimillisen ymmärryksen ulottumattomissa. Kyllähän terve järkikin sanoo, että pyhäkkötektan kaikkein pyhin kuvaa Isää ja etuummainen osa Jeesusta, joka on ainoa tie kaikkeinpyhimpään.

Mikset puhu konkreettisesta todistuksesta --- kerronpa: koska SITÄ EI OLE !!!

Palataanpa vielä tuohon kohtaan jota pidit todistuksena siitä että Jeesus loi maailman - ja jonka osoitin olevan juuri päinvastoin - eli että Jumala loi maailman Jeesuksen KAUTTA, ilman Jeesuksen omaa voimaa tai valtaa.
1.Kol.1:16 Sillä Hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen,
Verrataanpa tätä hieman Heprealaiskirjeeseen.
Hepr 1 kirjoitti:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
Tässä sanotaan aivan suoraan, että aiemmin Jumala = Isä on puhunut MUIDEN kautta, mutta viimeisinä päivinä POJAN kautta. Toisin sanoen, Poika EI VOI olla Jumala !!!

Samoin, tässä sanotaan, että "hän myös on maailman luonut", eli Jumala on maailman luonut, ei Poika !!!

Valitan, mutta Raamattu todistaa selkeästi tämän asian. Et yksinkertaisesti löydä kohtaa joka todistaisi sitä mitä väitit, sen sijaan minä olen näyttänyt jo kaksi kohtaa jotka todistavat että olit väärässä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jeesuksen Jumaluudesta todistaa myös kreikan kielioppi, josta on ollut keskustelunavaus 18.6.2016 Suomi24-sivuston Yleistä kristinuskosta osiossa.

Nimimerkki " herrens tiggare" on tehnyt hienon avauksen ketjuun. Jokaisen tätäkin ketjua lukeneen kannattaa ehdottomasti lukea se. Ketjun viimeinen, toistaiseksi, kommentti toteaa myös hyvin kuinka yhä uudestaan vanhat HARHAOPIT nousevat ajoittain esille.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14338272 ... jumaluuden
Viimeksi muokannut AOAOAOAOAO, 03 Touko 2017, 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kaikkein Pyhimmässä Liitonarkki kuvasi Jumalaa useilla eri tavoin.

Jumala Sana, jota laintaulut kuvasivat, olivat Liitonarkin SISÄLLÄ, eli olivat YDIN osa JUMALUUTTA. 1.Joh.1:1

Liitonarkin alaosa kuvasi poikaa, minkä kertoo se, että se oli ELÄVÄSTÄ materiasta, puusta. Se, että puu oli sekä sisältä että ulkopuolellta kullattu kuvasi tämänkin osan ( Poika ) Vanhurskautta, sitä SAMAA Vanhurskautta joka oli Liitonarkin Kannella, joka oli KOKO KULTAA, joka myöskin kuvasi Poikaa.

Kansi kuvasi Pojan Taivaallista Kirkkautta, ja SUUREMMUUTTA, verrattuna Liitonarkin puiseen Kullattuun alaosaan.

Liitonarkin Kannessa, Jeesuksessa,oli KAKSI Kerubia, jotka olivattehty niin, että NE OLIVAT YHTÄ KANNEN KANSSA, takomalla tehty.

Kerubien välissä oli " EI MITÄÄN".....MUTTA....

Jumala sanoi, MINÄ PUHUN NIIDEN VÄLISSÄ.

Se, että Jumala ilmoitti puhuvansa siinä kohden, jossa" ei ollut mitään", kertoo sen, että Jumala on HENKI, jota kukaan ei koskaan nähnyt.

Tuo Näkymätön EI-Aineellinen Jumala tulee Tahtonsa mukaan näkyväksi, Telttamajan etummaisessa osassa erilaisten ns. Armovälineiden kautta kuin myös etupihalla olevan uhrialttarin ja sen Uhrien kautta, jotka nekin kuvaavat Jeesusta.

Myös Vesiallas ja siinä oleva Vesi kuvaavat Jeesusta sinä Jumalana joka puhdistaa/vanhurskauttaa syntisen.

Lampunjalka, KOKONAAN KULTAA, niin kuin Liitonarkin ylinosa, Kansi, kuvaa niitä LAINTAULUJA, jotka ovat Liitonarkin SISÄLLÄ. Lampunjalassa olevien 7 lampunVOIMA oli ÖLJY, joka kuvasi PYHÄÄ HENKEÄ.

Tämä SAMA HENKI oli myös vastapuolellaolevalla Pöydällä, jossa ns. Näkyleivät olivat. Näkyleivät kuvasivat Kristuksen Vanhurskasta, hapatonta eli synnitöntä Ruumista.

Näkyleivät kuvasivat sekä Jeesuksen vanhurskauttamaa Seurakuntaa että itse Jeesusta.

Näkyleipien VOIMA oli sama kuin Lampunjalan lampuissa, näkyleivät olivat leivottu ÖLJYYN, joka kuvasi niissä olevaa PYHÄÄ HENKEÄ, sitä Henkeä Joka on " sisäisesti teissä"-

Luuk.17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä

Suitsukealttari Telttamajan etuosassa kuvasi Jeesuksen Rukousta omiensa puolesta maan päällä seurakunnassa. Siinä ei enää saanut uhrata mitään, eikä laittaa hekuvien hiilien päälle muuta kuin Pyhää Suitsuketta, joka myöskin kuvasi Pyhää Henkeä.

Näkyleipäpöydällä ollut viini oli muistutus etupihalla VUODATETUSTA VERESTÄ. Siis, se oli MUISTUTUS, JO VUODATETUSTA, YHDEN UHRIN VERESTÄ, POJAN VERESTÄ.

Tuosta viinistä sanottiin, ettei sitä saanut kaataa suitsukealttarille,vaan se tuli VUODATTAA ( eli, kaataa maahan ). Jos veri olisi kaadettu suitsukealttarin hehkuville hiilille, se olisi ollut esikuva JO UHRATUN UUDELLEEN UHRAAMISESTA, mikä olisi mahdotonta. Eli, Jeesus olisi tämän esikuvan mukaan aina uudestaan ja uudestaan ristiinnaulittu, jos viiniä olisi vuodatettu suitsukealttarille.

Telttamajan etuosa kuvaa kristillistä, vanhurskautettua, seurakuntaa ajassa. Jossa Jumalan Sanaa valaisee Pyhän Hengen vaikutuksen mukaan ( Lampunjalka ja Öljy ).

Suitsukealttari kuvaa rukousta Pyhässä Hengessä. ja Totuudessa. Joh.4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.

Joh.8:58

Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, MINÄ OLEN.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5026
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen AO! Kyllä on selvääkin selvempää, että Jeesus on Jumala, ilman sitä pelastustyö olisi vajavainen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

Nuo kuvat ovat ihmisten niille antamia, eikä niillä siten ole mitään todistusarvoa tässä asiassa.

Otetaanpa siis puhtaasti faktat faktoina. Kuten edellä kävimme läpi, Jeesus ei siis luonut maailmaa omassa voimassaan, vaan Isä loi maailman ja kaiken mitä siinä on, Jeesuksen kautta.

Jeesus ei myöskään tehnyt ihmeitä omassa voimassaan, vaan sillä voimalla joka tuli Isältä.

Jeesuksessa oli omakin tahto, mutta Hän ei tehnyt omaa tahtoaan, vaan Isän, joka Hänet oli lähettänyt.

Jeesus itse kielsi olevansa Jumala.

Jeesus rukoilee Isää. PH rukoilee Isää. Isä ei rukoile ketään, vaan Isä on ihmisten, Jeesuksen ja Pyhän Hengen rukouksen kohde. Rukous on kääntymistä jonkun suuremman puoleen.

Olemmeko näistä asioista samaa mieltä vaiko eikö ?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tämä on puhdasta faktaa kyllä, minkä Olli sanoi...

Se tässä vaan on että me emme keksutele lihallisen Jeesuksen kanssa, vaan meitä ohjaa Henki, joka on Jeesuksen Henki joka on taas Isästä Jumalasta lähtöisin. EI OLE KUIN YKSI TIE ja se on JEESUS!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Se että onko Jeesus Jumala, vai kutsutaanko Häntä Jumalaksi Jumalan sijaan, niin sillä lienee yhtä paljon meille hyötyä kuin eksytystäkään kuin vertailisimme että kumpi on suurempi, maa vai taivas. Meidän sielullemme se yhden tekevää. Muutenhan tie Taivaaseen kulkisi viisautemme kautta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

HARHAOPISTA NIMELTÄ AREOLAISUUS, Jeesuksen Jumaluuden kieltäminen ;

https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

https://en.wikipedia.org/wiki/Arianism

Aapeli Saarisalo kirjoittaa Raamatun Sanakirjan kohdassa " Harhaoppi" mm. näin ; ......" Kuten jo alkuseurakunnassa, kiertyvät HARHAOPIT aina Kristuksen henkilön ja työn ympärille. Suurin piirtein puhuen voi sanoa, että kristinuskon historiassa on esiintynyt 2 perustavaa HARHAOPPIA : arealaisuus ja pelagiolaisuus. Edellinen edustaa näin ajateltuna ikuista kristinuskon vastustushenkeä, joka tyytyy uskonnossakin luotuun Luojan asemasta, KIELTÄEN Kristuksen JUMALUUDEN.
Pelagiolaisuus taas kieltää Hänen työnsä. sovituksen ja vanhurskauttamisen ja on ihmisen itsensäkorottamista, joka on synnin alkumuoto."

Kohdassa Harhaoppi luotellaan muitakin Jeesuksen Jumaluuden kieltäviä ryhmiä, mm. mormonismi ja russelilaisuus, eli Jehovan todistajat. Jne. jne.


Jeesuksen Jumaluudessa, ja siiitä että Jumala on myös Karitsa, kirjoittaa Ilmestyskirja näin ;

Ilm.21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

Kuka on A ja O ? Kuka on JUMALAN MAJA ? Kuka istuu Valtaistuimella ? Ilmestyskirja vastaa;

Ilm.21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja Hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

ILM.21:5-7 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Joka voittaa, on tämän perivä, ja Minä Olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva Minun poikani.


Jeesus Kristus on A ja O, ja Hän on totinen Jumala.

-----> Jes.44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi Minua ei ole yhtäkään Jumalaa


Jes.44:8 "..... Onko muuta Jumalaa kuin Minä? Ei ole muuta PELASTUSKALLIOTA, Minä en ketään tunne."


Jesajan 44 luku alku kertoo Yhdestä Jumalasta, joka on Herra ja Israelin Kuningas ja Lunastaja ja Herra Sebaot. Tätä kaikkea tuo Yksi Jumala on. Ja, me tiedämme mikä Hänen Nimensä on.

Kuka kirjoittaa Kirjaan ja kuka pyyhkii nimet pois Kirjasta ? Kenen tuo Kirja on ?

2.Moos.32:32-33
Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois KIRJASTASI, johon kirjoitat. Mutta HERRA vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen MINÄ pyyhin pois KIRJASTANI.

Ilm.21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut KARITSAN ELÄMÄNKIRJAAN.


2.Kor.5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman Itsensä kanssa( = Itsessään ) eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


Kristinuskossa Jeesus on Jumala. Ei-kristiuskonnoissa tätä ei tunnusteta. Ortodoksijuutalaiset ja jehovantodistajat ovat ovat voimakkaimmat Jeesuksen Jumaluuden vastustajat, ja tietenkin ateistit.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5026
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mun mielestä tässä ketjussa on ongelmana se, että Jumalan todellinen luonto on meiltä salattu ja toisekseen se, että Raamattu ei ole ihmisten kirjoittama kirja ihmisille eli sitä ei voi esimerkiksi minkään ihmisen luoman ajatusjärjestelmän kautta selittää. Raamattu sanoina ja kirjana on kyllä täysin totta, mutta se on myös enemmän, Jumalan todistus meille, jonka Sanomaan on uskottava ja jätettävä loppu Jumalan varaan. Sitähän Usko on.

Eli siinä mielessä oon samaa mieltä Jarmon kanssa, että todistelu ei lopulta auta, eikä muuta mitään Jumalan silmissä, vaan usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan. Se on se mitä meiltä vaaditaan ja sen edessä meidän on nöyrryttävä, loppu on sitten Herran Kädessä

No, toivon mukaan ei tarvitse enää kovin kauan odottaa, niin Herran mysteeri alkaa aukeamaan :)
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jeesuksen koko maanpäällinen toiminta oli myös Jumalan meille antamaa opetusta TÄYDELLISESTÄ Jumalan palveluksesta JA kuuliaisuudesta.

Jeesus EI IKINÄ KOROITTANUT ITSEÄÄN. Vaan päinvastoin, Hänen antamansa esikuva oli esikuva nöyryydestä ja itsensä alentamisesta koroittamisen sijaan.

Joh.13:13-17 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

Nöyryydestä ja toisten palvelemisesta Jeesus opettaa;

Luuk.22:25-27 Niin hän sanoi heille: "Kansojen kuninkaat herroina niitä hallitsevat, ja niiden valtiaita sanotaan hyväntekijöiksi. Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee. Sillä kumpi on suurempi, sekö, joka aterioi, vai se, joka palvelee? Eikö se, joka aterioi? Mutta minä olen teidän keskellänne niinkuin se, joka palvelee.

Jeesus tiesi "roolinsa", tehtävänsä jo lapsuudesta, Luuk.2:49 Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että Minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"

Jeesus tiesi mistä Hän oli lähtenyt Joh.17:5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

Jeesuksen kuuliaisuudessa ja itsensä nöyryyttämisessä on täydellien ESIKUVA meille Hänen seuraajilleen;

Fil.2:5-8

Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
joka ei, vaikka Hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan TYHJENSI ITSENSÄ ja OTTI ORJAN MUODON, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja Hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; Hän NÖYRYYTTI ITSENSÄ ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

Jeesus tiesi kuka Hän oli, mutta silti ei käyttänyt sen mukaan kuka Hän todellisuudessa oli. Täydellistä Itsensä kieltämistä ja nöyryyttämistä. syntymäpaikasta ja perheestään alkaen aina häpeälliseen ja kivuliaaliseen kuolemaan saakka.

Samoin Jeesuksen rukouselämä ja Jumalan ylistäminen ja kunnioittaminen olivat Hänen meille antamaa opetusta ja esikuvaa kuinka meidän tulisi toimia.

Ainoastaan Jeesus itse TIESI, kuinka suuri, valtava ero oli sillä olemuksella jossa Hän toimi maan päällä, ja sillä Olemuksella jossa Jeesus oli ENNEN KUIN HÄN TULI maan pääle, ja otti " orjan muodon".

Tämän tietäen, Jeesus ylisti sitä Jumalan Iankaikkista Kirkkauden Hahmoa, josta oli itse lähteneyt, ikään kuin he olisivat täysin eri persoonia, vaikka olivatkin YKSI / YHTÄ.

Eräs jehovantodistaja kysyi minulta kerran tähän liittyen,kun oli sanonut että Isä ja Poika on Yksi ja Sama Jumala; " rukoiliko Jeesus siis muka itseään ? "

Vastasin; " Kyllä rukoili ".

Kun Poika rukoili Isää, se on edelleen Jeesuksen antamaa esikuvaa TÄYDELLISESTÄ JUMALAN KUNNIOITTAMISESTA.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jeesuksen Jumaluus tulee ilmi Ilmestyskirjan kohdassa 11:15-17 ;

Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja HÄN on hallitseva aina ja iankaikkisesti.

Ja ne kaksikymmentä neljä vanhinta, jotka istuivat valtaistuimillaan Jumalan edessä, lankesivat kasvoillensa ja kumartaen rukoilivat JUMALAA,

sanoen: "Me kiitämme Sinua, Herra JUMALA, Kaikkivaltias, joka olet ja joka OLIT , siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.

Herra JA Voideltu on Yksi ja Sama. Verbi "hallita" on yksikön 3.persoonassa, futuuri. Samanlainen kohta oli 1:1 " Jumalat loi", tekijät monikossa, verbi yksikössä.

16. jae kertoo ylistyksen kohdistuvan Jumalalle, ei kenellekkään muulle.

17. jae kertoo KUKA ON tuo JUMALA ; ..." Herra Jumala...Joka..OLIT..." Olla-verbi menneessä muodossa viittaahetkeen jolloin tuo "Herra Jumala" ei ollut. Kun Kristus kuoli, Hän ei enää ollut, vaan "oli ollut".



Jeesu opetti rukoilemaan Matt.6:9-13

...Pyhitetty olkoon Sinun Nimesi Mikä tuo Nimi on ?

...tulkoon Sinun Valtakuntasi Kuka on tuo Valtakunta ? Matt.4:17 " Siitä lähtien Jeesus aloitti saarnaamaan ja sanomaan; " Tehkää parannus, sillä Taivasten Valtakunat ON TULLUT LÄHELLE ".

Jeesus oli JA on tuo Valtakunta. ---->Jumalan Valtakunta on sisäisesti teissä.

....sillä Sinun on Valtakunat ja Voima ja Kunnia Iankkisesti. <------ Ilm.11:15-17

Apostoli Johannes kirjoitti Jeesuksen Jumaluudesta lainaten Jeesuksen sanoja; Joh.3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien.

Apostoli Johannes päättää kirjoittamansa Evakenkeliumin kaksi viimeistä lukua todistaen Jeesuksen monista kertomattomista teoista ajassa sekä Iankaikkisuudessa;

Joh.20:30-31

Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden; mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

Joh.21:25

On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAO, valitan, mutta ajatuksesi siitä että Isä ja Poika olisivat sama asia, on kyllä kaukana totuudesta.
Jeesuksen Jumaluudessa, ja siiitä että Jumala on myös Karitsa, kirjoittaa Ilmestyskirja näin ;

Ilm.21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
Tämä lause ei suinkaan kerro että Kaikkivaltias olisi Karitsa, vaan että Kaikkivaltias ja Karitsa yhdessä ovat sen temppeli. On Pyhä, ja on kaikkeinpyhin, ja ne eivät suinkaan ole sama asia vaikka yhdessä muodostavatkin temppelin. Joissakin (mm. suomen) käännösissä on säilytetty alkuperäisen lauseen järjestys, vaikka se hullunkurinen onkin. Monissa käännöksissä kuten KJV:ssä, se taas on oikein, eli sanotaan "And I saw no temple therein: for the Lord God Almighty and the Lamb are the temple of it."

Edes kolminaisuusoppi ei sentään yritä väittää että Isä, Poika ja Pyhä Henki olisivat yksi ja sama asia. En ymmärrä miksi haluat todistella tuollaista asiaa joka on selkeästi aivan puutaheinää.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jesaja 7:14

Sentähden Herra antaa teille merkin ; Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää POJAN ja antaa Hänelle nimen Immanuel.

Jesaja 9:5

Sillä lapsi on meille syntynyt, POIKA on meille annettu, jonka harteilla on Herraus, ja Hänen Nimensä on; Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas.


Matteus 1:21

Ja hän on synnyttävä POJAN, ja sinun on annettava Hänelle Nimi Jeesus, sillä Hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.

Matteus 1:23

Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää POJAN, ja tälle on annettava nimi IMMANUEL, mikä käännettynä on ; JUMALA MEIDÄN
KANSSAMME.


1.Joh. 5:20

Mutta me tiedämme, että Jumalan POIKA on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen ; ja me olemme siinä
Totisessa, Hänen POJASSANSA, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on TOTINEN JUMALA ja Iankaikkinen Elämä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Juhani

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Väkevä Jumala. Jes.9:5
”Jeesus ei ollut kuitenkaan sama kuin Isä Jumala, vaan hän tuli Isän Jumalan nimessä, "Jahven voimassa, hänen Elohiminsa Jahven nimen kunniassa". (Mka 5:4.) Tästä syystä Jeesuksen nimi on "Ihmeellinen neuvonantaja, väkevä Eel (Jumala), Iankaikkinen Isä ja Rauhanruhtinas". (Jes. 9:5.) Se, että Pojalla on Isän nimi, ei tarkoita sitä, että Poika on sama kuin Isä. Poika ei ole siis se Jahve, jota tanakhissa Jahveksi kutsutaan, vaan hän on Jahven Poika. (Snl 30:4.)”

http://www.kolumbus.fi/~w462389/jla/elohim.htm
Juhani

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät? Snl.30:4.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Juhani kirjoitti;
"Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät? Snl.30:4."


Vastaus; Jeesus on Hänen Nimensä. Alfa ja Omega. Ilman Häntä ei ole syntynyt mitään mikä on syntynyt.

Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona, ja Jumala oli Sana. Jumalan Henki on Kristuksen Henki.

Kukaan muu kuin Jumala Itse ei voi ottaa tai antaa Jumalan Henkeä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin