28.08.25
Herra, sinun apuasi minä odotan. Herra, minun Jumalani, sinä vastaat minulle. Ps. 38:16
Odottavan aika on tunnetusti pitkä. Hädässä odottaessa se on vieläkin pidempi. Silti Jumalan sana ohjaa odottamaan ja luottamaan. Sittenkin, vastoin kaikkia inhimillisiä todennäköisyyksiä. Jumala vastaa aina sille, joka Jeesuksen nimeen rukoilee ja asiansa hä- nelle jättää. Tai vaikka vain huokailee, sillä hän osaa kyllä kuunnella sydämen hiljaisen kaipauksenkin. Ennemmin tai myöhemmin vastaus varmasti saapuu. Osaisimmeko siksi katsoa odotusaikaamme levollisesti sen lopusta käsin? Jumalalla on ratkaisu asiaamme ja hätäämme. Hänen vastauksensa on jo annettu. Asia on nyt vireillä ja se odottaa vain oikeaa aikaa toteutuakseen. Isällämme on koko meidän elämämme hyvin hallinnassa, miksi siis olisimme levottomia ja hätäilisimme?
⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️
Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️
29.08.25
Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan? Jaak. 4:4
Väärä rakkaus maailmaa kohtaan ei tarkoita sitä, että ei saisi pitää mistään tässä maailmassa. Silloinhan halveksisimme Jumalan hyviä luomistekoja ja kieltäisimme ensimmäisen uskonkappaleen, Jumalan luomisen kädenjäljen maailmassamme. Kristitty saa nauttia hyvästä, jota Luojamme antaa, täysin rinnoin. Kunhan muistaa, keneltä jokainen hyvä lahja tulee. Ne, jotka tahtovat varjella oman elämänsä itsellään ja päättää itse tiestään, ajavat pohjimmiltaan vain omaa etuaan. He vihaavat Jumalaa pyrkiessään ”voittamaan omakseen koko maailman”. Maailman valloitus -mieliala johtaa oman elämän kadottamiseen. Kun me seuraamme Herramme tietä ja kadotamme oman elämämme hänen tähtensä, me suostumme kaikkeen siihen, mihin Kristuskin kärsimystiellään joutui. Iloitsemme silloin syvästi elämästä ja voitamme omaksemme taivaan.
Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan? Jaak. 4:4
Väärä rakkaus maailmaa kohtaan ei tarkoita sitä, että ei saisi pitää mistään tässä maailmassa. Silloinhan halveksisimme Jumalan hyviä luomistekoja ja kieltäisimme ensimmäisen uskonkappaleen, Jumalan luomisen kädenjäljen maailmassamme. Kristitty saa nauttia hyvästä, jota Luojamme antaa, täysin rinnoin. Kunhan muistaa, keneltä jokainen hyvä lahja tulee. Ne, jotka tahtovat varjella oman elämänsä itsellään ja päättää itse tiestään, ajavat pohjimmiltaan vain omaa etuaan. He vihaavat Jumalaa pyrkiessään ”voittamaan omakseen koko maailman”. Maailman valloitus -mieliala johtaa oman elämän kadottamiseen. Kun me seuraamme Herramme tietä ja kadotamme oman elämämme hänen tähtensä, me suostumme kaikkeen siihen, mihin Kristuskin kärsimystiellään joutui. Iloitsemme silloin syvästi elämästä ja voitamme omaksemme taivaan.