kolmiyhteinen Jumala

Keskustelua sanasta
katso7
Viestit: 1433
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja katso7 »

onko synti sanoa yhwh hebreaksi niin kuin se on kirjoitettu.mä ruo´peen rukoilee tola nimellä
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Juhani

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Minulls olisi yksi henkilökohtainen kysymys sinulle AOAOAO, mutta sinun ei ole pakko siihen vastata.

Oletko uudestisyntynyt ja täyttynyt Pyhällä Hengellä? Voisitko kertoa lyhyesti milloin se tapahtui?
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

Minullakin olisi sinulle yksi kysymys, AOAOAOAOAO:

Onko Jeesus todellakin kuollut syntiesi vuoksi ? Päättyikö Hänen elämänsä, vai oliko ristinkuolema mielestäsi vain suurta teatteria ?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Onko teillä herännyt syy epäillä jotakin muuta, vai kuinka ?

Minä olen kristitty, Jumalan Herran Herran Jeesuksen Kristuksen vanhurskauttama. Nyt Hän elää ja vaikuttaa minussa.

Jos en olisi, niin mitäköhän minä tällä palstalla muuten olisin ? Aikamoista hengellistä masokismia olla täällä kirjoittamassa, jos en olisi uskova ihminen.

En ole huomannut kummankaan teistä kyselleen vastaavia muilta kirjoittajilta.

Kun minä rukoilen, rukoilen AINA JUMALAN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ. AINA.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
näkymätön ninni

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Tuntuu oudolta toiminnalta alkaa kyseenalaistamaan toisen uskoa... :(

Olen kyllä pettynyt toimintaanne Olli ja Juhani!

Edit: Outtaaminen on kiellettyä.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5026
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herra Jeesus Kristus Armahda meitä, kiitos että tulet ja Pelastat!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Juhani

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kysymykseni oli Raamatun sanan mukainen, jonka pitäisi esittää myös jokaiselle uskovalle ja eikä siitä saisi loukkaantua.
Viimeksi muokannut Juhani, 07 Touko 2017, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Onko teillä herännyt syy epäillä jotakin muuta, vai kuinka ?

Minä olen kristitty, Jumalan Herran Herran Jeesuksen Kristuksen vanhurskauttama. Nyt Hän elää ja vaikuttaa minussa.

Jos en olisi, niin mitäköhän minä tällä palstalla muuten olisin ? Aikamoista hengellistä masokismia olla täällä kirjoittamassa, jos en olisi uskova ihminen.

En ole huomannut kummankaan teistä kyselleen vastaavia muilta kirjoittajilta.

Kun minä rukoilen, rukoilen AINA JUMALAN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMESSÄ. AINA.
Mutta kuoliko Jeesus ?

Kyllä vai ei, AOAOAOAOAO ?

Jumala on kuolematon. Jos Jeesus kuoli, siinä ristillä ei kuollut Jumala !!!
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

näkymätön ninni kirjoitti:Tuntuu oudolta toiminnalta alkaa kyseenalaistamaan toisen uskoa... :(

Olen kyllä pettynyt toimintaanne Olli ja Juhani!
Ninni, tässä ei ole kyse toisen uskon kyseenalaistamisesta vaan siitä yksinkertaisesta asiasta, onko Jeesus Jumala vai onko Hän Herra.

Minun HERRANI KUOLI RISTILLÄ. Minun Jumalani ei kuollut ristillä.

Jumala on kaikkivaltias, ja kuolematon.

AOAOAOAOAOAO ei voi vastata esittämääni kysymykseen että Jeesus kuoli ristillä, jos hän uskoo että Jeesus on Jumala - koska Jumalan ominaisuus on kuolemattomuus.
1 Tim 6 kirjoitti:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta.
Amen.

12 Fight the good fight of faith, lay hold on eternal life, whereunto thou art also called, and hast professed a good profession before many witnesses.
13 I give thee charge in the sight of God, who quickeneth all things, and before Christ Jesus, who before Pontius Pilate witnessed a good confession; [confession: or, profession]
14 That thou keep this commandment without spot, unrebukeable, until the appearing of our Lord Jesus Christ:
15 Which in his times he shall shew, who is the blessed and only Potentate, the King of kings, and Lord of lords;
16 Who only hath immortality, dwelling in the light which no man can approach unto; whom no man hath seen, nor can see: to whom be honour and power everlasting. Amen.
Kuten havaitsetkin, hän välttelee kysymystä. Kysymys on kuitenkin niin perustavaa laatua oleva, että sen esittäminen ei pitäisi olla loukkaus kristitylle, eikä siihen vastaaminen pitäisi olla ongelma kristitylle.

Entä sinä: kuoliko Jeesus ristillä syntiesi vuoksi vai ei ?
Juhani

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Kaikella rakkaudella NäkymätönNinni,
Kysymykseni on Raamatun sanan mukainen, jonka täytyisi esittää jokaiselle uskovalle ja eikä siitä pitäisi kenenkään loukkaantua.
Oletko uudestisyntynyt ja täyttynyt Pyhällä Hengellä? Voisitko kertoa lyhyesti milloin se tapahtui?
Mitä väärää tässä kysymyksessäni on? Tarkoitukseni ei ollut kenenkään uskoa epäillä tai toista syyllistää. Onko kysymykseni Tabu?
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Mitähän sinä Olli oikein saivartalet ??

Juurihan laitan Jeesuksen kuolemaan liittyvän kuvalinkin, jne.

Jumala on Iankaikkinen.Pyhä Henki EI VOI KUOLLA, tietenkään.

Mutta, koska Jumalan suunnitelmaan kuului voittaa synti, ja sen seuraus kuolema, niin Hän päätti voittaa kuoleman kuolemansa kautta.

Jumala, Jeeus, inkarnoitui, KUOLLAKSEEN. Hän tuli tänne KUOLEMAAN, ettei meidän tarvitsi kuolla.

Kirottu on,joka on puuhun ripustettu. Jumala teki Jeesuksen, ja Jeesuksessa Oman Lihansa, SYNNIKSI, sijaisuhriksi.

Ps.51:10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva Henki.

Kaikki VT:n uhrit kuvasivat Jeesuksen sijaiskuolemaa, Vanhurskas syntisten puolesta.

Olli, minun Jumalani,Herra Jeesus Kristus, KUOLI OMASSA LIHASSAAN RISTILLÄ.

Voiko kuolematon kuolla ?

Kyllä voi, juuri sillä tavalla, jolla Jumala oli sen päättänyt toteuttaa.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ja, Olli, en välttele yhtään mitään, mutta ei kukaan päivystä tällä palstalla koko aikaa.

Joh.14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Yksi Liitonarkki, Yksi Jumala. Joka on Sana.

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Jumala oli Sana.

1.Joh.2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

Raamattu rinnastaa Pojan kieltämisen Isän kieltämiseen.

Outo juttu......joillekin.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
katso7
Viestit: 1433
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja katso7 »

tämä on uskonolisuuden henki ja lutherin oppeja tää että kieletään herra meodän juamlamme on yksi.rukoilenkin iltaisin hebrekasi sen verrran kun osaaan jumlan nimen koska ei ´munkaan nimeä väännetä mku.
El Sheli Eeli Eeli adonai echad sitö pitkää nimee yeshua en vielä oo opetetllu milma on jumlia pullollaan jos jollekin todella on sama vaikka kutsuu isralin Jumalaa Allahiksi mä en teee niin pitääkö jo rukoilla allah akbar eiks se oo jumala pelastaa siis ihanko sma miks raanrus kaikki nimet on väännetty
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Juhani

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Juhani »

Ei tullut vastausta. AOAOAOAO
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 5026
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Minusta tässä alkaa olla näkökantoihin katsomatta vähän noitavainon merkkejä ilmassa, joka ei barmasti ole Raamatun mukaista.

Viekää se asia sinne rukoukseen, sieltä se vadtaus löytyy. Ei luomalla hajottava ja tämän palstan hengen pilaava tappelu.

Aamen.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herra Nimessä, olen kanssasi samaa miltä tästä keskustelusta ja olen jo siitä ollut pitkään sitä mieltä. Itse en voi sietää väittelyitä, joita tässäkin nyt käydään.
Ystäviäni joka seuraa myös täällä mutta ei kommentoi, ihmetteli tämän ketjun väittelyä paheksuen.
olli

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja olli »

AOAOAOAOAO, tuosta vastauksestasi nyt ei oikein selviä, kuoliko vaiko eikö, kun sanot vähän niinkuin että tavallaan kuoli (Voiko kuolematon kuolla ?Kyllä voi, juuri sillä tavalla, jolla Jumala oli sen päättänyt toteuttaa.)

No ei voi. Kuolematon ei voi kuolla, koska silloin kuolematon ei ole kuolematon !

Jopa tuo yllä lainaamani 1 Tim 6 selkeästi sanoo että vain Isällä on kuolemattomuus, ja että Jeesus on tiemme Isän luo.

Minulle asia on aivan selkeä ilman selityksiä. Jeesus kuoli, maksaakseen ihan oikealla kuolemallaan synnin hinnan. Minusta jos lähtee sille linjalle että Jeesus ei oikeasti kuollutkaan vaan kuoli vain "lihassa" muttei sitten kuitenkaan, niin sitten Jeesus ei kuollut.

Se on jompi kumpi.

Tässä se villakoiran ydin juuri onkin. Yksikään Jumalalle määritellyistä ominaisuuksista ei toteudu Jeesuksessa.
Jeesus ei ole:
- suvereeni (Jeesus tekee aina Isänsä tahdon, ei omaa tahtoaan)
- kaikkivaltias (Jeesus itse sanoo ettei voi tehdä mitään ilman Isää ja että Isä on antanut Hänelle kaiken vallan)
- kuolematon (Jeesus todellakin kuoli ristillä ja Isä Hänet kolmantena päivänä herätti kuolleista. Tänä aikana Jeesus EI elänyt.)
- rukouksen kohde (Läpi koko Raamatun, vain ja yksin Isä on rukousten kohde, myös PH ja Jeesus rukoilevat Isää)
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Ilm.1:17 Ja kun minä Hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena Hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä Olen Ensimmäinen ja Viimeinen,

1:18 ja Minä elän; ja Minä olin kuollut, ja katso, Minä elän aina ja iankaikkisesti, ja Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.


Ilm.17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."

Ilm.19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".


----------------------------------------------------------

Joh.20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"


----------------------------------------------------------


Hesekielin 1.luku kuvaa Herran Kirkkauden olemusta USEAMMALLA ERI HAHMOLLA, silti kyseessä on YKSI ja SAMA JUMALA.

Hes.1:28 . Senkaltainen oli katsoa Herran Kirkkauden hahmo.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2273
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Joh.14:9

Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa Minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt Minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

---------------------------------------------

1.Timoteus 3:16 ( Novum )

Ja tunnustetusti suuri on Jumalisuuden salaisuus, JUMALA joka ILMESTYI LIHASSA, vanhurskautui Hengessä, näyttäyti enkeleille, julistettiin kansoille, uskottiin maailmassa, otettiin ylös Kirkkauteen.

-----------------------------------------------

1.Pietari 3:18-19

sillä myös Kristus kerran edestä syntien kärsi, Vanhurskas puolesta väärien, jotta johtaisi meidät Jumalan luo, SURMATTUNA tosin LIHASSA, mutta eläväksitehtynä HENGESSÄ, JOSSA MYÖS MENNE JULISTI hengille vankilassa. ( Novum )

--------> Jeesuksen LIHA KUOLI, EI JEESUKSEN HENKI.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
katso7
Viestit: 1433
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58

Re: kolmiyhteinen Jumala

Viesti Kirjoittaja katso7 »

aoaoaoaoaoaoa mun sydämeni riemuitsee ja iloitsee noista totuuden sanoista! kiitos jeesus mun sydämeni on vahvistunut
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Vastaa Viestiin