⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Keskustelua sanasta
Marie

Re: ⭐️ PÄIVÄN SANA ⭐️✝️

Viesti Kirjoittaja Marie »

Aamen
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

26.11.25

Hän katsoo sorrettujen puoleen, ei torju heidän rukoustaan. Tämä on kirjoitettu tulevalle polvelle, jotta uudeksi luotu kansa ylistäisi Herraa. Herra katsoo pyhästä korkeudestaan, tähyää taivaasta maan päälle. Ps.102:18–20

Uudeksi luotu kansa ylistää Herraa kaikista hänen hyvistä teoistaan. Se ylistää häntä pyhästä kasteesta, jossa Herra sinetöi sen omakseen ja siirsi sen kuoleman valtakunnasta Jumalan valtakuntaan. Se ylistää uskon lahjasta, jonka Jeesus on tuonut tullessaan astuessaan sen sydämen valtiaaksi. Se ylistää ehtoollisen ateriasta, jossa se nauttii Herran ruumiin ja veren ja on osa maailmanlaajuista Kristuksen ruumista. Se ylistää rukouksen kuulemisesta ja hyvästä johdatuksesta pimeän maailman tuulissa. Uudeksi luotu kansa ylistää Jumalaansa turvasta ja suojasta, joka on kokonaan toisesta maailmasta. Se ylistää häntä ja painaa päänsä nöyränä ja kiitollisena. Se pyytää, että Jumalan tahto tapahtuisi aina sen teillä, mihin ikinä Herra sen sitten johdattaakin.
Marie

Aamen
Tuija

27.11.25

Jumala on oikeudenmukainen: hän antaa teidän ahdistajienne joutua ahdinkoon, mutta ahdistetut – niin teidät kuin meidätkin – hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta. 2 Tess. 1:6–7

Paavali tiesi omasta kokemuksesta, mitä on kärsiä Kristuksen nimen tähden. Hän ei pitänyt tällaista kärsimystä vain vahingollisena asiana, vaan myös todistuksena siitä, että Jumala on valinnut ahdistetut valtakuntaansa antaessaan heidän kärsiä nimensä tähden. Kärsimyksen kovuuteen tulee näin piirre, joka voi auttaa kestämään koetuksen. Koetuksesta selviäminen opettaa puolestaan kärsivällisyyttä ja nöyryyttä. Lopulta, kun aika täyttyy, joutuvat väärin tehneet vastaamaan teoistaan kaikkein oikeudenmukaisimmassa tuomioistuimessa. Sen edessä yksikään vääryys ei jää tuomitsematta. Kun Herra Jeesus tulee näkyvästi takaisin maan päälle, palautetaan oikeus kunniaansa. Alkaa uusi aika ja elämä, josta kaikki paha on poissa. Rauha laskeutuu ihmisten keskuuteen.
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen! Tärkeää Sanaa tälle päivälle, tätä Tuomaria ei kukaan asianajaja tai väärä todistaja voi ouhua puolelleen. Se, joka sydämessään tietää tehneensä väärin, on ilman Kristusta jo tuomittu.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Marie

Aamen
Tuija

28.11.25

Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne. Joh. 13:34–35

Jos me kiellämme, että meissä on edelleen syntiä, me emme ole totuudesta. Jos me emme tahdo rakastaa toisiamme Jeesuksen opetuslapsina, me emme tunne Jumalan sydämenlyöntejä. Kaikessa me kristityt emme ole samaa mieltä. Kaikkia näkemyksiä tai luonteenpiirteitä emme voi toisissamme hyväksyä. Kaikessa ei tarvitse väkisin kulkea käsikynkässä. Mutta jokaista tulee rakastaa, niin kuin Kristus rakasti meitä: ehdottomasti ja koko sydämestä. Erityisesti uskonveljiä ja -sisaria. Se tarkoittaa, että tahdomme toiselle hyvää, tarkoitamme toiselle hyvää ja puhumme toisesta hyvää. Se tarkoittaa, että olemme valmiita jakamaan omastamme toisten hyväksi, erityisesti uskonystävien. Jos me rakastamme toisiamme ja niitäkin, jotka eivät kulje samaa tietä, me laskemme rakkauden ja uskon kipinöitä moniin sydämiin. Ehkä meidät voi oppia tunnistamaan kristityiksi rakkaudestamme ja siitä, että me pidämme toisistamme hyvää huolta.
Marie

Aamen
Tuija

29.11.25

Me olemme kaikin tavoin ahtaalla mutta emme umpikujassa, neuvottomia mutta emme toivottomia, vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja. 2. Kor. 4:8–9

Kristityn kipeimpiä asioita on kohdata perusturvallisuutta ravisuttavia ahdinkoja. Väkisinkin sydän alkaa murehtia ja kysellä miksi. Miksi, Jumala, Isäni, sallit, vaikka näet? Miksi kohtaan nämä kipeät asiat, vaikka tiedät voimieni vähäisyyden ja uskoni heikkouden? Minusta ei ole kantamaan kärsimystä esikuvaksi muille. Pienikin tuuli kaataa minut kumoon, ja jokainen vastoinkäyminen lyö minut maahan. Murehdin itseni sairaaksi jo ennen kuin se, mitä pelkään, on edes kohdannut minua. Taas olen kaikin tavoin ahtaalla, neuvoton ja ahdistusteni vainoama. Etkö jo heräisi, Herra, ja korjaisi tilannettani? – Tänään sanot minulle pelkojeni keskelle turvallisesti: ”Olet ahtaalla, mutta et umpikujassa, neuvoton, mutta et toivoton, vainottu, mutta et hylätty, maahan lyöty, mutta et tuhoutunut.” Riittääkö se minulle? Riittäisikö se sinulle? Riittäisikö meille armo?
Tuija

30.11.25

Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman. Joh. 16:33

Olet kertonut minulle kaiken tarpeellisen, Herrani Jeesus Kristus. Sen, mitä uskoon ja seuraamiseesi tarvitaan, minä tiedän. Enää en tarvitse tietoa, vaan luottamusta siihen, että sanasi lupaukset koskevat myös minua. Vertaan itseäni toisiin ja koen alamittaisuutta. Kun avaan suuni, puhun sellaista, mitä ei pitäisi. Olen muihin verrattuna heikko uskossani. Pelkään tulevaisuutta. Minulla ei ole rauhaa kaikista johdatuksen lupauksista huolimatta. Jeesus, olet luvannut antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä sinulta pyytävät. Anna minullekin lahjasi, anna luottamus ja rauha. Hiljainen sydämen lepo. Mitään muuta en tarvitse, mitään sen enempää en kaipaa. Silloin voin pelkäämättä kohdata kaiken, mitä elämään ja kuolemaan kuuluu. Vaikka joutuisin ahtaalle, rohkeuteni säilyisi, koska sinä olet lähellä.
Vastaa Viestiin