Puuttuvat jakeet

Keskustelua sanasta
Marie

Re: Puuttuvat jakeet

Viesti Kirjoittaja Marie »

Onpa suuria eroja teksteissä, tää tuntuu sanan väärentämielle, jätetään pois asian ydin ja kuvaavia sanoja. Mietityttää kuinka paljon alkuperäinen teksti on vuosisatojen aikana muuttunut. Jos nyt löytyisi raamatun lehtien kirjakääröjä ja ne käännettäisiin, niin miltä näyttäisi. Näitä kirjakääröjähän on kyllä löytynyt mutta ei niistä ole mitään kuulunut.
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
John 14:2 In my Father's house are many mansions: if it were not so, I would have told you. I go to prepare a place for you.

Verratkaapa näitä käännöksiä, 33_38 ja KJV.
Eivät mene ihan yksiin.
Aluksikin, 33_38:n jakeen käännöksen informaatiosisältö on siis se, että Jeesus kertoo Isänsä kodissa olevan monta asuinsijaa ja Hän lisää, että ellei Isän kodissa olisi monta asuinsijaa, niin kertoisiko Hän menevänsä tekemään monia asuinsijoja.

Tämä käännöshän on jopa jakeen sisällä informaatioltaan sekava. Miksipä ei Hän voisi kertoa olevansa menossa tekemään asuinsijoja vaikka niitä ei vielä monia olisikaan? Tätä tekevät käännösvirheet.

KJV:n käännös taas kuuluu näin: Isäni talossa on monia kartanoita, ellei se niin olisi, Minä olisin kertonut teille. Minä menen valmistamaan teille paikan.
Tässä informaatiosisältö on selkeä. Hän kertoo kartanoita olevan monta ja Hän kertoo olevansa menossa tekemään lisää kartanoita.
Tässä jakeen informaatio myös aukottomasti kertoo Hänen samasta asiasta jo aiemmin maininneen.

Tämän jakeen käännösvirheen osoittaminen ei ollut edes tärkein asia, vaan se on, että "Minä olisin kertonut teille" sisältää hoksaajalleen oikean kultakimpaleen.

Kirjoitusten tutkimuksen harrastajat. Kertokaapa minulle mistä kohdasta Raamatusta löydätte aiemman maininnan monista asuinsijoista Taivaassa?
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Psalmi 84:2-3? 🤔
Kuinka ihanat ovat sinun asuinsijasi, Herra Sebaot!
Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti.

Jatkokysymyksenä:

5Moos 32:8 92
Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

KJV Deut. 32:8
Kun Korkein jakoi kansoille heidän perintöosansa,
Kun hän erotti Aadamin pojat, Hän asetti ihmisten rajat Israelin lasten luvun mukaan.

Ilmeisesti kuolleenmeren kääröistä löytynyt versio:
Kun Korkein jakoi kansat perinnöksi, kun hän jakoi ihmiskunnan, hän asetti kansojen rajat Jumalan poikien lukumäärän mukaan.

Mistä 92 käännös on vetänyt noi jumalat jakeeseen? Toki, kautta aikain kansoilla on ollut omia epäjumalia mutta eihän ne ole meidän Jumalan asettamia 🤔
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Rutger kirjoitti: 08 Loka 2024, 15:56
Tämän jakeen käännösvirheen osoittaminen ei ollut edes tärkein asia, vaan se on, että "Minä olisin kertonut teille" sisältää hoksaajalleen oikean kultakimpaleen.

Nousi tämäkin:
Minä tulen, minä puhun, minä varoitan. Minä olen kanssasi. Minä varoitan. Turvaa minuun äläkä epäile. Sinä olet minun sydänkäpyseni, miksi antaisin sinut petojen armoille? Nouse ja ole vahva, turvaa Minuun. Minä katan askeleesi ja varmistan tiesi. Minussa sinulla on turva. Olenhan Herrasi. Olen aina ollut ja tulen aina olemaan.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Mirjami

Viesti Kirjoittaja Mirjami »

Kuuntelin hiljattain Mauno Mattilan uuden videon nimeltä 'Väärennetyt Raamatut', ja siinä hän tuo selkeästi esille sen, miten paljon näissä viimeisimmissä käännöksissä on suorastaan vääristelty alkuperäistä Pyhää Sanaa ! Oli kyllä mielenkiintoinen esitys.
Rutger
Site Admin

Tulipa mieleeni, että voisiko olla niin, että näillä tekoja korostavien jakeiden poistoilla olisi haluttu korostaa Yksin armosta sanomaa?
Tämä ei siis selitä läheskään kaikkia poistoja mutta voisiko se selittää ainakin ne poistot joissa uskovilta odotetaan tekoja?

Toki allekirjoitan, että pelastumme yksin armosta uskon kautta emmekä tekojen kautta ettei kukaan kerskaisi, mutta Raamattunsa lukeneet myös tietävät, että Usko ilman tekoja on kuollut.
Me pelastumme armosta uskon kautta ja usko alkaa aikaansaamaan meissä tekoja. Ellei tekoja ilmene, on usko Sanan mukaan kuollut.

Efes 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
Efes 2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Efes 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Jaak 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Rutger
Site Admin

Matt 20:16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."
Matthew 20:16 So the last shall be first, and the first last: for many be called, but few chosen.
Matt 20:16 Niin viimeiset tulevat ensimäisiksi ja ensimäiset viimeisiksi*. Sillä monta ovat kutsutut, mutta harvat valitut+.
Raam_33_38, KJV, Biblia 1776
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämän jakeen sisällöstä mun piti tuolla toisessa ketjussa kirjoittaakin, että tämä ehkä vaikealtakin kuulostava jae saa aivan selvön merkityksen jos niissä mainitut Kutsutut ovat ”pakanoita” (esimerkiksi Room. 1:7) ja Valitut juutalaisia.

Tarkoittaen siis, että Herra on kutsunut kaikki, mutta omasta kansastaan valinnut vain pienen jäännöksen (Room.11:1-7). Samoin on käynyt sen suhteen, että he tulevatkin Pelastukseen vasta viimeisinä, vaikka heidän piti tulla ensimmäisinä (Room. 11:25-26).
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Matt 20:22 Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle: "Voimme".
Matthew 20:22 But Jesus answered and said, Ye know not what ye ask. Are ye able to drink of the cup that I shall drink of, and to be baptized with the baptism that I am baptized with? They say unto him, We are able.
Matt 20:22 Niin Jesus vastaten sanoi: ette tiedä, mitä te anotte. Voitteko juoda sen kalkin*, jonka minun pitää juoman, ja kastettaa sillä kasteella, jolla minä kastetaan? He sanoivat hänelle: me voimme.
Rutger
Site Admin

Matt 20:23 Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".
Matthew 20:23 And he saith unto them, Ye shall drink indeed of my cup, and be baptized with the baptism that I am baptized with: but to sit on my right hand, and on my left, is not mine to give, but it shall be given to them for whom it is prepared of my Father.
Matt 20:23 Ja hän sanoi heille: minun kalkkini tosin te juotte ja sillä kasteella, jolla minä kastetaan, te kastetaan; mutta istua minun oikialla kädelläni, taikka vasemmalla, ei ole minun antamisellani, vaan joille se on valmistettu minun Isältäni.
Veli

Viesti Kirjoittaja Veli »

Rutger kirjoitti: 10 Heinä 2024, 17:41 Yksi asia mikä itseäni aina mietityttää näissä uudemmissa käännöksissä on se, että alkukielisessä on Jumalan viestin eheyskoodi lukuisien toimesta löydettynä ja hyvin todettuna, samoin KJV Raamatusta on asia tutkittu ja löydetty. En tiedä kenenkään tutkineen 33_38:ia saatika 92:sta josta näkee jo leipätekstistä, että ei ole haluttukaan pysyä kiinni alkuperäisessä.
Jos joku miettii mikä ihmeen Jumalan viestin eheyskoodi, niin palaamme aiheeseen toisessa ketjussa. Sen verran voin avata aihetta, että Jumala on sanansa sisälle koodauttanut viestin täydellisesti välittymisen ilmaisevan koodin. Ellei kirjasinten kopioija ole tehnyt täydellistä työtä, koodi ei ole eheä tekstissä. Tätä samaa käytätte, osa tietäen, osa tietämättään joka ikinen kerta kun naputtelette koneella.
Tämä on erittäin kiehtova aihealue, voi kun olisikin aikaa ja ja ja niin alkaisi tutkimaan saman 33_38:sta.
Ymmärrys lisääntyy..
Oliko tästä eheyskoodista toinen ketju? En onnistunut löytämään sitä.
Rutger
Site Admin

Ei ole vielä. Se on tulevat projektit mapissa.
Rutger
Site Admin

Matt 23:14 POISTETTU SUOMENKIELISESTÄ RAAMATUSTA.
Matthew 23:14 Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! for ye devour widows' houses, and for a pretence make long prayer: therefore ye shall receive the greater damnation.
Raam_33_38, KJV
Vastaa Viestiin