Vapautettu elämään ilman pelkoa

Keskustelua sanasta
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen Johanneksen kirje 4
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
11. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
13. Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
14. Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
15. Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
16. Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
17. Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
18. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
19. Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
20. Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
21. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pyhä Henki ja pelon henki ei voi hallita yhtä aikaa. Raamatussa sanotaan: ”Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen” (2Tim.1:7). Toisessa käännöksessä sanotaan: ”Pyhä Henki, jonka Jumala on sinulle antanut, ei halua meidän elävän pelon vallassa, sillä hän on voiman, rakkauden ja kurinalaisuuden henki” (Tim.1:7 Elävä Uutinen). Vapautuakseen on tehtävä jatkuvaa valintaa sen suhteen, kumpi saa hallita. Pikku hiljaa pelko murtuu ja Pyhä Henki saa sinussa enemmän tilaa.
Samuli

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Pyhä Henki ja pelon henki ei voi hallita yhtä aikaa. Raamatussa sanotaan: ”Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen” (2Tim.1:7).
Hyvä kohta :). Joskus tunnen että paha yrittää ottaa sijaa esim. omassa kodissa tms. Nuhtelen Jesuksen Kristuksen nimessä ne poistumaan ja pyydän, että Herra täyttää Pyhälle Hengellään asuntomme. Rukoilen myös silloin tällöin, että asuntomme on pyhitetty Herramme käyttöön ja että Hänen tahtonsa tapahtuu kodissamme. Ja myös rukoilen läheisten puolesta. Olen huomannut että "ilma" monesti puhdistuu ihan konkreettisesti näin kun sitä pyytää Jeesukselta.
Sinettisormus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... minä toimin välillä myös samoin, kuin sinä, Samuli, kun tuntuu että paha yrittää kammeta päälle, tunnistan sen ja alan ylistämään ja julistamaan sanaa, ja onpa tuota öljyäkin tullut käytettyä! :roll:
VainYksinJeesus

Re: Vapautettu elämään ilman pelkoa

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Hyvän neuvon annoit sinetti. En sitten jaksanut tulla heti kertomaan mutta olikohan toissa yönä...lähin alakertaan katsomaan onko mies kotona vai kenties lähtenyt jonnekkin kun oli niin hiljaista. No olihan hän paikalla. Menin vessaan ja kun jätin oven auki niin näin kun mies käveli ohi. Ja sillä hetkellä tuntuu kuin olisin hetken saanut nähdä miehen Jumalan silmin. Mut valtas pelkkä sääli miestä kohtaan.
No menin takas ylös...mutta en saanut rauhaa kun tiesin että Herra ootti multa yhtä asiaa...että pyytäisin ite anteeks mieheltä.
No en halunnu mennä naamatusten pyytämään kun pelkäsin että saan vastaan jotain haukkumista.
Laitoin sitten viestin :D

Tiesin ettei sieltä tuu sellasta vastausta mitä jokainen ehkä odottaa kun pyytää että "annathan anteeksi"...
En kyllä oottanutkaan ja tulikin vain että on jo liian myöhästä.

Mutta, kun olin sen viestin laittanu niin Jumala otti multa pois kaiken murheen ja pelon ja mitä nyt olinkin tuntenu. Oli vaan niin vapaa olo, olisin voinu mennä vaikka heittelee kuperkeikkoja miehen naaman eteen, olin niin onnellinen sillä hetkellä! Mutta jäin kuitenkin ihan iteksee iloitsemaan siitä autuudesta.
Sillä hetkellä en muistanu mitä kaikkea loukkauksia oon saanu kuulla tai mitä mies on tehny.

Mutta meijän välit ei oo parantunu. Mun anteekspyyntelyt ei auta kun mikään ei muutu. Kun toinen ei edes näe omia tekojaan vaan ainoastaan toisen. En edes tiedä mitä niin pahaa oon tehny että toinen on niin vihanen ja katkera.
Meillä on sellanen muuri välissä että en oo nyt yrittänykkää enempää.

Mutta jatketaan rukousta. Mikään ei kuitenkaan oo Jumalalle mahdotonta :)
Siunausta teille!
Vastaa Viestiin