Katso, he eivät usko minua.

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Juhani

Katso, he eivät usko minua.

Viesti Kirjoittaja Juhani »

2 Mooseksen, Luku 4
1 Mooses vastasi ja sanoi: "Katso, he eivät usko minua eivätkä kuule minua, vaan sanovat: 'Ei Herra ole sinulle ilmestynyt'".
2 Herra sanoi hänelle: "Mikä sinulla on kädessäsi?" Hän vastasi: "Sauva".
3 Hän sanoi: "Heitä se maahan". Ja hän heitti sen maahan, ja se muuttui käärmeeksi; ja Mooses pakeni sitä.
4 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi ja tartu sen pyrstöön". Niin hän ojensi kätensä ja tarttui siihen, ja se muuttui sauvaksi hänen kädessänsä.
5 - "Siitä he uskovat, että Herra, heidän isiensä Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, on sinulle ilmestynyt".

10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."

Olen kokenut välillä väsymystä, koska monet ihmiset eivät halua uskoa Jumalaan ja eivät halua kuunnella mitään uskonasioista. En ole mitenkään puhujatyyppiä ja ulosantini on välillä niukkaa. Mietin että miten voisin todistaa enemmän Herrastamme Jeesuksesta?
Olin töissä ja otin salkustani kännykkäni esille. Avasin Raamattuni auki (kännykästä) ja Mooseksen toinen luku alkoi puhutella minua:

”Katso, he eivät usko minua eivätkä kuule minua”.
”Mikä sinulla on kädessäsi?”.
”Sauva”. (kännykkä)
”Heitä se maahan” (?)
Ja hän heitti sen maahan, ja se muuttui käärmeeksi. (laskin kuitenkin sen varovasti pöydälle).
”Ojenna kätesi kätesi ja tartu sen pyrstöön”. (Otin sen jälleen käteeni).
”Siitä he uskoivat, että Herra, heidän isiensä Jumala…” (kun koskin siihen, se oli taas toimintavalmiina).

Silloin ymmärsin, että mistä oli kyse. Valitin myös että ”Minulla on hidas puhe ja kankea kieli” , mutta minulla on käytössä tietotekniikkaa, jolla voin kirjoittaa Jumalan sanaa, todistaa Herrasta Jeesuksesta ja lähettää sitä vaikka maailman ääriin! Kännykkäkin voi muuttua tarvittaessa vaikka käärmeeksi.

"Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava!"
Eero
Viesti:

Re: Katso, he eivät usko minua.

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Juhani! Monesti olen kokenut tilanteita, joissa sanat ovat "ilmestyneet" suuhuni, niin että oon itsekin ihmetellyt mitä juuri sanoin. Olen aikamoinen esiintymisjännittäjä, jos yleisössä on siis enemmän kuin kaksi tai kolme ihmistä. No, nämä tilanteet eivät ole liittyneet suoraan uskonasioihin, mutta niissä on usein ollut jotakin piirteitä sinnepäin, esimerkiksi oikeudenmukaisuus ja niin edelleen. Uskon, että Herra puhuu meidän kauttamme arkipäiväisiltäkin tuntuvissa asioissa.

Olen myös usein miettinyt vähän samaan tapaan, että minusta tuskin tulee koskaan "katusaarnaajaa", mutta en ole siitäkään enää aivan varma. Jos Herra antaa "oikeutuksen", niin mikä tahansa on uskon kautta mahdollista.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Eero
Viesti:

Löytyipä muuten tähän sopiva Raamatun kohtakin:

Ensimmäinen Pietarin kirje 4
"11. Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen."

Juhani

Kiitos HerranNimessä hyvästä Raamatun paikasta!
Ei meitä kaikkia kutsuta kentälle"katusaarnaajan" tai evankelistan tehtäviin. Meillä on kaikki joku määrätty homma - olemmehan Kristuksen ruumis. Ei sovi unoihtaa esirukoilijan tehtävää, seurakunnan rakentajaa ja kaikkia muita tehtäviä, joita Herra meille jokaiselle jakaa.
näkymätön ninni

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen pojat! Aamen! :D

Tähän sopisi vielä Room. 12:

3 Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.
4 Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
6 ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;
7 Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;
8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.
Sinettisormus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Minulta myös iso AAMEN täältä, hyvää keskustelua ja aihe hyvä!!! Ja niin totta uskovan näkökannalta ...
Eero
Viesti:

Aamen! Luulen, että kun on oikea hetki ja Herra antaa "oikeutuksensa", niin jokainen uskova pystyy kertomaan läheiselleen uskosta juuri oikealla tavalla. Ja vaikka pilkka nousisikin sillä hetkellä muodossa tai toisessa niin kipinä saattaa syttyä.

olli

Viesti Kirjoittaja olli »

HerranNimessä kirjoitti:Aamen! Luulen, että kun on oikea hetki ja Herra antaa "oikeutuksensa", niin jokainen uskova pystyy kertomaan läheiselleen uskosta juuri oikealla tavalla. Ja vaikka pilkka nousisikin sillä hetkellä muodossa tai toisessa niin kipinä saattaa syttyä.
Itse näen tämän ennen kaikkea niin, että sydämen kyllyydestä suu puhuu, ja suun todistuksella pelastutaan.

Joten jos sinne sydämeen on Jeesus saanut rakentaa, niin se sieltä kyllä sitten uloskin kajahtaa, kun se aika tulee. :) Ja jos se sydän on täynnä pimeyttä, niin sieltähän sekin sitten ulos tulee, kun olisi aika todistaa... :(
Eero
Viesti:

Aamen! Näin se varmasti on ja juuri tämäntapaista oon itse kokenut, että Herra avaa suun ja puhuu sen kautta juuri oikealla hetkellä.

sisar

Viesti Kirjoittaja sisar »

Shalom!

Minä olen aina sanonut kaikille, että minulla on pieni suu, mutta suuret korvat. Esim. katuevankeliointi tai muu julkinen esiintyminen ei tulisi kysymykseenkään, ellei Herra minua varustaisi ja vahvistaisi moninkertaisesti.
Mutta monet monituiset kerrat on käynyt niin, että jostain syystä (esim lenkillä koiran kanssa tms) olen törmännyt samoihin ihmisiin. Pikku hiljaa he ovat avautuneet elämästään minulle (näiden pienten kohtaamisten kautta) ja kun olen Sanan/pari Sanaa sanonut tai käy ilmi, että olen Kristuksen seuraaja, he "katoavat". Eli en törmää heihin enää samoissa paikoissa. Ne sanat tms vain tulevat.... suunnittelematta (on vain pakko sanoa tai tehdä jotain )
En tiedä, miten Herra näiden ihmisten elämässä vaikuttaa...mutta uskon, että Herra johdattaa polkumme näihin "satunnaisiin" kohtaamisiin (näiden "viimeisten" tilanteiden jälkeen koen muuten yleensä "syytöksiä/pilkkaa" tyyliin "nolasitpa taas itsesi", mitä nekin sinusta ajattelee", eli vihulaisen hyökkäyksiä).

Jossain vaiheessa oli muuten niin, että lähes päivittäin sain neuvoa ihmisille tietä johonkin... nytkin sitä tapahtuu, mutta harvemmin.
katso7

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Ei tarvi edes katsoa
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
katso7

Ei voi kuin nauraa tälle nynnykristillisyydelle leonard sanoi koska viimeksi et voinut nukkua koska maailmma hukkuu.minulta he odottavat vanhurskaita tuomioita..lukekaa ite loput loukkaannu jumalan sanasta niin kermaleivos jää pois joka kieltää minut tässä avionrikkojasukupolvessa..lue ite loput jumalan sanasta kristus on loukkauskallio holocaust yksin armosta kiitos etta minun ei tarvi tehdä mitään sanottiin silloin ja sanotaan nyt ... usko kasvaa vain myrkyssä jumalattomat ovat kuohuva meri kalasta akvaariossa jos haluat jeesus ei ole kermakakku armo ja totuus isä ja poika
Juhani

Katso7, ne ei usko minua!
Me ollaan silti myös huumorimiehiä! :lol:
katso7

Anteeksi väärä ilmaisutaitoni opettelen sitä opettelen rakastamaan kristuksen rakkaudella ...
Sinettisormus

Matt.7:29.
Sillä hän opetti heitä niin kuin se, jolla valta on, eikä niin kuin heidän kirjanoppineensa.

Jeesus opettaa meitä, niin kuin Jumala, eikä välittänyt sellaisten opeista jotka olivat oppinsa saaneet kirjoista. Heiltä puuttui rakkaus sydämestä ja niin on tänäänkin. He lukivat ja lukevat edelleen kirjainta, eivät koe Raamatun sanaa elävänä. Jumala ei ole uskonto jota kirjoista opetetaan, vaan elävä Jumala. Tätä on ehkä vaikea ymmärtää muuta kuin sen joka uskoo elävästi,
lapsen uskolla. Siihen elävyyteen tarvitaan lapsen uskoa.

Matt.13:19.
Kun joku kuulee valtakunnan sanan eikä ymmärrä, niin tulee paha ja tempaa pois sen, mikä hänen sydämeensä kylvettiin. Tämä on se, mikä kylvettiin tien oheen.

Matt.13:57-58.
57. ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan.
58. Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.

Tämän minäkin olen saanut kokea….

Matt.22:16.
Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: “Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön.

Todellakin, Jeesus opetti vain Isänsä antamaa sanaa tienä Jumalan luo ja sen hän teki totuudessa. Hän ei kumartanut rahaa eikä titteleitä, vaan vähäosaisimmat olivat ja ovat hänelle tärkeimmät. Siitä tunnistaa hänet Jumalan Pojaksi ja meidän Pelastajaksemme. Se joka opettaa sanaa vastaan ei ole taivaan valtakunnasta, tästä tunnistaa väärät profeetat…

Matt.24:5.
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: “Minä olen Kristus”, ja he eksyttävät monta.

Matt.24:11.
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt.24:36.
Mutta siitä päivästä ja hetkestä, ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Moni on vuosisatoja yrittänyt ennustaa maailmanlopun tuloa, ja Jeesuksen paluuta, mutta se on turhaa, se päivä tulee kyllä ja silloin meidän uskovien pitää olla valmiina.

Matt.36:53-54.
53. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä?
54. Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?”

Jumala olisi voinut pelastaa poikansa, mutta silloin ei olisi toteutunut pelastus suunnitelma, jonka avulla voimme saada pelastuksen jos seuraamme Jeesusta. Sen kaiken kauheuden keskellä, Jumala rakasti meitä niin että antoi Poikansa. Sen kaiken oli tapahduttava.

Joh.3:2.
Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: “Rabbi, me tiedämme, että inun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa.

Tunnusteot olivat todiste siitä että Jumala oli hänen Isänsä.

Joh.3:5.
Jeesus vastasi: “Totisesti, totisesti minä sanon sinulle; jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Tässä mainitaan taas uskonkasteen merkitys ja se että ihmisen täytyy ottaa vastaan Pyhä Henki, meidän puolustajamme ja neuvojamme. Meidän on ilman tätä, vaikea tässäkään maailmassa nähdä sitä taivasten valtakuntaa, se ei ole silloin lähellämme. Mutta kun olemme ottaneet tämän vastaan alkaa taivasten valtakunta vaikuttaa jo tässä elämässä ihmeiden kautta ja eri armolahjojen kautta. Itse näen näitä näkyjä ja unia ja rukoukset voivat toteutua ja mitä vielä tuleman pitää? Tämän toteutuessa, sydämemme muuttuu ja ymmärrämme uskon ja sanan merkityksen aivan toisin. Se muuttuu eläväksi. Aivan kuin ääni sanoi kerran minulle:
- “Tunteet juhlistaa.”

Joh.5:36.
Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettäväkseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.

Joh.6:70.
Jeesus vastasi heille:” Enkö minä valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele.”

Tässä Jeesus tarkoittaa perkeleellä Juudasta. Jumala siis käytti tietoisesti perkelettäkin suunnitelmansa toteutumiseen.

Joh.7:17.
Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Jos joku puhuu vain lämpimikseen tällaisia oppeja ominaan, jää ne vähäisiksi eikä mitään tapahdu. Paha taas ei saa aikaiseksi hyvää.

Joh.10:26-27.
26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Ne ihmiset jotka eivät usko, eivät seuraa Jeesusta, eivätkä koe ihmeitä. Ne jotka uskovat kuulee Herran äänen, näkevät unia ja näkyjä ja käyvät samaa tietä Jeesuksen kanssa. Toteuttavat elämäänsä evankeliumin mukaan. Heidän sydämensä ei ole kylmä eikä epäilevä.

Joh.14:12.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö.

Tässä Jeesus lupaa kaikille jotka häneen uskovat, että ihmeitä vielä tapahtuu, että he voivat tehdä samoja tekoja kuin Jeesus ja vielä suurempiakin mitä Jeesus teki. Hän itse valvoo tätä Isänsä luona taivaassa. Tätäkin olen kuullut, ettei enää tapahdu ihmeitä, että ne loppuivat Jeesuksen kuolemaan.
Eikä kaikki usko että Jeesusta olisi ollutkaan. Minulle sanottiin ettei juutalaisetkaan usko että Messias on tullut vielä maailmaan. Vastasin tähän:
- “He ovat niitä vanhoillis- juutalaisia jotka uskovat vanhaan testamenttiin, eivätkä usko uutta testamenttia todeksi ja tapahtuneeksi."
Juutalaiset ovat jakautuneet kuitenkin kahteen ryhmään ja nämä uusjuutalaiset uskovat Messiaseen ja uuteen testamenttiin. He ovat niitä jotka saivat seurata Jeesuksen elämää läheltä ja heidän jälkipolveaan.
Minä itse uskon, koska Jeesus on lumonnut minut teoillaan. Hän on antanut minulle ihmeitä, joten uskoni ei perustu pelkästään kirjatietoon. Ja nyt kun olen saanut uskonkasteen ja monesti kokenut myös Pyhän Hengen täyttymyksen, Jumalan sanakin avautuu aivan uudella tavalla kuin aikaisemmin.
Vaikka olenkin uskonut pienestä tytöstä asti ja saanut ihmeitä jo silloin, sana on muuttunut elävämmäksi vasta kasteen jälkeen.
Olen päässyt nyt paremmin sisään Jumalan valtakuntaan. Tunnen eläväni kuin toisessa maailmassa, en elä enää samaa maailmaa kuin ne jotka eivät usko. Olen tullut Jumalan valtakunnan portille, mutta ymmärrän etten koskaan voi olla täysin valmis, tämä on täyttä koulua loppuun asti.
Näen ja tunnen kuinka Herra kouluttaa minua ja usein olen hätäinen ja haluaisin siirtyä eteenpäin. Mutta se ei käy päinsä, sillä tässä koulussa on hyvä kulkea Jumalan tahdon mukaisesti. Tietyt vaiheet kestävät vuosia ja jostain voi selvitä suhteellisen nopeastikin. Ehkä se riippuu oppilaan sydämen laadusta, mitä me kannamme siellä mukanamme. Myös ihmisen elämän kokemukset vaikuttaa asiaan.
Sinettisormus

Kiepumme paikallamme pääsemättä eteenpäin tai seisomme kasvualustallamme tiukasti läheisiimme kietoutuneina, vaikka tilaa olisi väljemmin ja ottaa vastaan vapaammin maailman. Tunnistan tästä helposti myös itseni, mutta uskon että näin eläjiä on paljon. Ei uskalleta irtautua tutusta ja turvallisesta, ja antaa maailmalle sitä mitä meillä olisi tarjottavana… Meillä on identiteetti kriisi. Emme tiedä mihin kuulumme ja mikä on tarkoituksemme tässä maailmassa? Suomessa on paljon kirkkoja. Käymme rippikoulua ja meidät on lapsena kastettu, olemme siis kristitty kansa. Mutta kun joku uskaltaa onnessaan julistaa uskoon tuloaan, hänet vähintäänkin leimataan hulluksi! Siinä sitten taas karisee identiteetti. Vaatii rohkeutta tässä maassa julistautua aidoksi uskovaksi. Se tuntuu olevan jonkinmoinen häpeä. Siitä voi puhua vain kuiskaten jos sitäkään. Jo yhden sanan sanominen siihen suuntaan saa monen kantapäät kolahtamaan.
- Siis, olemmeko me kristitty kansa?”
Uskon että olemme kristittyjä vain häissä ja hautajaisissa, siihen se sitten monen kohdalla loppuukin ja vaikka olisi halua, ei ole
rohkeutta.
- Usko on siis muka nynnyjen touhua?

Psalmi 39:6.
Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niin kuin ei mitään. Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin. Sela.

Teemme elämässämme omia päätöksiä ja kun menee huonosti päätämme pienessä päässämme että Jumalakin on meidät hylännyt ja onko häntä ollenkaan. Jumala ei ole niin päättänyt, vaan me omassa tahdossamme. Voisimme siis päättää toisinkin ja ottaa hänet elämäämme. Pieleen menneet päätöksemme usein sysäämme toisten syyksi ja Jumalakin on saanut siitä osansa.
Ihme, että hän vielä meitä rakastaa. Meitä, niin itsekeskeisiä olentoja. Raamatussa puhutaan Daavidin avaimesta ja joskus kun en ymmärtänyt mitä se on, ajattelin että kunpa minullakin olisi se avain. Nyt olen sen löytänyt ja meillä kaikilla on
mahdollisuus siihen. Daavid oli aikanaan ilmeisesti ylistyksen johtaja eli Psalmisti. Kun oikein paljon ylistämme, aukaisee se väylän kohti taivasta. Se voittaa ja läpäisee näkymättömät ilmavoimat ja saamme yhteyden Herraan. Ylistäminen on siis todella tärkeä ja voimallinen rituaali. Sitten puhutaan että uudet Eliaat ovat nousemassa. 1 Kunigastenkirja:17. ja Jumala johdattaa heidät puroillensa niin kuin Eliaan. Se mikä kenellekin edustaa puroa, on asia erikseen. Heissä on miehiä ja naisia. He elävät täydellisesti Herran kanssa.
Vastaa Viestiin