Johdatus ja Ohjaus

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
olli

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja olli »

Katso7, minulle ja ystävilleni on myös tapahtunut paljon edellä kuvatulla tavalla. Jumala ei availe ovia silleen "varmuuden vuoksi", vaan melkein aina se jokin yllättävä käänne tulee ns. viime hetkellä, tai jopa sen jälkeen kun itse olemme jonkin ajankohdan jo "viime hetkeksi" julistaneet.

Jopskus jopa tuntuu, että sellaiset asiat jotka tulevat ikäänkuin "varmuuden vuoksi vähän liian aikaisin", eivät sitten oikeasti olekaan sitä, mihin Jumala haluaa meidät johdattaa. Näin jopa siinä määrin, että (ihan esimerkkinä) jos saisit 2kk aiemmin jonkin lupauksen vaikka asunnosta jostakin ja sitten vasta kuukausien päästä sinulle alkaisi tulla tarvetta ko. asunnolle, niin minä ainakin olen alkanut epäillä sellaista ettei se kenties olekaan johdatusta vaan oman itsemme tuottamaa. Kun meillä nimittäin on tulevaisuus "turvattu", niin aivomme alkavat keksiä sille asunnolle käyttöä, eikä ole helppoa olla varma onko se Jumalasta vai eikö.

Itse olen kokenut, että Jumalan johdatus tulee aina "ajallaan", ja että kun lähdemme seuraamaan sitä, niin vastaukset kysymyksiin ja ongelmiin tulevat myös ns. "ajallaan". Mutta nimenomaan tässä järjestyksessä.
Juhani

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Juhani »

4 Moos 22:20-35.
20 Niin Jumala tuli Bileamin tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Jos nämä miehet ovat tulleet kutsumaan sinua, niin nouse ja lähde heidän kanssaan, mutta tee vain se, mitä minä sinulle sanon".
21 Ja Bileam nousi aamulla, satuloi aasintammansa ja lähti matkaan Mooabin päämiesten kanssa.
22 Mutta kun hän lähti, syttyi Jumalan viha, ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä, hänen ratsastaessaan aasintammallaan, kaksi palvelijaa mukanansa.
23 Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä, niin se poikkesi tieltä ja meni peltoon. Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.
24 Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille, jossa oli kiviaita kummallakin puolella.
25 Kun aasintamma näki Herran enkelin, niin se painautui aitaan ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten. Ja hän löi sitä vielä kerran.
26 Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs ja asettui ahtaaseen paikkaan, jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.
27 Kun aasintamma näki Herran enkelin, laskeutui se maahan Bileamin alla. Silloin Bileamin viha syttyi, ja hän löi aasintammaa sauvalla.
28 Niin Herra avasi aasintamman suun, ja se sanoi Bileamille: "Mitä minä olen sinulle tehnyt, koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"
29 Bileam vastasi aasintammalle: "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi. Olisipa minulla miekka kädessäni, niin nyt minä sinut tappaisin."
31 Niin Herra avasi Bileamin silmät, niin että hän näki Herran enkelin seisovan tiellä, paljastettu miekka kädessänsä. Silloin hän kumartui ja heittäytyi kasvoilleen.
32 Niin Herran enkeli sanoi hänelle: "Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa? Katso, minä olen tullut sinua estämään, sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.
33 Mutta aasintamma näki minut ja on väistynyt minun edestäni jo kolme kertaa. Ja jos se ei olisi väistynyt minun edestäni, niin minä olisin surmannut sinut, mutta jättänyt sen elämään."
34 Niin Bileam vastasi Herran enkelille: "Minä olen tehnyt syntiä; sillä minä en tiennyt, että sinä olit asettunut minua vastaan tielle. Mutta jos tämä ei ole sinulle mieleen, niin minä nyt palaan takaisin."
35 Mutta Herran enkeli sanoi Bileamille: "Mene näiden miesten kanssa, mutta puhu ainoastaan se, minkä minä sinulle puhun". Niin Bileam lähti Baalakin päämiesten kanssa.

Minulla on käynyt monta kertaa niin, että olen yrittänyt toteuttaa vain omaa tahtoani koska en ole ymmärtänyt Jumalan tahtoa. Myönnän myös, että olen lyönyt aasi parkaa ja välillä olen ollut myös itse se. :D
Pigeon
Viestit: 893
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Juhani, kun toit tämän Raamatun paikan. Löysin totisesti itsenikin tästä.. :oops: :D
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala kuulee rukouksemme jos asiamme on oikea. Koettelemukset elämässämme on parhaaksemme, vaikkei siltä tuntuisikaan. Niiden tarkoitus on opettaa meitä. Me emme ymmärrä, mistä kaikesta Jumala on meidät myös varjellut. Ilman varjelusta ei tiedä millainen elämä meillä olisi. Ollaan kiitollisia Jumalalle. Ollaan onnellisia, mutta opetellaan hillitsemään tunteemme, ettei paha meissä riehaantuisi.
Hengellinen sokeus on pahempaa kuin fyysinen sokeus. Olemme heikkoja emmekä uskalla aina katsoa totuutta silmiin. Tiedän että moni haluaisi elää Jumalan tiellä, mutta eivät uskalla, koska pelkäävät mitä muut sanoo ja ajattelee, se on myös pahaa sokeutta, ihmispelkoa. Kaikista pahinta on pelko mitä lähimmäiset ajattelevat, mutta näin ei saisi olla. Ei saa miettiä mitä muut ajattelevat, vaan mitä sinun sydämesi haluaa. Onko läheisilläsi omia harrastuksia ja intohimoja? Ovatko he kysyneet sinulta mitä mieltä sinä olet heidän mieltymyksistään? Tuskin. Kun otamme Herran omaksemme, opimme hiljaa sanomaan:
- "Minä olen Herran oma.”
Annetaan Jumalan sanan opettaa, opimme valvomaan Hänen kanssaan. Kun etsimme yhteyden itse Elämään, Jumalaamme, tavoitamme ikuisuuden, elämän ilman rajoja. Voimme sanoa:
- "Isä, tässä olen. Tapahtukoon sinun tahtosi. Tulkoon valtakuntasi.”
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus kehotti meitä rukoilemaan, Isä meidän rukousta joka sanassakin eli Raamatussa opetetaan.
Meidän pitäisi rukoilla sitä joka päivä ja vaikka useampaan kertaan, ei vain silloin kun kirkossa sen toistamme papin perässä, vaan otamme sen arki käyttöön kuin ruokaleivän. Muita rukouksia meidän ei täydy opetella ulkoa, muuten voimme rukoilla omin sanoin ja ajatuksin. Tämän kun ymmärsin, otin käyttööni tämän Jumalan itsensä antaman rukouksen ja käytän sitä nyt joka päivä ja useampaan otteeseen ja vielä omin sanoin tekemieni rukousten päälle tai alkuun.


Herran rukous

Isä meidän joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tenäpäivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia
iankaikkisesti.
Aamen.

Meistä saattaa joskus tuntua että olemme ja elämme kuin vankilassa, ettemme henkisesti edisty tai olemme kuin eksyksissä emmekä tiedä miten edetä. Olemme vankilassa kuin Joosef, sillä emme ole vielä ehkä saavuttaneet sitä oppia minkä Jumala on meidän eteemme antanut ja joskus saatamme olla tässä vankilassa myös sen vuoksi, että meidän lähellemme on tuotu ihmisiä tai ihminen, joka on samassa tilanteessa ja meidän pitää olla tälle ihmiselle tukena Jumalan tahdosta.
Kun tämän ymmärrämme, on se helpompaa, meidän ei tarvitse ominemme yrittää singoilla sinne ja tänne, etenemättä kuitenkaan minnekään. Emme touhua oman tahtomme mukaan vaan ymmärrämme että elämme Jumalan tahdon mukaisesti. Sen ymmärtäminen tuntuu hyvälle ja lohdulliselle. Joskus tällaiset vaiheet voivat kestää vuosiakin, tästä hyvä esimerkki Raamatun tarina Joosefista ja hänen vankeudestaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä käsitän johdatuksen ja ohjauksen kokonaisuutena. Se on elämää Herrassa... Mä oon oikeesti Rakkaat ystävät huomannu kuinka tyhmä minä olen suhteessa valintoihini. Mutta, se ei poista Herramme Jeesuksen puuttumiseen kaikkeen... KUNHAN MINÄ ANNAN NIIN TAPAHTUA!
Opin paljon ystävyydessä Rauno Helppiin, joka oli siis ihan hirvee narkkari ja päihdekimppu, kunnes hän löysi Jeesuksen. Rauno kertoi minulle aikoinaan niin kauhean ja kummallisen lohdullisen tarinan canadalaisesta miehestä joka lähti joskus -70 luvulla työhaastatteluun lentokoneella. On sen lennon detaliesitkin tallella jossain. Olen kirjoittanu siitä joksus. Kumminkin tämä uskova mies sai mahtavan työtarjouksen jostain USA:n alueelta jonne piti sitten lentää. Aamulla oli lento jonne hän lähti ja seuraavana aamuna pitäisi olla tuossa työhaastattelussa. Mutta hän koki matkalla suurin piirtein kaikki vaikeudet mitä voi kokea jotta matka varmasti pysähtyisi lentoaseman suuntaan. Ne vastoinkäymiset olivat yliluonnollisia ja siksi uskossa oleva mies kritisoi ja sätti Jumalaa miksi tämä kohteli häntä näin. Lopulta hän päätti mennä junalla, joka olisi niin kireällä aikataululla perillä ettei jäisi mitään muuta aikaa kuin taksimatka suoraan haastatteluun.
No hän hyppäsi junaan, joka matkaisi koko yön sinne määränpäähän ja aamulla hypääisi taksiin ja suoraan neuvotteluun.
Junassa hän kuunteli kun jollain oli transistoriradio. Huomatkaa että se oli -70 luvulla. Radiosta tuli uutiset ja siellä kerrottiin kauheasta lentokatastrofista, joka oli kohdannut lentoa sieltä sinne ja lentonumero se ja tämä. Mies veti valkoiseksi, hän tajusi että se kone ole hänen kone joka putosi ja kaikki kuolivat. Se kasvatti uskonvarmuutta varjelluksessa.

Rauno puhui minulle silloin että älä asetu taistelemaan Jumalan tekoja vastaan, vaan odota, koska se yllättää sinut.
Minäkin olen menettänyt firmani ja minä tiedän että se oli minulle hyväksi. Nyt odotan yllätystä mutta olen kumminkin koko ajan saanut nauttia siunauksista joita ei moni näe.
Jos tuokin mies jokka meni lentokentälle, olisi tehnyt radikaaleja liikkietä tahtoessaan väkisin kentälle, niin Jumala olisi jossain kohtaa antanut periksi ...tai sitten ei. Me emme tiedä sitäkään.

Mutta sanoma on vaan se että rukoilaa ja eläkää Herran ehdoilla, älkää antako oman viisautemme ja tahtomme viedä väkisin.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pienikin matka alkaa ottamalla ensimmäisen askeleen. Lähdetään matkaan totisesti, muttei vakavasti, vaan ilolla kuljemme matkaamme eteenpäin!
Joskus meitä kohtaa vaikeudet, mutta otetaan nekin ilolla vastaan, niinkuin Paavalikin teki, sillä nekin kasvattaa meitä ja kirkastumme niiden kautta.
Vaikeat asiat ja niistä selviytyminen, hioo meistä kirkastettuja timantteja.
Jumala kutsuu meitä ja meidän tulisi olla avoimia hänen puheellensa, olla kuuliaisia kun hän johdattaa meitä tiellänsä.
Jumala ilmoittaa itsensä moninaisesti, esim. rukouksessa, luonnossa ja lähellämme olevissa ihmisissä. Mikään ei ole sattumaa vaan Jumalan johdatusta ja mahtavaa suunnitelmaa, rakkaudessaan meitä kohtaan...
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Meidän taakkamme vain vahvistavat siltaa Jumalan tiellä, kun olemme sairaita, väsyneitä, ahdingossa, surussa ja lyötyinä maahan, nöyrimmillämme, olemme uskossa vahvimmillamme. Mitä pienempänä ja heikompana oma itsemme on, sitä voimakkaammin Jeesus voi tehdä työtään meissä. Ja sitä herkimmin voimme ottaa myös vastaan hänet. Vastoinkäymiset on piikki lihassamme, niinkuin Paavalikin koki.
Voimme siis iloita niistä, sillä silloin olemme Jeesuksessa vahvoja. Mitä enemmän meitä lyödään, sitä voimakkaampi Jeesus on meissä. Olemme tottuneet rukoilemaan opitun kaavan mukaan, mutta kun jättäydymme
Hengen rukoukselle, rukoilemme kielillä, emme tee sitä itsessämme, vaan henki vie rukouksen voimalla Jumalan luo.
Mitä me hengessä opimme jos kaikki on aina ympärillämme hyvää ja makeaa, eikä mistään ole pulaa? Emme voi näin kasvaa. Tämän opin nyt elävästi, itse kantapään kautta kokien, ilmestyksen omaisesti kuin Paavalli. Olin väsynyt, mutta Jeesus minussa oli voimallinen.
- ”Kiitos Herra!”
Kuolemme itsellemme, siis himoillemme, että hän voi asua meissä.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala toimii meissä uskon periaatteen pohjalta. Hän antaa meille sanansa, odottaen, että toimimme sen mukaan. Luin vanhaa kirjaa; Nyt ymmärsin lisää kärsimyksestä elämässä.
Kaikki kärsimys ja vastoinkäymiset vahvistaa meitä Jeesuksessa, niinkuin jo aiemmin kirjoitin, mutta me myös kirkastumme Kristuksessa, siksi on hyvä että niitä on uskovan elämässä. Jos yritämme vältellä niitä ja päästä helpompaa tietä, menetämme samalla hänen kirkkauttan. Niinkuin Jeesuskin saavutti täydellisen kirkkauden ristinpuulla, ylösnousemuksen jälkeen hän saavutti täydellisen kirkkauden, on tämä tie meillekkin kuolemassa portti hänen kirkkauteensa, taivaan kotiin. Meidän tulee elää hänen tahtonsa mukaan, ei omamme. Iloita kaikesta, vaikka olisi kuinka vaikeaa. Tätä kirkkautta en halua antaa pois!
Jumala koettelee näin uskoamme, kuljemmeko nöyrästi tien loppuun vai käytämmekö mahdollisia oikopolkuja ja mukavampaa elämää. Meidän pitää unohtaa itsemme ja antaa majamme (itsemme) Jumalan käyttöön.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

1.3.2013. aamuyöllä sain näyn, kun heräsin hetkeksi kesken uneni; Jeesus oli pienen laivan ruorissa ohjaamassa laivaa. Hänen vierellään oli nainen, Jeesuksen ajan vaatteissa. Jeesus hymyili naiselle ja samalla kertoi tälle jotain kuin neuvoen ja nainen kuunteli tarkasti, hiljaa... Koin, että tämä tarkoittaa, että meidän pitää luottaa Jeesukseen ja antaa Hänen olla ohjaamassa meitä, johdattaa ja lempeästi opettaa. Meidän tulee kuunella ja olla avoimia Hänen neuvoilleen. Unohtaa itsemme ja kulkea kuuliaisina Hänen tahdossaan... Samalla viikolla, kun eräänä iltana menin saunaan, rukoilin lauteilla hartaasti, Isä meidän rukousta. Kun sain sen rukoiltua, hiljennyin, silmät kiinni. Silloin sain kauniin näyn; näin minua kohti tulevat käsivarret, joissa oli valkoiset, pitkät hihat ja kädet kannattelivat suurta sydäntä, kuin ystävänpäivä sydän. Sanoin ääneen:
- ” Minäkin rakastan sinua, Jumalani!”
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tarvitsemme kotkan näköalaa. Se ei varsinaisesti lennä vaan liitää, odottaen kallion jyrkänteellä höyhenet pörhössä sopivaa tuulta. Jokaiseen puhuriin se ei lähde. Kun oikea tuuli tulee, kotka pudottautuu tuulen varaan ja levittää siipensä ja liitää tuulen kannattelemana. Tätä näkökulmaa tarvitsemme, kun uskomme uhkaa jäädä kanan pyristelyksi, sillä ”jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohoavat siivilleen kuin kotkat. Jes.40:31. Kotkan näköala perustuu siihen, että on olemassa varma kallio, jonka pohjalta voi heittäytyä elämän tuulten kannatelemaksi. Siinä on turvallista levätä. Sinua kannatellaan ja ”Hän kotkan siivin kantaa sinua taivaaseen ja vaivan jälkeen antaa hän levon lapsilleen. (virsi) 176;4.*
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Luuk. 13:32.
Niin hän sanoi heille: ”Menkää ja sanokaa sille ketulle: ”Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän”.

Ottakaamme ketut kiinni, pienet ketut, jotka viinitarhoja turmelevat, sillä viinitarhamme ovat kukassa. Kork. Veisu 2:15.

Raamattu puhuu ketuista varoittavaan sävyyn, se on ovela, ja siitä ei ole
kavaluus kaukana. Sen oikea luonto alkaa muistuttaa syntiä. Ihmisillä voi olla monenlaisia himoja, viina, pelit, anteeksiantamattomuus, katkeruus ja ihminen ei aina näitä itse edes tiedosta, ne ovat näkymättömiä hänelle. Ne ovat piilossa kuin ketut pesäkoloissaan. Kiitos Jumalalle, että pienten ja suurempienkin kettujen hengellinen pyydystäminen on sittenkin helpompaa, kuin luonnollisten kettujen. Pieni kettu on söpö ja pörröinen, mutta se on peto.

Matt.18:30
Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.

1 Joh. 1:9
Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.

Snl. 20:9
Kuka voi sanoa: ”Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni?”
Pigeon
Viestit: 893
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Johdatusta tosiaan Sinetti nuo sinun tämän päivän aloitukset..
Näin näkykuvan kotkan perspektiivistä vuorenhuipulta. Ei ollut yhtään niin pelottavaa liitää kotkanlailla, kuin olla siellä huipulla ihmisenä ilman mitään varmistusta.
Ja mitä noihin eläimiin tulee niin olen viimeaikoina nähnyt ilkeilevät ihmiset eläinhahmoissa(käärme, susi..)ns. "sielunsilmin". :roll:
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ihanaa Yhteyttä Kristuksessa! Kiitos Jeesus! :P :roll:
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4845
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, olen päässyt Raamatunluvussani melkein Johanneksen evankeliumin loppuun. Koko ajan on ollut mielessä Katso7:n sanat täällä: "Johannes todisti Valkeudesta". Tuntuu, että siinä kiteytyy Kristuksen todellinen luonto.

Ja siinä ajatuksessa on levollista ajatella koko tätä elämää ja maailmaa, sitä kohti, tule Herra Jeesus!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumala kutsuu meitä yhteyteensä. Polku kulkee tiheikön läpi, usein ilman aavistustakaan siitä, että syvemmälle rukouksessa ja Herran kasvojen etsimisen edetessä ilmaantuu laaja, avara paikka, jossa saamme kohdata Mestarin. Tähän sopii saamani sananpaikka.

Psalmi 51:8
Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden. Tuo rauhallinen salattu puutarha on meidän sisimmässämme, josta Herra meille ilmoittaa viisauden...
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kerran näin näyn, jossa oli äiti lapsensa kanssa, hekin olivat kadulla ja äiti puhui jotain kiihkeästi, lapsi hänen vierellään oli hieman sivuttain ja sitten käänsi päänsä niin, että huomasin että lapsella ei ollut kasvoja.

Paavali efesolaisille 6:15
ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

Lapsemme kasvaa vailla identiteettiä. Vapaan ja kasvottoman kasvatuksen hedelmät tuhoavat lastemme identiteetin. Meidät luotiin Jumalan kuvaksi. Hän ei ole tehnyt meistä orjia tai robotteja, vaan ihmisen jolla on vapaa tahto valita asioita hyvän ja pahan tiedon puusta ja vain hyvä vie hänet kohti Jumalan kaltaisuutta.
Pyhä Henki antaa meille mahdollisuuden katsoa Jumalaa silmästä silmään, emme ole kasvottomia kun elämme hänen läsnäolossaan, ja elämme rakkaudellista elämää kuin Jeesus.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kohtaamme ihmis pelkoa, mitä muut ajattelevat jos tietävät uskostamme? Mammonan henki estää myös meitä etsimästä täydellisesti Jumalaa. Keräämme maallista omaisuutta ja palvomme jos mitä asioita, epäjumalinamme, niihin kuuluu himot ja halut.
Ikävöimme kyllä Jumalan luo, mutta on niin vaikea päästää irti kaikesta ”maallisesta mukavasta”. Ja kun tuo henki saa meidät koukkuunsa, ei sekään halua päästää meistä irti. Meidän uskovien tuleekin tukea toinen toisiamme kuin Isä lapsiaan.
Sydämen muoto edustaa rakkaudellisuutta ja valo, sen koin Kristus valoksi! Meidän täytyy heijastaa toinen toisillemme, kuin peilin kautta, tuota rakkautta ja valoa! Me olemme peilinä toinen toisillemme. Raamatun sanasta löytyy tähän todella hyvä kohta:


kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
Paavali 2 Kor.3 luku.
1. Alammeko taas suosia itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä?
2. Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat.
3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
4. Tämmöinen luottamus meillä on kristuksen kautta Jumalaan;
5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
7. Mutta jos kuoleman virka, joka on kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi
8.kuinka paljon enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
9. Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
10. Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
11. Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
12. Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat.
13. emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
14. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on henki.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tunnen, kuinka Herra haluaa ilmoittaa meidän kylmyytemme ja penseytemme, sanomme; ketä kiinnostaa...?
Mutta tulee aika kun saamme kulkea taas eteenpäin... Kun ihmisten puheita kuuntelee, tuo penseys ja kylmyys näkyy ja kuuluu ja tuntuu. Puhutaan kyllä kirjoitettua sanaa, mutta kuka tuntee Elävän Jumalan? Kuka on saanut kohdata Pyhän Hengen ja saanut hänet oppaakseen?
Ne, jotka eivät tätä tunne, heidän matkansa on vielä pahasti kesken, heidän täytyy löytää tuo eteenpäin vievä, vanha hiekkatie, lumisen metsän keskeltä, alkaa itsestään, ja alentua Herran eteen ilman ylpeyttä, niin alkaa saamaan vastauksia. Herra odottaa heitä. Olkoon hän meille armollinen. Pyysin Herralta sanaa vahvistukseksi näkyyni ja sain:

Psalmi 127
Jumalan siunaus yksin tuottaa menestyksen.
Matkalaulu; Salomon virsi.
Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
2. Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessana.
3. Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti.
4. Niinkuin nuolet sankarin kädessä, niin ovat nuoruudessa synnytetyt pojat.
5. Onnellinen se mies, jonka viini on nitä täynnä! Eivät he joudu häpeään, kun portissa puhuttelevat vihamiehiänsä.

Mietin ajatuksiani ja näkyjäni, olivatko ne varmasti Herralta, ettei ne olisi vain omiani, oman mielikuvituksen tuotetta. Kyselin tätä Herralta rukouksessa ja pyysin että hän voisi sanansa kautta aukaista tätä ja ihanasti hän vastasi,

Jesaja 55:
Kutsumus armoliittoon, Herran sanan voima.
Vapahdettujen riemullinen paluu.
Kuulkaa kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää: tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
4. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
5. Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8. Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maasta, on minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10. Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän.
11. niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12. sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
13. Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

Kysyin vielä mielessäni, että; olenko minä kehityskelpoinen, sinun työssäsi, Herra? Ja vastasin itselleni myös samaan pötköön; etten minä itsessäni mitään tee, vaan sinä Herra, annat minulle voiman ja ymmärryksen.
- ”Kiitos siitä!”
Millä voimalla se kuoleva huutaa? Omassaan olemme heikkoja, mutta hän on meidän turvamme ja tukemme, suunnan näyttäjä jos vain haluamme etsiä häntä, ja luottaa häneen.
Meidän täytyy nöyrtyä, Herra antaa meille kullekkin oman taakkamme. Hänellä on meille jokaiselle oma suunnitelmansa. Hän johdattaa meitä kun antaudumme hänen käsivarsilleen. Olemme oman ruumiimme kapteeni ja kun joudumme elämän myrskyihin, Herra, Pyhän Hengen avulla luotsaa meidät tyveneen, kun annamme hänelle luvan, hän ei tee mitään, jos emme itse tahdo. Otamme rukouksessa hänen apunsa vastaan.
Sinettisormus

Re: Johdatus ja Ohjaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään Jeesus neuvoo ja ohjaa meitä kärsivällisyyteen ja totuuteen, ja pysymään lujina vaikka joudummekin kärsimään hänen nimensä tähden, näin voitamme koko elämän. Lopunajan merkkinä on oleva, kun näemme Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä.
Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivi, kun meri ja aallot pauhaavat. Silloin ihmiset näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä, suurella voimalla ja kirkkaudella. Tästä kertoo Luukas 21.
Jeesus kysyy meiltä, miksi annamme rahan siitä, mikä ei ole leipää ja työmme ansion siitä, mikä ei ravitse?
Hän kehoittaa meitä palaamaan hänen tykönsä ja saamme ostaa ja syödä rahatta, saamme mennä hänen vetensä ääreen.
Jesaja 55.
Vastaa Viestiin