Hyvän ja pahan taistelu

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
vierailija kysyy

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja vierailija kysyy »

Sinettisormus kirjoitti:Useasti harmittelen kuinka ihanista asioista uskottomat jäävät paitsi, mutta niin kuin Jeesuskin sanoi ristillä Isälleen:
- “ He eivät ymmärrä…”
Mutta kun heillä ei ole ymmärrystä ja halua edes yrittää ottaa selvää mitä tämä voisikaan olla. Ylhäältä tuleva viisaus on puhdas ja meidän tulisi myös olla esimerkillisiä tässä, ettemme tekisi toista mitä opetamme. On kauheaa ajatella tilannetta jossa uskova todistaa Jeesuksen nimeä, tupakan tahraamilla, keltaisilla huulillaan, ja iljettävällä hajullaan. Puhuvat evankeliumin puhtaudesta mutta itsellään on vastaiset tavat. Onko tämä uskottavaa? Se on niin maallista ja perkeleellistä. Taivaaseen ei pääse kuitenkaan mitään epäpyhää. Katumattomat synnit pyyhitään pois elämänkirjasta. Jos ei ole anteeksiantoa, ei ole pääsyä taivaaseen. On siis tärkeää pyytää syntejään anteeksi ja
katua tekemisiään ja parantaa sen jälkeen tapansa. Saatana on mielissään näistä ihmisistä jotka elävät siinä uskossaan, ettei tarvitse tehdä mitään katumustyötä, ettei tarvitse pyytää anteeksi, ettei mikään tällainen ole edes totta, vaan on heidän mielestä uskovien höpinää. He ovat niin ajatellessaan automaattisesti saatanan omia, vaikkeivät uskoisi tähänkään, saatanalle se on samantekevää, sillä se tietää tällaisen ihmisen olevan tämän oma. Minä pyydän:
- “Älkää antako sille tätä mahdollisuutta!”
Jostain syystä ei enää puhuta ihmisten synneistä. Kirkoissa ennen puhuttiin saarnoissa paljonkin syntiasioista mutta tänä päivänä ne ovat muuttuneet hyvin paljon maallisiksi ja poliittisiksikin saarnoiksi, vaikka nämä sopisi paremmin eduskuntaan, sinne minne ne kuuluukin. Ihmisen on mahdollista päästä taivaaseen, mutta synnit ei, - mieti sitä. Saattaa kuulostaa rajulle tekstille, mutta se on pelottavan totta.

Arvoisa Sinetti,

mitä kohteliaimmin kysyn näppäillen tupakan kellastamilla sormillani, että etkö arvosta kanssaihmisiä, joilla on heikkouksia, mm. tupakan polttaminen. Heikkouksia ja riippuvuuksia on niin monenlaisia, uskovaisillakin, niilläkin jotka aito ilo sydämessään todistavat uskoaan Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa. Ja ei, tämä ei ole vinoilua vaan ainoastaan pohdiskeluani. Lisään vielä, että on mukava lukea ihmisten kirjoittelua, jotka kilvoittelevat uskossa.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Arvasin että tuohon takerrutaan, en tietenkään tuomitse ketään heidän heikkouksiensa takia ja arvostan kaikkia lähimmäisiäni, kuin myös sinua, heikkouksineen. Kirjoitin tuon teksti osan muutama vuosia sitten ja kyllä siinä on paljon totuuttakin ja on hyvä jos pystymme uskovina pääsemään irti noista heikkouksista ja tämän kautta puhdistumme ja Jeesuksen on helpompi elää vielä lähempänä meitä. En tiedä oletko julistaja, evankelista tahi pappi, mutta voit varmasti ymmärtää, ettei kuvaamani palvelija ole uskottava jos hän tulee rukoilemaan tai muuten apuaan antamaan, jos hän haisee kuvottavalle tms. Minulla on paljon tuttuja jotka käyttävät tupakkaa ja jotkut juovat noita "vahvempiakin" ja joillain on ollut takanaan ikävät huume ja vangeus vuodet, mutta he yrittävät parempaan päin, en minä heitä näiden tähden hylkäisi, päin vastoin, jos he osoittavat uskoa ja halua parannukseen, minä iloitsen siitä, että saan omalta osaltani tukea heitä...Siunausta sinullekkin, pysyhän sivuilla... :roll:
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ps. ei me kukaan olla täydellisiä ihmisinä, vaikka olisimme kuinka uskossa, kaikilta meiltä löytyy heikkoutemme, minultakin, mutta aina voimme pyrkiä parempaan ja vielä tämä, ettei minusta myös ole uskottava sellainen Jumalan palvelija, julistaja tms. joka on yli liipatun ja ulkokultaisen näköinen... :ugeek: ..... ja en tietenkään pahastunut sinulle, se oli aiheellinen kysymys, jonka arvasin tulevaksi... :geek:
vieraileva kysyjä

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja vieraileva kysyjä »

Sinettisormus kirjoitti:Arvasin että tuohon takerrutaan, en tietenkään tuomitse ketään heidän heikkouksiensa takia ja arvostan kaikkia lähimmäisiäni, kuin myös sinua, heikkouksineen. Kirjoitin tuon teksti osan muutama vuosia sitten ja kyllä siinä on paljon totuuttakin ja on hyvä jos pystymme uskovina pääsemään irti noista heikkouksista ja tämän kautta puhdistumme ja Jeesuksen on helpompi elää vielä lähempänä meitä. En tiedä oletko julistaja, evankelista tahi pappi, mutta voit varmasti ymmärtää, ettei kuvaamani palvelija ole uskottava jos hän tulee rukoilemaan tai muuten apuaan antamaan, jos hän haisee kuvottavalle tms. Minulla on paljon tuttuja jotka käyttävät tupakkaa ja jotkut juovat noita "vahvempiakin" ja joillain on ollut takanaan ikävät huume ja vangeus vuodet, mutta he yrittävät parempaan päin, en minä heitä näiden tähden hylkäisi, päin vastoin, jos he osoittavat uskoa ja halua parannukseen, minä iloitsen siitä, että saan omalta osaltani tukea heitä...Siunausta sinullekkin, pysyhän sivuilla... :roll:

Kiitos Sinetti vastaamisesta :) Uskon, että Jeesuksen on helppoa elää lähellä minua heikkouksieni kanssakin, kipuilen Hänen kanssaan päivittäin.En ole julistaja, evankelista enkä pappikaan...vain "tavallinen" taapertaja. Ymmärrän toki mitä tarkoitat uskottavuudella mutta haluan tuoda vähän näkökulmaani evankeliumin todistamisesta. Joskus evankeliumia saa todistaa omien heikkouksienkin kautta, esim. sairaalan tupakkahuoneessa, jota ympäristönä ei miellä äkkiseltään sopivimmalta paikalta asian julkituomiseen. Mutta joskus sieltä löytää sellaisia ihmisiä, jotka tuskailevat ja kamppailevat ongelmiensa kanssa. Muutaman kerran nuo kanssaihmiset ottavat oma-aloitteisesti puheeksi hengelliset asiat ja mikäs sen luontevampaa on virittää keskustelua. ;) Kaikesta syntisyydestäni huolimatta uskon ja toivon ja nojaudun täysin Herramme Jeeskuksen Kristuksen kirkkauteen ja rakkauteen ja Armoon. Parannuksen tekemistä haluan ja siihen voimaa rukoilen mutta koskaan en voi Herralle luvata onnistumistani...Hän jos kuka tuntee minun luontoni :oops: Kiitos Sinetti sinulle siunauksestasi...totisesti tulee tarpeeseen
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. kiitos sinulle "vieraileva kysyjä", minua nyt hävettää, :oops: että toin yleensä tuon tekstin, puhut niin asiaa, mutta toivon että ymmärsit tarkoitukseni? En todellakaan halua kenellekkään mitään pahaa vain ainoastaan hyvää ja jos olisit nyt tässä antaisin sinulle "ISON HALIN", ei haittaa vaikka tupakoitkin. Niin monia olen tervehdyksessä halannut, heitäkin, jotka ovat aivan pohjalla, jotkut katsovat pitkään, kuinka voin heitä lähestyä, mutta minua se ei haittaa, vaan haluan jakaa kaikille tasapuolisesti, heikkouksista huolimatta, sitä rakkautta, mitä Jeesus minulle antaa ja olen sanonutkin että käsivarteni, jotka kovin lyhyet ovat, olen antanut Jeesuksen käyttöön... sinä, "vieraileva kysyjä", olet minulle rakas, pysy täällä kanssamme, ala meille "pysyväksi kysyjäksi", eli luo itsellesi nim.merkki, josta tunnistamme sinut, sillä en halua hukata sinua... :roll:
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Joskus evankeliumia saa todistaa omien heikkouksienkin kautta, esim. sairaalan tupakkahuoneessa, jota ympäristönä ei miellä äkkiseltään sopivimmalta paikalta asian julkituomiseen. Mutta joskus sieltä löytää sellaisia ihmisiä, jotka tuskailevat ja kamppailevat ongelmiensa kanssa. Muutaman kerran nuo kanssaihmiset ottavat oma-aloitteisesti puheeksi hengelliset asiat ja mikäs sen luontevampaa on virittää keskustelua.
Aamen! Tuo onkin tärkeä oivallus. Asettuminen samalle tasolle kanssakulkijan kanssa!

Kiva että olet täällä vieraileva kysyjä!
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... niin ninni, pitää tässä todeta heti yksi, meidän paheistamme,.. että täällä vuoron perään saamme punastella, mutta se todistaa vain stä ettemme täydellisiä ole, aivantavallisia, uskovia ihmisiä, joita Herra käyttää... :ugeek:
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:... niin ninni, pitää tässä todeta heti yksi, meidän paheistamme,.. että täällä vuoron perään saamme punastella, mutta se todistaa vain stä ettemme täydellisiä ole, aivantavallisia, uskovia ihmisiä, joita Herra käyttää... :ugeek:
... kohta minä julistan itse itseni bannaan..... :oops:
Vieras

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sinettisormus kirjoitti:.. kiitos sinulle "vieraileva kysyjä", minua nyt hävettää, :oops: että toin yleensä tuon tekstin, puhut niin asiaa, mutta toivon että ymmärsit tarkoitukseni? En todellakaan halua kenellekkään mitään pahaa vain ainoastaan hyvää ja jos olisit nyt tässä antaisin sinulle "ISON HALIN", ei haittaa vaikka tupakoitkin. Niin monia olen tervehdyksessä halannut, heitäkin, jotka ovat aivan pohjalla, jotkut katsovat pitkään, kuinka voin heitä lähestyä, mutta minua se ei haittaa, vaan haluan jakaa kaikille tasapuolisesti, heikkouksista huolimatta, sitä rakkautta, mitä Jeesus minulle antaa ja olen sanonutkin että käsivarteni, jotka kovin lyhyet ovat, olen antanut Jeesuksen käyttöön... sinä, "vieraileva kysyjä", olet minulle rakas, pysy täällä kanssamme, ala meille "pysyväksi kysyjäksi", eli luo itsellesi nim.merkki, josta tunnistamme sinut, sillä en halua hukata sinua... :roll:

Voi kultainen Sinetti...älä suotta häpeile..ymmärsin hyvin tarkoituksesi pointin ja kirjoituksistasi on aistittavissa hyvä tarkoitus. Jostakin syystä tuli tarve kirjoittaa vaikken ole kovinkaan keskusteluihin osallistuvaa lajia uskon asioiden saralla. Tietoni ja ymmärrykseni raamatullisissa asioissa on vielä niin vajavaista. Halusin vain tuoda esimerkin omasta elämästäni, jossa olen saanut uskolleni vahvistusta työni kautta, jossa olen saanut olla läsnä ihmisten kärsimyksissä. Heitä lohduttaen, tukien ja heidän kanssaan surien mutta myös iloitenkin. Olen saanut paljon rukousaiheita ja rukoilen hartaasti kykyjeni mukaan niiden ihmisten puolesta, joita mielenpäälleni annetaan. Rukous ei katso aikaa eikä paikkaa, joskus olen herännyt kesken unieni kiittämään ja ylistämään Herraa..itkien..enkä suinkaan surusta vaan täydellisestä kiitollisuuden tunteesta. Uskon, että Herralle riittää pelkkä huokauskin silloin kun toinen siipeni viistää maata..silloin kun en ylös tahdo omin voimin päästä.

Kaikesta huolimatta minä tahdon nyt vain kiittää ja ylistää rakasta Herraamme!
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinun täytyy kirjoitella täällä enempi, rakas "vieras", sillä sinun elämän kokemuksesi täälläkin saataisi lohduttaa montaa lukijaa, jotka eivät vastaile, mutta lukevat kyllä, sinua tarvitaan myös täällä, sillä kun meitä on kirjoittajia moneksi, on myös lukijoita, ymmärräthän, koen sinun tärkeäksi lenkiksi tänne... :P
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Sinettisormus kirjoitti:Sinun täytyy kirjoitella täällä enempi, rakas "vieras", sillä sinun elämän kokemuksesi täälläkin saataisi lohduttaa montaa lukijaa, jotka eivät vastaile, mutta lukevat kyllä, sinua tarvitaan myös täällä, sillä kun meitä on kirjoittajia moneksi, on myös lukijoita, ymmärräthän, koen sinun tärkeäksi lenkiksi tänne... :P
Aamen sinetti, näin myös minä koen!!! :D
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Ja vielä Sinetille; Myös sinä olet tärkeä lenkki täällä, joten älä ihmeessä julista itseäsi bannaan... :shock:
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitän Herraani teistä Sinetti, Ninni ja Vieras. Puhutte avoimesti ja vilpittömästi. Olette joka iikka tärkeitä tälle palstalle. Uskon teidän olevan rohkaisuksi monille lukijoille :D

Vieras:
Rukous ei katso aikaa eikä paikkaa, joskus olen herännyt kesken unieni kiittämään ja ylistämään Herraa..itkien..enkä suinkaan surusta vaan täydellisestä kiitollisuuden tunteesta.
Kaiketi olet Herran käytössä. Kiitos ja kunnia Kaikkivaltiaalle Abballemme.
Ps. 81:11 Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut Egyptin maasta; avaa suusi, niin minä sen täytän.

Ps. 116:10 Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.

2Tim. 4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

Biblia (1776) Mutta että minä evankeliumia saarnaan, niin ei minun tarvitse siitä öykätä; sillä minun tulee se tehdä. Voi minua, ellen minä evankeliumia ilmoita!

Ainoalle viisaalle Jumalalle, meidän Vapahtajallemme, olkoon kunnia, ja majesteetti, ja valta, ja voima, nyt ja kaikessa ijankaikkisuudessa, amen!
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

(napsu)

^

... kuin myös sinä, rakas Jyrki veljemme, olet täällä tärkeä, sinä tuot oman näkemyksesi asioihin ja tietenkin rakas Jarmo veljemme, joka mahdollisti meille tämän foorumin ja kaikki te muutkin, esim. Salome sisar, ninni, kaikki olette omalta osaltanne tärkeitä, sillä niin kuin sanoi, niin kuin olemme erilaisia kirjoittajia, niin on myös erilaisia lukijoita ja on hyä että heidät kaikki tavoitetaan ja pitää muistaa että kaikki teemme myös virheitä, emmekä alituiseen ole oikeassa, näin se vain menee... :roll:
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 02 Huhti 2016, 09:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olli

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja olli »

Jos haluaa viitata edelliseen viestiin, se onnistuu helposti esim käyttämällä "^" -merkkiä, sen sijaan että lainailee edellisen kirjoittajan pitkiä kirjoituksia kokonaisuudessaan. Jos haluat lainata vain osan ja kommentoida sitä, esim. yhden lauseen pitkästä kirjoituksesta, silloin toki voi käyttää "quote":a.

Edellisen viestin korjaus siis vain siksi että opettelisimme viittaamaan sen sijaan että lainaamme koko viestiä, joka on juuri yläpuolella...
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olisihan se aika kauheata, jos aina olisi oikeassa! Ylpeäksihän siinä tulisi...

Mieluummin välillä väärässä ja vajavaisena! ;)

Rakkaita ja tärkeitä olette te kaikki Sinetti, Salome, Vieras, Jyrki, Jarmo, Olli, Jari, Markku, Kesääkohti, Kalamos, Manna ja kaikki jotka olette täällä kirjoitelleet ja viestejä lukeneet. Siunausta teille kaikille. Hyvää yötä!
näkymätön ninni

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Psalmit 16

1 Daavidin laulu. Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan.
2 Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää";
3 ja pyhille, jotka maassa ovat: "Nämä ovat ne jalot, joihin on koko minun mielisuosioni".
4 Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä.
5 Herra on minun pelto-ja malja-osani; sinä hoidat minun arpani.
6 Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani.
7 Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.
8 Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.
9 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa.
10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.
11 Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti.
Sinettisormus

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. Kun Jumalan Pyhä Henki saa täyttää sydämen, voi suussakin olla oikeita sanoja. Itsekin ole taistellut tämän kanssa että puhuisin elämää enkä kuoleman sanoja, eli puhuisin hyvää enkä pahaa. Meidän täytyy oppia nöyryyden kautta, taivas kelpoisiksi. Kaikki ylpeys pitää karista pois siksi meille tulle vaikeita asioita että nöyrtyisimme, muuta tietä ei ole ylpeyden hengen kukistamiseen. Katselin eräänä aamuna ohjelmaa jossa lääkäri Heikkilä puhui mielen vaikutuksesta sairauksiin.
Pahamieli, stressi ja negatiiviset asiat ja ajatukset sairastuttavat ihmisen mihin tautiin hyvänsä. Tämä on tieteellisesti todistettua ja sitä on nyt myös enemmän alettu tutkia. Joskus potilaat paranevat lume lääkkeillä, kun uskovat lääkäriinsä ja saamansa hoitoon. Se on hyvä lääkäri suhde. Mutta jos lääkäri puhuu potilaalle negatiivisesti ja pakottaa syömään lääkkeitä siinä pelossa että potilas kuolee ilman tätä lääkettä. Lääkäri asettaa potilaalle taakan, näin hengellisesti ajateltuna sen voi sanoa olevan kirous. Se on huono asia, eikä edistä paranemista. Ajattelin että tuo sama on jo todistettu myös Raamatussa. Kun puhut elämää eli hyviä asioita, asiat ja sairaudet voivat parantua. Mutta jos puhuu kuolemaa eli pahoja asioita, asiat menevät pieleen, sairastumme ja voimme lopulta kuollakin. Silloin pääsee toimimaan demonit. On siis todella merkitystä mitä päästämme suustamme tai ajattelemme ja myös minkälaisia tekoja teemme.
- Onko ne rakkaudellisia?
Eikä tämä ole vain meidän uskovien höpötyksiä, tiedekin sen siis on jo todistanut vaikka puhummekin hiukan eri sanoilla, mutta kuitenkin aivan samasta asiasta.

San.18:21 “ Kielellä on vallassaan kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää.”

Jeesuskin sanoi että ei se mitä laitamme suuhun ole niin paha, vaan se mitä päästämme suusta.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Autuas = kadehdittava, onniteltava.
Tosi on, että lohikäärme haluaa tuhota Jumalan lapset. Sekä fyysisesti että henkisesti. Siksi on tärkeää luottaa Raamattuun ja ymmärtää Jumalan lapsen asema. Jumala omistaa kaiken ja me olemme Jumalan perilliset. Meitä on syytäkin kadehtia ja onnitella :D
Biblia (1776) Mitäs me siis näihin sanomme? Jos Jumala on meidän edestämme, kuka voi meitä vastaan olla?
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila ... &kirjat=kr
Ps. 56:12 Jumalaan minä turvaan enkä pelkää. Mitä ihminen minulle tekisi?

Ps. 118:6 Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Hyvän ja pahan taistelu

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Parasta kaikessa on, ettei Abbamme ote herpaannu. Hänen sanansa on varma. Voimme levätä Hänen kämmenellään. Amen :!:
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila ... &kirjat=kr
Biblia (1776) Ja älkäät ketäkään kutsuko isäksenne maan päällä; sillä yksi on Isänne, joka on taivaissa.
https://www.youtube.com/watch?v=5RgwqPPnvDU
Vastaa Viestiin