Kaste

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Tää vaikuttaa hyvältä (alk. 1:28:32).
https://www.youtube.com/watch?v=zka4DUY ... t=1h28m32s
Biblia (1776) Mutta joka siitä vedestä juo, jonka minä hänelle annan, ei hän janoo ijankaikkisesti; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kuohuu ijankaikkiseen elämään.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Patrick näyttää olevan tapetilla.
Patrick Tiainen kertoo "uskoontulostaan"
https://www.youtube.com/watch?v=BbKAlMHoCpQ
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Satuin just eilen katsomaan tämän: https://www.youtube.com/watch?v=4UpScs9ut-A ...kannattaa katsoa.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Jarmo. Sarinblogi julkaisee mm. Samuel Korhosen kirjoituksia.
http://www.sarinblogi.com/426411796

Hannu Matikainen julkaisee Samuelin kääntämiä artikkeleita. Ote ao. linkistä:
On surullista huomata, että aito evankeliumin julistus on jäänyt unholaan. Evankeliumi on kristinuskon ydinsanomaa Jumalan pelastustyöstä ihmiskuntaa kohtaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Myös puhe synnistä ja parannuksenteosta on jäänyt taka-alalle. Sen sijaan odotetaan kiihkeästi Pyhän Hengen kohtaamista.
https://ajankohtainen.wordpress.com/tag/john-wimber/

Nokialainen julkaisee Samuelin/Aasin kirjoituksia.
Seuraavassa Samuel Korhosen sähköpostiviesti 23.3.2014 jossa hän varoittaa vielä KUNDALINIVOIMASTA jota eräät karismaattiset julistajat, kuten Marko Selkomaa, pitävät Pyhän Hengen voiman osoituksena uskovissa, vaikka kyse on okkulttisesta ilmiöstä.
http://nokialainen.blogspot.fi/2014/03/ ... marko.html
Tämä seuraava artikkeli on hyvä valaisu siitä, miten oikea Kristuksen evankeliumi voidaan väärentää ns. New Age -kristillisyydessä eli 'ihmeet & merkit & menestys' -kristillisyydessä, jota mm. Suomen TV7 mainostaa nykyään monien ohjelmiensa ja julistajaidoliensa kautta. Esimerkkinä tästä myyräntyöstä TV7:n (+Missiomaailman) uusi 'väärä profeetta' -myyntitykki Heidi Baker, joka esiintyy tulevana helluntaiviikonloppuna Espoon Metro Areenalla 13.-14.5.2016. Baker'ista juttua esim. Samuel Korhosen suomentamassa uudessa artikkelissa: Bethel Redding, Heidi Baker ja päättömän kanan profetia sekä KF:n Juhani Aitomaan erinomainen kirjoitus: Heidi Baker – New Apostolic Reformation juopunut "profeetta"
http://nokialainen.blogspot.fi/2016/05/ ... ateen.html
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos myös sinulle Jykke. Heti perään eilen katsoin samasta aiheesta Pasi Turusen hienon luennon juuri Herzogin vierailua ennen:
https://www.youtube.com/watch?v=hBiFblzxPVM
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Jarmo. Hyvä video. Välttäkäämme hötkyilyä.
Biblia (1776) Mutta pysy niissä, joita sinä oppinut olet ja sinulle uskottu on, tietäen keneltäs oppinut olet,
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila ... ehto=2ti+3
Samuli

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Satuin just eilen katsomaan tämän: https://www.youtube.com/watch?v=4UpScs9ut-A ...kannattaa katsoa.
Tämä vaikutti laadukkaasti ja perusteellisesti tehdyltä.
Ehkä tästä voisi tälläisen yleisluonteisen lyhennelmän tehdä, että jos näyt ja visiot alkavat ohjaamaan opetusta ohi Raamatun, niin aletaan menemään metsään.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... katsoin tuossa kerran erästä Norolammen videota Youtubesta, enkä valitettavasti voinut olla joka kohdassa hänen kanssaan samaa mieltä....
Mihin uskontokuntaan tuo Norolahti kuuluu, yritin sitä etsiä, mutten löytänyt? Sen löysin että hän on evankelista. Varmasti hänelläkin on hyvää opetusta, mutta jokin hänessä häiritsee minua? Ja se on varmaankin se, että hän on tuntunut ottaa elämäntehtäväksi toisen julistajan lynkkauksen, mitä se kertoo uskovasta? Tästä on tullut jonkinlainen muoti ilmiö, että otetaan jatkuvasti joitain julistajia ja Herranpalvelijoita silmätikuiksi. Jos uskaltaa ottaa jonkin uskovan nimen esiin joka on julkisuudessa, aivan kenet tahansa, hänet lynkattaan heti, en ymmärrä tätä ilmiötä. Ymmärrän että eksytyksestä pitää varoittaa, mutta aina se ei ole sitä, siinä mennään jokin muu ajatus edellä, minusta tämä on pelottava ilmiö, niin sen koen. Rauno Helppikin on nyt saanut tuota saastaa niskaansa. Eksyttäjäkö meitä uskovia eksyttää, itsepaholainen, yrittää tuhota voimakkaat Jumalan palvelijat?
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... huom. Samuli, tämä ei ollut sinulle henkilökohtaisesti loukkaukseksi eikä moitteeksi, vaan minun kokemuksiani kyseisestä asiasta. :roll:
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... en tiedä toinko liian rohkeasti mielipiteeni esiin, mutta näin vahvasti koen. :cry:
Samuli

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Keskusteluahan tämä on Sinettisormus :) ja yhdyn kyllä yllä olevaan tekstiisi, tosin tuota Norolampea en tunne entuudestaan. Omasta puolesta voin sanoa, että mielestäni Patrickilla on paljon hyvää opetusta ja ehkä olen poiminut hieman kirsikoita kakun päältä hänen opetuksistaan. En ole läheskään kaikkea katsonut/kuunnellut. Ja on sitten, jotakin joka on aika harmaalla alueella. Viime kädesssä vain Jumala tietää. Eli pidetään katse Hänessä.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Juuri näin Samuli, Amen! :P
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

En minäkään tunne Norolampea. Törmäsin häneen vasta tuon Petri Paavolan Herzogin kritiikin kautta tähän videoon, jossa tämä puolestaan ripitti tätä Patrik Tiaista, jota sitäkään en tunne erityisemmin. Paavolan kirjoituksia olen kyllä lukenut, enkä voi joka kohtaan samaistua. Mutta pääasian minä osaan, kuten onneksi moni muukin, eli eksytys ei ole tapoja, velvollisuuksia ja tekoja, vaan suhde Jeesukseen Kristukseen, vapahtajaamme.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamen, myös sinulle Jarmo! Norolampea en minäkään tunne ja noita Paavolan tekstejä olen myös lukenut, paljon niissä on hyvää, mutta kaikkeen en voi minäkään samaistua. Olen tässä huomannut että Paavola on alkanut tekemään samaa kuin tämä Norolampi, toisia julistajia kohtaan. Enpä usko että tässä maailmassa on yhtään Julistajaa, Evankelistaa, Pastoria tai ketään muutakaan, joka olisi uskossaan niin täydellinen, etteikö siitä löytyisi huomautettavaa. Mutta TOTISESTI tärkeintä on tuo oma, henkilökohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kiitos Sinetti. Se mun äitini opetus välttää saatanan teiden ihmettelyä, oli kullan arvoinen opetus ja varsinkin sen vuoden 2006 jälkeen kun itse olen alkanut profetoida ja opettaa. Älysin aika pian ettei toisten pimeiden puolien metsästyksellä joudu muuta kuin itse lopulta pimeyteen ja kuinka tärkeä meidän on pysyä kiinni Jeeuksen opetuksissa ja panostaa vain siihen.
Minä voin monesti pahoin kun ihmiset päivät päästään etsivät opetuksista vikaa ja vetoavat kuitenkin koko ajan ihan aiheelliseen sanaan, "punnitkaa kaikki". Mutta kun tämä punnitseminen ei tarkoita sitä että etsikää punnittavaa koko ajan, vaan kun sana tulee, niin punnitkaa sitten.
Sitten vielä myöhemmin kun olin saanut poliisikoululla käytyä nuo kouluttajakaoulutukset, niin sen jälkeen tavallaan sain uudella tavalla avattua nimenomaan näkökulmaa, mistä perspektiivistä asioita on syytä katsoa. Aiemmin olin paneutunut kuin hevosenlaput silmien ympärillä, joten näin putkena kaiken. Nyt osaan katsoa paljon laajemmin ja kiinnittää erityisesti huomiota punnitakseni jonkun, sen päämäärään, enkä sen esitystapaan tai muuhun sivuseikkaan. Onnistun nykyään olemaan hiljaa ja kuuntelemaan ja odottamaan kun siemenen ensimmäinen verso lähtee liikkelle. Pysyn vieläkin ihan hiljaa, kunnes näen mihin suuntaan sana vie sen kuulijaa ja vasta sitten uskallan sanoa. Eli jos joku juttu ei ole ihan raamatun mukainenkaan, se ei vielä sano että opetus olisi eksytystä. Vasta kun Jeesusta aletaan vaikka vähitellen korvata jollain, niin silloin huomaamme että ahaa... tässä.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, JARMO!!!Tuohon ajattelu malliin minäkin yhdyn. :P
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Jep. Toki virheiden etsijöillä on paikkansa, mutta jos koko (yksittäinen) seurakunta nukkuu, tilanne on huono. Ehkäpä hereillä-olijoiden onkin hyvä rukoilla koko kansan puolesta.
Biblia (1776) Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.
Manna

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Manna »

Sinettisormus kirjoitti:... katsoin tuossa kerran erästä Norolammen videota Youtubesta, enkä valitettavasti voinut olla joka kohdassa hänen kanssaan samaa mieltä....
Mihin uskontokuntaan tuo Norolahti kuuluu, yritin sitä etsiä, mutten löytänyt? Sen löysin että hän on evankelista. Varmasti hänelläkin on hyvää opetusta, mutta jokin hänessä häiritsee minua? Ja se on varmaankin se, että hän on tuntunut ottaa elämäntehtäväksi toisen julistajan lynkkauksen, mitä se kertoo uskovasta? Tästä on tullut jonkinlainen muoti ilmiö, että otetaan jatkuvasti joitain julistajia ja Herranpalvelijoita silmätikuiksi. Jos uskaltaa ottaa jonkin uskovan nimen esiin joka on julkisuudessa, aivan kenet tahansa, hänet lynkattaan heti, en ymmärrä tätä ilmiötä. Ymmärrän että eksytyksestä pitää varoittaa, mutta aina se ei ole sitä, siinä mennään jokin muu ajatus edellä, minusta tämä on pelottava ilmiö, niin sen koen. Rauno Helppikin on nyt saanut tuota saastaa niskaansa. Eksyttäjäkö meitä uskovia eksyttää, itsepaholainen, yrittää tuhota voimakkaat Jumalan palvelijat?
Juha Norolampi on helluntailainen, ja ollut mukana aikoinaan eksyneenä torontolaisuudessa ihan henkilökohtaisesti, joten todellakin tietää mistä puhuu. Ei todellakaan ole kyse mistään hengen sammuttamisesta tms. kateellisuudesta. Juha Norolampi ja Petri Paavola mm. ovat todellakin huolissaan Patrickista ja hänen seuraajistaan, koska tuo uusi eksytys on niin ovelaa ja viekasta, että kun sille "antaa pikkusormen se vie koko käden mukanaan". Tässä tapauksessa vie kadotukseen jos ei herää ajoissa. :cry:

Kyseessä on NAR, New Apostolic Reformation, uusi apostolinen reformaatio. Samaa edustaa mm. Heidi Baker joka juuri kävi Suomessa.

Ja vielä, että miehet ovat saaneet sydämelleen Jumalalta varoittaa tästä eksytyksestä ja peilata sitä Raamatun Sanaan. Tehtävä ei suinkaan ole helppo, enkä usko että tuollaiseen tehtävään kukaan alkaa ihan huvikseen. Se on erittäin raskasta työtä. Herra Siunatkoon Juhaa ja Petriä tärkeässä työssään.

Patrickihan on tosi mahtava tyyppi ja omaa hyvän esiintymistaidon, minkä myös molemmat miehet ovat todenneet. Kunpa vain pääsisi pois eksytyksen parista, kuten seuraajansakin.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

...kiitos Manna tiedotteestasi... sentähden VALVOKAA !

Matt. 24:42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Matt. 25:13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

Matt. 26:38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen,
kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".

Matt. 26:41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen;
henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

Mark. 13:33 Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

Mark. 13:35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee,
iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,

Mark. 13:37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Mark. 14:34 Ja hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti;
olkaa tässä ja valvokaa".

Mark. 14:38 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen;
henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

Luuk. 21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

Ap. t. 20:31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.

1. Kor. 16:13 Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuulliset, olkaa väkevät.

Kol. 4:2 Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa,

1. Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele,
käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä vain opettaa meitä, ettemme lähde mukaan mihinkään epäolennaiseen, vain ainoastaan siihen, mikä todistaa Pelastussanomaa, Jeesuksen Kristuksen, Vapahtajamme kautta. Olkaamme hänen kasvojen edessä, valvoen, sillä Hän on tuleva pian. Älkää myykö Hänen Sanomaansa, niinkuin Juudas teki.
Sopii päivän aiheeseen ja tähän hetkeen, jonka Herra tänä aamuna antoi minulle. Kirjoitan siitä tuolla ketjussa: Profetia;"Valvokaa, sillä tulen pian!"
En siis lähde tuomitsemaan Norolampea, Paavolaa enkä Tiaista, enkä ketään muutakaan, jätän heidät omaan arvoonsa, Jeesus kehoittaa meitä aivan muuhun oleellisempaan.
Vastaa Viestiin