Kaste

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:.. kehoittiko Paavali, että olkaa uskostanne ylpeät vai iloitkaa uskostanne? En nyt muista miten tuo kohta meni ja mistä se löytyy? :o
Termiä "kerskailkaa" hän käytti... katsotaan jos löydän.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Siellä on vaikka kuinka monta kohtaa, mm.
1. Kor. 1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. joo, mäkin löysin sieltä vaikka mitä, mutta toin tämän Sl.16: 18 Pöyhkeys vie perikatoon, ylpeys käy lankeemuksen edellä. Tämä on monelle tuttu sananlasku.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aivan, tuo ero kulkee siinä että onko pöyhkeytemme meidän itseämme korottavaa, vai Kristusta meissä. Hiuksen hieno ero mutta meille jotka ymmärrämme mitä se tarkooittaa, niin se on olennainen ero.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tällaisen hyvän sanan:
1 Piet.4:11. Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
12. Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
13. vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nää jakeet 12-13 erityisesti on itselleni olleet puhuttelevia, koska olen paljon joutunut luopumaan Kristuksen tähden, jos tätä ilmaisua saan käyttää. Nimittäin aikoinaan se hullujenhuonereissu ja sitten sen jälkeen oikeudenkäynnissä menetin lapseni juuri näiden sanojen vuoksi, jotka sanoin siellä kun tuomari kysyi palan kirjoituksestani, joka vei minut sinne MT1:n, että kirjoititko sinä nämä sanat... sitten hän luki keskeisimmän osan pelastussanomaa. Ylösottoja on morsian ja häävieraat. Sen jälkeen hän vielä kysyi sedältäni joka on adventtikirkossa iso pomo että onko tämä adventistista oppia ja sai vastaukseksi että ei ole, vaan minä olen sen kirjoittanut omasta päästäni.
Kun tuomari kysyi tämän kysymyksen, oletko sinä kirjoittanut tämän, niin SYDÄMENI POMPSAHTI ILOSTA ja sanoin että KYLLÄ OLEN! Näin menetin huoltajuusoikeuden lapsiini. Mutta he muuttivat itse luokseni asumaan.
Silloin tiesin kantaneeni palan matkaa ristiä ja SE TUNTUI HYVÄLTÄ!!!! ...etten sanois hiukan kerskaamiselta ;)
Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa, vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ei Jarmo! En anna vieläkään tuossa periksi, sinä et kerskaillut, vaan sinun sydämesi täyttyi SUURELLA ILOLLA JA RIEMULLA! AMEN! :D

Sinä itsekkin tuossa kirjoitit:
SYDÄMENI POMPSAHTI ILOSTA
Et kirjottanut, että se olisi pompahtanut ylpeydestä! Halleluja! Amen!
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 21 Marras 2016, 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Uskosta vanhurskaaksi tultuamme meissä Paavalin mukaan syntyy myös kiitollinen halu kerskata, tuoda julki häpeilemättä ja kiitollisin mielin jotain, jota olemme saaneet (Room 5:2). Lahjan saanut kiittää, emmekä mekään halua piilottaa saamaamme rikkautta. Emme kerskaa teoistamme, emme itsestämme, emme uskostamme. Kaikki sellainen kerskaileminen on suljettu pois (3:27). Olemme vain jumalattomia eikä meillä ole mitään ansiota, kaikki on armosta (4:4, 16). Emme kerskaa Jumalasta ikäänkuin olisimme hänen erikoissuosikkejaan (2:17). Jos kerskaamme Jumalasta (5:11), niin sen sisältönä on Jumalan sovitusteon suuruus Kristuksessa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti!!!
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Saamme Iloita ja Riemuita myös noista kahdesta kastetusta, joista kiitosvirsi, iloiten ilmoitti eilen illalla meille:
Olin tänään kokouksessa jossa kastettiin 2 henkilöä.
Kiitos ja Kunnia on Jeesuksen Kristuksen! Halleluja! Amen!
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Se joka tälle maailmalle elämänsä menettää, hän ansaitsee Taivaallisen ikuisen elämän :D
Kasteessa me kuolemme tälle maailmalle, eikä meillä ole enää tämän maailman perillisyystarvetta sielun kuolemalle synnin vuoksi.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo!
Iloitkaa aina Herrassa! Juhlikaa Herraa! : https://www.youtube.com/watch?v=94-_d-1jLoE
Kunnia on Herran! : https://www.youtube.com/watch?v=7MjakvuPi2M
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Itseasiassa, nyt kun tätä asiaa kävin mielessä läpi, niin miksi joka paikka on täynnä Zombeja? Kauhea zombivillitys on käynnissä kaikkialla!!!

Zombie on siis elävä kuollut ja Jeesus sanoi näin: "anna kuolleiden haudata kuolleensa ja seuraa sinä minua", joka johtaa suoraan erääseen kuuluun toiseen Jeesuksen sanomaan: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Jumalattomat ovat siis ikäänkuin Zombeja, kuolleita, vaikka ovat eläviä ja me uskossa kastetut olemme eläviä, vaikka olisimme kuolleita.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Joo, toi on niin totta, ikävä kyllä ja sitä opetetaan aivan pienille lapsillekkin. Kaikki nettipelit pursuaa noita zombeja ja lapset samaistuu niihin leikeissään, tappaen ja pelotellen. Mihin he kasvavat? Miksi he muovaantuvat, kun kasvavat aikuisuuteen? Pelkään, että kohta käy katastrofaalinen murros, josta ei ole enää takaisin pääsyä, mutta tämäkin on sen vihtahousun tekosia. Eikä vanhemmat edes näe, mitä he syöttävät, lastensa mielikuvitukseen, no ehkei, sillä moni vanhemmista pelaa itse samoja pelejä. Ihmiset on jääneet koukkuun johonkin ihme peli maailmaan! Olen ollut jo pikään huolissani tästä suuntauksesta. Herra auta ja armahda meitä!
Pigeon
Viestit: 887
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kerronpa teille tapahtuman lomaltani.

Olen jo jonkin aikaa halunnut kasteelle, mutta en ole keksinyt, missä ja miten.
Lomalla rannalla olessani minulle nousi ajatus mennä mereen kasteelle ihan itsekseni. Oli se sitten oikein tai väärin.
Seisoin siellä vedessä ja rukoilin, että anna jokin merkki, vahvistus, että tiedän tämän olevan Herran tahto myös..
Katselin taivaalle pilviä ja odottelin merkkiä..mitä tahansa.
Kunnes lähellä takaani, joku huusi "Here, under the water" Joku siellä heilutteli kaverilleen, joka seisoi rannalla.
Minulle se oli merkki ja näin tapahtui minun kasteeni Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, Aamen! :)

Loppupäivän päässäni soi "uusi on sijaan tullut"!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! En näe tuossa mitään sen enempää väärää kuin oli kenen tahansa ehtoolisella. Sanonta kuuluu, katsettiinko ryöväri?
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen! Näin minäkin koen, että tämä on hyvä, sillä teit liiton sydämessäsi Herran kanssa ja osoitit Hänelle näin kuuliaisuutta ja Uskollisuutta!
Koin tuosta, "jonkun" huudosta, tämän sanan paikan, sanaa, kun Jeesus oli kasteella:

Matt. 3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja tämä oli mitä otollisin hetki tuohon, sillä Herra kehoittaa meitä parhaillaan, pukeutumaan tuohon uutteen ja hukuttamaan vanhan.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä vielä nousi sinulle Pigeon. Jos nyt alat kokea tarvetta, jättää turhia maallisia asioita pois elämästäsi, tiedät, että kaste on tehnyt tehtävänsä, näin kävi minullekkin ... :D
Vastaa Viestiin