Vain yksin Jeesus

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen kovin monesti huomannut adventistipiireissä tämän karun eroavaisuuden oman uskoni ja suhteen monien muiden kertomaan läheiseen jumal-käsitykseen. Tämä nyt on vain sattunut niin että se on meidän adventistien piireissä yleistä mutta varmasti kaikkialla. Tarkoitan että voi kuinka moni haluaisi olla henkilökohtaisessa suhteessa Jumalaan ja sitten he jättävät Jeesuksen nimen taka-alalle, koska heillä on niin läheinen suhde Jumalaan. Jeesuksesta tuli heille kertaluontoinen rokotus syntä vastaan ja sen jälkeen he rukoilevat yksin Jumalaa, eivätkä puhu sanaakaan enää Jeesuksesta.
Mielestäni tämä on ensinnäkin kauhean merkillepantava ilmiö, että myös äärettömän surullista.

Minulle Jeesus on kaikki kaikessa. Hänen kanssaan minä elän joka päivä, hän on minun suojani ja turvani aamulla heti kun nousen ja illalla kun panen nukkumaan 24/7/365 kaikkina aikoina karkauspäivää myöden. Joka ikinen päivä minulla on anteeksipyydettävää ja murhetta syntisyydestäni ja saan huoletta ne murheet kantaa Jeesuksen luo.
SITTEN ERÄÄNÄ PÄIVÄNÄ, MINÄ KOHTAAN SUUREN JUMALAN, teen se ollessa Jeesuksen helmojen suojissa, jolloin Jumala näkee minussa vain Jeesuksen ja pääsen näin vihdoin Jumalan yhteyteen. EN TÄÄLLÄ, TÄSSÄ AJASSA!

Täällä kuuden päivän sodassa minulla on vain JEESUS KRISTUS vapahtajani ja Herrani!
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesuksen seuraamisen hinta: https://www.youtube.com/watch?v=CSBlC5kwa4k

Jumalan läsnäolon hallitsema elämä: https://www.youtube.com/watch?v=QWzK2KnRkzs
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vain yksin Jeesus, hän mulle riittävi.
Vain hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
Vain luon ristin hiljaa vartoen,
saan kaiken hältä, mä mitä tarvitsen.

Kuin virvatulten tuo liekki häilyvä,
on täällä onnekkainkin elämä.
Pois rientää hetket onnen päivien.
Vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.

Vain Jeesus riittää kun kaiken peittää yö
ja sydän tuskan täyttämän lyö.
Kun kuljen kautta korven pimennon.
Vain Jeesus riittää, hän yksin luonain on.

Vain Jeesus riittää, kun myrsky raivoaa
ja aallot uhkaa purren upottaa.
Oi auta Herra, huudan tuskassain.
Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.

On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
ja päälyportit mulle avautuu.
On luonain hän, kun jätän tämän maan
ja Isän kotiin mä muutan ihanaan.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rakkaan edes menneen evankelista, Hilja Aaltosen kirjan; POLKUNI VARRELTA (Päivä)
Se oli kaunista luettavaa, mutta etenkin viimeinen otsikko jakso puhutteli minua ja ajattelin sen tallentaa itselleni, kyyneleet vierivät lukiessani Hiljan ajatuksia:

Palaako lamppusi?

Kaikille tuttu Matteuksen evankeliumin 25 luku kertoo näin: ”Mutta yösydännä kuului huuto: ”Katso ylkä tulee, menkää häntä vastaan.” Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon. Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille, antakaa meille öljyänne, sillä meidän lampumme sammuvat.”
Tämä Matteuksen evankeliumin 25 luku on kuin Jumalan kansan eväspaketti matkaa tehdessämme tänä vaikeana aikana. Siinä puhutaan Jeesuksen tulemisesta.
Kun olen tarkastellut aikaa tällä pienellä vartiopaikallani, missä työtä teen, niin selvästi kuuluu Hengen korvaan tuo huuto: katso ylkä tulee. Jumalan ihmisen hengen korva kuulee tuon Hengen huudon: Jeesus tulee, Herra on vartiopaikalleni lähettänyt ihmisiä, joiden ensimmäinen sana, kun he alttarille tulevat, on: minun lamppuni sammuu. Heillä on hätä tästä, ei sitä huudeta ääneen, mutta sydän tuntee sen. Kauhistuu, mistä minä saan öljyä.
Kotini hiljaisen alttarin ääreen on laskettu taakkoja, haavoja, tahroja kantava sydän. Tänä päivänä tuhannet Jumalan joutsenet ovat lentokyvyttöminä laskeutuneet laineiden vietäväksi. Miksi? On leikitelty Jumalan armon kanssa. Tie on kaita, portti on ahdas. Sen läpi olemme uuden syntymisen itkuissa ja iloissa käyneet. Meille on annettu ihana leima: Jumalan lapseus, anteeksiantamus Kristuksessa Jeesuksessa. Mutta tie on kaita. Se on aidattu kahta puolta. Siinä keskellä on vain Golgatan verinen polku, kotitie, kirkkotie, jossa on Jeesuksen askeleet. Siitä ei saa poiketa mihinkään, mutta siltä tieltä ei hullukaan eksy.
Tahdon tänä päivänä todistaa: Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä. Tämä on vanhanaikainen sana tämän päivän jumalisuuden keskellä. Nyt pitää olla himphamppua. Menet polkkaa tai valssia, kunhan käyt kirkossa tai kokouksessa, niin matka on kunnossa. Ei ystävät, tie on kaita!
Tänä päivänä yön huuto: ”Jeesus tulee pian” kuuluu elävän kristityn korvaan. Kun se huuto kuuluu, silloin joutuu katsomaan, mitä nutun alla on. Tuntuu siltä, että lamppuni sammuu. Näitä sammuvia lamppuja Jumalan seurakunnan keskellä on. Kun uskon lamppu sammuu ja sydän on karrella, me tiedämme, öljy on loppunut. Vaikka raapaisee kuinka monta tulitikkua, jos öljy on lopussa, niin lamppu ei pala.
Mitä öljy on? Uskon näkemyksetkö? Ei, ystävät. Golgatan verinen voima, anteeksiantamus Kristuksessa Jeesuksessa. Kun tämä armon öljy on sydämessä, ihmeellinen Lampunhoitaja niistää sen sydämen, jos se on karrelle palanut. Ja liekki syttyy. Sammuneet lamput syttyvät vain Golgatalla. Ei se siitä parane, vaikka muutat seurakuntaa ja kirkkoa. Kun öljy on loppu, niin se on loppu. Vie sydämesi Golgatan huoltoasemalle, siellä se pestään, täytetään säiliöt ja matka jatkuu. Olkoon tämä sellainen päivä, jolloin sammuvan lampun karsta otetaan pois ja sydän täytetään taivaallisella öljyllä Pyhässä Hengessä.
Minä tiedän, sammunut voi syttyä. Karsta niistetään pois. Sydämen säiliöön annetaan öljyä Pyhässä Hengessä, ja lamppu palaa. Uskon, että kun sammuneiden lamppujen kanssa tullaan sielunhoitajien luokse ja kun alttarilla hoidetaan sammuneita lamppuja kuntoon, ne syttyvä uudestaan. Eräs ystävä eilen soitti ja sanoi: ”Minä olen seitsemän kuukautta ollut pimeydessä. En ole uskaltanut enkä jaksanut lukea Jumalan sanaa ja minun rukoukseni on ollut kuivaa. Ryömin Golgatalle. Kotipolkua Golgatalle. Jäin Herran jalkoihin ja Taivaan Isä korjasi tekonsa, kosketti minua.”
Jeesuksen tulo on lähellä. Puoliyön huuto kuuluu sydämen korvaan. Lamppumme sammuvat. Tuodaan sammuvat lamput Golgatan huoltoasemalle, siellä ne syttyvät uudestaan. Siellä annetaan tyhjiin sydämemme astioihin öljy, joka riittää. Meillä on Jeesus Kristus. Et sinä enkä minä. Me olemme vain työvälineitä Herran suurilla vainioilla. Ei muuta. Sanotaan Herralle: tässä minä olen, tapahtukoon sinun tahtosi.
*******
Tässä Hiljan ajatuksia ja niin tosia, olkoon tänään se päivä …....
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen Sinettisormus! Ei meidän omasta voimastamme, vaan Herran... tule pian, Herra!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumalan ominaisuuksia:

Hän on kaikkivaltias (Mt. 28:18; Dan. 7:14; Jh. 17:2; 1. Pt. 3:22)
Mikään ei ole hänelle mahdotonta (Lk. 1:37).
Ihmeet ovat mahdollisia.
Hän on kaikkialla läsnä oleva (Ps. 139:7)
Hän on läsnä olemuksellisesti kaikkialla, missä hän toimii.
Hän on läsnä sanassaan ja sakramenteissaan sekä uskovissaan (Jh. 6:63; 2. Kr. 6:16; Jes. 57:15).
Hän on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä (Ps. 139)
Jumalan näkeminen on välitöntä näkemistä, joka ei perustu harkintaan, kokemukseen tms.
Herra olkoon meille armollinen ja antakoon meille rauhan!

Aamen

Jumala, joka on antanut meille sanansa, on elävä ja aina tuores, kuin Hänen sanansa ja siitä nauttien alati, on meidän uskommekin oleva elävää ja tuoresta.
Maailma on tullut niin kylmäksi, että sen pelastaa vain elävä Jumala ja elävä sana ja uskon elämä. Mitä enempi maailma kylmenee tulisi meidän kaikesta huolimatta jaksaa valvoa, kylpeä Herran läsnäolossa ja Hänen sanassaan, vaikka henkinen väsymys meitäkin koettelee, mutta uskovina tiedämme ja tunnistamme sen lähteen ja meidän tulee vain ravistella itsemme irti siitä. Hyvä virvoittautuminen on myös Herran ylistys, kuunnellen ja laulaen ylistys lauluja ja musiikkia, sillä se vihulainen vihaa sitä että olemme ylistyksessä Herran puoleen ja niin joutuu päästämään otettaan meistä ja tämä toimii, olen sen niin monesti itse testannut, että masennus, joka ei ole Jumalasta, väistyy, kun alkaa ylistämään.
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... 16-by.html

Kuva
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun maailma saa ihmisestä vallan, sillä kaikki sen paha tarttuu ihmiseen, jos suhde Jeesukseen ei ole täysin kunnossa.
Tässä näkyyn liittyvää linkkiä: http://maanpaa.mbnet.fi/sanasinulle11.htm
Raamattu kertoo pahuuden syyn:
"... valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemasta pimeyden." (Joh. 3:19)
Maailmaan tullut valo on Jeesus Kristus. Hän haluaa tuoda valoaan jokaisen elämään anteeksi antamalla väärät valintamme. Uskomalla Häneen me siirrymme pimeydestä valkeuteen ja Jumalan lapsen asemaan. Meillä jokaisella on mahdollisuus ottaa Jeesuksen tarjoama anteeksianto vastaan.
https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... lkoon.html
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Rovasti Olavi Peltola kirjoittaa kulmakivestä näin: " Jeesus Kristus on elävä, kallisarvoinen kulmakivi.

Jeesuksen Kristuksen persoona ja työ läpäisee monella tavoin tämän varsin käytännöllisen kirjeen opetuksen. Jeesus on perusta ja häneen kaikki asiat sidotaan. Jeesusta verrataan käyttökelpoiseen ja sillä tavoin elävään rakennuskiveen (1 Piet 2:4). Hän on ylösnoussut ja elää. Hänen luokseen kannattaa tulla ja rakentaa hänen varaansa koko elämä. Ensimmäiset Jumalan valtakunnan rakentajat, juutalaiset, tosin hylkäsivät tämän kiven (2:7; Ps 118:22). Siksi siitä on tullut heille aivankuin polulla oleva kivi, johon kiireesti kulkeva kompastuu ja loukkaa itsensä (1 Piet 2:8).

Jeesus on myös kuin keskellä tietä oleva kallio. Häntä ei voi kiertää eikä häivyttää pois. Hänen varaansa voi joko rakentaa ja pelastua tai häneen voi törmätä ja ruhjoutua. Sellaiseksi Jumala valitsi hänet. Hän on Jumalan silmissä suuri (1 Piet 2:6; Jes 28:16). Hän on talon perustuksen vahva kulmakivi, hän on katon koossapitävä huippukivi (1 Piet 2:6). Sen, joka uskoo Jeesukseen, hän vuorostaan tekee eläväksi, käyttökelpoisiksi kiveksi Jumalan temppelin rakennustyössä (2:5)."
sisar

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja sisar »

Kaksi kysymystä pohdittavaksi (ei tarvitse vastata tänne):

Tunnetko Jeesuksen?
Tunteeko Jeesus sinut?
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

”Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät” –Hepr.11:6

Kristittyinä me uskomme Kaikkivaltiaan Jumalan olemassaoloon. Usko Jumalaan syntyy syvällisen henkilökohtaisen kohtaamisen tai kokemuksen kautta. Kun Jeesuksesta tulee totta, silloin hänen kauttaan me tulemme Jumalan lapsiksi. Meidän uskomme miellyttää Jumalaa. Meidän tekomme tai jopa rukouksemme ilman uskoa on turhaa. Se ei auta meitä, jäämme vain palkkaamme ja rukousvastauksia vaille. Kun sinä lähestyt uskon kautta Jumalaa, niin hän lähestyy sinua! Älä siis enää jää toimettomaksi – nyt on aika vahvistua uskossa.

LUE LISÄÄ : https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... della.html
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4760
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Herran Tahto ihmisiä kohtaan:

16. Olkaa aina iloiset.
17. Rukoilkaa lakkaamatta.
18. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19. Henkeä älkää sammuttako,
20. profetoimista älkää halveksuko,
21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22. karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

1 Tess. 5

Olkaa siunatut Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Tule Herra pian!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kun olen ottanut vastaan elämääni ja sydämeeni asumaan itse Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, on hän minussa,voimanaan, kirkkautenaan ja kaikkena sinä mitä hän edustaa. Siis Jumalan valtakunta asustaa minussa. Itsessäni en ole mitään, olen tuohon kaikkeen nähden pelkkä kuori, mutta Jeesus minussa saa aikaan ihmeitä.
Herra muistutti minua sitten kerran, oliko se nyt uni vaiko näky, en nyt tähän hätään muista. Minun eteeni tuli kuva Jeesuksesta, aivan lähelle. Kohta tuota kuvaa alettiin liikuttamaan taaksepäin ja kun se pieneni eteeni, huomasin että siinähän oli reunat ja että minulle oli näytetty pelkkää postikorttia Jeesuksesta.
Hymyilin ja sanoin ymmärtäväni, että tuon tarkoitus oli näyttää ettemme saa palvoa vain kuvaa Jeesuksesta, vaan meidän tulee löytää Elävä Jeesus. Sanoinkin ääneen." Ymmärrän kyllä että tuo on vain kuva, joten tule esiin elävänä jostakin sieltä kuvan takaa, minä tiedän että olet siellä."
Siksi tänäänkin nousi tuo, ettemme vain usko Jeesus Sanaan, joka esiityy Raamatussa, vaan opimme tuntemaan hänet todella elävänä. Uskon että monella täällä onkin elävä Jeesus, ei vain sana tai postikorttikuva. :P
Jeesus on meissä, kun olemme vastaan ottaneet hänet elämäämme. Hän ei siis vain silloin tällöin tule luoksemme vierailemaan, vaan on alati meissä asumassa, Hengensä kautta.

Meidän tulee ymmärtää, että emme usko vain tuohon nimeen, Jeesus, pelkkänä sanana joka raamatussa esiintyy, vaan että hän oikeasti on elävänä olemassa, ylösnousseena. Ja kun hänet olemme ottaneet vastaan, hän on meidän ja meissä oleva valtava voimamme! Amen!
https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... nemme.html

11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
1 Johanneksen kirje 5.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ILOSANOMA!!!!

Evankeliumi on ilosanoma Jumalan pojasta Jeesuksesta kristuksesta, jonka isä Jumala on herättänyt ylös kuolleista ja joka ei kuole enää koskaan. Jeesukseen kristukseen uskovilla ihmisilä on iankaikkisen elämän toivo ruumiin ylösnousemuksessa, mutta muilta tämä iankaikkisen elämän toivo puuttuu. Elämä ei pääty ruumiin kuolemaan niin kuin monet luulevat. Siitä on todistuksena se, että Jumala on herättänyt poikansa ylös kuolleista. Me kristityt uskomme niiden silminnäkijöiden todistuksen, jotka näkivät kuolleista herätetyn Jeesuksen ja sen, kun Jeesus otettiin ylös taivaaseen ja hän katosi pilven taakse. Tämä sama Jeesus on tuleva takaisin pelastukseksi häntä odottaville, mutta muille hän tulee tuomioksi (Hebr 9:24-28; Apt 1:9-11).

Amen.
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

2.Kor.5:17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Sovitusta ei ole jeesuksen Kristuksen ulkopuolella, ei sielun pelastusta, eikä ikuista elämää.
Tämä kaikki jätetään täysin huomiotta ja yritetään Jumalan luo kuin varas ja ryöväri, se ei onnistu.

1. "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
7. Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
LUE LISÄÄ : https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... lasta.html
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pääset Jumalan yhteyteen,

kun uskot Jeesukseen ja vastaanotat Hänet Vapahtajaksesi. Näin saat elämääsi tarkoituksen ja Jumalan rakkauden. LUE LISÄÄ : http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus4.html
Sinettisormus

Re: Vain yksin Jeesus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja katso minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti (Matteus28:20)

Nämä sanat ovat lupaus kaikille Jeesuksen opetuslapsille tänäkin päivänä. ja nämä sanat kattaa kaiken joka hetken,jokaisen minuutin.Jeesus on mukana joka hetkessä myös kun on vaikeuksia Hän on läsnä. Saamme luottaa siihen että Hän on kanssamme joka päivä,vaikka aina ei siltä tuntuisikaan mutta silti Hän on meidän kanssamme. Onhan Hän sen Raamatussa meille luvannut.Tunteemme voivat vaihdella,Raamatun sana pysyy aina samana se ei muutu.Siksi voimmekin luottaa siihen. Meidän tulee vaalia Hänen läsnäolonsa tunnetta joka päivä,joka hetki. Näin tapahtuu kun ylistämme ja palvomme Häntä rukouksessa ja kuuntelemme kun Hän puhuu meille Sanansa Raamatun kautta.
Vastaa Viestiin