HE EKSYVÄT

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
NO112
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Tammi 2022, 19:41

HE EKSYVÄT

Viesti Kirjoittaja NO112 »

Koin tarpeen laittaa tälläisen tänne, Jeesuksen kansan tulisi kääntyä paastoten


Matteuksen evankeliumi:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Voiman tuntemisen puuttuminen laittaa usein meidät vääristelemään Jumalan sanaa.

2.Korinttolaiskirje:
12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

Tiedän erään joka paastosi n-68kg-58kg ja 182cm ja parantui useista sairauksista, ja ajoi myös ulos riivaajia tämän jälkeen.

Markuksen evankeliumi:
9:29 Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".

Jeesus sanoi joskus on sairauksia jotka tarvitsevat rukouksen lisäksi myös paastoa.

Matteuksen evankeliumi:
9:15 Niin Jeesus sanoi heille: "Eiväthän häävieraat voi surra, niin kauan kuin ylkä on heidän kanssaan? Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin he paastoavat.

Helluntaina voidaan arvella paastosivatko opetuslapset?

Matteuksen evankeliumi:
6:16 Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:17 Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,

Jeesuksen opetus kun te paastoatte huomaa että Jeesus ei sano jos vaan KUN.
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: HE EKSYVÄT

Viesti Kirjoittaja jsj »

Samoilla linjoilla, allekirjoitan.
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1251
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: HE EKSYVÄT

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Tämä Israelin tilanne pitäisi olla herätys kaikille unesta.

Säkkikangasta ja tuhkaa käytettiin Vanhan Testamentin aikoina alennustilan, surun ja parannuksen symbolina. Jos joku halusi katua tai ilmaista surua, hän pukeutui usein säkkikankaaseen, istuutui tuhkaan ja paastosi.


Ester 4:1 kuvaa Mordokain repivän vaatteensa, pukeutuneen säkkiin ja tuhkaan ja kävelevän kaupunkiin valittaen. Tämä oli Mordokain reaktio kuninkaan julistukseen, joka antoi jumalattomalle Hamanille valtuudet tuhota juutalaiset.



Jumalan mielen mukainen murhe ei tule vain ulkoisesta säkistä ja tuhkasta. Se tulee sydämen nöyryydestä. Nähdä hätä, tehdä parannus ja olla taistelurukouksessa Jumalan edessä.

Olemme usein niin täynnä maallisia haluja, että meillä on vain vähän tilaa Jumalalle.

Meidän ei tarvitse Eiran rantaan sen enempää kuin Kirjurinluodollekkaan mennä konkreettisessa säkkiasussa tuhkalla vuorattuna, mutta aito katumus ja hätä sekä paasto, kuka siihen terveytensä puolesta pystyy on loistava keino lähentyä Jumalaa ja vahvistaa rukouksia. Se ruokkii henkistä elämää ja opettaa hiljentymään ja kuulemaan paremmin Jumalaa. Se on myös merkki Jumalalle, että siirrämme itsemme syrjään Jumalan ja lähimmäisten tarpeiden edessä.


Lopunaika vaatii vahvoja kristittyjä. Vahvaksi ei tule muuten, kuin uhraamalla itsensä eläväksi uhriksi Herralle. Se vaatii rukoilua, sanan tutkimista ja sen mukaan elämistä, Herraa lähellä - maailman asiat sivuun laittaen.
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4817
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: HE EKSYVÄT

Viesti Kirjoittaja Eero »

Aamen, paasto on hyväksi kun se tapahtuu Rakkaudesta Jumalaan.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Vastaa Viestiin