Parannuksenteko

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
Magda-sisko
Viestit: 473
Liittynyt: 19 Elo 2018, 10:58

Parannuksenteko

Viesti Kirjoittaja Magda-sisko »

Käsitykseni mukaan Jumala ei anna Pyhän Hengen armolahjoja eikä suuria tehtäviä niille, jotka puhuvat toisista pahaa tai juoruavat, tai yleensäkään puuttuvat väärällä tavalla toisten asioihin.

Näistä ainakin minä olen joutunut tekemän parannuksen. Enemmän tai vähemmän onnistuneesti, mutta kuitenkin tietoisena tästä joka päivä.

Mistä sinä olet joutunut Jumalan puhutteluun?
1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee".
Maaret

Re: Parannuksenteko

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Pahuuden valtaan on vaikea alistua.
Ensin sitä vihaa ja sitten sitä kiroaa nimeämällä sen sellaiseksi kuin se on. Ja sitten miettii syitä olla nimeämättä sitä kirotuksi. Muistaa että kaikki on Jumalan määräämää viimeistä tuomiota ja paatumista. Sitten yrittää olla ajattelematta sitä pahuutta ja rukoilee vain armoa.

Siinä on mun parannuksen teon jokapäiväinen taiteilu. 🙄
Maaret

Re: Parannuksenteko

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Joskus kokee selvää kieltoa ajatella jotain asiaa.

Joskus haluaa että loppu jo tulisi.

Eilen katsoin Jumalan vihan täytäntöönpanoa wtc-dokumentissa ja kyllä se on niin hirveää että pelottaa.
Kun ihmiset luuli olleensa jo turvassa kun pääsivät pois tornista niin vielä pahempaa oli tulossa vain muutaman minuutin kuluttua kun tornit sortui.

Näin etenee myös Ilmestyskirjassa mainitut tuomiot. Toinen toisensa perään edellistä pahempaa....
Pigeon
Viestit: 888
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Parannuksenteko

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Apostoli esittää rakkauden kaikkia lahjoja korkeammaksi 1-3, kuvaa sen jaloutta 4-7 ja sanoo rakkauden yksin olevan ikuisen, mutta muiden lahjain katoavaisia 8-13.
13
1Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa.
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Ei muistele kärsimäänsä pahaa! Ei ainut parannuksen teon paikka, mutta ..tätä teen lähes päivittäin ja tästä teen lähes päivittäin parannusta.. siinä kovin hyvin onnistumatta! :? Olen antanut anteeksi..mutta vielä kun pystyisin, saisin voimaa olla puhumatta, katselematta taakse, liha se kyllä on heikko!!! :|
Maaret

Re: Parannuksenteko

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Mitä tarkoittaa tuo "katsella taakse"?

Tarkoitraakp se että mietiskelee aktiivisesti jotain mennyttä vai tarkoittaako se että asia tulee vain mieleen kuin salama kirkkaalta taivaalta?
Mielestäni noissa on eroa. Aivojensa ärsykkeille kun ei voi mitään. Sanotaanhan että vanhuudessa palaa mieleen lapsuuden tapahtumat joita ei ehkä vuosiin ole edes muistanut.

Jos miettiminen on aktiivista niin kannattaa varmaan keskittyä kysymään itseltä "miksi mietin tätä?" Olisinko tehnyt jotain toisin jos asiat olisi mennyt toisin?
Tai oliko lopulta hyvä että asiat meni näin?

Minun kohdalla katkeruutta poistaa se että näkee syyllisten jo kärsivät omasta pahuudestaan tai sen seurauksista. Silloin vain säälii niitä henkilöitä jotka on tehnyt itselle pahaa.

Yhteiskunnan taholta taas onhan ennustettu että väkivalta menee kauheaksi esim tempauksen jälkeen. Joten jos siitä näkee esimuotoja jo nyt, niin ymmärtää paremmin että ihmiset ovat läpeensä pahoja.
Pigeon
Viestit: 888
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Parannuksenteko

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tarkoitan taakse katsomisella lähinnä ihmissuhteita, läheisiä, joiden kanssa tiet eronneet/eroamassa. En mielestäni mieti heitä aktiivisesti, mutta joku tilanne tai asia aina laukaisee.. tuoden mukanaan kaikki vanhat(tapahtumat 1,2,3,4 jne..) tarkoitin tuolla taakse katsomisella sitä, että aina nuo kaikki vanhatkin asiat pulputtaa mieleen, että sekin ja se ja se ja niin kävi siinäkin! Ja niitten vatvomista.
Toivon pystyväni jo unohtamaan ja kääntämään katseeni muuhun... jo ihan sen vuoksi, etten halua minkään olevan esteenä täältä lähtemiselle! ...mun koti ei oo täällä!! Niin kuin ei meidän kenenkään.

Luin jostain että, ”uutiset kertovat, mitä maailmassa tapahtuu ja Raamattu kertoo miksi.” Joskus pystyn näkemään tämän minimittakaavassa myös omassa elämässä.. miten profetiat täyttyvät. Tällä polulla ei ole ruuhkaa..

Mukaan vain tarttis saada vielä mahdollisimman monta.
Maaret

Re: Parannuksenteko

Viesti Kirjoittaja Maaret »

Joo mullakin on tilanteita tuohon liittyen koko ajan.

Äsken kävin kaupassa ja näytin pankkikorttia kassalla, neiti sanoi "ei ole katetta". Oli mulla onneksi toinen pankkikortti mutta silti noloo, taas .....

Kotona sitten harjoittelen aktiivisesti unohtaa koko tapahtuma, en muista ihmistä en korttia en edes sitä että kävin kaupassa -> aktiivista eteenpäin katsomista.

Ehkä se sillä tavalla pikku hiljaa onnistuu muuttumaan tavaksi. 🧐 unohtaa menneet...eiliset, toissapäiväiset, viime vuotiset, kaikki.
Vastaa Viestiin