Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Viesti Kirjoittaja Maria »

Sain sydämelleni, että tarvitsemme armolahjoja yhä enemmän.

Tässä on yksi linkki: Pyhän Hengen armolahjat
http://www.uskonet.fi/artikkelit/167/py ... armolahjat

Näitä asioita voi lukea ennen kaikkea suoraan Raamatusta, mutta on hyvä saada myös opetusta aiheesta. Koetellaan kaikki ja Herra antakoon viisauden ymmärtää mikä on Hänen antamaa opetustaan.

"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."
1. Joh. 4:1

"Ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."
1. Joh. 4:3

Tässä tämänhetkisessä maailmassa on nyt niin paljon asioita, että järjen kanssa ei kaiken aikaa pärjää, eivätkä kellon tunnit meille tiedon etsimiseen riitä. Kuitenkin Herran seuraamisessa on se etu, että Hän on luvannut, että Hän pitää meistä huolen, jos laitamme toivomme Häneen ja Hänen ristiinsä. Evankeliumin sanoma on ihan sama tänäänkin:

Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
2. Kor. 5:21

Saamme tänäänkin ottaa avuksemme Pyhän Hengen ja pyytää että Pyhä Henki kirkastaa meille Jeesusta ja Hänen tahtonsa meihin nähden. "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."

"Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän." Joh. 16:7

Koen, että nyt jos koskaan tarvitsemme henkien erottamisen armolahjaa, mutta en käy sen enempiä eri armolahjoja suosittelemaan, sillä Taivaallinen Isämme on voimallinen näyttämään, että mikä on paras tapa auttaa Hänen omiaan. ❤️
Itse armolahjathan eivät ketään pelasta tai auta, Herra meidät perille vie ja meidän tarvitsee vain kiinnittää katseemme Jeesukseen Kristukseen, ja Hän ohjaa itse Pyhän Henkensä kautta meidät totuuden tietä pitkin Taivaaseen. Armolahjat ovat ennen kaikkea rakennukseksi seurakunnalle, ja jotkut armolahjat ovat myös henkilökohtaisia. Pyhä Henki kuitenkin on se, joka kaikessa vaikuttaa.
"Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama."
1. Kor. 12:4

"Ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on."
Room. 12:6-7

Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
1. Kor. 12:28

Sitten on muitakin Herran tehtäviä ja virkoja:

Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään.
Ef. 4:11-13

Ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa.
Ef. 4:14

Armolahjat ovat moninaiset ja Jumala on antanut ne seurakunnalle syystä. Jaoin tuon linkin, koska sellainen oli itselläni tallessa, ja tässä on jo alkuun useita Sana kohtia, joista pääsee hyvim liikkeelle. Varmasti tähän ketjuun voisi kertoa omista kokemuksistaankin ja siitä miten on saanut Pyhän Hengen lahjan. Herra itse vaikuttakoon.
Me tarvitsemme toisiamme ja sen tähden rukoilen, että meistä tulisi Suomessa sellainen Elävä (live)seurakunta, että olisimme aidosti oikea Herätysseurakunta. Meillä on niin paljon annettavaa toinen toisillemme ja voimme saada niin paljon toisiltamme, että Herra vuodattakoon itse kunkin päälle Pyhän Hengen kasteen jos sellaista ei ole saanit vielä ja antakoon Hengen sateen meidän janoavien ylle.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Uusiluomus

Re: Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Viesti Kirjoittaja Uusiluomus »

Aamen nyt niitä kannattaa anoa ja eritoten jos löytyy niin käyttää ja virittää palavaksi varsinkin kielillä puhuminen on todella arvokas ja vähätelty armolahja

Väinö Viikilä puhunut paljon tästä miten kielillä puhuminen avaa myös oven uskon rukoukselle ja ymmärryksen rukoukselle

Paavali sanoi puhuvansa kielillä enemmän kuin kukaan ja minä uskon kans että tämä on arvokas armolahja


Eritoten myös henkien eroittelemisen armolahja on arvokas ja tarpeellinen tänä aikana kun on niin monenlaista virtausta

Ristin ja veren evankeliumi kunniaan

Olkaa siunatut Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä
alabasteripullo

Re: Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Niin just.
1Kor. 1:7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
Olisi kysyttävää.

Olen vielä ja joskus välillä hämilläni koska osa uskovista koki hengessä että mulla on ne armolahjat ”odottamassa". Kysyin ihan varmistaakseni ymmärränkö oikein mitä he sanoivat mulle että kyseessä on monta armolahjaa eli monikkomuodossa. Mulle vastattiin että on montakin. :shock: Hämmästyin mutta jokin ei tunnu täsmäävän… :?

Koska yleensä Jumala ilmoittaa ihan suoraan lapselle armolahjasta ja sitten lapsi tietää ja ottaa sen käyttöön. Se on juuri tapa tehdä näin. Mutta mulle Jumala ei vielä ilmoittanut. Paitsi uskovat ja myös Ruotsista kokivat hengessä että mulla on ne armolahjat.

Kysyin ihan suoraan heiltä mitkä armolahjat mulla on. He sanoivat ettei tiedä mitkä mutta he sanoivat kokeneensa hengessä että mulla on ne armolahjat ja mun täytyy itse käyttää ne mutta mulla ei ole harmainta aavistustakaan mitkä armolahjat mulla on. Olo on niin ällikällä lyöty. :?: :shock: :?:

En vielä tiedä mitkä armolahjat odottaa mua. Tiedän vain pari; tiedon sanat ja henkien erottamisen lahja. En tiedä muustakaan.
alabasteripullo

Re: Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Voiko toinen uskova ilmoittaa toiselle uskovalle että häntä odottaa armolahjat? Mutta täytyy ilmoittaa myös mitkä armolahjat kyseessä on niin toinen uskova tietää ja osaa hakea ne käyttöön seurakunnan yhteiseksi rakentamiseksi.
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Viesti Kirjoittaja Maria »

Tästä voisi keskustella paljonkin. Mutta muistan itse, että minulle sanottiin paljon kaikenlaista kauan sitten ja epäselvien tietojen kanssa sitten pähkäilin. Lankesin pois uskontieltä.
Tämä päivä on erityisen haastava, sillä vaikka on armoa ja armolahjoja, niitä tulee käyttää vastuullisesti ja harkiten.

Kun olin hyvin nuori, olisin kaivannut tukea ja opetustakin tähän kaikkeen, mutta kun katson elämääni taaksepäin, niin huomaan seuraavaa:

Etsiessäni vastauksia Raamatusta, sain sieltä niitä. Paljon? En. Vähän? Kyllä. Minä ainakin tulin kysyneeksi Jumalalta, että miten tämä asia nyt on ja miten tämä on?

Ja nyt huomaan, että olen auki uudelle. En ole seurannut oppeja tai opettajia. Olen ollut enemmänkin sellainen, että olen kaivannut totuutta. En kuitenkaan tiedä, olenko aina ollut ihan hyvä siinä mitä olen ajatellut, mutta silti olen lähentynyt lopunajoiksi Herran kanssa.

Vaikka minulla on hengellinen näkökyky, se ei ole sellaista, että tunnen jotain. Sen ei tarvitse aina tuntua. Sen sijaan minulla on enemmänkin sitä, että ns. "kavahdan" väärää. Vanha sana, mutta toisaalta toimii paremmin tässä. Profetaalisuuskaan ei ole sellaista, että tiedät kaiken kaikkialla ja kaikille. Ei Herra kaikkia asioita kerro. Se on ikäänkuin palapeli. Ja kun meistä jokaisen oma pala annetaan palaksi palapeliin, se alkaa muotoutumaan.

Toisen tiedonsanat voivat avata seuraavan ilmestystä ja kolmas ymmärtää sen kautta mitä hänen profetiansa tarkoitti. Profetiatkaan eivät ole aina samanlaisia. Toisinaan ne ovat hyvin tarkat ja toisinaan ehdollisia. Toisinaan ne odottavat. Niissä on vain osa. Joku ikäänkuin kertoo sille alun tai lopun. Et silti itse aina tiedä sitä. Siksi on tärkeää rukoilla ymmärrystä Jumalalta.

Joskus ymmärrystä saa heti, toisinaan vuosien kuluttua. Joskus viikon päästä. Joskus pitää paastota ja rukoilla. Jumala on se joka päättää.

Ilman rakkautta emme siis voi mitään. Ja totuutta on rakastettava yli kaiken. Siksi on tärkeää olla hyvä puu ja harjoittaa itseään Jumalan Sanan edessä. Ei niinkään sitä varten, että se on suoritettu asia tai pakko, ei. Sen täytyy olla mieluinen asia.

Jos huomaat, että istut mieluummin muualla, kuin siellä missä Herra on, paluu alkulähteelle on tärkeintä. Kahta Herraa me emme voi palvella. Me emme voi myrkyttää itseämme samalla, kun teemme itseämme terveiksi. Siksi me tarvitsemme ensirakkauden Jeesukseen. Eli ensimmäinen asia kuntoon ja sitten seuraava. Tallenna talenttisi Herran kukkaroon ja anna sen lisääntyä siellä. Osa meistä on timantteja vasta vähän ennen Taivaan portteja. Sillä tämä tie on yksinkertainen ja me teemme itse siitä välillä Tiedettä.
Nimimerkki kokemusta löytyy ❤️

Ja vielä ps. Rukoilen tämän asian puolesta. Sinulla on kysymyksiä ja kysyvä, eli etsivä ei tieltä eksy. Pysy siis Sanan ääressä ja neuvo itseäsi sillä. Sillä Herra neuvoo tien ja antaa tiedon ja sen kautta viisauden. Mutta olisimme ilman rakkautta vailla kaikkea muuta, siksi uskallan pysähtyä miettimään että Herra antaa sen, mikä on minulle nyt parhaaksi 🙏

Ole siunattu 🙏
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
alabasteripullo

Re: Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Viesti Kirjoittaja alabasteripullo »

Okei, kiitos, Maria! Tulin äsken suoraan sieltä järveltä. Nyt juon kahvia ja samalla näppäilen…. Ja kiitos rukouksesta! Toivottavasti ne armolahjat aukeaa ja selvenee.

Muistan oman tapauksen. :D Alkutaipaleen vaiheessa mulle tuli tiedot ja luulin niitä mielikuvituksen tuotteiksi. Jälkeenpäin sain tietää asioista jotka tuli jo aiemmin mulle ja aatelin; taidan olla noita. :? Yritin salata niin kauan. Myöhemmin paljastin sen eräälle uskonsiskolle. Hän sanoi mulle etten ole noita. Hän sanoi mulle että se on ”tiedon sanat”. Hän näytti mulle Raamatun kohdan ja mä luin sen kohdan jossa lukee;………..toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta. Olin helpottunut etten ole noita. :lol: Jumala ei kuitenkin ilmoittanut sen mulle etukäteen.

Jokunen vuosi sitten tunsin muutamat saarnaajat hedelmistään. Pyhä Henki joka asuu meissä, ilmoitti sen mulle. Pidän sen mahdollisena että Pyhä Henki ilmoitti sen mulle.
Pyhä Henki joka asuu meissä ja teissä, voi paljastaa meille ja teille. Se on mahdollista. Kannattaa pitää aina sisäiset korvat auki mitä Hän puhuu.


Joskus kuulin ihan selkeän sanan varoitukseksi että se on okkultismi. Vanhimmat toimivat sen mukaan. :shock: :? Myöhemmin joku uskova huomautti ja sanoi mulle että mulla on henkien erottamisen lahja. Hän koki sen hengessä.

Olin eräässä seurakunnassa. Siellä eräs uskova sanoi mulle että Jumala voi täyttää rakkaudella ja rukoili sen asian puolesta. Yhtäkkiä koin ihan selvästi fyysisellä tasolla manifestaation ja se ei kuulostanut ihan selvästi Pyhältä Hengeltä. Sen käytös oli vähän röyhkeämpi. Rukoilin Herralta varjelusta.

Jumala ei ilmoittanut sen henkien erottamisen armolahjan mulle etukäteen. Toinen uskova koki sen hengessä ja tuli ilmoittamaan sen mulle.

Eräs uskova koki hengessä ja sanoi mulle että mulla voi olla profetoimisen lahja mutta se olisi liikaa mulle. En halua siitä. Se on liian vaativampi armolahja joka ei sovi mulle. Olin silloin alkutaipaleen vaiheessa ja kerran näin ihan selvästi miten musta möykky nousi uskovasta ylöspäin. :shock: :? Mutta en mennyt sanomaan sen hänelle ja pysyin vaiti. :?

Siunattua sapattipäivää! :)
Avatar
Maria
Viestit: 869
Liittynyt: 27 Kesä 2021, 15:16

Re: Armolahjat lopunaikoina avuksemme

Viesti Kirjoittaja Maria »

Kiitos ❤️ 🙏
Siunausta myös sinulle!
Tämä keskustelupalsta on siitä rakentava, että Jumala voi meitä rätäällä yhdistää rakkauden yhdyssitein ja harjaannuttaa armoaan Kristuksen ruumiin jäsenien kautta.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään.
2. Tim. 2:24
Vastaa Viestiin