Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

https://www.youtube.com/watch?v=EnpPSwP0UWo

Suosittelen! Mikke Tiainen käsittelee erikoisen hyvällä tavalla ja voimallisella tyylillään tärkeän aiheen.
Samuli

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kyllä tämä oli hyvä puhutteleva saarna. Olen joskus miettinyt, että mikä oikeen saa ihmiset uskomaan. Mikke käsitteli asiaa konkreettisesti ja yksinkertaisesti. Toiset uskoo huomattavasti helpommin kuin toiset. Toiset eivät usko vaikka näkisivätkin.

Matt. 11 15-19
Jolla on korvat, se kuulkoon. Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet.' Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja.' Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
Sinettisormus

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo hyvästä videosta. Mikke puhuu siinä vahvaa ja tärkeää asiaa, jonka helposti voin allekirjoittaa ja pitää kuin omina ajatuksinani.
AA-MEN!
Samuli

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Eli jotkut kuulee muutaman sanan ja uskovat, toiset näkevät kaikenlaisia ihmeitä, jopa Jeesuksen eivätkä usko.

Room 10. 9-18
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin.
Sinettisormus

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AA-MEN, SAMULI Veljeni!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Joo, siis mä oon aika hidas syttymään mistään joten aika harvoin tuon mitään saarnalinkkejä mutta tämä puhutteli kyllä erityisesti.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Täytyy nostaa tämän alun video vielä uudelleen. Nimittäin totuus on sellainen asia joka selviää oikeastaan vasta kun on ollut riittävän kauan valheiden kanssa tekemisissä ja löytänyt Jeesuksen, Jumalan sanan, Raamatun sekä Pyhän Hengen yhteyden. Sitten totuus tulee esiin ihan uudessa valossa.
olli

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja olli »

Totuus on nykyään hyvin aliarvostettua. Ihmiset hakevat elämyksiä, vapautta, kokemuksia, hetken huumaa, huumeita, viihdettä, adrenaliinia, aivan mitä hyvänsä jotta he eivät joudu olemaan kosketuksissa totuuden kanssa - ja nimenomaan oman totuuden kanssa.

Ja jopa reality-sarjojakin katsotaan juuri siksi ettei tarvitse katsoa oman elämänsä tosiasioita. On mukavampi katsoa toista jolloin voi olla iloinen tai vahingoniloinen toisen vuoksi, kuin katsoa totuutta - eli sitä että oma elämä on turhuuksien turhuutta.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sanokaa miksi uskova ihminen jolla on selvästi halu Jeesuksen armoon, valehtelee ja väittää totuutta valheeksi vaikka itsekin tietää totuuden?
Mulla on menossa tämmönen draama ja kaksikin, joss anäen pelkkää kräsimystä. En minä kärsi muuta kuin näkemästäni mutta se sattuu!
Salome1972

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Hyvä kysymys!
Omakohtaisesti olen kokenut myös tämän. Jumala näkee sydämeen, mutta vaikea on ymmärtää, miksi joku päin naamaa väittää jotain minkä molemmat tietää olevan valhetta. Varsinkin kun samalla vetoaa siihen, että Jumala näkee kaiken ja tietää kaiken. Ottaa Jumalan tuomarikseen, vakuuttaakseen muut kuulijat. Ja silti valehtelee.
Voi olla niin, että mieli on siinä määrin sairas, ettei todella enää tiedä valehtelevansa; on uskotellut itselleenkin valheen totuudeksi ja alkanut uskoa siihen. Tiedän henkilön, joka on todella uudestisyntynyt uskova, mutta hän monesti puhuu totena asioita, joita esim. joku muu on aikaisemmin arvellut, pitänyt mahdollisena. Tämä uskova sitten kertoo nämä arvelut totena, ja luulen, että hän muistaa ne niin. Ei varmaan ymmärrä, että oikeastaan valehtelee.
Sitten on sellainenkin mahdollisuus, että ihminen on vaan niin paatunut. Haluaa kyllä armon ja anteeksiannon, muttei ole valmis parannuksen tekemiseen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Mielenkiintoinen saarna - TOTUUS

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Niinpä Salome1972, olen hämmästellen saurannut draamaa, jossa uskova ihminen valehtelee itselleen ja muille. Se on niin outoa, etten tiedä mitä sanoa.
Vastaa Viestiin