Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Sitä toivoisi, että miehet voisivat voimistua tänä aikana, henkisesti ja hengellisesti. Miehet ovat nykyään kuin nurkkaan ajettuja. Tai onko sitten valtaa annettu näkymättömästi räyhämiehille, ja sävyisät on työnnetty sivuun, eikä anneta minkäänlaista suunvuoroa heille.
Pi_O

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Niin haluatteko rakentaa Paavalin kirkkojärjestelmää vai Jeesuksen Taivasten Valtakunnan seurakuntaa?
Jeesuksen mukaan Pyhä Henki jakaa armolahjat ei ihminen.
Jos ihminen palvelee Jumalaa lakihenkisyydellä niin se käy raskaaksi. Ihmisen tulee palvella Jumalaa kuten Hän näkee hyväksi niin silloin Jumala antaa voimia toimia niin.

Jeesus sanoi:

Matteus 23
5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.

11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.
13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
Sinettisormus

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen, Pi_O !!!
Pi_O

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Toki sopii kysyä. En tuonut vastauksessani ilmi omaa näkemystä seurakunnasta.
Itse seuraan Jeesusta Kristusta, en Paavalia.

Itse puhut nyt ristiin.

Ensin kirjoitit:
"Vedän itse lauantaisin ja sunnuntaisin rukousta mieheni kanssa. Hän on minun "pää" ja autan häntä kunnioittaen häntä."

Eli sinunko pää ei ole Kristus vaan miehesi?

Sitten kuitenkin kirjoitit:
"Jos tiedät että Herra Jeesus on seurakunnan pää ja me ollaan Hänen ruumis."

Eli onko sinun pää miehesi vai Kristus?

Minun pää on Kristus, vaikka menisinkin naimisiin.
Unessa näkemäni "mieheni" ei ole vielä varmistunut. Onko hän maanpäällä vai vasta uudessa maailmassa. Se selvinnee pian. Vaikka Jeesus sanoi, että uudessa maailmassa ei mennä naimisiin niin se ei välttämättä tarkoita sinkkuelämää. Loihan Jumala ihmisen mieheksi ja naiseksi eli omaksi kuvakseen. Eli ollaanko uudessa maailmassa kuitenkin "naimisissa" ei lihan mukaan vaan Jumalan mukaan? On kirjoitettu, että seurakunta on Kristuksen morsian. On myös kirjoitettu, että Kristuksen morsian on Jerusalem. On kirjoitettu, että ihmiset ovat Taivaassa enkelten kaltaisia eli sukupuolettomia. Eli heissäkö yhdistyisi feminiinisyys ja maskuliinisuus? Ihminenkö on täällä maanpäällä vain puolikas eli feminiininen tai maskuliininen?

Tässä en vastaile vaan kyselen, ollakko vaiko eikö olla? Siinäkö pulma? Ei ole pulma, kun luottaa Kristukseen, mutta kunhan aikani kuluksi jönglööraan...

Joka tapauksessa Jeesuksen Kristuksen rakentama seurakunta koostuu Jeesuksen Kristuksen seuraajista ja palvelijoista; lapsista, naisista, miehistä ja vanhuksista. Se on fakta!
Pi_O

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

En oleta mitään vaan luen kirjoituksiasi.

Siksi siis kysyin, että
- onko pääsi miehesi kuten Paavali opettaa vai
- onko sinun pääsi Jeesus Kristus niin kuin hän toivoo.

Parhaani yritin...
Sinettisormus

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ymmärrän, että Pi_O tarkoittaa Paavalin oppia jossa kehoittaa naisia vaikenemaan seurakunnassa.
Mutta Jeesus antoi tämän opin esimerkiksi ja lähetys käskyksi meille kaikille .. näin tämän ymmärrän.
Sinettisormus

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Liittyen tähän kohtaan kommentissasi:
Pyhitetyssä keskusteluketjussa naisten pitäisi olla nöyrtyä alamaisuuden mukaan ja olla hiljaa ja antaa miesten kehittyä ja harjoittaa armolahjojen kanssa rauhassa, kun Pyhä Henki neuvoisi ja auttaisi miehiä ohjaten heitä ja nostaisi heissä armolahjoja esiin seurakunnan keskinäiseksi rakentumiseksi. Miesten ei tarvitsisi ottaa liian suuri askel jumalanpalveluksen kanssa vaan pieni askel riittäisi ja näin tällä tavalla "nettiseurakunta" rakentuisi Kristuksessa. Ei mitään paineita, kömpelykset ja mokat olisi ihan luonnollinen asia. ;)
Pi_O

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kiitos Sinettisormus!

armonlapsi, olemme tässä asiassa samalla kannalla Sinettisormuksen kanssa. Siitä huolimatta emme ole sinua vastaan.

En vastusta Paavalia. Ihminen hänkin kuten mekin. Välillä tulee kirjoittaneeksi vanhan lihan mukaan, itse kukin. Mun energiat ei riitä sodanjulistukseen ketään tai mitään vastaan. Puollustukseen energiat riittää.
Paavali oli vanhan koulukunnan miehiä. Hän oli aluksi Kristuksen vainoaja, mutta kääntyi Kristuksen seuraajaksi. Paavalin kirjoituksissa on välillä päinvastaisia opetuksia Kristuksen oppeihin nähden.
Siksi luotan enemmän Kristuksen oppeihin, koska Hän todella tuntee Isän ja opettaa Hänen oppeja.

Yksi lihallinen esimerkki Paavalilta:

1. Kor. 4

15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
16 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.


Aiemmin jo lainasin Raamatusta Jeesuksen sanat, että mitä mieltä Hän on isistä ja Isästä.
Eli tässä Paavali nostaa itsensä isäksi vai äidiksi (?!), vaikka Jeesus Kristus oli opettanut aivan toista.
Katolisessa kirkossa on Isät ja naiset hiljaa.

Kirjoitit: "Jumala on Jeesuksen pää, Jeesus on miehen pää, mies on vaimon pää, se löytyy Raamatusta."
Vastaan: Niin löytyy Paavalin kirjoituksista. Tuo oppi ei ole Kristukselta.

Toinen esimerkki Paavalin ja Jeesuksen oppien erosta:

Paavali opetti (33/38 lainattuna, 1776 ja 1992 käännetty toisin):
1. Tim. 5:21 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen ja valittujen enkelien edessä, että noudatat tätä, tekemättä ennakolta päätöstä ja ketään suosimatta.

Jeesus opetti:
Matteus 5
3 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
35 Älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
36 Äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.


Toistan vielä, kaikesta huolimatta en vaadi Paavalin kirjoitusten poistamista Raamatusta, sillä monesti hän kirjoittaa hyvin. Välillä taas huomaa, että vanha liha se siellä vaatii osansa. Aivan kuten meillä kaikilla...
Pi_O

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kysyit: "Tarkoitatko että olet Paavalin vastakohtainen etkä ota Paavalin opetuksen sanaa? "

Vastaan: En vastusta Paavalia. Ihminen hänkin, joten mitäpä häntä vastustamaan. Moni ihminen on ymmärtänyt Jumalan väärin. Se on valtaosin ihmisen itsekkyyden ja paholaisen työtä. Se on valitettava tosiasia. En pidä enää ketään ihmistä opettajana vaan Jumalaa.
Pi_O

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Siispä on oltava huolellinen sanavalinnoissaan, itse kunkin. Huolellinen kirjoitus ja huolellinen lukeminen säästää monelta väärinymmärrykseltä.

Kiva juttu, että nyt saimme asian selvitettyä.
Pi_O

Re: Pyhitetäänkö tätä Herralle kuuluvaksi jumalanpalvelukseksi?

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kiitos, armonlapsi! Herra Jeesus Kristus siunatkoon ja varjelkoot sinua!
Vastaa Viestiin