Syyttömäksi julistettu / Liisa Rantasaari

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Syyttömäksi julistettu / Liisa Rantasaari

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

https://liisarantasaari.wordpress.com/2 ... ulistettu/
Liisalla on hyvä sivusto joka ammentaa hyvää meille, sitä lukeville:
Niin kuin vastasyntyneet lapset janotkaa sanan väärentämätöntä maitoa, jotta te sen avulla kasvaisitte pelastukseen, jos kerran ”olette maistaneet, että Herra on hyvä.” 1. Piet. 2: 2.

Vastasyntyneelle lapselle äidin rinnat antavat ravinnon. Vastasyntynyt lapsi ei tarvitse, kuin äidin maitoa. Maito riittää lapselle kasvaakseen. Äidin rinnoista tuleva maito on väärentämätöntä maitoa. Äidin maito on makeaa, se on siis hyvää. Terve vastasyntynyt nälissään hamuaa kohti rintaa, saadakseen väärentämätöntä ravintoa.

Jumala esittelee itsensä. ”Minä olen Jumala, kaikkivaltias.” 1. Moos. 17:1. ” Tuota heprean nimeä tutkittaessa käy ilmi merkillisiä asioita. Meillä on yleensä sellainen luulo, että Jumala on mies eli ”Isä-Jumala”. Äiti-hahmo tuntuu puuttuvan meidän protestanttien Jumala-kuvasta. EL SHADDAI on tarkasti käännettynä suomeksi Jumala, jolla on äidin rinnat. HÄN on isä-äiti Jumala, elämän luoja ja ylläpitäjä. Suomalainen käännös ”Kaikkivaltias”, ei ole oikea, eikä onnistunut. Oikeampi olisi ”Kaikkiriittävä.” Niin kuin äidin rinta on vastasyntyneelle lapselle, kaikkiriittävä. Pitää Jumalan olla meille olla kaikkiriittävä. ”Halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset Sanan väärentämätöntä maitoa (äidin rinnoista), että siitä kasvaisitte pelastukseen. On siunattua tietää, että meidän Jumalamme on kaikkiriittävä isä-äiti Jumala, joka pitää hyvän huolen lapsistaan.” (Kaarlo Syväntö, Vanhan Testamentin käännösvirheistä. 1933.)

Raamattu, Jumalan sana, kertoo syntiin lankeemuksesta. Jumalan sana tuomitsee syntiset ihmiset. Tästä syystä Raamattua vastaan hyökätään. Raamattu pitäisi saada pois ihmisiltä. Monella tavalla on Raamattu yritetty hävittää, aina on yritykset epäonnistuneet. Vieläkin Raamattu on, maailman eniten ostetuin kirja, ja eniten luetuin kirja. Jumalan Sana kestää.

Jumalan sanaa levitetään nyt enemmän, kuin koskaan aikaisemmin. Jumala yritetään poistaa ihmisten tietoisuudesta. Mutta minne ihminen voisi mennä, missä ei olisi Jumalan Henki. Kaikkialla törmäät Jumalan Sanaan. Jumalan Sana leviää kaikkialle internetin kautta. Jumala puhuu tavalla ja toisella. Pelastustielle neuvotaan ja opastetaan. Kadotukseen ei tarvitse mennä. Se ei ole ihmisille tarkoitettu paikka. Jos on välinpitämätön Jumalan Sanalle, silloin valitsee kuolemattomalle sielulleen loppusijoituspaikan kadotuksesta. Kaikki on vapaaehtoista, missä viettää ikuisen elämän? Kristuksen kanssa taivaassa, vai Hänestä erossa kadotuksessa?

Armoa tarjotaan, ja sen saa. Vielä Jeesus Kristus kutsuu luokseen ja seuraajakseen. Tänään on pelastuksen päivä. Huomispäivää emme tiedä, saadaanko sitä? Tänään elät loppuelämäsi ensimmäistä päivää. Tämän vuoksi välit pitää laittaa kuntoon Jumalan kanssa tässä ajassa. Ikuisuudessa ei tehdä enää valintoja. Jumalan sana kehottaa.
”Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.” Sananlaskut 24: 11. KR 33/38. ”Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan.”
”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.”
”Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.” Room. 2: 12, 3: 23, 5: 12. KR 33/38.

Herra Jeesus Kristus on hyvä. Hänen hyvyyttään saat maistaa, jos luovutat syntejä täynnä olevan säkin. Luovutat sen Kristukselle. Jeesuksen ristillä vuotanut kallis veri huuhtoo synnit pois omaltatunnolta. Syyllisyys poistuu. Saat kaikki syntisi anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. Iloon, rauhaan, ja vapauteen saakka. Hän Kristus, antaa lahjaksi vanhurskauden. Syntinen julistetaan syyttömäksi. Alkaa uusi elämä Kristuksen seurassa. Saat Jumalan valtakunnan kansalaisoikeudet. Pyhä Henki, yhdessä sinun henkesi kanssa todistaa, että olet Jumalan lapsi.

Uskossa olevia kristittyjä kadehditaan. Ihmiset kuvittelevat heidän olevan toisia ihmisiä parempia ihmisiä. Heidän kuvitellaan olevan ongelmista vapaita. He ovat saaneet syntinsä anteeksi, menneisyys on poissa. Tämä on keventävä asia, ja ero uskovan, ja ei uskovan välillä. Kaikki uskossa olevat, ovat armahdettuja syntisiä. Eikä uskossa oleva, saa korottaa itseään toisten yläpuolelle. Vajavaisia olemme siihen saakka, kunnes pääsemme täydellisyyteen. Samat huolet, murheet, sairaudet kohtaavat uskossa olevaa, kuin heitäkin, jotka eivät ole vielä päässeet tuntemaan Kristusta. Ero on vain siinä, että Kristuksen kanssa on turvallista elää, murheiden keskellä. Ongelmat, ja sairauden kestää paremmin, koska tietää, ettei koskaan ole yksin. Jeesus Kristus on joka hetki vierellä, silloin kun elämä myrskyää. Hän ohjaa laivaa. Hän vie kohti turvasatamaa. Hän tyynnyttää myrskyn. Viimeinen sana on Kristuksella kaikessa. Hän on kaiken voittanut, ja voittaa. Elämä on voittajan käsissä. Elimmepä, tai kuolimme, olemme Herran omat. Tämä antaa turvallisuuden ja toivon, epävarmassa levottomassa maailmassa.
”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” Jer. 29:11. KR 33/38.

Lukijani, jos et vielä tunne henkilökohtaisesti Jeesusta Kristusta. Rukoile ja, pyydä löytämisen armoa. Ihminen ei voi omilla teoillaan pelastaa itseään, eikä toinen ihminen voi toista pelastaa. Voidaan vain ohjata pelastuksen lähteelle, Kristuksen luokse. Puhelinlinja on avoinna 24/ 7 ympäri vuorokauden. Hän aina kuulee heikoimmatkin huokaukset. Hän vastaa vilpittömälle rukoilijalle. ”Pyydä, niin paljon saat. Etsi, niin löydät tien. Kolkuta, niin ovi aukee, se sullekin avataan

Oi, minkä onnen, autuuden / nyt usko myötään tuo, / kun itse Herran, Jeesuksen / se omaksemme suo! / Se huolet, murheet lievittää / ja mielen myrskyn tyynnyttää, / kun toivon vahvan, iäisen / se antaa sydämeen.

Kun onnen sellaisen mä sain, / niin miksen laulaisi / ja äänin kirkkain kiittäis vain / mun autuudestani? / Nyt pelkäisinkö kuolemaa, / kun Jeesus siitä pelastaa? / Maailman pilkka pientä on, / sain Herran suosion.

Iloitsen autuudestani / jo täällä toivossa, / vaan täysin tunnen onneni / mä vasta taivaassa, / kun jälkeen kiusauksien / saan siellä rauhan ainaisen / ja loistan lailla auringon, / kun synti poissa on.

Mun kanteleeni kauniimmin / taivaassa kerran soi, / ja uusin äänin suloisin / mun suuni laulaa voi / riemuisen kiitosvirteni / rakkaalle Jeesukselleni. / Niin autuas on päivä se, / kun pääsen perille!

Melodia:

Siionin Kannel ja Sionsharpan 1874 Teksti: Kleofas Immanuel Nordlund 1871 Uudistaja: Lauri Thurén, Hengellinen laulukirja, 564.

@LR