Hengellinen sokeus

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus Kristus kertoo meille vahvasti, meidän hengellisestä sokeudesta, joka on täällä maailmassa hyvin vahvana. Tässä tarina Sauluksesta, joka sopii tähän sokeus teemaan. En muista mistä tämän tekstin olen arkistooni tallentanut, mutta tänään noukin sen tänne tuolta tämän päivän blogi tekstistäni :

"SAULUS
”Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua? "Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet. Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon. Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.” (Apt. 9: 3-9)
Saulus oli ollut mukana jo kun Stefanus kivitettiin ja oli nyt koko kristittyjen vainojen johtava persoona. Hänessä ruumiillistui se viha ja raivo, jota juutalainen yhteisö tunsi Jeesusta kohtaan. Nyt sama Saulus makasi sokeana Jeesuksen jalkojen juuressa kykenemättä menemään vasemmalle tai oikealle. Se oli tuolle voimaa ja voittoa uhkuvalle miehelle järkyttävä hetki. Hätä oli varmasti suuri, sillä Saulus oli syömättä ja juomatta kolme päivää. Hän oli lopulta aivan kuoleman kielissä.
Jumala sanoi Sauluksesta: ”Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä". Ja heti putosivat hänen silmistään ikään kuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.” (Apt. 9: 16-18)
Sauluksen todellinen hätä ei ollut siinä hetkessä, kun hän menetti näkönsä. Se oli silloin, kun hän näki tai luuli näkevänsä.
”Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi". Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sen tähden teidän syntinne pysyy". (Joh. 9:39-41)
Tuo kaikki Sauluksen hätä ja ahdistus oli vain suurta ansiotonta rakkautta, jotta hän pelastuisi. Ehkä Saulus oli paljon rukoillut Jumalalta siunausta ja menestystä vainoon, jonka hän suuntasi kristittyjä kohtaan. Jumala vastasi Sauluksen rukouksiin, mutta mikä tuo vastaus oli? Se oli persoona, Jeesus Kristus. Jeesuksen edessä tuosta voimaa ja valtaa uhkuvasta miehestä tuli sokea. Hänen matkansa päättyi yhtäkkiä ja lopullisesti, jotta voisi alkaa uusi elämä Kristuksessa.
Ehkä sinunkin matkasi on päättynyt. Ehkä tänään olet elämäsi päätepisteessä ja odotat ihmettä, jotta voisit aloittaa kaiken alusta. Ehkä makaat sokeana tiepuolessa ja huudat Jumalaa avuksi kuten Saulus. Jumala vastaa sinulle, mutta ei niin kuin toivot. Saat paljon enemmän. Vastaus on ihmisen Poika, Jeesus Kristus. Saat kohdata voittajasi tässä ajassa ja löytää pelastuksen, joka kantaa ikuisuuteen asti.
”Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.” (Ilm. 22:12-17)"
https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... puhun.html
Sinettisormus

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

PSALMIT 14
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.
2. Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
3. Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.
4. Eivätkö he mitään käsitä, kaikki nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani eivätkä avuksensa huuda Herraa?
5. Siinä heidät valtaa kauhu, sillä Jumala on läsnä vanhurskasten sukukunnassa.
6. Te saatatte häpeään sorretun aikeet, mutta Herra on heidän turvansa.
7. Oi, että Israelin pelastus tulisi Siionista! Kun Herra kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
Sinettisormus

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Hengellinen sokeus; Juha Ketola 15min. : http://www.tv7.fi/vod/player/8785/

SUOSITTELEN; KUUNNELKAA JA KATSELKAA TÄMÄ LYHYT OHJELMA!!! :P


Hengellinen sokeus
Kotimainen opetus > Elävä yhteys
Elävä yhteys
Ohjelma sinulle, joka kaipaat Jumalaa ja haluat löytää tosi ystävän. Juha Ketola on kiertävä saarnaaja ja ICEJ:n kansainvälinen johtaja Jerusalemissa.
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Emme kukaan näe täydellisesti vaan vajvaisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
sisar

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja sisar »

Joh 5:39-40:

39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
Sinettisormus

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jumalanpilkka päättyi lyhyeen.

Eräs adventisti kertoi meille seuraavan tapauksen, tämä oli tapahtunut Thaimaassa.
Neljä nuorta tyttöä olivat lähdössä autolla illanviettoon, uskovan kodin äiti vetosi hartaasti ettei hänen tyttärensä lähtisi mukaan.
Äidin vetoomukset menivät kuitenkin kuuroille korville ja tytärtä ei saatu pysäytettyä. Viimeisinä sanoinaan tyttärelleen äiti sanoi: "Ota Jeesus mukaan". Tyttären halveksiva vastaus huolestuneelle äidille oli: "Menkööt tuonne peräkonttiin".
Tyttöjen illanvietto sai surullisen lopun heidän jouduttuaan rajuun liikenneonnettomuuteen jossa he kaikki saivat surmansa. Kun poliisi toi äidille suruviestin, oli hän sanonut:
- "Yhtä asiaa en siinä kolarissa ymmärrä, auto meni tuskannuuskaksi, mutta peräkontissa olevat kananmunat kennossa säilyivät täysin ehjinä?"
Suuri Jumala kelpasi vain auton peräkonttiin. Meillä täällä Suomessakin nuoret pilkkaavat nykyään Jumalaa monella tavalla. Jopa jumalapalvelustakin sanotaan pilkallisesti "jumikseksi". Kun rankaistusta ei heti tule mielettömyys jatkuu.
Joidenkin jumalanpilkkaajien kohdalla elämänlanka katkeaa heidän ollessa kapinatilassa ja joidenkin kohdalla käy niin onnellisesti, että he kääntyvät Jumalan puoleen, saavat syntinsä anteeksi ja pelastuvat.
Kolmas käsky ei turhaan sano:
"Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu." (2.Moos.20:7)
https://sinettisormus.blogspot.fi/2018/ ... lausu.html
Angelicus
Viestit: 402
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Puhuttiin tuolla toisessa ketjussa siitä, että tämä maailmanaika päättyy Jeesuksen paluuseen. Eli, ettei morsiusseurakunta lähde vastaan ylös pilviin, eikä tuhatvuotista valtakuntaa tule.
Nuoruudessa törmäsin raamatunkohtaan: vanhurskaat temmataan pois turman tullessa. Vastausta en saanut, mitä se tarkoittaa. Raamattu kuitenkin selvästi lupaa, että aikojen lopussa näitä asioita aletaan ihmisille avaamaan. Emmekö nyt mahda elää juuri niitä aikoja, jolloin peite on vähitellen väistymässä sokeain silmiltä, kaikki eivät vain halua nähdä. Isien perinnäissäännöt sitovat meitä edelleen, emmekä uskalla ottaa vastaan näitä viestejä, joita kuulemme, näemme ja elämme. Siispä tutkistelkaamme, kuljemmeko hengellisesti sokeina vai uskallammeko valpastua ja aukaista silmät ymmärtääksemme, mitä aikaa elämme ja onko lampuissamme öljyä vai pelkkää matkan varrella kertynyttä palanutta karstaa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4763
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kyllä sitä Jeesusta kannattaa odotella joka päivä, silloin ei ainakaan tarvitse miettiä onko öljyä lampussa vai ei. Ja jos Hän on oikein kunnolla sydämessä niin mitä muutakaan voi, se tulee ihan luonnostaan, se odotus. Halu on olla Herrani kanssa!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Ella
Viestit: 745
Liittynyt: 04 Kesä 2019, 12:21

Re: Hengellinen sokeus

Viesti Kirjoittaja Ella »

Jes 57: 1 - 2 JUMALATTOMUUS JA SIVEETTÖMYYS YLTYY. HURSKAILLE TULEE PELASTUS
Vanhurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä, sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.

Hän menee rauhaan; jotka vakavasti vaeltavat, he saavat levätä kammoissansa.
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Vastaa Viestiin