Kaste

Täällä voit julistaa sanaa ja keskustella myös armolahjoista
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Salome1972 kirjoitti:Taidetaan olla aika tavalla samanlaisessa elämänvaiheessa. Itsekin asun maalla ja olen kyytien varassa. Mieheni tosin uskollisesti kuskaa minua ja itsekin on mukana seurakunnan töissä (hän lähinnä keittiömestarina). Nyt on vain sellainen tilanne, että auto on korjaamolla, eikä siitä taida enää autoa tulla. Lapset kuskaavat sen minkä ehtivät.( Minulla on kyllä ajokortti, mutta olen ollut liian arka ajamaan, enkä taitaisi enää osatakaan.)

Nuorena olin ahdasmielisempi; en ymmärtänyt luterilaisista liturgioista mitään ja olihan se ihan erilaista helluntailaisten vapaaseen meininkiin verrattuna. Nykyään en välitä ulkoisista puitteista niinkään. Olen tosi paljon oppinut eri seurakuntien kristityiltä vuosikymmenten varrella. Ja siinä samalla oppinut kunnioittamaan ja rakastamaan heitä. Niinkuin eräs ihana nuori tyttö sanoi, että hän on vain pikkuriikkinen varvas Kristuksen ruumiissa, mutta silti myös osa sitä.
Tosiaan Salome, monessa kohtaa "samiksia" ollaan, niinkuin noi nuoret puhuu... :D Itse olen uskonut jo tuolta 6 vuotiaasta ja aikuisempana kyllä uskoin koko ajan mutta maailma repi toisesta jalasta mukaansa :oops: Sitten keski iän lähestyessä uskoni alkoi taas kasvaa ja Jumala kutsui ja puhutteli ja koulutti ja minä otin vastaan kuin pesusieni. Eräs ystävänikin sen huomasi ja sanoi ihmettelleensä, mikä minusta vielä tuleekaan, jotkut ovatkin kuvanneet minua "iloiseksi uskovaksi". Viimeisimmässä rukousillassamme, kotonamme. eräs uskova rukous hetkellä sanoi nähneensä, että olen ylistys tanssija Herran edessä. :P
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Todellakin olet. Jospa tämä foorumi avais sulle isson leikkuupuimurin jonain päivänä ja ihan lähitulevaisuudessa. Pian nälkä kasvaa viljapellossa.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Todellakin olet. Jospa tämä foorumi avais sulle isson leikkuupuimurin jonain päivänä ja ihan lähitulevaisuudessa. Pian nälkä kasvaa viljapellossa.
... kiitos Jarmo, tuota todella sydämestäni toivon, oikein suurella sydämellä, sillä tiedän Herran asettaneen minut tälle paikalle. :roll:
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Usko muistuttaa yhteydestä Jumalaan. Hän on meidän kalliomme, niin eilen kuin tänään. Olemme saaneet syntymälahjaksi paljon erilaisia lahjoja, arvostakaamme niitä. Jumala on ne armossaan meille suonut. Lahjamme kuuluu meidän elämämme suunnitelmaan jonka Jumala on meille suunnitellut. Meidän täytyisi sitten elämämme lahjoja käyttäen, muiden iloksi. Valitettavasti vain harvoin niin teemme. Me yritämme olla kovasti vanhurskaita Jumalan edessä ja mitä enemmän yritämme sitä huonommin käy. Vaikka voisimmekin hieman olla vanhurskaita oman itsemme kautta, niin tulemme ylpeäksi siitä. Ylpeys on kaikkein pahimpia syntejä. Oma vanhurskaus on Jumalaa loukkaavaa, koska se ei sovi yhteen Jumalan vanhuskauden kanssa. Oma vanhurskaus on suuri este meidän sydämessä, se pitää Jumalan kaukana. Siksi Jeesuksella oli paljon vaikeuksia fariseusten kanssa. Jumala haluaa antaa meille vanhurskautensa. Me emme onnistu olemaan vanhurskaita itsemme kautta. Vanhurskaan voisi sanana suomeksi kääntää - Jumala sanoo, että minä olen OK. Jumala
sanoo että olemme viattomia hänen silmissään. Se riittää syntien anteeksi saamiseen. On kuin emme olisi koskaan syntiä tehneetkään. Jumala ei voi kuitenkaan antaa anteeksi syntejä, ennen kuin niistä on maksettu hinta. Tässä tulee risti mukaan kuvioon. Me emme sitä hintaa maksaneet vaan Herra Jeesus Kristus. Saamme syntimme anteeksi vain siitä että Kristus kuoli puolestamme. Me saamme anteeksi ja olemme vanhurskautetut, kun elämme uskossa. Vain uskon kautta voimme olla vanhurskaita. Meidän pitää aidosti rakastavalla sydämellä uskoa tähän kaikkeen, muuten se ei ole aitoa uskoa. Lutherin lempikirje oli Roomalaiskirjeet, Paavalin sanoin:

- “ tulimme vanhurskautetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, niin kuinka paljon ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt kun olemme vanhurskautetut. (Room. 5:10)

Eli ilman Kristuksen ylösnousemusta on ristikin avuton. Kirjeessä ei viitata Jeesuksen elämään ennen ristin kuolemaa, vaan hänen elämäänsä kuoleman jälkeen, ylösnousseena. Jos Kristus ei olisi noussut ylös taivaisiin, ei meillä olisi Pyhää Henkeä ja emme voi pelastua ilman sitä. Kun Pietari saarnasi evankeliumia ensimmäisen kerran helluntaina, niin hänen kuuliansa olivat vakuuttuneita ja kysyivät:
-” Mitä meidän täytyy tehdä, mitä meidän täytyy tehdä?”
Eikä Pietari vastannut:
- “Älkää tehkö mitään!”
Hän sanoi:
- “Kääntykää ja ottakaa kaste!”
Näin meidän tulee tehdä jos haluamme vanhurskaiksi uskon kautta. Vanha ihminen upotetaan ja uusi syntyy. Herra haluaa seurakunnan, missä on vain uskovia. Siksi meidän täytyy asettaa, mihin uskon, kasteen rajat sinne, missä niiden pitää olla ja lopettaa epäuskoisten kastaminen. Näin seurakunta on sellainen kuin Herra haluaa sen olevan. Tämä on monelle
herkkää aluetta, mutta kun Raamattua tutkii, niin näin sanoo sana. Vauvojen kaste tulee joskus loppumaan. Jeesus ei kastanut vauvoja vaan siunasi nämä, kasteelle mennään vasta kun usko on astunut elämään. Jumalalla ei ole lapsenlapsia, Hänellä on vain lapsia. Otetaan vielä toinen kohta, kirje Heprealaisille. Se sanoo:
- “Kristus ilmestyy toisen kerran, ei synnin takia, vaan tuomaan pelastuksen niille, jotka häntä odottavat.”
Ja minä odotan Häntä. Meidän tulee olla silloin valmiina. Hän tuo minulle ja muille uskoville pelastuksen, Aamen!

- “Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että, maailma hänen kauttaan pelastuisi.” (Joh.3:17)

Kaste on uskovan julkinen sitoutuminen Jeesuksen opetuslapseksi ja vakuutuksen ja pyhän lupauksen antaminen Jumalalle, että seuraa Jeesusta ja on hänen kuolemaan asti, tulipa eteen mitä vaikeuksia tahansa. Kaste on kuin vihkisormus: se kertoo kihlauksesta ja jopa avioliitosta, mutta se ei ole sama kuin vihkikaavan läpivieminen tai kihla-aika tai avioliitto.

- “Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä! Jer. 45:5
- “Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan. Matt.6:3


RUKOUS

Herra, auta meitä uuteen valppauteen havaitaksemme ne tilaisuudet, jossa voimme osoittaa rakkauttamme sinulle vihityssä palvelutyössä.
Olkoon itsemme - uhraaminen riemullista Sinun tahtosi toteuttamista.
Jeesuksen nimessä, joka opetti meidän rukoilemaan:
“ Isä meidän, joka olet taivaassa… “

Me annamme Jumalalle nykyisen minämme ja sen seurauksena on entistä jalommaksi kasvanut minä, hänen käytössään. Jeesus sanoi:
- “Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.”
Meidän on siis pantava pois ja hyljättävä jokainen väärä tunnus, teko ja palvonnan kohde elämästämme. Meidän on puhdistauduttava sydämeltä, sanoilta ja ajatuksilta. Meidän pitää vaihtaa vaatteet ja pukeutua oikeisiin periaatteisiin, ihanteisiin ja suoruuteen. Emme voi elää itsekeskeisesti jos haluamme palvoa ja kirkastaa Jumalaa. Luther ajatteli että kun ajattelemme ja teemme kaiken kuin Kristus, muutumme Kristuksen kaltaisiksi, onhan se näinkin, mutta koen että Kristus on meissä, me olemme hänen savimajansa. Katsomme asioita Kristuksen silmin ja teemme Hänen tekojaan. Kun laitan silmäni kiinni, näen useasti Kristuksen silmät sisälläni, aivan omien silmieni edessä. Me olemme yhtä. On vain vaikeaa ja yksinäistä, kun tulee vahvaan uskoon ja muut sukulaiset ja läheiset eivät usko. Joskus tuntuu että he pitävät hulluna, mutta sille ei saa antaa sen enempää valtaa, tiedän mihin uskon, kaiken kokemani kautta. Kaikki ne ihmeet ovat minulle täyttä totta, ajatelkoot muut mitä haluavat. Surettaa kyllä heidän puolestaan, sillä haluaisin kaikkien saavan kokea tämän saman ja vielä enemmänkin. Ihmeitä todella
tapahtuu. Olen onnellinen että Herra kutsui minut uskonkasteelle ja minä ymmärsin olla kuuliainen ja toteutin sen, välittämättä mitä muut ajattelee. Näin sen pitää olla, nyt kun on käynyt kaiken tämän läpi, ymmärtää että tie on oikea. Ihanat profetiat ja näyt on tulleet elämääni ja haluan että se alue vahvistuisi.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos rohkaisevista sanoistasi Sinetti. Tärkeä kysymys ajassa: "Joko sinulla on Jeesus?"
Biblia (1776) Mutta kuin Jesus katsahti hänen päällensä, rakasti hän häntä, ja sanoi hänelle: yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna vaivaisille; ja sinulla pitää oleman tavara taivaassa: ja tule, seuraa minua, ottain risti.
Ps. Usein kuva puhuu enemmän kuin 1000 sanaa.
http://www.aryanblood.org/imp/vatican-a ... -wrong.jpg
näkymätön ninni

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Olipa tosiaan puhutteleva kuva tuo jonka laitoit Jyrki!
Hrrr... ihan selkäpiitä karmii, kun miettii tuota vastakkaisuutta mitä noissa kuvissa on!
Niin voisi kysyä; kumpiko noista on lähempänä Herraa?
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Ninni. On järkyttävää, ettei enemmistö ymmärrä mitään henkimaailmasta. Paavia pokkuroidaan kuin mitäkin hidalgoa, vaikka hän on porttokirkon keulahahmo.
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
https://www.google.fi/#q=vatican+runs+the+world
Vanha Uskis

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Apostolien teot 8 jae 37. Siellä missä vettä on niin ei meitä Jeesuksen omia mikään estä tekemästä upotuskastetta, eikä me tarvita siihen minkään seurakunnan lupaa. Kastetta ei pidä liittää seurakuntaan liittymiseen.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Vanha Uskis. Asiaa puhut. Seurakunnilla tuppaa olemaan taipumusta kilpailla jäsenmäärillä ja käytännössä kasteen kautta liitytään kastavaan seurakuntaan. Onhan toki monilla uusilla uskovilla mahdollisuus käydä upotuskasteella vaikka uimahallissa, ellei satu olemaan riittävän lämmintä vettä järvessä, joessa tai meressä. Riittää kun soittaa "Jussille" ja pyytää tätä kasteluhommiin :) Eiks jeh :?:
http://oldandnewproject.com/wp-content/ ... Jesus-.jpg
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään näin kolme näky kuvaa, joista kaksi ensimmäistä olivat outoja; ensin näin ihmisen jolla ei ollut leukaa vaan leuan tilalla oli tyhjä nahka, tästä nousi mieleeni sana "leuaton". Sitten näin ihmisen jolla oli hyvin teräväluinen ja kapea leuka ja tästä nousi mieleen "väkäleuka". Josko nämä edustavat sitä minkälaisia me ihmiset monesti puheissamme olemme, valitettavasti. Älkäämme siis olko puheissamme kuin "leuattomat" tai yhtä kärkkäitä kuin nuo "väkäleukaiset". Vielä Efesolaiskirjeestä :

Älkää päästäkö suustanne sopimatonta puhetta, vaan puhukaa sitä, mikä kulloinkin on hyvää ja hyödyllistä ja kuulijoille iloksi.
Kolmas näky sitten olikin raamatullisempi; oli kauniin vaaleanpunainen ruusu (morsiusseurakunnan väri) ja näin kuinka tuo hyvvin kaunis ruusu upposi veteen, josta nousi mieleeni "upotuskaste". Tämä onkin asia jota pidän hyvin tärkeänä. Jos et ole sitä vielä tehnyt, ehkä piankin olisi aika tehdä tuo ratkaisu, mutta uskoen.

Joh. 3:3-7: Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: 1) joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: 2) jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 13 Touko 2016, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Etsin kuvaa upotuskasteesta ja vastaani tuli kuva, jossa kastetaan uimahalissa, niinkuin itsenikin, voin nähdä tuossa kuvassa täysin itseni, niin on allaskin samanmoinen ja kastettavalla yllään valkea vaate, niinkuin oli minullakin: http://cdn.simplesite.com/i/bc/c1/28203 ... h1280_.jpg
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Samuli

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tulipahan tämä tästä vahvasti mieleen.
"Die with Christ and rise with Christ and be filled with Holy Spirit."

Suosittelen esim. kotiseurakunnassa katsomiseen tms. "The last reformation" elokuva. Tähän saa suomenkieliset tekstitykset kun klikkaa CC painikettta ja valitsee Suomen.

koko elokuva
https://www.youtube.com/watch?v=zka4DUYeJ5g

traileri
https://www.youtube.com/watch?v=3nJb8Zllg9k
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Samuli, täytynee katsoa paremmin hyvällä ajalla, mutta kävin jo hiukan tutustumassa ja elokuva on varmasti hyvä, kannattaa katsoa, ottaa sille aikaa. Minulle painottui sieltä sanat, että olemme kuin prostutoituja Jumalan edessä, samalla muistin myös Jarmon kirjoituksen tuolla hänen Päivittäistä palstallaan noista neitsyistä. Minulle kohosi tämä ajatus; olemme Uskottomat Jumalalle, kuin huorat ja prostutoidut, koska emme tee hänen tahtonsa mukaan."Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen." - Jaakob 4:4 Näin petämme morsiamenliiton Hänen kanssaan, eläessämme maailman himoissa ja synneissä, nyt on aika niiden, jotka haluavat Jeesusta seurata, lopettaa tuo leuattomuus, mikä ei ole mitään, vaan puhdistautua kasteella, uskossa ja uskoen, syntyen uudelleen vedestä ja Hengestä.Lopettaa kiivastelu kuin nuo väkäleukaiset ja astua hänen morsiamenaan, Hänen Pyhään Rakkauteensa.
Aamen!
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jaakobin kirje 4
1. Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.
4. Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen.
5. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?
6. Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
8. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
9. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
10. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
13. Kuulkaa nyt, te, jotka sanotte: "Tänään tai huomenna lähdemme siihen ja siihen kaupunkiin ja viivymme siellä vuoden ja teemme kauppaa ja saamme voittoa" -
14. te, jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu; sillä mikä on teidän elämänne? Savu te olette, joka hetkisen näkyy ja sitten haihtuu -
15. sen sijaan, että teidän tulisi sanoa: "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon".
16. Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.
17. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuli tuolla seilaillessani tämä teksti vastaan ja se on niin sopivaa tähän tämänpäivän aiheeseeni, jopa täydellistä:

Facebooki

13.5.2016 12:38

Oletko sinä jo kadottanut elämäsi?

Jeesus tuli pelastamaan kurjat, köyhät ja moninaisten vaivojen vaivaamat pienet ihmiset, mutta nyt uskovista onkin tullut menestyneitä, rikkaita ja onnellisia, jotka rakastavat elämäänsä täällä.

"Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään." - Johannes 12:25

Useille uskoville on ollut iso omakotitalo hyvällä ja rauhallisella alueella, on useita uusia autoja, hyvä palkka ja suurimmat vaikeudet on valita mitä kanavaa tänään katselisi tai minkälaisen hienon gourmee ruuan valmistaisi. Ja mielessä on tietenkin kesälomamatka ja viikonloput kesämökillä.

Voiko elämä olla rakastettavampaa, kun Jumala näin siunaa ja oman elämän haaveet toteutuvat silmien alla?

Minulla on sinulle huono uutinen. Sinä olet eksytetty rakas ystävä. Maailman henki on lumonnut sinut ja vienyt pois ensirakkaudesta ja ensimmäisistä uskon teoista. Raamattu varoittaa juuri tästä meidän ajassamme.

"Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta." - 2. Timoteus 3:1-5

Nämä jakeet puhuivat minulle jo ennen kuin tunsin Herraa ja senkin jälkeen ajattelin niiden kuvaavan noitia syntisiä uskottomia, mutta ne kuvaavatkin uskovia! Noita itserakkaita, rahananeita ja kerskailijoita viimeisinä päivinä.

Mitä farisealaisuutta onkaan sanoa Herralle: "Onneksi en ole tuollainen", sillä juuri niillä sanoilla sinä tuomitset itsesi tuollaiseksi, jolla on jumalisuuden ulkokuori, mutta joka rakastaa hekumaa eli nautinnollisia mukavia maailman asioita enemmän kuin Jumalaa.

"Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen." - Jaakob 4:4

Sinä rakas ystävä, jos maailma on vienyt mennessään, niin kadu sitä ja palaa takaisin köyhäksi ja kurjaksi Jeesuksen seuraajaksi. Lopeta kerääminen ja jakelee omastasi, niin sinulla on aarre taivaassa. Lakkaa rakastamasta elämääsi, niin sinä löydät todellisen Jumalan rakkauden.

Tule, Herra Jeesus kutsuu sinua takaisin ensirakkauteen, jossa ilosi ei tuloa ulkoapäin pumppaamalla, vaan sisältä rakkaudesta Herraan. Tule siihen ainoaan tarpeelliseen Jeesuksen jalkojen juureen. Hymiö smile

"Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä." - Jaakob 4:8

M.Mattila.
Samuli

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä on vähän offtopic, mutta hauska yhteensattuma... Poikani kaatui toissa iltapäivänä sen verran pahasti, että jouduimme lähtemään illalla päivystykseen näyttämään purukalustoa. Selvisimme onneksi säikähdyksellä. Mutta mukavan hammaslääkäri sedän nimi oli M.Mattila.
Sitten illalla tyhjensin tiskejä koneesta ja onnistuin särkemään lasin. Ja seuraavana aamuna vaimoni teki saman. Aikamoisia sattumia taas yhdelle kertaa.

Mutta itse aiheeseen korostaisin tätä. Itse asiassa Mattilakin taisi tästä aiheesta hiljattain kirjottaa, kun Patrickia on paneteltu hyvinkin laajalla rintamalla. Olen ihmetellyt mikä into osalla uskovista tähän voi olla. Hukataan kallisarvoista aikaa sellaiseen joka ei ainakaan tuota hedelmää.
11. "Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari."
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... minäkään en ymmärrä ja se jopa kiukuttaa minua, tuo käytös on lisääntynyt valtavasti, jotenkin se liittyy näihin lopunajan kuvioihin ja käyttätymis malliin ihmisissä, se taitaa olla juuri tuota "leuattomuutta" ja "väkäleukaisuutta", en tiedä itkeäkkö vai nauraa, mutta varmasti se on osaa sitä ekstystä, eikä ihmiset ymmärrä sitä olennaista vaan kääntyvät tekemään kaikkea toisarvoista.
Samuli

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Leuattomuus = Suvaitaan kaikkea ja mitään ei pidetä pahana/syntinä vaikka Raamattu niin selvästi osoittaisikin. Voidaan ajatella myös yhteiskunnallsiessa mielessä poliittiseksi korrektiudeksi.

Väkäleukaisuus = Tuomitaan kaikki jotka eivät ajattele ja tee juuri niin kuin minä asioista ajattelen, koska minä vain ymmärrän Raamatun täysin oikein.

Tarvitaan siis Raamatun mukaista toimintaa (ei leuattomuutta) ja nöyryyttä (ei väkäleukaista) Herran edessä, koska viisaus ja totuus tulee Hänestä, ei meistä.
Sinettisormus

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

ISO AA-MEN!!! Toi oli Samuli hyvä, juuri noin se menee, tulkintasi noille sanoille täydellinen, 100%. :D
OLET SIUNATTU!!!
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Kaste

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Selvästi olemme lopunajassa. Myönnän syyllistyväni kenties liialliseen tiukkuuteen, mutta katson siihenkin löytyvän perusteet.
4. Harhaanjohtava teologia

On aivan selvää, että nämä väärät julistajat yrittävät tukea toimintaansa Raamatun sanoin. Ja kenties yllä olevasta videoklipistä kuulit, niin Kenneth Hagin tarkoitti, että ensimmäisten opetuslasten on täytynyt olla humaltuneita (Pyhästä Hengestä) ensimmäisenä helluntaipäivänä, koska ihmiset heidän ympärillään sanoivat niin. Juuri tämän hän kierosti poimii esiin Apostolien teoista, luvusta 2 ja jakeesta 13. Mutta siten Raamattua luetaan niin, kuin saatana tahtoo meidän lukevan sitä!

Toinen Raamatun sana, jota he tuovat esille, on profetia Jooelin kirjassa, luku 2 ja jae 28 siitä, että Jumala lopun aikoina tulee vuodattamaan Henkensä ”kaiken lihan” päälle. Ja niillä sanoilla tarkoitetaan juuri sitä, mitä tapahtuu näissä kokouksissa. Viini, jota Jumala tarjoilee silloin, on se ”uusi viini”, josta Jeesus puhuu. Tämä on epäraamatullinen nk. ”Latter rain -teologia” lopun ajoista. Jos lukee Jooelin kirjan kokonaisuudessaan ja muun Raamatun sanan valossa, niin silloin ymmärtää, että profetia Jooelin kirjan 2. luvussa ennen kaikkea koskee juutalaista kansaa lopun ajoissa. Sitä paitsi profetia on jo osittain käynyt toteen (ja edelleen käy) juuri ensimmäisenä helluntaipäivänä – minkä myös Pietari sanoi puheessaan sinä päivänä. Uuden viinin tietää jokainen Raamatun lukija viittaavan Uuteen liittoon eikä mihinkään päihdyttävään aineeseen karismaattisten kristittyjen piirissä. Lue tarkemmin Jooelin profetiasta ja Latter rain -teologiasta tästä. (seuraavaa linkkiä ei ole suomennettu): http://bibelfokus.se/joel
http://www.bibelfokus.se/fi/node/236
Vastaa Viestiin