Milloin Suomessa?

Keskustelua ajankohtaisista uutisista.
Kaidan tien kaahari

Milloin Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Kaidan tien kaahari »

Britannian uusi Online Safety Act -laki on tarkoitettu suojelemaan lapsia verkossa, mutta se on aiheuttamassa sen, että brittiläiset keskustelufoorumit sulkevat lopullisesti ovensa lain tullessa voimaan keväällä 2025.
https://dawn.fi/uutiset/2024/12/18/sada ... itanniassa
Eletään omantunnon puhtautta vaalien samalla myöntäen oman vaelluksen rikkinäisyys.
Eero
Viesti:

Re: Milloin Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Joo, kiitos tästä tiedosta, Englannissa on viime aikoina menty tiukempaan suuntaan nettisensuurin osalta ja tämä voi ikävä kyllä olla suuntaus muuallakin. Muistan, että joskus internetin "villeinä" vuosina 2000-luvun alussa sai vielä kirjoittaa vapaasti ja anonyymina melkein minne vain. Sitten alkoi tulla vaatimuksia ensin operaattoreille pitää lokitiedostoja käyttäjien toimista ja sen jälkeen eri alustoilta alettiin vaatia viestien moderointia ja varmaan ihan syystäkin.

Tuossa linkittämässäsi uutisjutussa sanotaan, että keskustelufoorumeilta vaaditaan "riittävää määrää moderaattoreita, joilla on riittävä määrä resursseja" moderoinnin suorittamiseen. Jos tällainen laki tulisi esimerkiksi EU:n toimesta Suomeenkin, niin tämä tietenkin koskisi myös tätä foorumia, meillä on toistaiseksi resursseja ja moderaattoreita onneksi sopivissa määrin. Tässä kohtaa EU voi kyllä toimia myös suojanakin, sillä usean maan yhteenliittymään on vaikeampi ajaa lakeja läpi normaalioloissa ilman, että sananvapauden rajoittamisen perään aletaan kyselemään.

Mutta tässä näkyy kyllä aivan varmasti tuleva suuntaus, joka johtaa lopulta tunnistautumisen vaatimiseen netin käyttämiseksi, jolloin periaatteessa mitä tahansa toimia voidaan tarkkailla ja tarvittaessa rajoittaa. Sitä varten uskovilla on onneksi Pyhä Henki, jonka toimintaa maailmassa ei pysty mikään mahti rajoittamaan, niin kauan kuin se täällä on.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Angelicus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Tätä juuri tarkoitin tuolla omat blogit-keskustelussa, että meidän pitää ajoissa päästä eroon näistä nettijutuista, koska ennenpitkää tulee tapahtumaan tuo, mistä edellä kerrotaan. Ennenvanhaan piti mennä naapuriin radiota kuuntelemaan. Nyt ”uutisia” tulee sitä vauhtia, että meidän pitäisi muuttaa naapuriin, jos kotinetti ei toimisikaan. Jos tuntuu, että olet kasvanut kiinni älylaitteisiin, mieti tilalle korvaavaa toimintaa. Usein riippuvaisuudet kätevästi vaihtuu toiseen riippuvaisuuteen. Voisiko vaikka opetella soittotaitoa? Käytettyjä soittimia löytyy kirppareilta läjäpäin ja opetusvideoita voi katsoa ilman että jää koukkuun. Tätä olen itse tehnyt, myös kieltenopiskelu voisi olla hyvä.
Tuija

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Amen! Tärkeää asiaa!
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Milloin tämä Suomessa?
Britannia on jo täysin sharia maa.
https://youtu.be/653fGuM15cg?si=G5SNcUrJ5dCgkQLu
Kesto 10 min
Englanninkielinen.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Vastaa Viestiin