Jumaluuden 2. persoona Raamatussa ennen inkarnoitumistaan Jeesuksena Kristuksena.

Keskustelua Vapahtajastamme Jeesuksesta Kristuksesta.
Rutger
Site Admin

Jumaluuden 2. persoona Raamatussa ennen inkarnoitumistaan Jeesuksena Kristuksena.

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Jumaluuden 2.persoona ilmestyy Raamatussa ihmisten keskuuteen lukuisia kertoja Herran Enkelinä ennenkuin paljastaa nimensä maailmalle oikeaan aikaan, oikeassa paikassa.
Hän jopa kysyttäessä Nimeään vastaa kysymyksellä. "Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."
Totisesti. Hänen Nimensä on kaikkia nimiä korkeampi. Hän on itse Ihmisen Poika, Immanuel, Jeesus Kristus.

Tässä muutama esimerkki lukuisista tapauksista, jossa ihmisten reaktioista, asiayhteydestä ja Raamatun rinnakkaisviitteistä voidaan selvästi nähdä kyseessä olevan itse Jumalan eikä yhden Hänen monista Taivaallisista palvelijoistaan.

1Moos 16:10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden".
2 Moos 3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
Tuom 2:1 Ja Herran enkeli tuli Gilgalista ylös Bookimiin. Ja hän sanoi: "Minä johdatin teidät Egyptistä ja toin teidät maahan, jonka minä valalla vannoen olin luvannut teidän isillenne, ja sanoin: 'Minä en riko liittoani teidän kanssanne ikinä.
4 Moos 13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: "Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."
Luuk 2:9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.

Tämänhetkisen käsitykseni mukaan myös Vanhurskauden Kuningas, Rauhan Kuningas, jolla ei ole maallista isää eikä äitiä, ei päivien alkua eikä loppua, on itse pre-inkarnaatio Kristus Jeesus.

Heb 7:
1 Sillä tämä Melkisedek, Saalemin kuningas, Jumalan, Korkeimman, pappi, joka meni Aabrahamia vastaan, hänen palatessaan kuninkaita voittamasta, ja siunasi hänet;
2 jolle Aabraham myös antoi kymmenykset kaikesta ja joka ensiksi, niinkuin hänen nimensäkin merkitsee, on "vanhurskauden kuningas" ja sen lisäksi vielä "Saalemin kuningas", se on "rauhan kuningas";
3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti.
4 Katsokaa, kuinka suuri hän on, jolle itse kantaisä Aabraham antoi kymmenykset parhaimmasta saaliistaan.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!