Jeesus Kristus vakoilijoiden nimissä!
Jeesus Kristus vakoilijoiden nimissä!
4 Moos 13:17 Nämä olivat niiden miesten nimet, jotka Mooses lähetti maata vakoilemaan. Mutta Mooses kutsui Hoosean, Nuunin pojan, Joosuaksi.
Sammua tarkoittaa Kuule.
Saafat, Tuomita.
Kaaleb, Kuin sydän.
Jigal, Hän lunastaa.
Hoosea, Pelastus.
Palti, Minun vapahtajani.
Gaddiel, Jumala on minun hyvä onneni.
Gaddi, Minun hyvä onneni.
Ammiel, Kansani Jumala.
Setur, Kätketty.
Nahbi, Minä kätken.
Genuel, Jumala on korotettu.
Nämä 12 Mooses lähetti Jumalan käskemänä vakoilemaan luvattua maata. Katsotaanpa minkä viestin heidän nimensä antaa.
Kuuntele Häntä, sillä Hän tuomitsee sydämen.
Hän lunastaa minut pelastuksella, sillä Hän on minun vapahtajani.
Jumalani on varmasti hyvä onneni.
Kansani Jumala on kätketty.
Vaikka Hän on piilotettu, Hänet korotetaan ja korotetaan.
Jeesus Kristus!
Kun mukaan listaukseen otetaan 4 Moos 13:5 - 16 mukaisesti myös kyseisen päämiehen sukukunta sekä päämiehen isän nimi, tulee tästä profeetallisesta kertomuksesta vieläkin vakuuttavampi, mutta en ala sitä tässä yhteydessä kirjoittamaan.
Mooses muuten vaihtoi palvelijansa Hoosean (Hōšēaʿ tarkoittaa pelastus) nimeksi Joosua (Yəhōšuaʿ tarkoittaa Jahve pelastaa), jotta tällä kansan johtomiehellä on nimessään Yah (Jahve) kaikkien nähtävillä.
Yah (Jahve) mahdollisti maan valloituksen jättiläisiä vastaan.
Minulla on vielä jemmassa yksi löytö joka säväyttää kunnolla. Siitä lisää tuonnempana.
VT + UT on Jumalan kokonaisilmoitus. Täynnä todistusta Luojastamme, Jeesuksesta.
Tule pian Herra Jeesus.
Sammua tarkoittaa Kuule.
Saafat, Tuomita.
Kaaleb, Kuin sydän.
Jigal, Hän lunastaa.
Hoosea, Pelastus.
Palti, Minun vapahtajani.
Gaddiel, Jumala on minun hyvä onneni.
Gaddi, Minun hyvä onneni.
Ammiel, Kansani Jumala.
Setur, Kätketty.
Nahbi, Minä kätken.
Genuel, Jumala on korotettu.
Nämä 12 Mooses lähetti Jumalan käskemänä vakoilemaan luvattua maata. Katsotaanpa minkä viestin heidän nimensä antaa.
Kuuntele Häntä, sillä Hän tuomitsee sydämen.
Hän lunastaa minut pelastuksella, sillä Hän on minun vapahtajani.
Jumalani on varmasti hyvä onneni.
Kansani Jumala on kätketty.
Vaikka Hän on piilotettu, Hänet korotetaan ja korotetaan.
Jeesus Kristus!
Kun mukaan listaukseen otetaan 4 Moos 13:5 - 16 mukaisesti myös kyseisen päämiehen sukukunta sekä päämiehen isän nimi, tulee tästä profeetallisesta kertomuksesta vieläkin vakuuttavampi, mutta en ala sitä tässä yhteydessä kirjoittamaan.
Mooses muuten vaihtoi palvelijansa Hoosean (Hōšēaʿ tarkoittaa pelastus) nimeksi Joosua (Yəhōšuaʿ tarkoittaa Jahve pelastaa), jotta tällä kansan johtomiehellä on nimessään Yah (Jahve) kaikkien nähtävillä.
Yah (Jahve) mahdollisti maan valloituksen jättiläisiä vastaan.
Minulla on vielä jemmassa yksi löytö joka säväyttää kunnolla. Siitä lisää tuonnempana.
VT + UT on Jumalan kokonaisilmoitus. Täynnä todistusta Luojastamme, Jeesuksesta.
Tule pian Herra Jeesus.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Re: Jeesus Kristus vakoilijoiden nimissä!
Aamen, tule Herra.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.
https://herrannimessa.blogspot.com
Aamen
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Shalom!
Tästä tuli muuten mieleen, että lopultahan vain Joosua ja Kaaleb olivat sen kannalla, että israelilaisten kannattaa mennä heidän vakoilemaansa maahan ja että se todella on Jumalan heille lupaama Ihana Maa:
Tästä tuli muuten mieleen, että lopultahan vain Joosua ja Kaaleb olivat sen kannalla, että israelilaisten kannattaa mennä heidän vakoilemaansa maahan ja että se todella on Jumalan heille lupaama Ihana Maa:
Tässä on varmaan paljon asioita mitä voisi saada irti, onko kenties jotain profeetallistakin?14:6 Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jotka olivat olleet mukana maata vakoilemassa, repäisivät vaatteensa
14:7 ja puhuivat kaikelle israelilaisten seurakunnalle näin: "Maa, jota kävimme vakoilemassa, on ylen ihana maa
4. Moos.
Ainakin nimien perusteella niissä on kiteyttynä Pelastuksen ydin eli sydän: ”Jumala pelastaa”, ”Kuin sydän” eli ehkä voisi sanoa näin, että ”Jumala pelastaa sydämen”.
Meillä on sydämen usko Jeesukseen Kristukseen, jonka suullamme tunnustaessamme eli tuomalla uskomme teoksi tähän maailmaan, Pelastumne:
Siellä missä on Pää, on myöskin Ruumiin oltava!
Halleluja, tule Herra Jeesus!
Meillä on sydämen usko Jeesukseen Kristukseen, jonka suullamme tunnustaessamme eli tuomalla uskomme teoksi tähän maailmaan, Pelastumne:
Ehkä tässä myös voisi olla ainakin se profeetallisuus, että Joosua, Pelastus Jumalassa vie uskovat Sydämet Ihanaan Maahan, mutta ei siis enää täällä maan päällä vaan Hengelliselle Siionin Vuorelle Taivaaseen.Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Siellä missä on Pää, on myöskin Ruumiin oltava!
Halleluja, tule Herra Jeesus!
Aivan totta.
Eilen muuten ja oliko tänä aamunakin rukoilin, että Jumala antaisi meille Kaalebin rohkeuden.
Kaalebhan oli, kuten mainitsit, toinen hyvän raportin antajista.
Kaaleb joutui kuitenkin käymään 40 vuoden erämaavaelluksen porukan mukana koska 10 antoi huonon rapsan.
Kaaleb joka oli alusta asti valmis kuin melperi sotaan menemään pieksämään jättiläiset, oli sitä vielä 40 v vaelluksen jälkeenkin vanhana miehenä.
Hänhän pyysi itselleen Kirjat-Arbaa joka oli oikea herhiläispesä jättiläisiä ja lupasi tyttärensä miehille jotka lähtisivät siitäkin maan valloitusta jatkamaan.
Rohkea Jumalan mies kertakaikkiaan.
Maranatha Jeesus Kristus
Eilen muuten ja oliko tänä aamunakin rukoilin, että Jumala antaisi meille Kaalebin rohkeuden.
Kaaleb joutui kuitenkin käymään 40 vuoden erämaavaelluksen porukan mukana koska 10 antoi huonon rapsan.
Kaaleb joka oli alusta asti valmis kuin melperi sotaan menemään pieksämään jättiläiset, oli sitä vielä 40 v vaelluksen jälkeenkin vanhana miehenä.
Hänhän pyysi itselleen Kirjat-Arbaa joka oli oikea herhiläispesä jättiläisiä ja lupasi tyttärensä miehille jotka lähtisivät siitäkin maan valloitusta jatkamaan.
Maranatha Jeesus Kristus
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Onpa mielenkiintoista, minulle uutta vaikka tiesinkin että hebrealaisilla nimillä on usein joku merkitys (mahtaako ihan kaikilla kuitenkaan olla, tietääkö kukaan?). Laitoin jo vähän aikaa sitten jollekin toiselle aihe-alueelle maininnan siitä, että TV7:n arkistosta löytyvässä 'Raamattu on ihmeellinen' -sarjassa on mielestäni todella hyvää tietoa hebrean kielestä, esim. kirjainten ja lukujen numero-arvoista, Raamattuun liittyvästä gematriasta yms. Ja todella hämmästyttäviä löytöjä, mutta se kaikki on löydettävissä vain alkukielellä kirjoitetusta tekstistä. Eli tämä kieli on todellakin ainutlaatuinen, ja mehän tiedämme että se on jumalallista alkuperää!
Juu, ihana maa on tulevassa ajassa, mutta toisaalta, mikä nousi tässä hetkessä mieleen, me saamme siitä esimakua myös tässä ajassa. Jumala antaa Jeesuksessa meille ilon, rauhan ja turvan vaikeuksien keskellekkin.
Vaikka tuntuisi, että kaikki hajoaa ympäriltä palasiksi, sydämessä on silti Jeesuksen ansiosta pieni selittämätön tunne, että kaikella on tarkoituksensa ja kaikki menee lopulta hyvin.
Monet ihmiset seuraavat uskovia erityisellä silmällä. Mikä uskossa on sellaista, että siihen tarttua? Mitä merkillistä noilla ihmisillä on, mitä itsellä ei vielä ole?
Jaetaan tuota esimakua ihanasta maasta. Jaetaan sitä hyvää, mitä Jeesus antaa. Annetaan ihmisten huomata, että maa, jota he eivät vielä tunne tai jonne eivät ole vielä päässeet, on hyväEero kirjoitti: ↑13 Joulu 2024, 13:30 Tästä tuli muuten mieleen, että lopultahan vain Joosua ja Kaaleb olivat sen kannalla, että israelilaisten kannattaa mennä heidän vakoilemaansa maahan ja että se todella on Jumalan heille lupaama Ihana Maa:
14:6 Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jotka olivat olleet mukana maata vakoilemassa, repäisivät vaatteensa
14:7 ja puhuivat kaikelle israelilaisten seurakunnalle näin: "Maa, jota kävimme vakoilemassa, on ylen ihana maa
Aamen. Ruumiin (suun) tunnustuksella pelastutaan kuten yllä jo mainittiinkiin.
Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen
4. Moos 14:24
Huom jakeen sanamuoto uskollisesti - ei virheettömästi.
Otetaan Kaalebin usko elämäämme, luotetaan, että vaikeuksiemmekin ja mokailujenkin keskellä, Jumala ei lakkaa olemasta Jumala.Rutger kirjoitti: ↑13 Joulu 2024, 13:41 Aivan totta.
Muistetaan, ettemme juokse juoksuamme vain ihanan maan takia, vaan myös sen takia, mitä saamme tässä ajassa. Ja sitäkään emme tee vain itsemme takia, vaan myös jälkeläistemme ja ympärillä oleviemme takia.
Meille riittää Kaalebin usko ja kuuliaisuus, Jumala huolehtii lopusta
Rutger kirjoitti: ↑13 Joulu 2024, 13:41
Maranatha Jeesus Kristus![]()
Veljemme Antero Laukkanen on päässyt tästä ajasta ihanaan maahan. Rohkea mies hänkin, eduskunta ei liene Kirjat-Aaban ohella olla helppo paikka pitää uskoa yllä ja etenkin sillä lapsen riemuisella uskolla, joka Anterolla oli.
Pidetään veljet ja sisaret Kaalebin ja Anteron usko loppuun asti, sillä vihollinen on varmasti halukas riistämään sen joka ikinen päivä.
Taivaassa tavataan, Antero ja Kaaleb.
Kunnialla loppuun asti, siskot ja veljet
Kunnialla loppuun asti, siskot ja veljet
Ootteko muuten miettineet noita pöytäkeskusteluja koskaan?
Kirjoitan uusiksi. Vastaukseni katosi ihmeellisesti.Mirjami kirjoitti: ↑13 Joulu 2024, 13:50 Onpa mielenkiintoista, minulle uutta vaikka tiesinkin että hebrealaisilla nimillä on usein joku merkitys (mahtaako ihan kaikilla kuitenkaan olla, tietääkö kukaan?). Laitoin jo vähän aikaa sitten jollekin toiselle aihe-alueelle maininnan siitä, että TV7:n arkistosta löytyvässä 'Raamattu on ihmeellinen' -sarjassa on mielestäni todella hyvää tietoa hebrean kielestä, esim. kirjainten ja lukujen numero-arvoista, Raamattuun liittyvästä gematriasta yms. Ja todella hämmästyttäviä löytöjä, mutta se kaikki on löydettävissä vain alkukielellä kirjoitetusta tekstistä. Eli tämä kieli on todellakin ainutlaatuinen, ja mehän tiedämme että se on jumalallista alkuperää!
Tietääkseni on ainakin Raamatullisissa nimissä.
Numeraalinen ja sanallinen merkitys.
Yksittäinen kirjain on yksinkertaistettu lankamalli jostakin kuvasta.
Kuvia yhdistelemällä saadaan merkitykset.
Usein. Tuskin maltan odottaa.
Joo, tähtäin Taivaassa, muttei vetolaput silmillä, ei kun…
Herra Siunaa Anteron omaisia ja läheisiä, Aamen.
Herra Siunaa Anteron omaisia ja läheisiä, Aamen.