Ystävänpäivää

Kotimatkailija

Ystävänpäivää

Viesti Kirjoittaja Kotimatkailija »

ovi-crop.jpg

Onko Jeesus paras ystäväsi?
RISE AND SHINE !
Tuija

Re: Ystävänpäivää

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Siunattua Ystävänpäivää teille kaikille Rakkaille !

Ystävän laulu
https://youtu.be/8xkaRFUpHe4?si=d9wxKYC3IRDG5xNq
Ella

Viesti Kirjoittaja Ella »

Sanal. 17:17 Ystävä rakastaa ainiaan ja veli syntyy varaksi hädässä.

Siunattua Ystävänpäivää kaikille!
"Kirkas aamu pian koittaa. Jälkeen aikojen yön. Päivä varjot jo voittaa. Kautta Golgatan työn. Huomenkellojen soiton Kaiku sielussa soi. Meille kertoen: Voiton Jeesus matkaamme toi."
Sanna
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Ystävänpäivää kaikille 🩷
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Raamattu - ainoa historiallinen teos, jonka tapahtumia yritetään jatkuvasti selittää pois tai korvata vaihtoehtoisella, nykyaikaan sopivammalla katsantokannalla.
Angelicus

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Voiton päivä tämä! Ajatelkaa:huomenna alkaa paasto ja matka kärsimykseen, sen jälkeen on pääsiäinen, todellinen voiton päivä. Ystävänpäivä on kuin esimakua pääsiäisestä. Juhlikaamme ystävät!
Pigeon

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Hyvää Ystävänpäivää ja siunattua matkaa meille kaikille! 💛🌻
Tuija

Hyvää Ystävänpäivää teille kaikille Rakkaille 💖💖💖

Screenshot_20260214_081522_Google.jpg
Näkymätön Ninni

Viesti Kirjoittaja Näkymätön Ninni »

Hyvää ystävänpäivää kaikille! ❤️🫂❤️🙏✝️🙏
Eero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvää Ystävänpäivää kaikille palstalaisille myös minulta!
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Ystävällisesti tiedustelen.
Onko kukaan ystävänpäivän viettäjistä tai toivottajista perehtynyt siihen mitä tai ketä kyseisellä päivällä oikeasti kunnioitetaan?
Vinkki. Pukin sorkat, pukin sarvet, taitava panhuilun soittaja. Kuvataan taiteessa usein erektiossa olevan falloksen kanssa.
Älkää ampuko viestintuojaa.
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Tuija

Joo. Ymmärrän viestin. Nämä tämmöiset on niin maallisia juhlia.
Rutger
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Rutger »

Tuija kirjoitti: Eilen, 21:16 Joo. Ymmärrän viestin. Nämä tämmöiset on niin maallisia juhlia.
🙏🫡
Gal 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Näkymätön Ninni

Joo en minäkään juhli ystävänpäivää sen kummemmin. Eikä se päivänä merkitse mitään erityistä, oikeastaan kaupallista hapatusta koko päivä. Mutta laitan kyllä joillekin ystäville ystävänpäivän toivotukset tekstarilla ihan tavan vuoksi! Tärkeämpää olisi muistaa ystäviä joka päivä! 🙏✝️🙏

Niin ja en kyllä ollut perehtynyt noihin taustoihin.
Tuija

Amen, Ninni, Amen.
En minäkään tuota päivää sen paremmin juhli, mutta olen myös laittanut viestejä ystäville rakkaudella. Ja tuota meidän tulee osoittaa joka päivä ja joka hetki. Sanoihan Jeesuskin ystävyydestä näin:

Joh.15:12. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
14. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
16. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
17. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.

Ystävänpäivä on sellainen miksi sen sydämissämme muodostamme.
Viimeksi muokannut Tuija, 15 Helmi 2026, 09:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuija

Osaisinko kyllin kiittää ystäviä? Osaisinko riittävällä tavalla edes kertoa, mitä merkitsee ystävyys? Mitä merkitsee ystävyys sen eri muodoissaan; tarkoitan siis niin raamattutyön ystävyyttä, esirukousystävyyttä, työyhteyden myötä syntynyttä ystävyyttä kuin myös hyvin läheistä ja henkilökohtaista ystävyyttä.

Kaikella ystävyydellä on oma tärkeä paikkansa ja merkityksensä. Mutta on vaikea kertoa sen kiitollisuuden syvyyttä ja määrää, jota niin monenlainen ystävyys tuo, ja kuinka paljon se loppujen lopuksi merkitsee.

Mitä kaikkea merkitsee se, että…

…on niin monia rukousystäviä, jotka muistavat esirukouksin – osa jopa päivittäin – ja kantavat Herralle niin raamattutyötä kuin meitä sen tekijöitäkin.

…on niin monia työn ystäviä, jotka tahtovat antaa omastaan, oli se sitten aikaa, vaivaa ja osaamistaan tai taloudellista tukea, jotta raamattutyö menisi eteenpäin.

…on ystäviä, joiden kanssa on yhteinen työnäky ja joiden kanssa voi tehdä rinta rinnan työtä Jumalan valtakunnan hyväksi osaamisia ja resursseja jakaen.

…on ystäviä rinnalla, jotka tsemppaavat ja rohkaisevat arkisen puserruksen keskellä.

…on ystäviä, jotka ovat rehellisiä ja avaavat suunsa myös silloin, jos näkevät toisen menevän harhaan.

…on ystäviä, jolta voi pyytää apua, kun itse ei jaksa eikä osaa.

…on ystäviä, joille voi kertoa, että siipi on maassa eikä juuri nyt näe paljoa eteenpäin.

…on ystävä, joka jaksaa kuunnella ja kohdata, tukea kaikkein vaikeimpienkin aikojen aikana ja jolle voi jakaa sydämen syvimpiä kipuja.

…on niin monenlaisia ystäviä, joiden kanssa saa kulkea yhdessä elämän erilaisina päivinä ja sen eri tehtävissä.

Suurinta ja syvintä kiitollisuutta ja merkitystä koko elämään tuo kuitenkin kaikkein paras ystävä, jonka vertaista toista emme voi löytää, kuten virsi 273 asian sanoittaa. Hän on myös se, joka on antanut kaikki muut ystävät ja rinnalla kulkijat niin tukemaan kuin yhdessä elämään ja työtä tekemään.

En osaa kyllin kiittää kaikesta, mutta sydämen täydeltä vajavainen kiitos, kaikki ystävät!

”Jeesus, parhain ystäväni,
löytäisinkö vertaista?
Auta, etten eläissäni
koskaan hylkää sinua.
Minut ken saa riistetyksi
kädestäsi rakkaasta,
kun on meillä tahto yksi
nyt ja kerran taivaassa?”

Virsi 273:1
https://youtu.be/MnBoCWyxrAM?si=4DbIFRb3CWpitKi1

AAAMEN
Viimeksi muokannut Tuija, 15 Helmi 2026, 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuija

Ystävänpäivä on joka päivä 💖💖💖
Ystävänpäivästä tulee erityinen kun omistetaan se parhaalle ystävälle, Jeesukselle, Hänelle, Hänessä ja Hänen kauttaan.
Tuija

Joh.3: 29. Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
Näkymätön Ninni

Aamen Tuija! 🙏✝️🙏
Tuija

JEESUS ON PARAS YSTÄVÄMME ❤️‍🔥✝️❤️‍🔥
Marie

Viesti Kirjoittaja Marie »

Aamen