Uskosta profetoiminen
Lähetetty: 04 Syys 2017, 13:14
Mulla on pari päivää ollu mielessä tärkeä aihe, jossa käsitellään profetiaa ja sen suhdetta lähteeseen, Pyhään Henkeen jota henkemme tulkitsee meille.
En ihmettele enää yhtään, miksi henki sydämessä jo nuorena teininä saattoi minut hereille kuuntelemaan erään saarnan, jossa tätä aihetta puitiin. Muistan kun olin kai joku 13 ikäinen ja silti se aihe kiinnosti kovasti. Saarnamies puhui sydämen sanomasta, joka teille annetaan ja uskosta sanoa se ja kertoa se, julistaa sitä nimenomaan sanomalla, "...ja tämä on Jumalan sanoma, ei minun". Se on iso kynnys! Saaranassa sanoma vilpittömästä uskosta profetoinnille oli siinä että vilpittömyys siirtää vastuun Jumalalle, elämän antajalle, joka Rakastaa vilpittömyyttä.
Minä ja Sinetti ainakin ollaan saatu paljon unia ja näkyjä. Niitä on helppo kertoa koska kerrot vaan mitä sait ja näit, vaikkei niissä ole edes suoranaista raamatullista perustukea. Ei ne sitä välttämättä tarvitse, kunhan ne ei ole sanan kanssa ristiriidassa. Mutta kun sinulle tulee sanoma joka pitää todella koetella, koska se vaikuttaa heti vakavalta, eikä siihen ole suoraa raamatullista tukeakaan, joskaan ei sodi sitä vastaankaan, niin kylläpä silloin on uskossa koettelemusta. Näin kävi mun Inarin miehen profetian kanssa ja sellaisesta halauaisin avata keskustelua. Minua koeteltiin kovasti, hylkäsin monta monta kertaa, lopulta jouduin hullujenhuoneelle, kuin Joona kalan vatsaan kolmeksi päiväksi ja sitten viimein uskoin ja aloin uskossa sitä julistamaan. Ei minulle tullut enkeli ilmoittamaan tätä asiaa, joka ei olisi vaatinut sitä uskossa sanoman vastaanottamista ja sen jälkeenheittäytymistä sen edessä tapahtui mitä tapahtui, tyyliin. Luottamus siihen että jos Jumala onnistui minut jääräpään uskomaan näin paksua juttua, niin kyllä Hän minusta huolen pitää senkin jälkeen kun alan sitä paasaamaan muille, sen tuomasta pilkasta, häpeästa ja peloista riippumatta.
Profetoimisen säännöthän ovat yksinkertaiset:
-profeetta ei kutsu itseään profeetaksi, eikä korota itseään, vaan Jeesusta Kristusta
-profetialla on aina myös tarjota julistus ja pelastussanoma lähtökohtana, vaikka sanoma olisi kauheaa tuomiota sisältävä
-profetian pitää pysyä Raamatun sanan kanssa linjassa, joskin moni tulkitsee Raamattua väärin jolloin moni näkee profetian vääränä sen vuoksi koska oma teologinen käsitys ei ole linjassa toisen tulkinnan kanssa
-profetian on oltava ristille vievä, siemen-hedelmä suhteessa ja siinä täytyy aina näkyä Jumalan suunnitelman pala, koska Jumala ei ole koston jumala, vaan Rakkauden Jumala, joka haluaa pelastaa, pelastaa ja pelastaa, kolme kertaa, kuin Pietarin, joka kielsi Jeesuksen yöllä kolmesti ennen aamua.
En ihmettele enää yhtään, miksi henki sydämessä jo nuorena teininä saattoi minut hereille kuuntelemaan erään saarnan, jossa tätä aihetta puitiin. Muistan kun olin kai joku 13 ikäinen ja silti se aihe kiinnosti kovasti. Saarnamies puhui sydämen sanomasta, joka teille annetaan ja uskosta sanoa se ja kertoa se, julistaa sitä nimenomaan sanomalla, "...ja tämä on Jumalan sanoma, ei minun". Se on iso kynnys! Saaranassa sanoma vilpittömästä uskosta profetoinnille oli siinä että vilpittömyys siirtää vastuun Jumalalle, elämän antajalle, joka Rakastaa vilpittömyyttä.
Minä ja Sinetti ainakin ollaan saatu paljon unia ja näkyjä. Niitä on helppo kertoa koska kerrot vaan mitä sait ja näit, vaikkei niissä ole edes suoranaista raamatullista perustukea. Ei ne sitä välttämättä tarvitse, kunhan ne ei ole sanan kanssa ristiriidassa. Mutta kun sinulle tulee sanoma joka pitää todella koetella, koska se vaikuttaa heti vakavalta, eikä siihen ole suoraa raamatullista tukeakaan, joskaan ei sodi sitä vastaankaan, niin kylläpä silloin on uskossa koettelemusta. Näin kävi mun Inarin miehen profetian kanssa ja sellaisesta halauaisin avata keskustelua. Minua koeteltiin kovasti, hylkäsin monta monta kertaa, lopulta jouduin hullujenhuoneelle, kuin Joona kalan vatsaan kolmeksi päiväksi ja sitten viimein uskoin ja aloin uskossa sitä julistamaan. Ei minulle tullut enkeli ilmoittamaan tätä asiaa, joka ei olisi vaatinut sitä uskossa sanoman vastaanottamista ja sen jälkeenheittäytymistä sen edessä tapahtui mitä tapahtui, tyyliin. Luottamus siihen että jos Jumala onnistui minut jääräpään uskomaan näin paksua juttua, niin kyllä Hän minusta huolen pitää senkin jälkeen kun alan sitä paasaamaan muille, sen tuomasta pilkasta, häpeästa ja peloista riippumatta.
Profetoimisen säännöthän ovat yksinkertaiset:
-profeetta ei kutsu itseään profeetaksi, eikä korota itseään, vaan Jeesusta Kristusta
-profetialla on aina myös tarjota julistus ja pelastussanoma lähtökohtana, vaikka sanoma olisi kauheaa tuomiota sisältävä
-profetian pitää pysyä Raamatun sanan kanssa linjassa, joskin moni tulkitsee Raamattua väärin jolloin moni näkee profetian vääränä sen vuoksi koska oma teologinen käsitys ei ole linjassa toisen tulkinnan kanssa
-profetian on oltava ristille vievä, siemen-hedelmä suhteessa ja siinä täytyy aina näkyä Jumalan suunnitelman pala, koska Jumala ei ole koston jumala, vaan Rakkauden Jumala, joka haluaa pelastaa, pelastaa ja pelastaa, kolme kertaa, kuin Pietarin, joka kielsi Jeesuksen yöllä kolmesti ennen aamua.