Näky; Valkoinen Hevonen

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Illalla kävin rukoukseen, ensin osoitin kiitosta ja kunnioitusta Herralle, Jeesukselle Kristukselle ja sitten loput rukoilin kielillä puhuen, että Pyhä Henki saa puhua Jumalalle sen, mikä minulta jää huomaamatta, samassa näin pilvessä tulevan valkoisen hevosen. En nähnyt siitä kuin pään ja sen etumuksen, sillä muu osa oli vielä pilven peitossa. En nähnyt myöskään ratsastajaa, mutta jotenkin koin että tuo rasastaja oli hevosen selässä, mutta pilvi vielä esti sitä näkemästä.
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Halleluja!
Aamen.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 07 Huhti 2016, 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Illalla kävin rukoukseen, ensin osoitin kiitosta ja kunnioitusta Herralle, Jeesukselle Kristukselle ja sitten loput rukoilin kielillä puhuen, että Pyhä Henki saa puhua Jumalalle sen, mikä minulta jää huomaamatta, samassa näin pilvessä tulevan valkoisen hevosen. En nähnyt siitä kuin pään ja sen etumuksen, sillä muu osa oli vielä pilven peitossa. En nähnyt myöskään ratsastajaa, mutta jotenkin koin että tuo rasastaja oli hevosen selässä, mutta pilvi vielä esti sitä näkemästä.
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Halleluja!
Aamen.
Ilm.6: 2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Olipas mielenkiintoinen näky, kiitos kun jaoit tämän! Viittaako valkoinen hevonen Jeesukseen, se on kai yleisin tulkinta ilmestyskirjasta?!

-Markku
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Pilvi esti näkemästä.........siitä tuli mieleen...
1. Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Sinettisormus

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Markku_my kirjoitti:Pilvi esti näkemästä.........siitä tuli mieleen...
1. Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
....kiitos Markku, tuota samaa olin tuomassa tänne itsekkin:
"...ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa..." (Mat.24:30-31).

"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa" (1.Tes.4:16-17).
Peacemaker

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Voi kun niin tapahtuisi ja pian....:D
Sinettisormus

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... minulle nousi aamulla tuosta näystä sanan paikka: "Herra saapuu pilvessä, ettemme sokaistuisi Hänen kirkkaudestaan."
En muista mistä tuo löytyy, yritin googlettaakkin, mutta en löytänyt, joenkin noin sen ajatus meni... ehkä joku muistaa, tuo on kuitenkin yksi lempi paikkojani sanassa.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

tuula

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja tuula »

hei

Eilen kiersi amerikkalaisen sisaren kuvaama pilvi sieltä rapakon takaa facebookissa, jossa oli ihan selvästi hevosilla ratsastajia. siis kyse oli pilvimuodostelmasta. jaoin tuon kuvan omalle sivulleni facebookis. yritän jos saisin sen tänne koplattua jotenkin. itse kun en ole tekniikkanero.
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Itselläni on käsitys,että Ilm.6 luvun valkoisella hevosella ratsastaja on eksyttäjä,antikristus.Jeesus tulee myös valkoisella hevosella Ilm.19 luvussa.Tuo ensimmäinen sinetti jakaa mielipiteitä,ja itsekkin haluan vaeltaa totuudessa,joten en voi siitä varmuudella sanoa että se on ehdottomasti juuri niin.Johdattakoon Herra kaikkeen totuuteen.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

NÄKÖKULMA

> 1. Minä näin, kuinka Karitsa avasi ensimmäisen seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden neljästä olennosta sanovan ukkosen tavoin jylisevällä äänellä: 2. Tule! Ja siinä samassa näin valkoisen hevosen, ja sillä, joka istui hevosen selässä, oli jousi. Hänelle annettiin seppele, ja seppelöitynä voittajana hän lähti uusia voittoja kohti.

Valkoinen on puhtauden ja voiton väri ja ratsuhevosella ja sillä ratsastavalla kuvataan Kristusta ja Jumalan kansaa eli Jumalan sotajoukkoa. ”Minä näin yöllä näyn. Mies ratsasti punaruskealla hevosella ja pysähtyi myrttipensaita kasvavaan laaksoon. Hänen jäljessään ratsasti toisia miehiä punaruskeilla, vaaleanruskeilla ja valkoisilla hevosilla. Minä kysyin: Herrani, keitä nämä ratsastajat ovat? Enkeli, joka puhui kanssani, vastasi: Sinä saat tietää, keitä he ovat. Myrttipensaiden keskelle seisahtunut mies sanoi: Nämä ovat ratsastajia, jotka Herra on lähettänyt kulkemaan maata pitkin ja poikin.” (Sak. 1:8–10). Jousi kuvaa aseena Jumalan sanaa eli Raamattua ja seppele voittoa. Evankeliumi levisikin heti Jeesuksen kuoleman jälkeen nopeasti koko silloin tunnettuun maailmaan.

Ensimmäinen sinetti ajoitetaan Efeson aikakaudelle eli ensimmäiselle vuosisadalle. Nämä sinetit eivät kuvaa ainoastaan määrättyä historiallista aikaa, vaan hevoset laukkaavat koko kristillisen historian ajan ja evankeliumi leviää aina Jeesuksen takaisintuloon asti. <

Lue lisää:
http://www.sananmiekka.fi/421519811
Sinettisormus

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eilen illalla, 22.3. pidin taas tuon rukousillan, josta muodostui taas vallan ihana ja siellä toisteltiin sitä, kuinka hyvä Henki ilmassa tuntui. Eräätkin sanoivat, että olivat ajatelleet ensin josko tulevat ollenkaan, mutta kertoivat että oli hyvä että tulivat sittenkin, he olivat ensi kertaa mukana ja uskon heistä muodostuvan vakiporukkaa. Eräs vieraistani kertoi nähneesä samoihin aikoihin näyn valkoisesta hevosesta, kuin minä ja siinäkin tuo hevonen näkyi etu osaltaan ja loput oli pilven sisällä ja hänkin tunsi että tuon hevosen päällä oli ratsastaja, vaikka pilvi esti häntäkin näkemästä tätä. Olimme ihmeissämme, kun sain vahvistaa hänen kertomaansa näkyä, omallani, samanmoisella. Mieliala kaikilla oli vahvasti sama; Jeesus on tuleva pian!
Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Buddy

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Buddy »

http://www.youtube.com/watch?list=PLpJD ... ztHh2T4ZRs

Muistetaanhan taas kaikki laittaa hieman omaa tekstiä joka kirjoitukseen eikä pelkkää linkkiä; tämäkin Viktor Klimenkon hieno kappale varmasti herätti kirjoittajassa ajatuksia ja tunteita, mikä sai hänet linkitsemään kappaleen tänne palstalle... muistetaanpa siis kertoa niistä :)
Sinettisormus

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Buddy, ole Siunattu! Totisesti, Jeesus on tuleva pian! Valkoisella ratsullaan hän on saapuva, pilven keskellä, ettemme sokaistu hänen kirkkauttaan!
Samuli

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tervehdys, kiitos tästä palstasta ja sivustosta kaikille niille, jotka ovat siihen osallisia. Tästä on ollut paljon apua etsiessäni Jumalan tahtoa.

Hevosnäystä tuli mieleen jo syksyllä muistiin kirjaamani sanan kohta, joka sopii mielestäni hyvin tähän.
Sakarja:
6:1 Minä nostin jälleen silmäni ja näin, katso, neljät vaunut, jotka lähtivät liikkeelle kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskivuoria.
6:2 Ensimmäisten vaunujen edessä oli punaisenruskeat hevoset, toisten vaunujen edessä oli mustat hevoset,
6:3 kolmansien vaunujen edessä oli valkeat hevoset,
ja neljänsien vaunujen edessä oli täplikkäät, väkevät hevoset.
6:4 Minä lausuin ja sanoin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"
6:5 Enkeli vastasi ja sanoi minulle: "Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä.
6:6 Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.
6:7 Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata." Ja hän sanoi: "Menkää, kuljeksikaa maata." Ja ne kuljeksivat maata.
6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa.

Myös Pihon sivuilla taisi olla profetioita mustasta hevosesta.

Tämän bongasin silloin iltalehdestä.
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2015 ... 3_ma.shtml
(pakolaisinvaasiot, pakkolakipaketit yms. ajoittuivat tähän kohtaan)

Uskoisin, että elämme niitä hetkiä, kun nämä molemmat hevoset meidän keskuudessamme käyskentelevät. Ihmiset ovat alkaneet uskomaan Jumalan sanaan ja tekemään hänen tahtonsa mukaan ja sitä seuraavat nyt ihmeet ja merkit täällä Suomessa. (rohkeata julistusta. parantumisia, uskoon tuloja yms.)
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

Siunattua pääsiäisen aikaa rakkaat veljet ja sisaret.Mitä tulee tuohon ensimmäisen sinetin valkoisella hevosella ratsastajaan,niin en vaan voi työntää sivuun sitä mitä minulle on Sanasta avautunut ja näytetty.Totuudessa tahdon vaeltaa Herrani kasvojen edessä.
Vanha Uskis

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

[Sakarja:

6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa.

Tässä on Raamatun sanan paikka jonka tarkoituksesta olen kuullut kahta eriävää opetusta ja niillä joilla on kielitaitoa kannattaa kohta lukea eri käännöksistä. Tarkoittaako Pyhän Hengen lepääminen suurta läsnäoloa vai sitä että Pyhä Henki tosiaan lepää kuten me ihmisetkin nukkuessamme eli ei ole aktiivinen? Itseäni kohta pohdituttaa edelleen ja varsinkin nyt kun Venäjä sulkee pian ovet evankeliumilta.
Salome1972

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

Olen lukenut muistaakseni Icej:n sivuilta, että Kaarlo Syvännön tarkempi käännös oli, että ne ratsut,jotka tulevat lähtemään pohjoiseen maahan (Venäjä?) tulevat tyydyttämään Jumalan vihan pohjoisessa maassa. Leo Mellerin muistan joskus ihmetelleen käännösten erilaisuutta ja muistaakseni Aapeli Saarisalo oli selvittänyt hänelle, että molemmat tulkinnat ovat yhtä oikein.
(Antakaa anteeksi, jos muistini pettää jossain kohtaa...!)
Vieras

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Arameasta suomennettuna Sakarja 6:8 kuuluu:
Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, sano heille; tehkää minun tahtoni pohjoisessa maassa".
Manna

Re: Näky; Valkoinen Hevonen

Viesti Kirjoittaja Manna »

kiitosvirsi kirjoitti:Itselläni on käsitys,että Ilm.6 luvun valkoisella hevosella ratsastaja on eksyttäjä,antikristus.Jeesus tulee myös valkoisella hevosella Ilm.19 luvussa.Tuo ensimmäinen sinetti jakaa mielipiteitä,ja itsekkin haluan vaeltaa totuudessa,joten en voi siitä varmuudella sanoa että se on ehdottomasti juuri niin.Johdattakoon Herra kaikkeen totuuteen.
Näin minäkin ajattelen, ensin tulee eksyttäjä. (Toki tuo sinetin aloituksen näyn hevonen ja ratsastaja voi tarkoittaa Jeesusta myös.)

"Ja minä näin, ja katso; valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan" (Ilm. 6:2). Tässä on myös kyse Jumalan lähettämästä eksytyksestä, sinettituomiosta, joka tulee valkoisella hevosella. Sillä on rakkauden symboli, Amorin jousi, voittajan merkki, seppele (se ei siis tule sarvet päässä), ja se lähtee voittajana ja voittamaan. Se lähtee liikkeelle yhdestä pisteestä, edeten ja valloittaen koko kristikunnan.
https://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm

Tähän voisi vielä lisätä, että minä uskon, että tämä lopunajan suuri eksytys on nyt liikkeellä ja etenee ryminällä ympäri maailman. Tämä eksytys tekee tietä antikristuksen tulla näyttämölle.

"Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: `Minä olen Kristus` ja he eksytävät monta" (Matt. 24:4-5).

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista valitutkin" (Matt. 24:24)
Vastaa Viestiin