Näky; ...Jeruli...

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom! Huomenta tähän päivään!

Illalla ja aamulla rukoilin niin monen asian edestä, mutta etenkin lohdutusta ja voimaa jaksaa Odottaa Herramme tulemusta! Herra näkee meidän Odotuksemme!
Sitten tuossa aamulla kun odottelin Sanomaa Herralta Hänen läsnäolossaan, rukouksen jälkeen, juuri ennen ylösnousua, alkoi tapahtua:
Näin sellaisen vanhan kellarin tai kammion, se oli kivestä rakennettu ja hämyisä ja rauhallinen paikka, jossa muutama kynttilä antoi valoaan.
Tästä nousi Herran kehoitus mieleeni; Kun rukoilette, menkää kammioihinne ..."
Sitten heti, tuon kuvan jälkeen kuulin mies äänen sanovan sanan, jota en tiedä mitä se tarkoittaa ja mitä kieltä se on, mutta kun kuulin tuon miehen sen ääntävän, voisi hyvinkin kuvitella siinä olevan jotain Hebrean tyylistä ääntämistä, mutta hieman pelästyin tuon äänen niin nopeasti sen kuvan jälkeen sanovan; ... Jeruli...!
En ole aivan varma kuulinko sen oikein ja oliko siinä 1 vai 2 iitä? Mutta kirjoitin sen niin kuin kuulin.
Sitten aivan heti tuon sanan jälkeen tuli vielä yksi kuva, jossa oli Jeesus, kuin kuva joka oli otettu Hänestä röntgenillä tai sitten se esitti Jeesusta Hengen muodossa, sillä Hänen kuvansa muodostui siihen eteeni kuin pienistä harmaista pilvistä, ei lihasta.
Ja tämänkin ajattelin liittyvän niin hyvin tuohon kammiohuoneeseen, sillä Jeesus asuu sydämissämme tuon Hengen muodossa ja näin Hän tietää joka ajatuksemme, ne salatuimmatkin.
Hän aivan kuin ROHKAISI meitä odottavia näin, että Hän ON KANSSAMME ALATI, kunhan käymme vain tuonne sydäntemme kammioihin Häntä kuulemaan!
Eikö olekkin lohduttavaa? Mutta mitä tarkoittaa tuo sana; Jeruli? Onko jollain enemmän tietoa?

Siunausta teidän kaikkien henkiseen elämään, Jeesuksen Kristuksen kanssa!
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

mielenkiitoinen näky! Tulkitsitkin itse jo hienosti tätä näkyä, minulle tuli mieleen taivaallinen Jerusalem, mitä se sitten voisi tarkoittaa, en tiedä?! Hän on lähellä!
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Markku, tuota Jerusalemia minäkin olen koko aamun tuosta Jerulista muodostaa, mutta en voi varmaksi sanoa, jotain sinne päin, ehkä ...


6. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
9. Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
10. tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
11. anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
12. ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13. äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta,
14. Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15. mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Matt.6.
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
Luuk.11.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Pitäs kai jostain hebrealaisesta sanastosta etsiä koska Jerusalem saattaa olla sanan pituudenkin vuoksi kahta merkitystä tarkoittava sana eli nimi, koska Salem, on jo seurakunta ja sana "Jeru" merkitsee jotain mikä varmasti liittyy Jumalan ja ihmisen väliseen suhteeseen. Näin veikkaan.
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... koko aamun olen sitä yrittänyt googlettaa, mutta kun ei löydy, eikä taitokaan nyt tunnu riittävän... uskoisin sen kuitenkin olevan hebreaa tai arameaa, niin vain koen ... sillä sen ääntämys oli niin pehmeää .
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... jotenkin vain sisälläni koen, en siis tiedä, että tuohon sanaan liittyy jotenkin myös Henki, hengellisyys .... sydän sanoo ... :roll:
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen hokenut, tuota sanaa ääneen, silmät kiinni, anoen että Herra avaisi sen minulle... Jeruli... Jeruli .... Jeruli ! Kaunis sana, Jeruli! Aivan kuin Jerusalem, Uusi Jerusalem, jossa Herran Henki viihtyy ja Hän ilmoittaisi, että on pian tuleva! Sydämeni kokee tuon noin .... Tule Jeesus, tule PIAN!!!
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuolla edelleen tehneenä erilaisia hakuja tuosta sanasta, laitoin juuri hauksi; Jerusalemilainen. Eteeni tuli tällainen kuva, jossa on kaksi passia ja mieleeni nousi kaksi kuvaa, jotka jossakin univaiheessa olin tänään nähnyt. Herätessäni olin ne jo unohtanut, mutta tämä kuva palautti ne mieleeni.
Näin myös tuossa uninäyssä", kaksi passia ja molemissa luki jotkin lyhykäiset sanat, ne olivat jotain vierasta kieltä, mutta niitä en muista.
Tämä kuva passeista tuli mustuttamaan minua, tuosta näystä:

Kuva
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Tässä puhutaan Jerulin projektista. Ilmeisesti jokin taitelija joka tuntee hyvin Berliinin ja Jerusalemin. Hän puhui tuossa, että molemmat kaupungit ovat tai ovat olleet jaettuja ja siten ne kaupungit muistuttavat toisiaan. Tästä hänelle tule mieleen projekti, minkä nimi on Jerulin. Hän ilmeisesti tekee tauluja noista kaupungeista. Voisiko siis Jerulin sana viitata siihen, että Jerusalem tulee vielä yhdistymään yhdeksi kaupungiksi?

https://en.qantara.de/content/interview ... in-process
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... jooo, minä löysin tuon saman sivun ja sitä myös mietiskelin...
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.. hei, tuolla sivustollakin oli kuva passista, jossa luki tuo Jerulin! Lähdemme pian Uuteen Jerusalemiin,... kotiin...!
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinettisormus kirjoitti:.. hei, tuolla sivustollakin oli kuva passista, jossa luki tuo Jerulin! Lähdemme pian Uuteen Jerusalemiin,... kotiin...!
Jeruli passi, jaetun kaupungin passi.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Toisaalta oli tuo Berliini yhteys, mikä taas tarkoittaa, että lopussa käy hyvin!
Samuli

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Aika mielenkiintoista. Ollaan kavereitten kaa suunnitelemassa kesällä lyhyttä reissua berliiniin.
Koska siellä esiintyy u2 ja se tekee sellaisen back to the roots kiertueen. Kiertueen nimi on Joosuan puu.
Yksi tunnetuimmista biiseistä sillä on "one", kuten tuon artistin artikkelissa Jerusalemia voidaan kuvata "yhdeksi" tai "yhdistyneeksi"
one u2
https://www.youtube.com/watch?v=BgZ4ammawyI
sisar

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja sisar »

Sinettisormus kirjoitti:.. hei, tuolla sivustollakin oli kuva passista, jossa luki tuo Jerulin! Lähdemme pian Uuteen Jerusalemiin,... kotiin...!
Anteeksi kun jankkaan taas tätä samaa vanhaa asiaa. mutta: MARANATA! Tule Herra Jeesus! Minä haluan jo kotiin. Tule Rakkaani, älä enää viivy!
Sinettisormus

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuohan on se meidän kaikkien PÄÄTEEMA; Sisar! :D
Samuli

Re: Näky; ...Jeruli...

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Passi tai passport on oikeastaan aika vanhahtava sana, mutta viittaa "lupaan lähteä satamasta" Tuo sitä kautta mieleen Nooan.
Ja mahtavaa meille on myönnetty diplomaattipassit, niin saadaan matkustaa ykkösluokassa :)

"Origin: Late 15th century (denoting authorization to depart from a port): from French passeport, from passer to pass + port seaport."
"a document issued to a ship, especially to a neutral merchant ship in time of war, granting or requesting permission to proceed without molestation in certain waters."
Vastaa Viestiin