Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
näkymätön ninni

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Voi rakas veljeni Olli Jeesuksessa Kristuksessa! :)

Voiko nyt tuon väkevämpää todistusta enää ollakkaan :!:

Totisesti kiitos Herralle Jeesukselle, että Hän on uskollinen!
näkymätön ninni

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Vanha Uskis kirjoitti:
Tämä se on mistä olen kuullut hyvää. Itse en ole käynyt, on kaukana ja viimeiseen kymmeneen vuoteen en ole käynyt missään...
No älä välitä, en ole minäkään käynyt missään pitkiin aikoihin. Välillä olen murheellinen tuosta asiasta, kun ei ole tässä lähellä mitään raamattupiiriä tai rukouspiiriä, jossa käydä. Minkäs teet kun täällä maalla korvessa asuu, niin ei ihan lähellä ole kirkkoja/seurakuntia ym. mahdollisuuksia. Ja jos totta puhutaan niin en ole kovinkaan aktiivisesti etsinytkään... Uskoni alkutaipaleella tässä lähellä oli raamattupiiri, jossa kävin kerran viikossa, mutta sitten tämä perhe muutti pois, joten sekin jäi. :roll:

Sinne Martinkirkolle on mullakin pitkä matka noin 450km, joten ei ihan joka päivä kehtoo ajella! :D

Mutta tämä palsta on kyllä tosi virkistävä ja rakentava paikka, näin olen kokenut!
Jos Herra suo, niin riittäköön tämä nyt minulle tähän elämän vaiheeseen.
Katsotaan mitä elämä Herran armossa tuo tullessaan!

Olen valtavan kiitollinen tästä keskustelupalsta! :)
Samuli

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Onpa Ollilla ollut haastava nuoruus, vaikka siinäkin Jumalan armo on ollut vahvasti mukana. Uskon myös vahvasti, että Herra antaa sen mikä hänen tahtonsa on, kun rukoillen pyydämme. Seurakuntayhteys on myös ollut minulle ajoittain rukouksen paikka.
Joissakin seurakunnissa ei Henki kulje ja toisissa saattaa olla kaikenlaista eripuraa tms. Jos olet löytänyt elävän seurakunnan, jossa saat kasvaa yhdessä muiden kanssa, niin onhan se Herralta iso siunaus. Henkilökohtaisesti olen kokenut, että en saa tuhlata aikaa em. seurakunnissa, vaan Henki johdattaa nyt tehtäviin, jotka eivät välttämättä ole sidoksissa mihinkään tiettyyn seurakuntaa. Ilo on kuitenkin Kristuksessa ja siitä, että on uskovia ystäviä.
Vanha Uskis

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset ... _havinneet
Yllä linkki Markku Vuorisen kirjoitukseen, Kukkula muuten elää edelleen ja on nyt 104 vuotias. Pitkä kirjoitus ja olisi mielenkiintoista kuulla mitä mietteitä kirjoitus teissä herättää?
näkymätön ninni

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hyvä kirjoitus! Kiitos kun toit sen tänne pohdittavaksi Vanha Uskis.
Uskon, että tuo Kukkula on ihan oikea Jumalan mies. Vaatimaton ja nöyrä sydämeltään. Näin koen pikaisen tekstin lukaisun perusteella. :roll:

Koen surua siitä, että tervettä armolahjojen käyttöä on nykyään kirkoissa/seurakunnissa yhä vähemmän.

Näitä ajatuksia kirjoitus herätti näin äkkisiltään. :)

Tuolla alempana kirjoituksen alla oli Johannan aikas hyvä kommentti, joka lähenteli omia näkemyksiä.
Sinettisormus

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... totta, tosi hyvä kirjoitus. Harmi, että noihin armolahjoihin uskotaan nykyään aina vähenemässä määrin, harmittavaa. Kaikki armolahjat, profetaalisuus, unet ja näyt, kielilläpuhumiset ja parantamislahjat, nykyään liian helposti, kaikki haukutaan bannaan, kaikki nähdään vääryytenä ja eksytyksenä. Esim. suomi 24:llä buuataan kaikki julistajat, evankelistat, ym. ym. vääriksi profeetoiksi. On hyvä että ollaan varovaisia, mutta ylimeneminen huolettaa, ei nähdä enää missään hyvää. Itsellenikin on tullut sellainen olo, että pitäisikö näkyjen jakamista eteenpäin vähentää, koen että niihin on tullut lukijakannalla jonkin asteinen väsymys ja ehkä kateuskin, mutta se huolettaa minua, ja koenkin sen aika pahaksi eksytykseksi joka johtaa Jumalalta saatujen lahjojen hylkäämiseen. Minulla on myös tuo kielillä puhumisen lahja, joka usein muuttuu lauluksi ja moni uskova ystävänikin puhuu kielillä, ettei se aivan kadonnutta ole.
näkymätön ninni

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Juu, mutta sinulla Sinetti tämä armonlahjojen käyttö onkin terveellä ja hyvällä pohjalla! Se ei ole mennyt ns. överiksi! ;)

Sinä ole nöyrällä mielellä Jumalan Sanan edessä! :)

Jotkut paisuvat näiden armonlahjojen kanssa, jolloin Jumalan Sanan totuus unohtuu! Tässä piilee se vaara... :(

Tuo on myös totta, että överiksi voi mennä myös kaiken leimaamisessa eksytyksesksi!

Pitäisi pysyä sillä Jumalan ohjaamalla suoralla tiellä! "kultaisella keski tiellä!" Katse kohti Jeesusta Kristusta! :)
Sinettisormus

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kiitos ninni lohduttavista sanoistasi, olen tässä viime päivinä epäillyt lahjojani, ...tarttuvaa eksytyksen henkeä on liikkeellä....
Vanha Uskis

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Sinettisormus kirjoitti:... kiitos ninni lohduttavista sanoistasi, olen tässä viime päivinä epäillyt lahjojani, ...tarttuvaa eksytyksen henkeä on liikkeellä....
Äläs nyt lahjojasi ala epäilemään. Hengellisessä kentässä taitaa olla nyt sellainen tilanne että lahjojen käyttö kuten lahjatkin joudutaan opettelemaan kantapään kautta. Sinällään harmi että moni lahjoja omaava on jäänyt kotiinsa, eivätkä he opeta uusia lahjojen saajia.
Sinettisormus

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinullekkin Vanha Uskis, kait se on jotain väsymistä, mitä se vihtahousu käyttää hyväkseen, olen tässä huokaillut Herran puoleen, etten jakaisi mitään sellaista mikä on minusta itsestäni. Eipä minusta olisi tuonne julkisille lavoille, en koe sitä omakseni, tosin Jumalan voimassa kaikki on mahdollista. Uskon vakaasti ja niin minulle moni uskova ystäväni on sanonutkin, että Herra näkee, etten täältä maalta pääse liikkumaan kun ei ole sitä ajokrttia ja noi bussitkin puuttuu täältä, niin vaikea täältä minun olisi mihinkään päästä, olen liian riippuvainen muiden avusta, mutta Herra sen tietää ja siksi hän on antanut työvälineeksi tämän nettimaailman, hänhän sanoo: kaikkeen maailmaan!" Olin pitkään työtön sairauteni takia ja vieläkin työssäkäynti on vain osittaista, siitäkin ymmärsin ja minulle on sanottu, että sekin on tarkoitettua, että minulla on oikeasti aikaa tehdä tätä työtä täällä. Siksi olen iloinnutkin sairaudestani, niinkuin Paavali, sillä se antaa tilaa Jumalan työlle ja pitää mielen nöyränä... :roll:
Haaveenani on että saisin heittäytyä täyspäiväiseen Herran työhön, sitä olen jo pitkään häneltä anonut, hänen tahtonsa mukaan, sillä minä en tiedä mitä se voisi olla, mutta Herra tietää, mikä on juuri minulle hyväksi. :P
näkymätön ninni

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen Sinetti! :)
Vanha Uskis

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Muista Sinettisormus että Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Muistan rahattoman sisaren jolle jumala puhui että lähdet linja autolla määrättyyn paikkaan. Sisar kovasti epäili mutta meni kuitenkin pysäkille ja ajatteli että ennen linja auton tuloa hänen on rahattomana palattava kotiinsa. Sisar näki että pysäkkiä kohden juoksee hikinen mies. Tämä uskova mies oli taasen ollut saunassa jossa Jumala oli pyytänyt häntä heti pukemaan ja viemään tietyn summan rahaa tietyllä pysäkillä odottavalle sisarelle.
Vihollinen muuten jäljittelee meidän monia armolahjojamme, mutta Rakkautta vihollinen ei kykene jäljittelemään...
Sinettisormus

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... juuri näin Herralle ei mikään ole mahdotonta, olen kuullut paljon näitä vastaavia ihmetarinoita. Ja tuonkin tiedän että se mokoma osaa pukeutua valkoisiin vaateisiin (piirattivaatteet) mutta kaikki mitä se tekee, ei ole aitoa eikä kestävää, Rakkaus on se hedelmä josta tämän tunnistaa, jos se puuttuu, ei se ole mitään, vaikka puhuisit kuinka enkelten kielillä ja tuo Rakkaus on ollutkin minulle se tärkein. Kerran jouduin miettimään mikä on minun kutsumukseni, kunnes lopulta sen ymmärsin, että se on juuri tuo Herralta saatu RAKKAUS, sitä meidän tulee levittää ympärillemme, mitä sitten teemmekin tahi puhumme.
Vain yksin Jeesus

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Vain yksin Jeesus »

Hei...Tämä onkin vaikea asia tänä päivänä tunnistaa eksyttäjät, tai tajusin että oikeasti tosiuskovallekkin se voi olla vaikea tunnistaa.

Nimittäin läheinen ihminen, uskova, ei näe esim. David Herzgogin puheissa mitään pahaa. Hän oli Davidia silloin kuulemassa kun se oli Helsingissä.
Tämän uskovan mielestä ei ole mitään väärää lupailla ihmisille kultapaikkoja? hampaisiin, ym...oli vain innoissaan asiasta.

Tänään taas juttelin hänen kanssaan, ja en pysty hermostumatta puhumaan, koska hän puolustelee kaikkea, toronton herätystä ja kaikkea mikä näyttää olevan Jumalasta, vaikka itse koen hyvin vahvasti että ei ole Jumalasta vaan vihollisesta. Kaiken eläimellisen ääntelyn hän uskoo olevan Pyhästä Hengestä.

Myönnän, että ärsyynnyn kun toinen niin ymmärtävään äänensävyyn puhuu näistä eksytyksistä, mitä hän ei itse pysty näkemään. Hän kyllä netissä löytyvistä profetioista sanoo, että ne pitää koetella, mutta kun sanon että niin pitää Herzgogin puheetkin ja mitä näitä on,esim. Heidi Baker...Niihin hän vain sanoo että ei osaa näihin sanoa mitään...Kuitenkin kyseessä on Raamatun tunteva uskova.
Hän väitti että jos nyt uskovat tyrmäävät näitä julistajia, niin voidaan menettää Jumalan siunauksia. Onkohan näin?

Miksi uskovat ei näe sitä totuutta?

Luulen että nyt Jumala koettelee mua, miten suhtaudun toiseen ihmiseen joka ei ole asioista mun kanssa samaa mieltä. En haluaisi hermostua tämän takia, ja varmaan parempi etten puhu näistä hänelle?

Tämä uskova ihminen ei usko mihinkään väärään herätykseen, mihin taas uskon itse, että ketkä ei seuraa vain Jeesusta, niin menevät mukaan siihen touhuun, mikä ei ole Jumalasta.

Näen että todellinen herätys on sitä, kun ihminen rupeaa etsimään Jeesusta, haluaa saada syntinsä anteeksi, ja tämän ei tarvi tapahtua jossain suurissa tilaisuuksissa, vaan Jeesuksen saa kohdata vaikka omassa makuuhuoneessa, hiljaisuudessa.

Olen saanut Jumalan pyhyyttä kokea yksin, monesti..ja se pyhyys on kaukana siitä kaaoksesta ja metelistä, mitä näkee joittenkin julistajien tilaisuuksissa. Kyllä siinä pyhyydessä on myös voimaa, olen senkin kokenut, mutta se ei aiheuta huutoa ja hallitsematonta heilumista. Vaan suurta kunnioitusta Jeesusta kohtaan.

Olen elänyt niin synnissä, senkin jälkeen, kun oon uskoon tullut, että nyt kun Jeesus on vetänyt takaisin luoksensa, kun luulin etten enää kelpaa, niin en etsi enää muuta kuin Häntä, kaipaan vaan saada syntini anteeks, olla vain Hänen läsnäolossaan, rakkaudessaan ja tuntea sitä rauhaa ja pyhyyttä.

Kyllä kyselen kaiken aikaa, olenko oikealla tiellä, ja että Jeesus ohjaisi, jos olenkin väärälle tielle menossa. Olen saanut olla kokouksissa, missä puhutaan parannuksen teosta, ja ne kokoukset ovat olleet siunaavia.
Eräässäkin kokouksessa 4-vuotias tyttöni juoksi eteen rukoiltavaksi.

Kyllä herätys tulee, mutta se alkaa siitä kun ihmisiä tulee synnintuntoon, ja mikä onkaan niin ihanaa kun saada syntinsä anteeksi. Saa polvistua Jeesuksen edessä ja todella avata sydämensä Hänelle, katua kaikkea sitä mitä on tehnyt ja sanonut. Tehdä todellisen parannuksen synneistään.

En ole muita ihmisiä parempi, tarvitsen todella joka päivä parannuksen tekoa, tuntuu että koko ajan tulee uusia asioita millä koetellaan. Aina kun luulee että nyt saa vähän hengähtää niin kohta on jo uusia asioita ja huomaa, miten omin voimin ei selviä mistään.
Sitä tarvii niin paljon Jeesuksen apua.

Sitten joskus miettii, miten näillä suurilla Jumalan miehillä ja naisilla menee koko ajan niin lujaa ja heidän elämänsä tuntuu olevan jotenkin niin ihmeellistä ja heidän elämässään tapahtuu koko ajan suuria ja hienoja asioita.
Missä on se koettelemus ja kärsimys, sellainen elämä mitä Jeesus eli ja ne Hänen seuraajansa.
olli

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja olli »

Kiitos kirjoituksesta joka panee miettimään.
Vain yksin Jeesus kirjoitti:Sitten joskus miettii, miten näillä suurilla Jumalan miehillä ja naisilla menee koko ajan niin lujaa ja heidän elämänsä tuntuu olevan jotenkin niin ihmeellistä ja heidän elämässään tapahtuu koko ajan suuria ja hienoja asioita.
Missä on se koettelemus ja kärsimys, sellainen elämä mitä Jeesus eli ja ne Hänen seuraajansa.
Tuosta tulee mieleen nämä sanat:
2 Tim 2 kirjoitti:15 Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
16 Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,
17 ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus,
18 jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.
19 Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta-ja hopea-astioita, vaan myös puu-ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
Ja jos joskus ajattelemme olevamme niitä halpaa käyttöä varten olevia astioita, on aika lukea tuo kohta uudelleen.
Sinettisormus

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Pitää myös muistaa ettei Herra katso henkilöön, kun hän tekee voimassaan ihmeitä, eikä paikkaan. Samainen esim. julistaja voi puhua suustaan eksytystä, mutta hän voi myös puhua hyvää, siksi meidän pitäisi oppia kuuntelemaan sydämellämme, mikä on meille hyvää ja mikä pahaa. Oppia ottamaan vastaan oikealla sydämenasenteella, sillä yksikään meistä maapalolla asuva, oli kuinka uskova tahansa, ei ole täydellinen, eikä synnitön ja tahtomattammekin voimme sanoa jotakin väärää tai tehdä väärää, mutta varmasti meistä löytyy jotakin hyvääkin, jota voimme ottaa vastaan. Ei yhdestäkään ihmisen kaltaisesta kannata tehdä itselleen Jumalaa, mutta Herra kyllä voi käyttää jokaista lastaan/ astiaansa, niinkuin tuo sanapaikkakin osoittaa. Olen iloinen, "Vain yksin Jeesus", että näen sinutkin täällä, siunausta sinulle, kuin myös Ollille. Kiitos Olli tuosta sananpaikasta, joka eilen puhutteli myös minua näkyni myötä.
Sinettisormus

Re: Markku Veilo varoittaa sinisilmäisyydestä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä tuo eilinen näkyni: "... niin, tämähän minun piti vielä kertoa, kun aamulla ennen ylös nousua ja töihin lähtöä olin Herran läsnäolossa ja rukouksessa, tuli näky, joka oli kovin lohduttava; oli kirkas, läpinäkyvä lasinen kulho, jota kädet kannattelivat, ja samalla puhtaalla vedellä pesi tuota astiaa , ja puhdas se olikin, se oli niin läpinäkyvä, eikä siinä näkynyt likaa. Mehän olemme Herran käyttöastioita. Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!"

20. Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
21. Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
2.Timoteukselle 2."
Vastaa Viestiin