Uninäky; loppukirjoitus

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom!
Tänään, aikaisin aamulla, kun vielä olin unessa, näin jotain outoa uneni lopulla. Uni oli mitä tavallisin ja itseasiassa siitä en juuri muista mitään, mutta unen lopulla, yhtäkkiä, unikuvan oikeaan reunaan ilmestyi kuin näky, unessa. Reunaan tuli ympäri viivoitettu teksti, se teksti oli siis laitettu kuin karmien sisään, ja tekstissä oli kerrottu jostain hyvin paljon. En saanut tekstistä selvää, mutta otsikosta sain ja siinä luki: Sinettisormus.
En tiedä tarkoittaneeko yhtään mitään, mutta siinä puhuttiin kuin minun nimimerkistä, tarkoittaneeko jotain minulle tapahtuvaa.
Olin innoissani tuossa unessa kun tuo teksti siihen ilmestyi ja muutkin unessa olijat huomioivat sen. Sanoin unessa, että minua ehkä halutaan muistuttaa jostain ... en tiedä, mutta varsinaisesti koin, ettei se kuulunut uneen, vaan oli näky unen lopussa. Sitten heräsin...
Ehkei tällä ole mitään merkitystä, mutta halusin sen kuitenkin tuoda teille.
Minulle nousi myös Tuulan kokemus tuosta Saarasta, joten miten sen liittymistä siihen ja samoin tuo näkyni keltaisesta syksyn lehdestä... jään odottelemaan, nouseeko teille ajatuksia. olenko minä tuo poistuva Saara, keltainen syksynlehti, josta jää tuo kirjoitus jäljelle?
Olen tuota mietiskellyt pitkin päivää, työni lomassa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tässäkin näyssä tuntuu olevan sama sävel. Me poistumme ja kirjoituksemme jää jäljellejääneille. Ne tulevat olemaan heille erittäin tärkeitä, koska ketään muuta he eivät voi uskoa.
Ajatellaas vaikkapa Raamattua, joka on 100% erehtymätön auktoriteetti. Ongelma vaan on siinä että tuota Raamattua kun on tulkittu niin paljon että siitä on kertynyt sen kymmenen ja sata ekstystä ja sen sanalla eksyttävää pappia ja saarnamiestä. Heidä on aikaisemmin ollut mahdollista valita näistä saaranaajista "se itselleen sopivin" (korvasyyhy)... Mutta nyt heille ei jää kuin se jota he pitivä angstisena, vanhanaikaisena ja kaikella tavalla armottomana tuomitsevana uskonsuuntauksena. Tässä ei enää mitata näillä arvoilla, vaan sillä, kuka valehteli ja kuka puhui totta, sillä toiset lähti ja toiset jäi.
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo! Jotain tällaista minullakin nousee tuosta. Tuntui oudolta katsella tekstiä itsestään, tai tekstiä joka kertoo minusta, Sinettisormuksena, ei siis tästä maallisesta, arkisesta minästä, vaan Herran valitsemasta Sinettisormuksesta, josta tuo Haggain tekstikin on minulle siitä on vahvistanut.
Haggai:2:23.
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

24. Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
25. On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.
Joh.21.
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävon juuri hakemassa kottikärryillä polttopuita sisään ja minun piti hetkeksi pysähtyä tuolla pimeällä pihapolulla, koska kuulin aivan kuin pasuunan soivan. Saattoi ääni muustakin tulla, mutta itselleni nousi mieleeni heti pasuuna. Yritin kuunnella, josko olisi kuullut lisääkin, mutta se jäi yhteen töräykseen...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4654
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen Sinetti!! Hyvä kun soi :D
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ON AIKA ....

Kuva
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Herran Rauhaa! Herran Rauhaa!
Illalla kun olin nukkumaan käytyäni rukouksessa ja sen päätyttyä asetuin lepämään Herran läsnäoloon vasemmalle kyljelleni, tunsin kuinka joku kosketti minua oikealle puolelle selkääni ja sitten kuului vain ylöspäin kahaus ja kuin pieni tuulen vire. Olin tuolloin vielä täysin hereillä. Olisiko ollut enkelini tai Herra itse?
Aamulla sitten heräsin siihen sikeästä unestani, kun tunsin kuinka jalkopäässäni patjaa joku täräytti 2x. Mitä lie se oli? Herättelikö Herrani minua vaiko jotain muuta? Sanoin kuitenkin Jeesuksen puoleen, ettei minulla ole muuta Herraa kuin Jeesus Kristus, jos nyt henkivalloista minua yritettiin peloitella. No, se peloittelu pahoin epäonnistui, vaikka hereille saikin. Mietin, että mitähän kello oli kun tuo herätys tapahtui, en huomannut katsoa, mutta sitä miettiessäni samalla katsoin ja se oli 7:44.
Rukoilin ja nousin ylös tähän päivään, katsomaan ja kokemaan, mitä se tuokaan tullessaan?
Siunausta teidänkin päivään!
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Näin siinä ennen heräämistäni edesmenneestä anopistani unta. Siistin hänen puutarhaansa, kun hän tuli sanomaan minulle, aivan kuin väheksyen tekemisiäni (näin oli hänen eläessäänkin), että voisiko tulla vähän sisälle siivoamaan ja pyyhkimään pölyjä, osoittaen sormella keittiön pöydälle, ettei kuitenkaan noihin pulliin tarvinnut koskea.
Sanoin hänelle että kyllä tulen, kunhan saan sen pihatyön valmiiksi, jota hän ei edes noteeranut. Sitten anoppini alkoi kiukuttelemaan, ettei mistään saa enää minkäänlaisia ristejä, eikä niitä taida edes enää saada käyttää. Sanoin, että kyllä niitä on vielä monella ja lupasin hankkia hänelle seinälle laitettavan ristin, sillä siellä se ei vie liikoja tiloja. Siinä talon seinustalla näin valtavan pitkän, valkoisen käärmeen ja osoitin sitä pojan pojillenikin, varoittaen siitä, kun ei tiennyt sen myrkyllisyyttä. Käärme osoittautui kuitenkin myrkyttömäksi ja se yritti saada ihmisiltä ystävällisyyttä.
Minä kuitenkin nappasin sitä hännästä ja viskasin sen niin pitkälle kuin sain. Vielä se yritti sieltä luikerrella, mutta näin maassa jonkun puulevyn, jonka asetin itseni ja käärmeen välille, ettei se minua näkisi, sitten kuuluikin ja tuntui nuo 2 iskua patjani päätyyn. Oli sopiva hetki herätä tuollaisesta unesta...
tuula

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja tuula »

siunausta sinulle sinetti sekä muillekkin uskoville täällä. niin Herra on hyvä. sinulla sinetti näemmä samanlaisia kokemuksia kuin minulla paljonkin. minun mies aina sanoo, että olisipa hänelläkin samanlaisia kokemuksia. mutta hän ei näe eikä kuule mitään henkimaailmasta. illalla tulin kotiin töistä ja jäin tapani mukaan katsomaan tv:tä tuohon sohvalle. olin yksin ja yhtäkkiä joku aivan kuin olisi lyönyt taikka muuten kolauttanut tuota tuulikaapin ovea. se tapahtui muutamia kertoja. sitten tyypillisiä sivusilmiin sattuvia liikkeitä näin. niitä oli eilen illalla enemmän kuin muina iltoina. mikähän siellä henkimaailmassa oli menossa, kun liikkuminen oli niin aktiivista.
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen tuula, minunkin mieheni usein tuskailee, miksei hänelle näytetä tai tapahdu mitään tällaista, tai miksi yleensä on paljon niitä, jotka eivät saa näitä kokemuksia? Mutta miten on heidän uskonsa laita? Ovatko he uskovia, joille annetaan näitä armonlahjoja? Sillä anoahan niitä kehoitetaan.
Minä myös näen noita valonväyksiä. Eräänä iltana viime viikolla, kun olin jo käynyt maata, katselin kuinka pienestä tv:stä, joka oli sammuksissa, lähti yllättävästi valoa kattoon siitä pienestä merkki valosta. Kohta minut yllätettiin täysin, sillä kohta tuo valo voimistui niin, että silmiini häikäisi ja jouduin laittamaan silmiäni kiinni. Tuota kesti hetkisen ja sitten tilanne muuttui normaaliksi. Katselin edelleen tuota valoa, mutta nyt se oli enää hyvin vaimea, verrattuna siihen, mikä häikäisi silmiäni. Ajattelin, olisiko se ollut enkelin valoa? :P
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... niin, piti sanoa, että miehellänkikään, ei ole uskoa juuri nimeksikään, vaikkakin pientä kasvua on tapahtunut ..
tuula

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja tuula »

meillä palon samantyylisiä kokemuksia huomaan, kun lueskelen noita kertomuksiasi sinetti. mutta tuo valojen paljous mitä sinulla on erilaista kuitenkin minulla. yleensä en näe sisällä noita valo välähdyksiä. näen niitä ulkona, kun katson pimeää takapihaa, niin ykskaks voin nähdä, kun koko pimeä tienoo välähtää. taikka muutama viikko sitten tuossa pimeässä metsänlaidassa katselin, kun valo sykki kuin sydän. se ei lähtenyt mistään maallisesta lähteestä.sitten aistin paljonkin ympärilläni liikkeitä. eilen illallakin säikähdin kun ihan ykskaks nenän edestä (mutta kuitenkin ne pitävät kosketus etäisyyttä)meni jokin.
tuula

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja tuula »

no minulla mies kyllä on uskova. haluaisinkin tietää, näkeekö taikka kuuleeko tämän palstan uskovat miehet mitään taikka näkeekö liikkeitä.
Hannah

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Huomenet kaikille! Nuo hengelliset kokemukset ja niiden puuttumiset saivat minut kirjoittamaan nyt omastani ja veljeni "eroavaisuudesta" uskovina. Itselläni ei noita kokemuksia ole juurikaan ollut, tai en ole kulkenut silmät (hengelliset) tarpeeksi avoinna. Sitävastoin olen kokenut usean kerran suunnatonta siunausta Herralta, sellaista pelastavaa siunausta, joka on saanut minut itkunpartaalle.
Veljelläni on ollut kertomansa mukaan kovin paljon kokemuksia niin hyvässä kuin pahassakin, ajoittain luhistumiseen asti. Olemme rukoilleet yhdessä Herralta viisautta ja käsityskykyä näihin kokemuksiin. Useimmiten rukousvastauksena on ollut, että henkivaltojen taistelu. Toisaalta olen itse unissani kokenut yliluonnollisen pahan läsnäolon ja suoranaiset hyökkäykset. Se yliluonnollinen paha on sellaista mitä yksikään kaikista pahinkaan ihminen ei voi olla. Mutta koetelkaa kirjoitukseni ja saa arvostella ja mielelläni luen mielipiteitänne.
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Hannah, itse usein koen myös tuota samaista siunauksellisuutta, joka saa parhaimillaan nuo kaipaavat ilon kyyneleet aikaan ja tuo itku voi tulla todella valtoimenaan. Unissani voin myös kokea tuon pahan hyökkäystä, mutta uskoni vahvistuessa, monesti olen huomannut, että olen voinut taistella tuota pahaa vastaan myös unessa.
Noista valoista vielä sen verran, että välillä näen siellä täällä sellaisia pieniä taivaan sinisiä väläyksiä. Luin kerran jostain jonkun uskovan miehen samaisia kokemuksia ja hän kertoi, että mitä enempi antoi tilaa Jeesukselle elämässään, myös nuo siniset valot alkoivat kasvaa, Hän kertoi niiden olevan Pyhän Hengen valoa. Viime viikkoina olen taas kokenut noita sinisiä valoja enemmän... :roll:
Samuli

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jotenkin koen että tässä on kyse Jumalan tuntemisesta ja sehän kasvaa kun sitä ruokkii ja antaa sille tilaa kasvaa. Mutta voin kyllä samaistua näihin moniin yllä oleviin kokemuksiin.

Tässä toissa kesänä hieman ennen juhannusta lähi naapuriimme oli syntynyt tyttö ja juuri kun olimme lähdössä mökille kävelimme naapurin talon ohitse ja sen piha puu oli täyttynyt pikkulinnuista, jotka lauleskelivat iloisesti. Tunsin sydämessä, että he olivat tulleet toivottamaan tämän pienen lapsen tervetulleeksi ja siunatatuksi. Jep näitä lintuja ei muulla juurikaan ollut vaan kaikki tuntui olevan kerääntyneet juuri tämän talon eteen. En nähnyt naapureita silloin, mutta huomasin että heidän auto oli parkkipaikalla ja ajattelin mielessä, että he olivat luultavasti juuri palanneet synnäriltä.
Samuli

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Jumalan tuntemisesta vielä lyhyt kommentti. Mitä syvällisemmin tuntee Raamatun, niin ymmärtää myös mikä on Hänen käden jälkeänsä ja näin myös näkee ehkä enemmän sitä arkielämässä. Ja toisaalta myös on helpompi erottaa mikä tulee Jumalasta ja mikä sielun vihollisesta. Ja tämä on osaksi kasvua Herrassa. Mutta kyllähän tähän liittyy monta muutakin näkökulmaa...
Sinettisormus

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Samuli!
Minulle nousi tuosta aloituksen uninäystäni, tuosta lopputekstistä, joka kertoi; Sinettisormuksesta, vuosia sitten näkemäni uni, jonka keskellä sain samankaltaisen näyn. Lopulta se ihmeeksi avautui:

Vuosia sitten,Huhtikuun puolessa välissä näin taas tavallisen unen sekavuuksineen, mutta koko unen ajan kuulin pienin välein äänen joka sanoi:
- Aprikoosipuuro Jeesus.
Lopulta juuri ennen heräämistäni kysyin ääneltä:
- Mitä? Eihän sellaista Jeesusta ole ja jos on, ei se ole aito, mitä tämä tarkoittaa?
Sitten heräsin.

Kerroin unesta iltapäivällä miehellenikin, nauroin ettei se varmaan tarkoittanut mitään vai pyysikö Jeesus minut syömään aprikoosipuuroa? Viikolla uni aina silloin tällöin tuli mieleen ja perjantaina sitten sain idean että kokeilenpa laittaa aprikoosipuuro Jeesuksen nettiin hakusanaksi. Huvittuneena menin koneelle, olin varma ettei yhtään osumaa tällaiselle haulle osu, mutta olin väärässä.
Eteeni aukesi aluelehtien sivustoja eri puolelta suomea ja yhteisenä piirteenä löysin kirjoitukset tv7 katsojien lisääntymisestä, että yhä useampi tulee näkemään näitä hengellisiä ohjelmia, itsekin katselen niitä netin kautta.

Amerikkalainen evankelista, Steve Hill on myös auttanut tv7:ää. Hän on myös ollut hengellisissä kokouksissa suomessa. Hänen sukujuurensa on Nivalasta. Sitten keksin katsoa olisiko tv 7:llä esitetty lehdessä mainittu ohjelma, Elävä yhteys. Löytyihän sieltä arkistoista vuodelta 2007, osat: 019 ja 029 jossa Steve esiintyi vieraana.
Ensin katsoin osan 029, se sai minut kyyneliin ja oli aivan päässä huimaava tunne kun kuuntelin kuinka hän kertoi suomeen tulostaan ja lehtihaastattelusta ja osallistumisesta myös tv- ohjelmaan. Hän kertoi itkien että hänellä on viesti Jumalalta ja se hänen oli aivan pakko saada kertoa. Se viesti oli suomen kansalle, oli tulossa todella suuri herääminen suomessa. En olisi nähnyt tätä ohjelmaa joka liikutti minua suuresti jos en unessa olisi kuullut toistuvaa ääntä: - aprikoosipuuro Jeesus! Ja se että uteliaisuuteni auttoi minua todellisuudesta löytämään vastauksen. Herra oli antanut minulle hakusanan nettiin, hän
osoitti minulle ymmärtävänsä myös netin salat ja taas kerran tuli esiin hänen huumorintajunsa. Niin… se jäi vielä kertomatta että mitä tarkoitti sitten se aprikoosipuuro? No sitä että niissä lehdissä oli kerrottu kuntalaisille koululaisten ruokalistat sille viikolle ja siellä oli sitä aprikoosipuuroa!
Samuli

Re: Uninäky; loppukirjoitus

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Knowing You, Jesus - Graham Kendrick
https://www.youtube.com/watch?v=pTTlSx6zXio
Vastaa Viestiin