Tässä koeteltavaa

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
VainYksinJeesus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Miten te ymmärrätte tuon?
Siinä puhutaan ahdistuksesta jollaista ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan ja eikö tuon mukaan myös kristityt ole silloin täällä?
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Jotenkin ymmärrän tuon, että tulen joutumaan koetuksiin, muutenhan minua ei valmistettaisi nyt tästä aiheesta :?
Itse en sitä halua, enkä odota! Mutta "..Tapahtukoon sinun tahtosi..".
Tänään näin auton rekisterin ILM 13.. tutkailin Raamattua. Huomasin olevani taas aiheessa. :!:
VainYksinJeesus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Mul on ollu samanlainen olo, kun on tuntunut et koko ajan on vaikeeta ja koetusta, olen miettinyt niinä hetkinä kun on tuntunut ettei jaksa enää...että tä ois jotain valmistelua, kenties kovempia aikoja varten?
No tietty ajat muuttuu vaikeemmiks se on selvä.
Mutta koen että nyt on käytävä läpi tämä mitä nyt on ja tälläkin oma tarkotuksensa. Ehkäpä...

Oikeastaan nää vaikeudet on vaan näyttäny sen etten oikeesti tarvi mitään muuta kuin Jeesukseen uskon ja rakkauden, mitä vaikeempaa niin sitä lähempänä sitä haluu olla Jeesusta.
Vaikka vihollisella onki varmaan ollu ihan päinvastaset ajatukset :)
VainYksinJeesus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Ite just hetki sit luin tota ilmestys 13, nyt kun vilasin mitä sä oot lukenu :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ei voi puhua että milloin kristityt otetaan pois tai milloin ne ovat maan päällä. Kyse on ryhmistä. Tosiet otetaan ja toiset jätetään.
Tulee olemaan loppuun saakka kristittyjä maan päällä, aivan sinne Jeeuksen näkyvään paluuseen saakka. Luuka 12:35-36
Toiset pelastetaan hädän hetkestä, toiset taas saapuvat siitä suuresta ahdistuksesta. On koko ajan temmattuja ja tänne jääneitä. Niistähän Paavalikin puhui. Pelastuva seurakunta, Kristus ruumis on yksi kokonaisuus mutta 7-vuotinen sadonkorjuu on ottamista ja jättämistä.
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Näin Jarmo olen itsekin ymmärtänyt. Ja koska en vielä varmaksi tiedä, missä kohtaa itse menen niin koen tämän tärkeäksi keskusteluksi.
Ja tämä valtava paine, mitä ajoittain koen, vie minua vauhdikkaammin ja tiiviimmin kohti Jeesusta. Juuri, miten VainYksinJeesus totesi. En tarvitse muuta. Sen ymmärrys kirkastuu päivä päivältä. Ja se on kyllä mahtava tunne :) Jos vilkaisee takaisin maailmaan, tuntuu yksinäisemmältä :roll: Suurin osa teistä on käynyt varmasti jo läpi tän prosessin. Tuskin helppoa on ollut kellään.
Sanonta on, että alhaalla voidaan käydä, mutta meille ei anneta enempää, mitä kestämme. Siunausta tähän päivään, Jeesus turvana! :D
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kun puhutaan tempauksesta ja tempauksista sekä Jeesuksen paluusta, niin ne ovat kaksi toisistaan näkyvästi eri tavalla poikkeavia tapahtumia. Jeesus tulee tempauksessa vastaan pilvissä, eikä tul maan päälle ja kun taas siinä suressa julkisessa Jeesuksen paluussa ketään ei enää temmata, vaan Jeesuksen jalat koskettavat Öljymäkeen, sanoo Sakarja ennustus.
Kaikki tämä on sadonkorjuuta, jonka Mooseksen kautta Jumala opetti Israelin kanssaakin sen suorittamaan joka vuosi. Ensin leikataan uutisvilja (temmataan morsian) jonka ylipappi (Jeesus) vie näytteeksi Herralle. Erittäin kuvaavaa siis.
Sitten korjataan pääsato (temmataan häävieraat hääjuhlaan) muttei saa korjata pellon reunoja myöden, vaan ne pitää jättää sinne köyhän kulkumiehen korjattavaksi. Tämä köyhä kulkumies tarkoittaa Jeesuksen näkyvää paluuta.
Samuli

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä VainYksinJeesus alkuperäinen viesti ajoittuu mielestäni juuri tähän Morsiamen tempauksen jälkeiseen aikaan eli kun häävieraita valmistellaan hääjuhlia varten. Siihen liittyen tulee ahdistusta, joka johtaa Sanan nälkään ja sitä kautta herätykseen ja pelastukseen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, Samuli, amen!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2221
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jeesus tulee VAIN, Raamatun Sanan mukaan, hakemaan heidät, jotka ovat Hänen omansa, MUUT TUHOUTUVAT/TUOMITAAN.

Kun Hän tulee, Hän tulee Kirkkaudessaan, kaikki näkevät ja kuulevat tuon tapahtuman, ensimmäinen helluntai vain pieni esikuva siitä kun Pyhä Henki, eli Jeesus tulee Kunniassaan.

Jeesus tulee VAIN YHDEN KERRAN, niin kun Raamattu SELVÄSTI sanoo.

Opetukset ja opit Jeesuksen useammista "palaamisista" eivät ole raamatullisia. Ne ovat,useimmiten, tiettyjen kristillisten piirien uskomuksia, tai tulkintoja.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tempaus ei ole Jeesuksen paluu, tuleminen maan päälle!!! Äläkä AO... tee tuota virhettä.
AOAOAOAOAO kirjoitti:...Raamatun Sanan mukaan.................... Opetukset ja opit Jeesuksen useammista "palaamisista" eivät ole raamatullisia. Ne ovat,useimmiten, tiettyjen kristillisten piirien uskomuksia, tai tulkintoja.
Sanot omia sanojasi Raamatun mukaisiksi ja sitten tulkinnanvaraisiksi niitä joita et itse tulkinnut Raamatun sanan mukaisiksi. Raamatussa on lähes tulkoon evankeliumia lukuunottamatta VAIN PELKKÄÄ tulkintaa. Raamatun tulkinnoista suurimpia ristiriitoja käsitellään nimenomaan eskatologisista kysymyksistä mutta kuten tiedämme, melkein mikä tahansa muukin on PELKKÄÄ TULKINTAA.

Yhdellä lauseella varoitan kaikki jotka kieltävät pelastusta Jeesuksen nimessä: Mitä jos kiellät Jumalan armon teon?

Jumala ei ole koskaan tehnyt mitään väkipakolla, joten jos joku ei usko temapuskeen, niin "sitä saa mitä tilaa" ja tulee jäämään. Raamattu teroittaa sitä asiaa odottamisella ja valvomisella. Ja miksi on ylipäätään vertaus vartiovuoroista, jos Jeesus ei tule muulla tavalla noutamaan omiaan kuin se yksi ainoa näkyvä paluu.
Luukas 12:38-40 Ja jos hän tulee toisella yövartiolla tai kolmannella ja havaitsee heidän näin tekevän, niin autuaat ovat ne palvelijat.
Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä hetkellä varas tulee, hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan. Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Miksi sanotaan olevan toinen vartiovuoro, ellei ensimmäinen ole ohi? Onko siis niin että ensimmäisessä vartiovuorossa valvoneet menettävät uskonsa ja käänytvät ateisteiksi? Ei tietenkään, vaan ehidät temmattiin ja sitten alkaa toinen vartiovuoro. Milloin Jeesus palaa siis näkyvästi? Tämän raamatunpaikan vihje on ettei ainakaan ensimmäisellä vartiovuorolla.
No miksi tuossa sanotaan että on kolmaskin vartiovuoro, jos Jeesus ei tullut ekalla, mutta tuli tokalla...? Outoa! Käykö niin että toinen vartiovuoro menetti uskonsa ja kääntyi ateisteiksi, koska kolmas vuoro on Raamatussa mainittu? Ei, vaan toinenkin vartiovuoro on temmattu ja Jeesus palaa kolmannella.

Luukas 35-40 kertoo kokonaisuutena tämän vihjeenä, jos ymmärrät tulkita sen oikein. Kuvittelemmeko me että Raamatussa kaikkivoipa viisaus olisi kirjoittanut sinne läpiä päähänsä? Ei, vaan jokaisella sanomalla on merkityksensä, myös vartiovuoroilla ja niiden merkityksillä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Haluaisin että uskovat ihmiset Raamattua lukiessaan nöyrtyisivät sanan edessä ja itse taipuisivat sanalle kuuliaisiksi, eikä sana itselle kelvolliseksi.

Kun Raamatun sanassa puhutaan vertauskuvin vaikkapa että (Matteus 25) tyhmien edestä ovi suljettiin ja heille sanottiin että menkää myyjäin luo ostamaan öljyä, niin miksi sinä kuvittelet että ylkä sanoo tyhmille neitsyille niin, vaikka he ovat sinun mielestäsi menossa kadotukseen?
Eikö sellainen olisi jo sadistista kiusantekoa, käskeä tyhmät neitsyet ostamaan öljyä, jos myyjiä ei ole edes, eikä sen enempää öljyä?

Tässä kohtaa kun sana menee mielestäsi ristiriitaiseksi, olet itse käsittänyt väärin ja sinun kuuluu taipua sanalle.

Tämä sama pätee noihin vartiovuoroihin! Suora Jeesuksen yksi tulemus, ilman tempauksia tarkoittaisi yhtä ainoaa vartiovuoroa.

Mä olen tehny näistä juttuja ennenkin tuonne päivittäis kirjoituksiin, mutta taitaa olla hyvä tehdä se taas.
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Hengessäni koen, että näin olisi loogista ja armollista! Amen.
Tämä aihe on niin kovin raskas(mutta tärkeä).. kun olen paininut sen kanssa niin paljon viime aikoina.
Nyt olisi Sinettisormus taas ylistys paikallaan! :lol:
Sinulta löytyy koko joukko upeita kuvia ja niin kuin lapseni sanoi, "tuota kaunista musiikkia" :lol:
Sinettisormus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Voi kiitos Pigeon ja tuo sinun herttainen lapsesi. Olen työn jälkeen niin väsynyt, etten jaksa liioin ylistystä vetää, mutta niitä edellisiä voi kuunnella useamminkin ... ja kyllä minä vielä ylistykset laitan, kun selviän taas tästä päivästä. Mutta tämän haluan laittaa, se nousi aivan tuosta lapsesi sanoista; eli tämä on hänelle, mutta myös teille kaikille. Jotkut ovat tämän varmaankin kuulleet, mutta minusta tämä on niin valloittava; Pikku Saaran Ilta Rukous:
https://www.youtube.com/watch?v=NtRv3cpLlxM
Sinettisormus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja vielä tämä; Onpa Taivaassa tarjona: https://www.youtube.com/watch?v=8xSjQhe_fuw

Ja tämä; Jumala ei unohda sua koskaan; https://www.youtube.com/watch?v=SlZdZqG-VLs

Oi katsohan Lintua: https://www.youtube.com/watch?v=jqDWs8bUHyI
Sinettisormus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Oi, kerrohan äiti: https://www.youtube.com/watch?v=1Ya9zNn8Y7E
Tuli kirkkoon mies ja lapsi: https://www.youtube.com/watch?v=aVUvCIEo66I
Lapsuuden usko: https://www.youtube.com/watch?v=VkWrhZdTNIk

Tänä iltana olemme Jeesuksen RAKKAUDEN ympäröimänä!
Sinettisormus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuva
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Sinettisormus kirjoitti:Kuva
Minulla tuli mieleen, että me kaikki (myös aikuiset) ihmiset olemme noita lapsia, onhan ymmärryksemme senverran lapsellista Jeesukseen nähden, Hän antaa meille isällisiä neuvoja ja turvaa.
Sinettisormus

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Niin me olemme, Taivaan Isän lapsia! :D
Pigeon
Viestit: 894
Liittynyt: 18 Syys 2016, 10:37

Re: Tässä koeteltavaa

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiitos Sinetti! taas toimi! :D tuo oli ihana, Pikku Saaran iltaruokous :)
Niin, sama ihminen siellä on sisällä nuorena ja vanhana, ehkä kokemusta tai kahta rikkaampana.
Vastaa Viestiin