Näky; Uusi Jerusalem

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

mikä on se paikka jota Jeesus lähti tekemään meille sijaksi Taivaassa ja mitä tarkoitusta varten?
Minulle nousee tämänlaisesta kysymyksestä Isä meidän rukous, josta tuolla aivan alussa näyssäni mainitsin ja siinähän sanotaan: ...myös maanpäällä, niinkuin taivaassa.
Salome1972

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Salome1972 »

AOjne: siis sinä olet sitä mieltä, ettei tempausta ole. Miten uskot 1.Tess.4:17 tapahtuvan?
17. Sitten meidät, jotka olemme elossa ja olemme vielä täällä, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan
pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, ja niin saamme aina olla Herran kanssa.
18. Lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Miten nämä sanat sinua lohduttavat? Tämän kaiken Paavali sanoo "Herran sanana".

Kaikkia profeettoja kautta aikojen on pilkattu, varsinkin ellei heidän profetoimansa asiat tapahdu nopeasti. Ei ymmärretä, että
Jumala on niin armollinen, että siirtää tuomioitansa, jotta mahdollisimman monta ihmistä pelastuu. Niin on ollut aina. Nooa teki arkkiansa todella kauan ja varmaan siinä ilkuttiin ja pilkattiin ympärillä. Joona sai Niiniven tuomion sanoman, mutta kun siellä tehtiin parannusta, tuomio siirtyi. Siis tapahtui kuitenkin, mutta myöhemmin.

Uskon raamattuun, sen joka sanaan, niinkuin kirjoitettu on. Kaikki sen sanat ovat Jumalan sanaa. En ymmärrä kaikkea, mutta Jumala ei tee mitään ilmoittamatta palvelijoilleen profeetoille. Meidänkin rakkaan kansamme tuomiot tulevat.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

AOAOAOAOAO kirjoitti:EI OLE " "tempausta". On YKSI AINOA HETKI, jolloin Jeesus ilmestyy Kirkkaudessaan.
Malakia 4:1 " se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi ".
Mutta, katsellaan vaikka tätäkin asiaa tarkemmin ENSI VUONNA, kun tämä Venäjällä pelottelu on todistettu perusteettomaksi.
Kaikella kunnioituksella AO.. mutta irrallisten jakeiden tuominen ei auta tässä asiassa, koska lopunajat ovat tapahtumaketju, etkä voi todistaa tuomalla Raamatusta jakeen tai pari joka kertoo Jeesuksen näkyvästä paluusta, ettei muuta olisi. Se ei poista mitään, eikä se vesitä mitään, eikä varsinkaan vedota siihen, sanomalla ettei muuta ole siksi koska tämä on.

Kysynkin sinulta kysymysketjun näin: Hanok ja Elia olivat temmattu Raamatun sanan mukaan, vaikka kuolema oli heidänkin palkkataakkana. Silti he vaan pääsivät jostain syystä pois. Eikö olekin kummaa? Miksi näin? ...ja jos näin on, niin voisiko nyt lähteä yksi? Onko sanassa jokin este, joka ehdottomasti kumoaisi tämän mahdoliisuuden? Vastaan heti ettei siellä ole sellaista sanaa joka estäisi Jumalaa ottamasta yhtä ihmistä juuri nyt pois.
No entäpä onko sanassa mitään estettä ottaa 100 ihmistä pois, entä tuhat tai miljoonia? Ei ole!

Siksi se onkin vain tempaus, eikä se suuri ja julkinen josta on paljon asiaa Raamatussa. Se sija jota Jeesus lähti tekemään, se ei ole tehty sinne turhaan, vaan juuri sitä päivää varten kun me menemme sinne seitsemäksi vuodeksi ja sitten puolessa välissä tulee vielä suuri joukko uusia tulijoita, jotta se sija saadaan täyteen. (pakanakansojen täysi luku on sisälle tullut)

Toinen kysymys: Mikäli Jeesus tulee vain yhden kerran, niin miksi temmata ketään, kun kerran temapus on kirjoitettu Raamattuun?
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Salome,
1.Tess.4:17 tapahtuvan?
17. Sitten meidät, jotka olemme elossa ja olemme vielä täällä, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan
pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin, ja niin saamme aina olla Herran kanssa.
18. Lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Mitenpä noita sanoja voisi ymmärtää väärin, eikä nekään ole merkityksettömiä, eikä pois heitettäviä.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Otetaanpa Joh.ilm. 7 luvun kohdat jossa puhutan "siitä uuresta joukosta joka tuli ahdistusesta".
Joh.ilm. 7:
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Näyssähän Johannes oli jo Taivaassa ja hän kuului siihen kolmikkoon, jonka Jeesus valitsi sinne Getsemanen puutarhaan ylös rukoilemaan kanssaan kun muut jäivät alas nukkumaan. Tämä kuvastaa sitä tilannetta.
Sitten ilmestyskirjan alussa, heti kolmannen luvun mentyä, johannes KUTSUTTIIN YLÖS ja TAIVAAN PORTTI OLI AVOINNA. Morsian viittaus siis.

No nyt kun tuossa ilmestyskirjan 7. luvussa Johannes on jo siellä ylhällä ja siellä on 24 vanhinta ym. niin miksi he yllättyvät nähdessään tämän suuren joukon joka sinne on tullut. Ajatelkaas, kun yksi vanhimmista kysyy asiaa, mistä nämä tuli? Ja Johannes vastaa, hän siis morsiamen roolissa tiesi mistä ne tulivat.
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuokin on kohta, jota ei voi ymmärtää väärin... eikä myöskään voi jättää huomioimatta.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Mietin mihin tämän laitan. Uutena aloituksena, vaiko jatkoksi tähän eiliseen
Suosin uutta aloitusta, meinasi jäädä huomaamatta, että uutta tekstiä oli "kauempana" kuin vika sivulla.
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jarmo tai Olli, saisiko nämä tämänpäiväiset siirettyä omaksi aloitukseksi, ehkä olisi selvempää, eikä näky jäisi huomiotta?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en oikeen nyt ehdi. Olen lähössä Turkuun ihan just... Olli ehkä jos ehtii. Hänkin on siellä maapallon toisella puolella, vaikkei se haittaa sinänsä.
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... olis kyl kiva ja otsikon vois laittaa sopivan omantunnon mukaan ... ;)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Heh, mä hoksasin että pääsen pitkästä aikaa tapaamaan Tuulaa ja Lassia Ilpoisten piiriin. Se on aina tiistaisin :D

http://www.ilpoistenpiiri.net/
Ilpoisten piirin sanan, rukouksen ja ylistyksen illat ovat joka tiistai klo 19 Turussa Martinkirkossa, Huovinkatu 1. Illoissa on mukana mm.Tuula Ekbom, Lassi Erpiö ja ylistyskuoro.

Ti 6.9. Hannu Grönroos
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... auts, nyt mä oon kyl sulle kade, tota mä oon toivonu niin pitkää, mut täält kaukaa mahdoton suoritus, vie siunaavat terveiset... :D
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ei, vaan toki olen iloinen puolestasi, että pääset sinne Jarmo. Aina kun kuuntelen Tuulaa, tuolta tv7:ltä, niin joka kerta Pyhä Henki nousee minussa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jep! Viedään :)

Tuula on sellanen pakkaus ettei paremmasta väliä... Kunnia Herralle Jeesukselle hänestä.
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AAAA-MEN!!!!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mut sen minkä sä voisit Sinetti tehdä, niin tee sama aloitus sinne osioon mihin haluat ja Olli sitten siirtelee loput.
Sun on helppo tehdä kopioimalla ediittorin avulla oma aloitus ja liität sen uuteen, kunhan annat vaan sille otsikon.
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

....OK..... :)
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jarmolle;

Ylösnousua TAPAHTUU koko ajan, sillä se alkoi Jeesuksen noustua Taivaaseen. Matteus tästä TODISTAA ; 27:51-53

Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,

ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.

Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.

Eivät haudoista kerran jo nousseet sinne takaisin menneet "koisimaan". Heille ylösnousemus realisoitui jo melkein 2000 vuotta sitten.


Tempaus-sanaa käytetään tietyissä piireissä väärin. Se liittyy vain ainostaan siihen HETKEEN, jolloin Jeesus ilmestyy, ja aika loppuu, kaikki luotu TUHOUTUU kohdatessaan Jeesuksen Kirkaudessaan.

Jeesus sanoi selvästi; Joh.16:33

Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Ei Jeesus sanonut Hänen omiensa välttyvän ahdistuksilta, olivat ne mitä tahansa,vaan juuri ilmoitti ahdistuksia olevan. Mutta jotkut ovat rakennelleet erilaisia "jaksoja", lopunajan tapahtumiin, väittäen mm. ettei seurakunta "joudu olemaan vihassa/ahdistuksessa", joka on selvästi Jeesuksen sanojen vastainen.

Ilmestyskirja 7 puhuu KAIKKIEN AIKOJEN PELASTETTUJEN JOUKOSTA. Ensin kuvataan tätä joukkoa ESIKUVALLISESTI käyttäen lukua 144 000. Mutta, samantien jatketaan todistusta tuosta joukosta, ettei sitä kukaan voinut "lukea/laskea". Tarkoittaen tietenkin sitä, että ainoastaan Jumala tietää kuka pelastuu ja kuka ei.

Luvussa 7 puhutaan KAIKISTA PELASTUNEISTA, vaikka tuolla hetkellä vielä suurin osa oli pelastumatta. Johannekselle näytettiin LOPPUTULOS, ikään kuin jo tapahtuneena.

Siitä todistaa mm. 7:14 olevat verbit "pesseet" ja "valkaisseet", jotka ovat MENNEESSÄ AIKAMUODOSSA, mutta samassa jakessa oleva verbi "tulevat"-verbi on PREESENSSISSÄ, eli tuo "tuleminen" on KOKO AIKA KÄYNNISSÄ.


1.Tess.4:15 kertoo, että Kristuksessa kuolleet OVAT JO PÄÄSSEET PERILLE, eikä sitä, että he olisivat ylösnousematta, sillä HAUDAT AUKESIVAT Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen, YLÖSNOUSEMUS ALKOI IHMISTEN OSALTA TUOLLOIN.

1.Tess. 4:17 sanoo ELOSSA OLEVAT "TEMMATTAVAN", eli ylösotettavan, Jeesuksen luokse.

Edellä olevaan jakeeseen täytyy muistuttaa mitä Paavali toivoi Filippiläiskirjeessä;

Fil.1:23 " Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;

Paavali SELVÄSTI sanoo, että hän PÄÄSISI Kristuksen luokse, jos hänen ajallinen elämänsä nyt päättyisi.

Mutta Paavali jatkoi ;

1:24-25 " mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi. Ja kun olen tästä varma, niin minä tiedän jääväni eloon ja viipyväni kaikkien teidän luonanne teidän edistymiseksenne ja iloksenne uskossa,"

Paavalin opetus oli; jos hän kuolisi, pääsisi hän Kristuksen luokse. Paavali ei sanonut jäävänsä minnekään "hautaan", odottelemaan "tempausta".

Tempaus-sana, jos sitä halutaa käyttää, sillä Raamattu käyttää toisinaan myös "ylösnousemus"-verbiä puhuttaessa uskovan Taivaaseen menosta,
koskee meitä elossa olevia.

Ja, Jarmo mainitsi nuo kaksi VT:n miestä; Hankokin ja Elian. Juuri he ovat esikuvia niistä uskovista, jotka ovat fyysisesti elossa kun Jeesus ilmestyy ja meidät uskovat "temmataan/nostetaa/ylösnostetaan".
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Hannah

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Hannah »

Mitä tämä kohta ilmestyskirjassa sinun mielestäsi tarkoittaa AOAO...

Ilm. 3:10
"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Kiitos kysymyksestä. Tuohon kohtaan liittyy useita UT:N kohtia, laitan alle muutamia jakeita. Katso sitten itse, mitä niistä ajattelet;

Matt.3:7, 8 " Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."

Matt.3:12 " Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

Näihin Jeesuksen sanoihin viittaa VT:n Malakian kirjan jakeet;

Mal.3:2 " Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua.

Mal.4:1-2,5 " Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat

Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä."


UT puhuu samasta aiheesta, eli tuomiosta, näissäkin Raamatun kohdissa ;

Matt.5:20 " Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Matt.23:33,36 " Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle."


Yllä oleva puhuu tuomiosta, eli Jumalan vihan täyttymisestä, joka aikoinaan toteutui Jerusalemin ja Juudan kohdalla, koska hylkäsivät Jeesuksen.

Seuraavat UT:n kohdat selvästi osoittavat, mitä "viha" tarkoittaa.

Room.2:5 " Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi," (Room. 2:5-9)


Room.5:9 " Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

1.Tess.1:10 " ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.


Raamattu tarkoittaa "vihan" siis olevan sama asia kuin tuomio, kadotustuomio. Tämä tuomio, eli "viha", ei kohtaa niitä, jotka Uskovat Jeesukseen ja odottavat Hänen ilmestymistään Kirkkaudessaan. Tuosta päivästä puhutaan " viimeisenä päivänä" tai " Herran Päivänä".

Siteeraamasi Ilmestyskirjan kohta, 3:10, puhuu samasta asiasta. Jakeet 11-12 taas kertovat mikä on pelastuvien osa, Iankaikkinen Elämä.

Vihasta pelastuminen, sen välttäminen, ei tarkoita sitä, että uskovat välttyisivät ahdistuksilta, tämän synnin pilaaman aikakauden erilaisilta murheilta. Jeesus ilmoitti, että meillä "on ahdistus", mutta samalla tietenkin toivo pelastumisesta, mitä ei ole niillä ihmisillä, jotka kohtaavat tekojensa seuraukset, eli tuomion.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin