Näky; Uusi Jerusalem

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

20. Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Autuaita olette te, köyhät, sillä teidän on Jumalan valtakunta.
21. Autuaita te, jotka nyt isoatte, sillä teidät ravitaan! Autuaita te, jotka nyt itkette, sillä te saatte nauraa!
22. Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden.
23. Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
24. Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
25. Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
26. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.
27. Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28. siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
29. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan.
30. Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.
31. Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille.
32. Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.
33. Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
34. Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.
35. Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
36. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
37. Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
38. Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."
Luuk.6.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toi Luukas 6 on sellainen luku joka kannattaa lukea syvällisellä ajatuksella ja sanasta sanaan hyvin tarkkaan, koska siinä on piilotettuja viisauksia.

Maailman käsitys on kuin yö ja päivä erona Taivasten valtakunnan käsitykseen samoista arvoista ja monesti tuntuu siltä ettei asiaa voisi selvemmin kertoa, niin se täysin ympäri ymmärretään. Sellainen on maailman ymmärrys Jumalan lasten ymmärryksen kanssa rinnakkain. Tästä syystä armo muuttuu armottomuudeksi ja rakkaus vihaksi, pelastus turmioksi ja nöyryyskin vielä ylpeydeksi.
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tuolta hyvän kuvan, jossa Uusi Jerusalem on aseteltu kartalle:

Kuva
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te kaikki rakkaat ystäväni, siskoni ja veljeni!
Tänä aamuna kun heräilin näin heikohkon kuvan, se oli näky pilvisestä taivaasta, jonka vasemmassa reunassa oli sellainen vanhanaikainen kuva, ilmansuunnista;

Kuva

...ja oikealla puolella pilvissä, näkyi Jeesuksen kasvot pilvien keskellä. Mietin mihin tämän laitan. Uutena aloituksena, vaiko jatkoksi tähän eiliseen, joten jatkoin tällä eilisellä, sillä nuo ilmansuunnat jotenkin viittaavat näiden näkyjen yhteyteen.
Olkaa Siunattuja Jeesuksessa Kristuksessa!

Kuva
VainYksinJeesus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Sillä niinkuin salama leimahtaa lännestä niin on ihmisen pojan tulemus.

Tämä vain tuli yhtäkkiä tuosta mieleen
VainYksinJeesus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja VainYksinJeesus »

Lännestä itään niin on ihmisen pojan tulemus
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos, VainYksinJeesus, Pyhä Henki sen nosti mieleesi, Kiitos ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Raamattu sanoo, Matt. 24:27 ;

" Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus."
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos sinullekkin AO, tuo on, niin kuin se Sanassa sanotaan.
Minulle taas nousi tämä Sananpaikka ja jakeet, 7-8 :

PSALMIT 75
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Älä turmele"; virsi; Aasafin
laulu.
2. Me kiitämme sinua, Jumala, me kiitämme sinua; lähellä on sinun nimesi, sinun ihmeitäsi kerrotaan.
3. "Vaikka minä valitsenkin ajan, minä tuomitsen oikein.
4. Vaikka maa kaikkine asukkaineen menehtyy pelkoon, pidän minä pystyssä sen patsaat." Sela.
5. "Ylvästelijöille minä sanon: älkää ylvästelkö, ja jumalattomille: älkää sarvea nostako.
6. Älkää nostako sarveanne korkealle, älkää puhuko niskoitellen, julkeasti."
7. Ei tule apua idästä, ei lännestä, ei vuorisesta erämaasta,
8. vaan Jumala on se, joka tuomitsee: yhden hän alentaa, toisen ylentää.

9. Sillä Herran kädessä on malja, joka vaahtoaa täynnänsä höystettyä viiniä, ja siitä hän kaataa; kaikkien maan jumalattomien täytyy se juoda, särpiä pohjasakkaa myöten.
10. Mutta minä julistan iäti, veisaan kiitosta Jaakobin Jumalalle.
11. Ja kaikki jumalattomien sarvet minä katkaisen; korkealle kohoavat vanhurskaan sarvet.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

AOAOAOAOAO kirjoitti:Raamattu sanoo, Matt. 24:27 " Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus."
Ei vaan ensin varkain ja sitten vasta pasuunat soiden. Ei voi olla niin että varas tulee yöllä tulee pasuunat soiden. Varas tulee hiljaa ja lähtee hiljaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nämä kaksi ylösnousemusmuotoa pitäisi erottaa jollain konstilla toisistaan paremmin. Tempaus ei ole Jeesuksen paluu! Tempaus on sadonkorjuuta ja Jeesuksen paluu on taas jotain ihan muuta. Siinä ei enää tempailla ketään minnekään, vaan Jeesus tulee kuin salama joka näkyy idästä hamaan länteen.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sitten vielä, miksi sanotaan että "te ette suinkaan ehdi ennen heitä, poisnukkuneet"?
Se tarkoittaa sitä että poisnukkuneet temmataan yhdessä morsiamen kanssa ja tänne jää valtaosa uskovista, jotka tulevat sitten myöhemmin kun pääsato/häävieraat temmataan toisen ylösoton yhteydessä.

...ja vasta sitten paljon myöhemmin Jeesus palaa kaikkine pyhinensä (temmatut) maan päälle. (Matteus 24:27 ja Luukas 12:35-36)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Haluan tarkentaa vielä kysymällä, miksi sanoa "te ette ehdi ennen heitä, poisnukkuneet" jos sillä sanalla ei ole väliä? Siis sillä pitää olla ajallisesti suuri merkitys.
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Etsin noiden ilmansuuntien kautta tietoa näkyyn ja tuli tämä tuttu Profetia vastaan, joka sopii vallan hyvin niin näkyyn kuin tähän päivään. Älköön kukaan loukkaantuko, vaikka tämän nostan esiin, sillä siinä puhutaan noista ilmansuunnista juuri noin, kuin ne minulle nousivat mieleen:

Rokka sai näyn maaliskuun 16. päivänä vuonna 2001.

—-

”Metsäaukeamalta työnnettiin esiin mustaan verhottua ruumisarkkua, jossa jalat tulijaan päin oli ruumis, jonka rinnassa luki: Finland. Arkun päälle laskeutui Suomen siniristilippu. Arkun takaosaan ilmestyi sirppi ja vasara -tunnus, joka muutti Suomen lipun värit niin, että sininen risti muuttui mustaksi ja lipun valkoiset osat verenpunaisiksi, sillä punainen kangas laskettiin arkun päälle.

Kun arkkua kauhuissani tuijotin, sen läheisyyteen, oikealle puolelle, ilmestyivät puolitankoon lasketut kolme kansallislippua: Ruotsin, Norjan ja Tanskan liput. Samassa näin arkun vasemmalle puolelle ilmestyvän Viron, Latvian ja Liettuan suruntäyteiset liput. Kaikki nämä liput olivat kuin ukkosmyrskystä nousseet, tankojensa puoliväliin lasketut suruliput. Tangot lippuineen taipuivat kohti arkkua, kuin kunniaa tehden…

Katselin kauhistuneena edessäni olevaa näkyä. Yht’äkkiä arkun pääpuolelle ilmestyi kaksi suurta kirjainta: EU. Kirjaimissa oleva näkymätön voima yritti riuhtaista arkussa olevan Suomi-neidon mukaansa, mutta ei voinut, sillä sirppi ja vasara iskivät niihin murskaavan kuolettavalla voimalla. EU katosi näyttämöltä. Kuului vain tuskasta huokaava, masentunut ääni, joka englanniksi huusi: ’Hopeless! Woe unto you, Finland! We cannot help you! But maybe NATO can.’ Sanat tarkoittavat: ’Toivotonta! Voi sinua, Suomi! Me emme voi auttaa sinua! Mutta ehkä NATO voi.’

Samassa venäläiset sotilaat ympäröivät Suomi-neidon arkun, käänsivät sen kohti itää ja lähtivät menemään rumpujensa pauhatessa. Se oli kuin mahtavaa tuliaseitten jylinää. Samankaltainen aseitten jylinä kuului kaikilta ilmansuunnilta. ’Voi Herra, mitä tämä näky tarkoittaa’, tuskailin vapisevin äänin. Tähän hätääni Herra sanoi: ’Varoita kansaasi, sillä apu ei tule sieltä, mistä kansasi uskoo sen tulevan. Ellei Suomen kansa tee totista parannusta, se joutuu jälleen kokemaan kuoleman kauhut. Apua ei tule idästä eikä lännestä, vaan yksin minulta, sanoo Herra. Kääntykää kansana minun puoleeni! Minä vapautan teidät tästä uhkaavasta vaarasta. Tehkää parannus synneistänne. Minä annan anteeksi, minä pelastan, minä parannan haavat. Minä täytän kansani Pyhän Hengen voimalla ja kirkkaudella.’

’Katso minä tulen pian, pikemmin kuin luulettekaan, sanoo Herra.’

Lahdessa maaliskuun 16. päivänä 2001

Jukka Rokka, lähetyssaarnaaja
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta Jarmo, Jumalan Sanassa ei ole mitään mikä olisi merkityksetöntä tai pois heitettävää.
"te ette ehdi ennen heitä, poisnukkuneet"
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla tuli tosta kompassista mieleen kyllä sadonkorjuu, jota edeltää lusteen sitominen kimpuiksi, jottei leikkuumiehet vahingossa leikkaisi sitä viljan mukana. Nimittäin tänäänkin jälleen luotettu saarnamies pääsi otsikoihin lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Nämä Jumala haluaa nostaa esille ja muutenkin Jumala haluaa näiden tiettyjen tyyppien eksyä ja kompastua, jotta he pelastuisivat, vaikka tämä tuntuu käsittämättömältä keinolta. Heidät on sidottava kimppuihin.
Sitten alkaa oikealla hetkellä morsiamen temapus. Mutta silti Raamattu kutsuu tätä kokonaisuutena. Minä kokoan omani maan neljältä kulmalta.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

EI OLE " "tempausta".

On YKSI AINOA HETKI, jolloin Jeesus ilmestyy Kirkkaudessaan.

Malakia 4:1 " se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi ".

Mutta, katsellaan vaikka tätäkin asiaa tarkemmin ENSI VUONNA, kun tämä Venäjällä pelottelu on todistettu perusteettomaksi.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Sinettisormus

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo, Kokonaisuutena meidän näitä täytyisi yrittää nähdäkkin, eikä vain paloina sieltä täältä, siksi liitin tämän tähän ketjuun, sillä niin kuin Jarmo sanoit:
Minä kokoan omani maan neljältä kulmalta.
Näin tässä yhteyden ilmansuunnista, tuohon neliön muotoon, joka taivaalla leijui ja siihen valtavaan maa alaan, joka neliö oli sekin muodoltaan, kaikki kulminoituu toisiinsa
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Totta Jarmo, Jumalan Sanassa ei ole mitään mikä olisi merkityksetöntä tai pois heitettävää.
Juuri niin! Raamatussa ei ole mitään merkityksetöntä ja kun siellä on sellaisia kummajaisia, kuten tämäkin asia. Se ei MITENKÄÄN VOI istua missään muodossa sellaisessa tilanteessa, jossa on vain yksi ainoa Jeesuksen paluu. Ja muutenkin, jos Jeesus on tulossa maan päälle, niin miksi temmata ketään ylipäätään mihinkän ja mikä on se paikka jota Jeesus lähti tekemään meille sijaksi Taivaassa ja mitä tarkoitusta varten?

Ainoa järkevä syy löytyy useammasta kuin yhdestä tempauksesta, joka on pelastussanoman keskeinen sisältö.
1. ensin temmataan varkain morsian ja poisnukkuneet

Tässä kohtaa voi sanoa tänne jääneille konkreetisesti ja perustellusti että te ette ehdi ennen heitä, poisnukkuneet

2. sitten temmataan pääsato, Joh.ilm. 7 luvun suuri joukko, joka tulee ahdistuksesta ja ovat pesseet vaatteensa karitsan verellä, ovat siis se Laodikean seurakunta, joka oli penseä jne. joka osti kultaa, tulessa puhdistettua jne. jne.

3. sitten Jeesus palaa kaikkine pyhinensä näkyvällä tavalla pasuunat soiden.

En ole koskaan tutkinut tarkemmin syytä, miksi Raamattu on salannut nämä asiat ja avannut vasta tänä aikana. Toki se liittyy varmasti kaikkien pelastukseen.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2210
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Uusi Jerusalem

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


Ilmoittiko Jumala jollekin omalleen esim. , 1. tai 2. maailmansodan alkamispäivän, tai edes alkamisvuoden ?

Ilmoittiko Jumala Mainilan laukauksien päivän etukäteen ? Normandian maihinnousun päivämäärän ?

Ilmoittiko Jumala SINULLE jonkin sinua kohdanneen onnettomuuden etukäteen, päivän tai edes vuoden tarkkuudella ?

Apt.1:7 " Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,"
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Vastaa Viestiin