Uni evankeliumista 10.8.2016

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Uni evankeliumista 10.8.2016

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Näin viime yönä sellaista unta että olin ollut voimakkaassa erimielisyydessä jonkin toisen kanssa, joka kuitenkin oli totuudessa kiinni. Ymmärsin että olemme kumpikin ymmärtäneet perusevankeliumin täysin ja eikä se ollut este yhtenäiseen leiriin, vaan jokin muu. Olimme kuin eri maan kansalaisia ja suuren vallihaudan molemmin puolin. Meitä erotti vahva ja pitkäaikainen juopa, joka teki emeistä melkeinpä vihamiehiä, jotka epäilivät toisiaan.

Sitten unessa tapahtui jokin juttu, ensin minulle. Sain jonkinlaisen valaistumisen tai rokotteen omaisen injektion joka minulle tehtiin ylhäältä. Tämä toinen osapuoli ei ollut vielä saanut sitä mutta aloin ymmärtää toisen näkökantaa paremmin ja minä menin tämän toisen leiriin.
Siellä minut lähestulkoon vangittiin, koska olin suuren epäilyksen alainen ja minut asetettiin jatkuvaan tarkkailuun ja vartiointiin.
Sitten tapahtui tälle toisellekin valistuminen. Hän yhtäkkiä alkoi ymmärtää saman kuin minä hieman jo aiemmin, että meillä molemmilla on ollut koko ajan elämän perustotuus hallussa... EVANKELIUMI, joka oli ihan sama kummallakin. Meitä vain erotti moni muu näkemys maailmasta.

Tämän jälkeen minut vapautettiin ja sitten minä näin kun johonkin koneeseen alkoi tulla ikäänkuin fakseja, tehtäviä joita meidän piti yhdessä alkaa tekemään ja kaikki mikä niissä luki, oli meille molemille täysin selvää. Molemminpuolinen luottamus syntyi heti sen jälkeen ja siihen heräsin.

Vaikuttaa siltä että Jumala alkaa yhdistää jossain kohtaa hajallaan olevaa seurakuntaansa. Maassamme on mm. Luterilaisuutta, helluntalaisuutta, Adventistisuutta ja Vapaakirkollisuutta, ym. pienempiä lahkoja, joilla kaikilla on jonkinasteinen pesäero toisiinsa.

Uskon että uneni liitty myös alla olevaan:
Tommy Hicksin uni 25.6.1961 Kanadassa
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/ ... nnasta.htm
tuula

Re: Uni evankeliumista 10.8.2016

Viesti Kirjoittaja tuula »

:!: ole siunattu veli Jarmo. juuri tuosta asiasta eilen illalla sipoon kotikokouksessa puhuttiin. miksi uskovat ihmiset etsivät kokoajan syitä toisesta uskovasta että saisivat häntä nokkia. ihan varmasti ihmiset aina löytävät toisista ihmisistä aihetta hänet lynkata saatanan joukkioon. muistakaamme, että vain Jeesus on täydellinen ja meidän uskovien tehtävä, jonka Jeesus antoi on viedä evankeliumi aina maan ääriin saakka siihen saakka, kunnes Jeesus tulee takaisin. Jeesus rakastaa ihmisiä, jotka ovat vilpittömiä sydämmeltään ja erehdyksiä voi tapahtua kenelle vain.
Markku_my
Viestit: 541
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 22:46

Re: Uni evankeliumista 10.8.2016

Viesti Kirjoittaja Markku_my »

Uni antoi vaikutelman, että Jumala
puuttuu kaikkeen tyhmään riitelyyn ja pääasia terävöityy uskovilla.....yhdessä kohti Ristiä.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2221
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uni evankeliumista 10.8.2016

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Jarmo kirjoitti ;

"Vaikuttaa siltä että Jumala alkaa yhdistää jossain kohtaa hajallaan olevaa seurakuntaansa. Maassamme on mm. Luterilaisuutta, helluntalaisuutta, Adventistisuutta ja Vapaakirkollisuutta, ym. pienempiä lahkoja, joilla kaikilla on jonkinasteinen pesäero toisiinsa."

Tuota yhdistämistä ei pysty todellakaan kuin Jumala tekemään. Hieno uni.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
olli

Re: Uni evankeliumista 10.8.2016

Viesti Kirjoittaja olli »

tuula kirjoitti:miksi uskovat ihmiset etsivät kokoajan syitä toisesta uskovasta että saisivat häntä nokkia. ihan varmasti ihmiset aina löytävät toisista ihmisistä aihetta hänet lynkata saatanan joukkioon.
Hyvä kysymys. Tai siis - äärimmäisen hyvä ja tärkeä kysymys.

On varsin tyypillistä että kuulemme vastakkainasettelua jopa muodossa "voiko niin tai näin uskova edes olla pelastunut ?" - josta seuraava muoto onkin sitten "ilmoitus" jonka mukaan toinen ei voisi olla pelastunut.

Tietysti aina se raja menee jossakin - en tarkoita asioita joita Raamattu määrittelee enemmän tai vähemmän pelastuneiden tunnusmerkeiksi tai pelastumisen ehdoiksi, vaan yksinkertaisesti sitä että hedelmistään puu tunnetaan.

Joskus meidän pitäisikin esittää kysymys aivan toisin päin - eli ei "onko tuo toinen ...", vaan "missä hengessä/Hengessä minä puhun ?". Tämä siksi, että riippumatta missä hengessä/Hengessä joku toinen puhuu, me olemme vastuussa vain omista tekemisistämme, omasta sanankäytöstämme ja omista valinnoistamme.

Jos siis näemme veljen/sisaren eksyneen oikealta tieltä, tuomitsemmeko hänet vai johdammeko häntä oikealle tielle ?
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni evankeliumista 10.8.2016

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toi uni on yks sellanen johon olen jo monesti ottanut kantaa mm. Suomi24 profetiapalstalla. Niin siellä kuten täälläkin on sellaisia jotka uskovat näistä kolmesta aina johonkin: posttribunatiolismi, midtribuntiolismi tai pretribunatiolismi, joilla ei ole varsinaisen pelastumisen kanssa mitään tekemistä. Ongelma vaan on siinä että jokainen haluaa käsittää aivan kuin niillä olisi merkitystä. MINÄ EN HALUA! Olen jo kauan julistanut mm. Suomi24lla ettei pelastumisemme ole kiinni siitä, mihin kohtaan Jeesus tulee, vaan siitä kaikki on kiinni, oletko valmis, pelkäätkö Jumalaa ja oletko koko sydämestäsi antanut syntisi Jeesukselle, vai koitatko itsepintaisesti vielä yrittää omin avuin. Näistä asioista on pelastuksemme kiinni. Näistä asioista myös jäämme tempauksista tänne opettelemaan tätä kaikkea tai sitten pääsemme morsiamena viettämään sitä ihanaa lehtimajanjuhlaa kun maa menee ahdistuksen aikaan.

Ero uskontojen välillä on häilyvän pieni tai sitten tapauksista riippuen järyttävän suuri, suhteessa pelastumiseemme. Minä nyt tiedän adventismista varsin paljon, samoin kuin Olli, koska olemme olleet adventisteja.
Muistan eräänkin advaripapin joka ei juuri koskaan maininnut Jeesusta, eikä rukoillut Jeesuksen nimessä, vaan hän aloitti ja lopetti sanoilla Hyvä Jumala ja rakas Taivaan Isä. Ei vaihngossakaan maininnut sanoin, Jeesuksen nimessä... Se oli minulle varsin silmiä avaava kauhistus!
Eräs toinen merkittävä kirkon piirikunnan adventistipomo lausui asiaa seuraavasti: Kun Jeesus kuoli ristillä, niin hän teki meille mahdollisuuden päästä Taivaaseen mutta meidän pitää selvitä kasteen jälkeen omin avuin synnittöminä loppuun saakka. Tällä hän vertasi kivitettäväksi tuotuun naiseen, johon Jeesus sanoi, älä enää syntiä tee. Hänelle Jeesus on siis kuin kertarokote, jolla pyyhitään menneet ja sitten mennään omin avuin loppuun.

Näitähän olisi vaikka kuinka paljon ja tämä on minuna VARSIN PALJON koskettanut! Tämän vuoksi olen voinut ymmärtää lopunajat täysin uudella ja erilaisella tavalla kuin minulle on ne opetettu. Jumalalla on tähän asti Nooan ajoista saakka ollut mahdollisuus käyttää ihmisiä ja ohjata heitä kymmeniä vuosia pelastukseen. Nyt ei ole! On kaikenlaisia ihmisiä koko ajan, joille kaikille on annettava mahdollisuus. Tämä toteutuu kuitenkin pelastussanoman kaltaisella suunitelmalla.

Suurimapana erona tässä on evankeliumi! Jos vertaamme Nooan ajan tulvaa ja sitä ihmisjoukkoa. Sillä ei ollut evankeliumia, eikä sillä ollut myöskään lakia. Sen joukon Jumala saattoi hukuttaa yhdellä kertaa juuri näistä kahdesta syystä. Mutta nyt kun on laki ja evankeliumi, niin se tekee asiasta ihan erilaisen. Mietit niin ymmärrät miksi. On seitsemän vuotta aikaa ja vastasyntynyt täyttää 7 vuotta kun Jeesus tulee, joten tämä ehtii omaksua evankeliumin. Kaikki ihmiset siis ehtivät, jos haluavat ja autuaat ovat ne joiden ei viattomuuttaan tarvitse, kuten Raamattu ilmoittaa.
Sinettisormus

Re: Uni evankeliumista 10.8.2016

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vau! Hienon unen TOTISESTI, olet nähnyt Jarmo! Minä olen myös yrittänyt joka kohdassa teroittaa tuota, ettei ole väliä mihin seurakuntiin kuulumme, kunhan julistamme samaa evankeliumia ja uskomme samaan jeesukseen Kristukseen tunnustaen hänet Herraksemme. Kaikki muu on ihmsen omaa keksimää, perinne tietoutta ja rituaaleja, mihin kukin seurakunnissaan on oppinut. Jumala haluaa herätellä meitä tässäkin asiassa. Kiitos ja kunnia siitä Jeesukselle Kristukselle, Herrallemme!
Vastaa Viestiin