Näky; Kasvot kankaalla

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Shalom, te rakkaat ystäväni!
Tänään tänne vielä heitän teille parit kommentit, jos niitä ilmenee ;) Huomisesta sitten hiljenen n. kuukaudeksi. Aamulla herätessäni näin oudon kuvan, oliko tuo näky ollenkaan? Olen sitä tässä yrittänyt availla, mutta en saa siihen järkeä. Illalla pyysin Herraa, että hän antaisin tuon lomatauon edelle jonkun näyn tai sanoman, meille kaikille yhteisesti ja lohdutukseksi ja tämän kuvan näin: Kuvan peitti kangas, joka oli levitetty kaikilta kulmiltaan, kuvan kokoiseksi ja kankaan keskellä oli reikä jonka takaa katsoi kasvot, aivan kuin noissa tivoleiden pahviseinissä, joihin saa asettaa kasvonsa kuvattavaksi. Nämä kasvot näkyivät tuolta tyhjältä kankaalta. :?:
Ehkä tämä herättää jollekkin muulle ajatuksia?
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lomani lähestyy ja meidät valtaa valtava odotus ja on jo sen tehnyt, mitä lähi aikoina tapahtuu? Vai vieläkö jatkamme odotusta? Yritämme kurkkia tulevaisuuteen, olemme malttamattomia odotuksessamme, kuin nuo kasvot tuon kangas seinän läpi, mutta osaammeko sittenkään tulkita sitä?
Mutta meillä on sydämessä valtava usko ja rakkaus Vapahtajaamme kohtaan ja tahdomme pian kotiin!

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Odotamme herkeämättä Jeesuksen meille lupaamaa vapautuksemme hetkeä, Karitsan häihin.
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lisään vielä tuohon kankaaseen, että se oli tumma väriltään ja noista kasvoista en nähnyt, oliko ne miehen vaiko naisen?
olli

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja olli »

Kuvan peitti kangas, joka oli levitetty kaikilta kulmiltaan, kuvan kokoiseksi ja kankaan keskellä oli reikä jonka takaa katsoi kasvot, aivan kuin noissa tivoleiden pahviseinissä, joihin saa asettaa kasvonsa kuvattavaksi. Nämä kasvot näkyivät tuolta tyhjältä kankaalta.
Tämä kuvaa ihmistä Kristuksessa, synnistä puhtaaksi pestynä ja täydellisenä Kristuksessa. Kangas oli tyhjä ja levitetty, ts. ilman tahraa tai ryppyä.

Kun Jumala katsoo pelastuneesen ihmiseen, Hän näkee ihmisen Kristuksen kautta. Kristus on tahraton ja täydellinen, ja Hän peittää syntimme ja syntisyytemme siten, että tahraantuneet vaatteemme eivät näy. Aikanaan, kun syntinen ruumiimme on jäänyt taakse, saamme tuon kankaan sijaan puhtaan vaatteen johon pukeutua.
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Olli! Totisesti tuossa kankaassa ei ollut rypyn ryppyä. Löysin tällaisen hyvän tekstin joka sopii tuohon näkyyn hyvin:
Vanhassa testamentissa kuvataan useassa kohden Jumalan luomistyötä teltan pystyttämisenä. Herra loi taivaan ja levitti sen auki, muovasi maan, antoi sen päällä kulkeville elämän hengen. ”Hän leväytti auki taivaan kuin kankaan, ja jännitti sen kuin teltan asuttavaksi (Jes.40:22). Jesajankin julistuksesta näkyy (jae 7), että oltiin piinallisen tietoisia siitä, että ihmiset ovat turmelleet asuinsijansa. Ihmiset ovat pahuutensa kahleissa. Kuvattiin ajallista elämää, joka kyllä on Jumalan lahjaa ja henkeyttämää, mutta turmeluksen vuoksi matka äidin sylistä hautakumpuun, tuomiolle ja ikuiseen pimeyteen.
Jumalan ratkaisu oli, että hän levitti uuden teltan!
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. (Joh.1:14)
Johannes käyttää merkitykseltään samaa sanaa kuin Jesaja. Sanaa, joka merkitsee ”teltan pystyttämistä, levittämistä, skenoo = levittää teltta). Jumalan asumus ihmisten keskellä, uusi luominen, uusi alku, uusi Adam.
Lue lisää: http://kesapaivat.blogspot.fi/2010/08/k ... tunti.html

Kiitos Olli, tuo vastauksesi täydensi tuota löytämääni. Siunausta Sinulle, kuin myös Jarmolle ja teille kaikille muille!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

olli kirjoitti:Kun Jumala katsoo pelastuneesen ihmiseen, Hän näkee ihmisen Kristuksen kautta.
Amen! Näin se juuri menee. Ei ole merkitystä sillä, olitko niin puhdas tai noin puhdas, kunhan vastustit syntiä kaikin tavoin Jeesuksessa Kristuksessa. Täydellinen puhtautemme löytyy meissä vain Kristuksen kautta, eikä tekojemme kautta.
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo! Emme tekojemme kautta ja se taas nosti tämän sanapaikan vahvistamaan tätä sanomaanne:

"Jeesus vaelsi eteenpäin opetuslastensa kanssa ja tuli erääseen kylään. Siellä muuan nainen, jonka nimi oli Martta, otti hänet vieraakseen. Martalla oli sisar, Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan. Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: 'Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua.' Mutta Herra vastasi: 'Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista. Vain yksi on tarpeen. Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois.'"
Luuk. 10:38-42 [kr92] [kr38]

Kuva
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Toi oli Sinetti kuules, aivan erinomainen vertaus. En tuota kohtaa muistanutkaan. Mikä onkaan tärkeämpää kuin olla Jeesuksen jalkojen juuressa, ikäöänkuin helmassa kiinni. Kyllä ne maalliset hääräämiset ja ja velvollisuudet saavat sen rinnalla jäädä sivuseikaksi.

Mulla on ollu tapana opettaa hyvän ja pahan tekemisen yhtälönä tyypillisen miehen logiikan kautta putkikatseella näin:

Credit:
Jos kerran synti on Jeesuksessa anteeksiannettu, niin sillä ei ole vaihtoarvoa, samoin kun hyvillä teoilla, koska meidänhän kuuluukin tehdä niitä. Lopputulos on aina puhdas tyhjä syntilista.

Debit:
Jos ihminen pitää syntiä uhrisovitettvissa olevana vaihtovälineenä, niin sitä ei ole anteeksiannettu, jolloin hän laskee myös hyvät tekonsa ja pitää niistä kirjaa ja kauppaa niitä Jumalalle pahoja tekojaan vastaan. Lopputulos on aina täysi määrä syntiä.

Sillä millä mitalla, jolla sinä mittaat, sillä mitalla sinulle mitataan.
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen Jarmo! Monesti olen ajatellut, että kun täällä kirjoittelen ja tunnen että teen Herralle täällä työtä, minut valtaa syyllisyys, että voisihan sitä muutakin tehdä, kuin istua täällä koneella, sillä nuo Martalle kuuluvat työt meinaa jäädä tekemättä, mutta tuo sananpaikka on lohduttanut minua niin monesti, koen olevani Herran jalkojen juurella kuin Maria.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2206
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

:) Kiitos Sinetti näystä. Ajatuksia tuli mieleen, mutta näkee sitten myöhemmin kuinka kävi.....

Hyviä "lomapäiviä" Sinulle Sinetti !

Ps. Odotan JO nyt, kunnes sinä palaat takaisin "ruudulle" ! :) :) :) :)
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Niinpä! Minäkin kun olen vanha yrittäjä ja aina ollut vastuussa kaikesta ja kun on ollu tosella töissä, niin tuntuu että sielläkin vastaan aina vaikkei vastuuta ihan tietenkään sillä tavalla olisikaan. Vastuunkantoa lähinnä.
Nytkin kun olen ollut tässä jo yli kaksi vuotta "varhaiseläkkeellä", niin jatkuvasti herää alitajuntaan jonkin asian tekemisen vastuu.
Sitten on aina ollut hienoa levätä Kristuksessa loppupeleissä, kun vaan nojautuu siihen. Tulavisuuden huolia ei enää ole, eikä sitäkään, millä tulee toimeen. Tiedän että aina tulee toimeen, vaikka miten asiat menisi, koska olen niin monesti jo tässä asiassa koeteltu. Tosin kuitenkin koko ajan sydän kerjää armoa ja vahvistusta elämässä.

Ajatelkaas miten se Jeesus sanoikaan: "älköön teillä olko raskautuksena elatuksen vastuuta kun minä saavun". Jotenkin näin. Löydät varmaan.
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos AO, tiedän jo etukäteen, että ikävä minun tänne tulee ja kuukaudesta voi tulla pitkä. Puhelimessa juuri ystävälleni sanoin, että jos jotain saan, niin kirjoitan vihkoon ylös, että voin sitten kertoa kun taas palaan ja jos jotain todella tärkeää koen, niin voin laittaa viestiä veljelleni, josko hän tulisi kirjoittamaan puolestani teille. Mutta on hyvä nollata asioita ja mikä paras paikka, kuin paikka, jossa virtaa puro, jossa on puhdasta lähdevettä. Koen sen aina siunaukseksi. Täällä kotonakin kaivomme tulee lähdevesi, mutta tuolla lepopaikassamme, se on paljon puhtaampaa ja parempaa. :P
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tiedän mitä Sananpaikkaa tarkoitat, Jarmo, mutta kun en minäkään saa sitä niin hyvin mieleeni, että löytäisin sen nyt tähän esim. googlettamalla. Ehkä joku muistaa, sillä se on hyvä paikka, mistä kyllä välillä on pientä kiistaa tullut. ;)
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

25. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27. Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28. Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Matt.6.
Sinettisormus

Re: Näky; Kasvot kankaalla

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

.....Nähdään!!! ................täällä tai Taivaan Kodissa. :P

Kuva
Vastaa Viestiin