Uni suurista ihmisistä
-
Uni suurista ihmisistä
Näin yöllä unen, jota en osannut lainkaan ymmärtää, ja se vaivasi mieltäni koko aamupäivän ajan.
Unessa kohtasin nuoren uskovan, joka on saanut huomiota julkisuudessa, ja pyysin häneltä anteeksi, sillä olin aikaisemmin ajatellut hänestä negatiivisesti hänen osallisuutensa vuoksi new age -liikkeessä. Kerroin myös, kuinka iloinen olin hänen puolestaan kun hän löysi Jeesuksen. Hän oli ystävällinen, kun kohtasin hänet kasvotusten, mutta hän vaikutti jättiläiseltä, ja kaikki muut hänen ympärillään olivat myös kohtuuttoman suuria. Itse puolestani olin niin pieni, että ehkä jopa vielä pienempi kuin todellisessa elämässäni.
En muista tarkalleen, mitä muuta unessa tapahtui, mutta kokojemme ero oli silmiinpistävä, ja mietin, mitä se voisi tarkoittaa. Ehkä se ei merkitse mitään tai sitten jotain.
Unessa kohtasin nuoren uskovan, joka on saanut huomiota julkisuudessa, ja pyysin häneltä anteeksi, sillä olin aikaisemmin ajatellut hänestä negatiivisesti hänen osallisuutensa vuoksi new age -liikkeessä. Kerroin myös, kuinka iloinen olin hänen puolestaan kun hän löysi Jeesuksen. Hän oli ystävällinen, kun kohtasin hänet kasvotusten, mutta hän vaikutti jättiläiseltä, ja kaikki muut hänen ympärillään olivat myös kohtuuttoman suuria. Itse puolestani olin niin pieni, että ehkä jopa vielä pienempi kuin todellisessa elämässäni.
En muista tarkalleen, mitä muuta unessa tapahtui, mutta kokojemme ero oli silmiinpistävä, ja mietin, mitä se voisi tarkoittaa. Ehkä se ei merkitse mitään tai sitten jotain.
Re: Uni suurista ihmisistä
Kun luin tuon unesi, niin siitä nousi välittömästi tämä Raamatun paikka, joka viime päivinä on ollut myös mielessäni ja sydämellä ja tuosta eräässä blogi tekstissäni kirjoitin. Koen että nuo suuret ihmiset ovat itseriittoisuudessa paisuneita uskovia. Itsensä ylentäneet. Heitä valitettavasti on tullut paljon näinä päivinä vastaan. Heissä ei ole nöyryyden häivää, joka sinusta näkyi tuossa unessa. Olit nöyränä ja pienenä sillä paikalla mihin Jumala oli sinut asettanut.
Moni, juuri uskoon tullut kokee olevansa heti valmis suuriin taistoihin ja julistavat itsensä miltei "pappeina". Mutta oikeasti me käymme tätä uskon koulua elämämme loppuun asti, emme koskaan ole siinä mielessä valmiit ja se on syytä muistaa, että sydän pysyisi nöyränä.
Tämän koin unestasi, sinä, nöyrä Jumalan kulkija. Sinunlaisia Jumala rakastaa.
Evankeliumi Matteuksen mukaan
Luku 23
Puhe kirjanoppineita ja fariseuksia vastaan
Varoitus itsensä ylentämisestä
1.
(Mark. 12:38-40; Luuk. 11:37-52, 20:45-47)
Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen.
2. Hän sanoi: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
3. Sen tähden tehkää ja pitäkää kaikki, mitä he sanovat teille. Mutta älkää tehkö heidän tekojensa mukaan, sillä he eivät itse tee niin kuin opettavat.
4. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten harteille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
5. He tekevät kaikki tekonsa sitä varten, että ihmiset katselisivat heitä. Raamatunlausekoteloistaan he tekevät leveitä ja viittansa tupsuista suuria.
6. He rakastavat kunniapaikkaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagogissa
7. ja pitävät siitä, että heitä tervehditään toreilla ja että ihmiset kutsuvat heitä rabbiksi.
8. Mutta älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
9. Älkää myöskään kutsuko isäksenne ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
10. Älkää antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
11. Joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
12. Joka itsensä ylentää, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Moni, juuri uskoon tullut kokee olevansa heti valmis suuriin taistoihin ja julistavat itsensä miltei "pappeina". Mutta oikeasti me käymme tätä uskon koulua elämämme loppuun asti, emme koskaan ole siinä mielessä valmiit ja se on syytä muistaa, että sydän pysyisi nöyränä.
Tämän koin unestasi, sinä, nöyrä Jumalan kulkija. Sinunlaisia Jumala rakastaa.
Evankeliumi Matteuksen mukaan
Luku 23
Puhe kirjanoppineita ja fariseuksia vastaan
Varoitus itsensä ylentämisestä
1.
(Mark. 12:38-40; Luuk. 11:37-52, 20:45-47)
Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen.
2. Hän sanoi: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
3. Sen tähden tehkää ja pitäkää kaikki, mitä he sanovat teille. Mutta älkää tehkö heidän tekojensa mukaan, sillä he eivät itse tee niin kuin opettavat.
4. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten harteille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
5. He tekevät kaikki tekonsa sitä varten, että ihmiset katselisivat heitä. Raamatunlausekoteloistaan he tekevät leveitä ja viittansa tupsuista suuria.
6. He rakastavat kunniapaikkaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagogissa
7. ja pitävät siitä, että heitä tervehditään toreilla ja että ihmiset kutsuvat heitä rabbiksi.
8. Mutta älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
9. Älkää myöskään kutsuko isäksenne ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
10. Älkää antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
11. Joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
12. Joka itsensä ylentää, se alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Viimeksi muokannut Tuija, 29 Marras 2024, 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nämä ovat asioita jotka ovat viimeaikona minua häirinneet ja on saanut minut hiljenemään ja karttamaan noita tahoja. Minun sydämeni laulaa vain Jeesukselle, enkä tahdo tuohon kauniseen Sovitus Sanomaan sotkea mitään muuta, en politiikkaa enkä muutakaan maailmasta. Evankeliumi ja se Sovitus Sanoma on se josta meidän tulee oppia, ei siitä mitä maailma huutaa.
Jätän tämän tärkeäksi mietintä myssyksi jota saa jakaa. Kysytään sydämeltä mikä on uskossamme tärkeintä? Omavoimaisuus? Omahyväisyys? Itseriittoisuus? Itserakkaus joka paisuttaa meitä? Tässä näkyy kaikki tämän maailman eksytyksen säkeet. Se näkyy uutisissa, politiikassa, mainonassa jne.
Jumala pidä minut pienenä, etten mistään voi pöyhkeillä enkä kerskata, vain ainoastaan Sinusta, Jeesus Kristus, Herrani ja Jumalani.
Amen
Jätän tämän tärkeäksi mietintä myssyksi jota saa jakaa. Kysytään sydämeltä mikä on uskossamme tärkeintä? Omavoimaisuus? Omahyväisyys? Itseriittoisuus? Itserakkaus joka paisuttaa meitä? Tässä näkyy kaikki tämän maailman eksytyksen säkeet. Se näkyy uutisissa, politiikassa, mainonassa jne.
Jumala pidä minut pienenä, etten mistään voi pöyhkeillä enkä kerskata, vain ainoastaan Sinusta, Jeesus Kristus, Herrani ja Jumalani.
Amen
-
Lukiessani viestiäsi, Tuija, nousi voimakkaasti laulu, jonka opin nuorena.Tuija kirjoitti: ↑29 Marras 2024, 13:59 Nämä ovat asioita jotka ovat viimeaikona minua häirinneet ja on saanut minut hiljenemään ja karttamaan noita tahoja. Minun sydämeni laulaa vain Jeesukselle, enkä tahdo tuohon kauniseen Sovitus Sanomaan sotkea mitään muuta, en politiikkaa enkä muutakaan maailmasta. Evankeliumi ja se Sovitus Sanoma on se josta meidän tulee oppia, ei siitä mitä maailma huutaa.
Amen
Tee pieneksi, tee köyhäksi,
vain köyhä etees taipuu.
Vain itsessänsä arvoton
Sun eteen tomuun vaipuu.
Vain tyhjä käsi kurkottuu
Sun lahjas saadaksensa.
Vain avuton näin rukoilee
ja nöyrtyy polvillensa.
Tee pieneksi, tee köyhäksi
ja taivaan aarteet anna.
Ja minkä annoit, riemuiten
suo käyttöön kaikki panna.
Sanat: Marja-Terttu Tolamo
... juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... Hepr.12:1,2
Amen. Kiitos kilvoittelija näistä laulun sanoista jossa soi nöyrä sydän.
Yritin etsiä tuota laulua ... Mutta en löytänyt
Yritin etsiä tuota laulua ... Mutta en löytänyt
-
Aivan! Mielenkiintoista tulkintaa. Olen itsekin seurannut tätä kehitystä sivusta, ja se on saanut minut tuntemaan oloni huonoksi. On myös surullista huomata, kuinka monilla rakkaus on kylmenemässä. Mikään ei ole aitoa nykyään.
Olkoon tämä tosiaan muistutuksena pitää katse yhä tiukemmin Jeesuksessa ja rakastaa enemmän.
Siunausta rakkaat siskot ja veljet Jeesuksessa Kristuksessa!
Olkoon tämä tosiaan muistutuksena pitää katse yhä tiukemmin Jeesuksessa ja rakastaa enemmän.
Siunausta rakkaat siskot ja veljet Jeesuksessa Kristuksessa!
Aamen, Herra pidä meidät nöyränä, älä anna liikaa ettemme ylpisty 
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!