Uni elonkorjaajista

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Samuli

Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Alla mielenkiintoinen uni. (Pihon sivuilta)
17.7.2016 Juha Saaren toukokuussa 2016 näkemä uninäky

Näin tämän uninäyn elonkorjaajista toukokuussa 2016. Unessa olin sukuni vanhassa asuinpaikassa, jossa meitä on asunut jo 1500-luvulla perimätietojen mukaan. Tämä näky on vaivannut minua ja nyt se täytyy kertoa.

Näyssä olin yksin Kelottijärven saaressa Käsivarressa, oli alkukesä. Istuin laattakiven päällä ikivanhan sukuasuinrakennukseni ja tallin välissä. Näin minusta itäänpäin kaksi enkeliä kasaavan vanhoja puunjuuria ja sitten he kantoivat ne kivelle, jossa istuin. Juurista oli muodostunut pitkä neliömäinen kaunis kasa kuin mestariteos. Enkelit sanoivat minulle, että he tulevat takaisin elokuussa, johon kysyin heiltä, että hillan kokoamisaikaanko, ja he vastasivat: ”Kyllä.”
Matteus 13:38-39—43
Pelto on maailma. Hyvä siemen tarkoittaa niitä, jotka kuuluvat taivasten valtakuntaan, rikkavilja niitä, jotka ovat paholaisen vallassa.
Paholainen, joka kylvi rikkaviljaa, on saatana, elonkorjuu on maailman loppu, ja korjuumiehet ovat enkeleitä.
Omat kommentit
Lakan poimintakausi alkaa yleensä noin heinäkuun puolessa välissä ja jatkuu elokuun alkupuoliskolle.

Sitten tuli mieleen oikeastaan koko tuo ilm 21 luku, mutta erittoten nämä alla olevat kohdat. Unihan kertoo mielestäni tempauksen ajankohdasta ja siitä, että meille on valmistettu paikat Taivaaseen jo valmiiksi. Ja tämähän on hyvin samantapainen kuin to Sinettisormuksen näky " Isäni kodissa on monta asuinsijaa"

Ilm 21
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon.
21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret
.
Vieras

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Vieras »

minusta on alkanut tuntua että tuleva elokuu on Jumalan aikataulussa tärkeä kuukausi ja muuttuuko silloin moni asia? tai alkaako?

tässä vähän pohjustusta juttuun ja muistatte varmaan kun vuonna 2008 oli georgia venäjä sota en osaa tätä oikein omin sanoin selittää...

(napsu)

Ja tähän sitten laitoit viisi lainausta joista tulee yhteensä satakaksikymmentäneljä riviä harvaa tekstiä, eli monta näytön sivullista, eikä yhtään ainokaista omaa kommenttia lainausten väliin tai perään.

Omaa kommentointia asiasta ja linkit viitattaviin asioihin ! Pieniä pätkiä lainausta on ok tekstien väliin, mutta ei mitään lainausmaratoneja ilman omaa kommentointia.

Tai muuten käy napsu.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mulla on ollu aina selkeä milipide uskovien suhteen aktiiveina. Parempi että kirkossa on vain yksi tosiuskova, kuin pappia myöden täynnä fariseuksia, kirjanoppineita ja penseitä toisten selkiin taputtajia, joille Jeesus on perinnestatus ja Taivastenvaltakunta on pelkkä metafora.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Voisit kyllä sanoa hieman enemmän, kuin varsin mielenkiintoinen, koska tokihan tuo on mielenkiintoinen mutta kaikille ei samalla tavalla.
Elikkä mitä mielenkiintoista tuo sinulle nyt kertoo?

Mooseksesta aina sinne Daavidiin saakka, oli Israelin kansan matkaa luvattuun maahan. Se on huomionarvoinen asia! Ja Joosua oli Mooseksen jälkeen seuraava kansan johtaja ja profeetta. Se oli profeettojen aikaa ns. jota seurasi sitten kuninkaiden aika.

Näissä on hyvin paljon vertauskuvallista Kristikunnan vaellukselle. Esimerkiksi kuninkaattomuuden aika ja kuninkaiden aika ja monta muuta. Voisin vetää tähän heti muutaman mielenkiintoisen seikan mietittäväksi. En vaan ole varma että jaksaako kukaan alkaa miettiä näitä.
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... olen tässä yrittänyt miettiä tuosta unesta tuota kohtaa jossa enkelit rakensivat risuista tuon neliönmuotoisen kehikon, mitä tarkoittanee? Se edeltää tuota hilla aikaa? Löytyisiköhän ilmestyskirjasta vastausta, jotenkin koen vastauksen lötyvän sieltä?
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Heitin hakuun aivan arvauksella Ilm.7 ja minusta se on kuin täys osuma tähän, mitä te muut tuumitte?

Johanneksen ilmestys 7
1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

Olisiko tässä selitys noiden enkeleiden tekemään neliömäiseen risu kehikkoon:
näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta,
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä jae voisi selittää sen ajan kun enkelit tulevat uudelleen, hilla aikana, kun alkaa elonkorjuu:
9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
Oletteko samaa mieltä? :roll:
Vieras

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Voisit kyllä sanoa hieman enemmän, kuin varsin mielenkiintoinen, koska tokihan tuo on mielenkiintoinen mutta kaikille ei samalla tavalla.
Elikkä mitä mielenkiintoista tuo sinulle nyt kertoo?
tää on semonen juttu jossa miellä on ristiriita, koska minä olen myös valmistaunut siihen että tempausta ei ole ja tuomiot alkavat...

kun te taas ajattelette että pääsette ennen tuomioiden aikaa tempauksessa pois...

mulle se on nytten ihan sama onko tempausta vai ei... ;)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vieras kirjoitti:tää on semonen juttu jossa miellä on ristiriita, koska minä olen myös valmistaunut siihen että tempausta ei ole ja tuomiot alkavat... kun te taas ajattelette että pääsette ennen tuomioiden aikaa tempauksessa pois... mulle se on nytten ihan sama onko tempausta vai ei... ;)
Niin, tästähän on aika turhaa kiistellä, kuten varmasti tiedämme. Mutta kannattaa silti selittää näitä jakeita, vaikka ei ollakaan samalla linjalla selityksen kanssa. Ilman liitetyn jakeen tai parin selitystä voimme vain päätellä että niinhän siellä Raamatussa lukee ja nyt se on copy/pastettu tänne.
Vieras

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Niin, tästähän on aika turhaa kiistellä, kuten varmasti tiedämme.
tästä taas pääsemme sihen toiseen ristiriitaan että kun minä sanon että ei syntiä saa tehdä ja monesta asiasta pitäisi tehdä parannus mutta te ette oo niin justiin tässä synti asiassa...

minä ajattelen niin että syntimme rangaistaan mutta te ajattelette että pääsette niistä kuin koiraveräjästä salaisessa tempauksessa... :)
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vieras kirjoitti:...minä ajattelen niin että syntimme rangaistaan mutta te ajattelette että pääsette niistä kuin koiraveräjästä salaisessa tempauksessa... :)
Sä saat mitä tilaat, synti kai sitten vaan rangaistaan... en ota kantaa. Mutta se on loukkaavaa sanoa että
...mutta te ette oo niin justiin tässä synti asiassa..
Mä en edes viitsi kommentoida tätä... sanon vaan että sittenhän näet!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kyllä! Profetia Israelin kansan kohtalosta viimeisinä päivinä.

Huomaa millä sanoilla tämä alkaa:
1-6 Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan. Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois. Ja jos joku vielä ennustaa, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: "Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen". Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen ennustamisensa tähden.
Sinä päivänä häpeävät profeetat itsekukin näkyään, kun he ennustavat, eivätkä he valhetellakseen pue yllensä karvaista vaippaa. Hän sanoo: "En ole profeetta, vaan peltomies, sillä eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani". Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".

Siinä puhutaan Jaakobin ahdistuksesta, jolloin Jerusalemin asukkailla on suora avoin lähde syntiä vastaan. Messiaanisuus!
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen samaa mieltä, että meidän tulisi pyrkiä tekemään parannusta, ihminen on aina syntinen. Moni ratsastaa tuolla armolla, mikä on niin totta, armosta meidät on pelastettu, mutta jos uskova pahasti eksyy ja luopuu pikku hiljaa uskostaan, voi myös armon kadottaa, näin minä uskon.... mutta en lähde asiasta kiistelemään. Mutta autuaalle uskovalle on helppoa pyrkiä poistamaan syntiä, joka hänen elämässään on, sillä Henki hänessä tekee sen maholliseksi, eikä hän halua enää tuota "syntiä" tehdä. En tiedä selitinkö ymmärrettävästi, mutta näillä nyt menen...
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Armo ei ole voima, jonka olisi tarkoitus vapauttaa uskova synnin syyllisyydestä iloiseen synnin tekoon. Se ei ole siis peite, jonka suojassa voi ja saa toteuttaa omia itsekkäitä mieltymyksiään, vaikka Paavali toteaakin, että missä synti on suuresti tuttu, siellä armo on ylenpalttisesti tuttu (Room 5.). Paavali nimittäin jatkaa:

Room 6: 1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

Näin minä tämän uskon.
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

AA-MEN!!!

Mutta he jotka kestävät vahvana loppuun saakka:
22 ”Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin. 23 Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 27 Heinä 2016, 19:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Amen!

66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. :?
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... siksi ei tulekkaan kerätä maallista omaisuutta tahi palkkaa, minkä ruoste raiskaa, vaan sitä taivaallista.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4652
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Hyvät Raamatun opettajat! Me olemme kaikki oppilaita, enkä siis nyt halua snobbailla, vaikka se kuulostaa siltä:
Mulla on opettajan maallinenkin pätevyys, joskin vain turvallisuusalalla. Siinä pedagogiikka on näyttää opetusmateriaali ja sitten kertoa mitä ja miten ja didaktiikka sitten katsoa tuleeko ylilyöntejä.

Mun broidi on alallaan "iso kiho" ja on opettanut lentoperämiehiä jo yli parikymmentä vuotta eri konetyypeille Baselissa Sveitsissä ja Arlandassa. Hän kertoi minulle hyvin selävsti miten merkityksellistä on antaa muutakin kuin manuaalin ja paljon pohdittavaa. Se on pedagogiikkaa ja hän teroitti että vaikka saatkin huonoa palautetta, niin älä koskaan jätä oppilasta kylmäski, vaan anna lopuksi yhteenvetokehut, koska se on didaktiikkaa.

Kun siis tuomme raamatunjakeen ja sanomme että...
tuosta sinetin kommentista tulikin mieleen tämä kohta... ;)
Luuk. 14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
...niin minä olisin halunnut ainakin opettaa sen hieman pidemmälle. Tässä on vain se manuaali, joka on täyttä totta kaikki.

Mutta kuten aina pidän tästä Jaakobin kirjeen sanoista, "älkää olko pelkkiä sanan kuulijoita, olkaa myös sen tekijöitä". Valaiskaa, tuokaa rikkautta ja omaa persoonaanne kun puhutte Rakkaasta Pyhästä Raamatusta. Ei sen sana mene koskaan hukkaan, vaan se saa uusia kauniita sävyjä, kun joku osaa niistä tehdä selityksiä ja avata sanaa. Eli murtaa leipää ja viinin kera, eli Pyhässä Hengessä murtaa sanaa. Silloin siitä tulee omin sanoin höystettyä kunnon ruokaa veljille ja sisarille.
Sinettisormus

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Luuk. 14:33

Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
Tuohon sananpaikkaan voisin sanoa sen verran, että se mitä minä omistan täällä maan päällä, sen olen jo aikoja sitten antanut/ luovuttanut Jumalalle, kuin myös lapseni. Siksi tänäpäivänä olen avannut kotini ovetkin Jumalan käyttöön ja kaikki mitä minulla on, on Jumalan siunausta.
olli

Re: Uni elonkorjaajista

Viesti Kirjoittaja olli »

Vieraalle on annettu erikseen ohje siitä että puolet oltava omaa tekstiä. En hyväksy sen kiertämistä sillä että otetaan Raamatun lainauksia, vaikka periaatteessa Raamattua on rekisteröityjen sallittu lainata pidempiäkin pätkiä. Silloinkin on kuitenkin itse lainauksen liityttävä ketjun aiheeseen ja omaa kommentointia odotetaan vahvasti selittämään miksi ko. Raamatunkohta on lainattu.

Varmaan poistoon johtavat sellaiset viestit, joissa ainoa kommentointi on esim. "tästä pääsemmekin toiseen asiaan, eli...".
Vastaa Viestiin