Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna, vähän ennen ylösnousuani sain kauniin kuvan. Se oli kuin joku vanha maalaus, tosin ei voi tietää oliko se edes maalaus, mutta siinä istui kolme miestä maassa, Jeesuksen aikaisissa vaatteissa. Kaksi tummapartaista istui molemmilla sivuilla, katseet toisiinsa päin, siis sivuttain minuun nähden ja heidän takanaan, mutta minuun nähden, katse keskelle, istui valkopartainen mies.
Näytti, että heidän keskellään olisi ollut liina, ehkä he aterioitsivat,en sitä voi sanoa varmaksi. Ensin nousi mieleeni kuva ehtoollisesta, mutta sitten ymmärsin että näitä miehiä on vain kolme ja siitä määrästä, nousi mieleeni kohta Raamatusta, jossa Moose,Jeesus ja Elia olivat yhdessä:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 17
1. Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
3. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
4. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden".
5. Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
6. Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
7. Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö".
8. Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
9. Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista".
10. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Miksi sitten kirjanoppineet sanovat, että Eliaan pitää tulla ensin?"
11. Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.
12. Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä."
13. Silloin opetuslapset ymmärsivät hänen puhuneen heille Johannes Kastajasta.
14. Ja kun he saapuivat kansan luo, tuli hänen tykönsä muuan mies, polvistui hänen eteensä
15. ja sanoi: "Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen.
16. Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."
17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
18. Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.
19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
20. Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".
22. Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin,
23. ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös". Ja he tulivat kovin murheellisiksi.
24. Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
25. Hän sanoi: "Maksaa". Ja kun hän tuli huoneeseen, kysyi Jeesus häneltä ensi sanaksi: "Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?"
26. Ja kun hän vastasi: "Vierailta", sanoi Jeesus hänelle: "Lapset ovat siis vapaat.
27. Mutta ettemme heitä loukkaisi, niin mene ja heitä onki järveen. Ota sitten ensiksi saamasi kala, ja kun avaat sen suun, löydät hopearahan. Ota se ja anna heille minun puolestani ja omasta puolestasi."
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Yritin tuolla hakea kuvia tuosta tilanteesta, mutta en löytänyt sellaista joka olisi ollut lähellä näkemääni. Mutta jotain muuta eteeni tuotiin. Tänään, 10.7. Sunnuntaina, on Kirkastus Sunnuntai:
Kirkastussunnuntai

Kirkastussunnuntaita vietetään 10.7.2016.
Vanhasta testamentista uuteen

Kirkastussunnuntai muistuttaa nimensä mukaisesti Jeesuksen kirkastumisesta. Raamatun tekstien mukaan Jeesus otti opetuslapsistaan Pietarin sekä Sebedeuksen pojat Jaakob vanhemman ja Johannes evankelistan mukaansa vuorelle. Siellä hänelle tapahtui muodonmuutos eli metamorfoosi. Hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo.

Opetuslapset näkivät myös Elian ja Mooseksen ilmestyvän Jeesuksen molemmin puolin keskustellen hänen kanssaan. Pietari ehdotti vuoren päällä telttojen rakentamista kaikille kolmelle Elialle, Jeesukselle ja Moosekselle. Mutta juuri silloin taivaasta kuului ääni: ”Tämä on minun rakas poikani, kuulkaa häntä.” Kaikki kolme katosivat valkean pilven sisään.
Kiitos ja Kunnia Jeesukselle Kristukselle, joka on tuleva pian!
Amen.
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

KuvaKirkastus vuorelta Kuva.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 28 Heinä 2016, 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

729Isä, Kaikkivaltias

Armas Maasalo 1937


1.
Isä, Kaikkivaltias,
Herra, taivaan Kuningas!
Sinua me kumarramme,
ylistämme laulullamme,
suuri Jumalamme.

2.
Kristus, Poika Jumalan,
synnin kannat maailman.
Armahda, oi Jeesuksemme!
Ota vastaan kiitoksemme,
tule turvaksemme.

3.Jeesus, Herra ainoa,
pyhä, korkein kaikista,
ylistetty Hengen kanssa!
Isälle tuo kiitostansa
kansa riemuissansa.
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kirkastussunnuntai

Merkitys: Jeesus kirkastetaan.

Liturginen väri: valkoinen

Jeesus oli ottanut mukaansa vuorelle Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen. Mahdollisesti oltiin rukoilemassa. Siellä suuri valkeus valaisi heitä ja Mooses ja Elia ilmestyivät heille. Myös Jeesuksen olemus muuttui loistavaksi. Opetuslapsille tuli niin hyvä olo, että he halusivat jäädä pidemmäksi aikaa sille paikalle ja rakentaa jopa majoja.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tämä taisi olla poikkeuksellisen vahva näkykuva?
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se oli kaunis kuin maalaus, aivan pieniä yksityiskohtia en nähnyt. Mutta yllätys oli sitä suurempi kun ymmärsin, mikä päivä tänään on. :D
Kuva oli hyvin Raamatullinen. Keskellä olevan vaaleaparta herätti myös huomiota.
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ja syventääksemme ymmärrystä, tässä Matt.17. ALAVIITTEILLÄ:

MATTEUKSEN EVANKELIUMI

17. Luku

1. Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.


2 Moos. 34:29 Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänen kasvojensa iho oli tullut säteileväksi hänen puhuessaan Herran kanssa.
2 Piet. 1:16-18 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
17. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.
18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.

3. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
4. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden.
5. Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä.


5 Moos. 18:15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
Matt. 3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt.
Mark. 1:11 Ja taivaista tuli ääni: Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt.

6. Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
7. Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: Nouskaa, älkääkä peljätkö.
8. Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
9. Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista.

Matt. 16:20 Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.

10. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: Miksi sitten kirjanoppineet sanovat, että Eliaan pitää tulla ensin?

Mal. 4:5-6 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
6. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

11. Jeesus vastasi ja sanoi: Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.

Luuk. 1:17 Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan.

12. Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä.

Matt. 11:14 ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.
Matt. 14:9-10 Silloin kuningas tuli murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän käski antaa sen.
10. Ja hän lähetti lyömään Johannekselta pään poikki vankilassa.

13. Silloin opetuslapset ymmärsivät hänen puhuneen heille Johannes Kastajasta.
14. Ja kun he saapuivat kansan luo, tuli hänen tykönsä muuan mies, polvistui hänen eteensä
15. ja sanoi: Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen.
16. Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa.
17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni.


5 Moos. 32:5 Heidän menonsa oli paha häntä kohtaan, he eivät olleet hänen lapsiansa, vaan häpeäpilkku - tuo nurja ja kiero sukupolvi!

18. Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.
19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?
20. Niin hän sanoi heille: Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.

Matt. 21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
Mark. 11:23. Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
Luuk. 17:6 Niin Herra sanoi: Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
1 Kor. 13:2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

21. Mutta tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla.
22. Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin,

Matt. 16:21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
Matt. 20:18-19 Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja kirjanoppineitten käsiin, ja he tuomitsevat hänet kuolemaan
19. ja antavat hänet pakanoille pilkattavaksi ja ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi, ja kolmantena päivänä hän on nouseva ylös.
Luuk. 9:22 ja sanoi: Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
Luuk. 18:31 Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.
Luuk. 24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?

23. ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös. Ja he tulivat kovin murheellisiksi.
24. Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?


2 Moos. 30:13 Jokainen katselmuksessa oleva antakoon puoli sekeliä, pyhäkkösekelin painon mukaan, kaksikymmentä geeraa laskettuna sekeliin; puoli sekeliä olkoon anti Herralle.
2 Aik. 24:6 Silloin kuningas kutsui luokseen ylimmäisen papin Joojadan ja sanoi hänelle: Miksi et ole pitänyt huolta siitä, että leeviläiset toisivat Juudasta ja Jerusalemista Herran palvelijan Mooseksen määräämän Israelin seurakunnan veron lainmajaa varten?

25. Hän sanoi: Maksaa. Ja kun hän tuli huoneeseen, kysyi Jeesus häneltä ensi sanaksi: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?
26. Ja kun hän vastasi: Vierailta, sanoi Jeesus hänelle: Lapset ovat siis vapaat.

Matt. 22:21 He vastasivat: Keisarin. Silloin hän sanoi heille: Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on.
Room. 13:7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
27. Mutta ettemme heitä loukkaisi, niin mene ja heitä onki järveen. Ota sitten ensiksi saamasi kala, ja kun avaat sen suun, löydät hopearahan. Ota se ja anna heille minun puolestani ja omasta puolestasi.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Tänään on varmaan morsiamelle merkittävä päivä. Kirkastus viittaa minusta pukumme valkaisuun... ehkä päivä josta morsianta aletaan valmistaa häihin. Juutalaisten häiden mukaan morsian menee kammioonsa 7 päivää ennen yljän tuloa ja valmistaa siellä itseään häihin. Ehkä meillä on nyt se päivä tässä käsillä?

Toisaalta olis hienoa vaikkapa lähteä tänään :D
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta, päivän väri on VALKOINEN!!! Ja tällä täytyy olla merkitys, koska se näin näytettiin. Ja sitten huomasin noissa alaviitteissä kohdat, jossa Elia tulee takaisin lopunajalla kaiken ennalleen asettamaan.
Amen!
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Huom. Kuten huomaatte tuossa sanassa ilmenee kolme aikaa; mennyt Mooseksenaika, jolloin ennustettiin Jeesuksen tulemus, Jeesuksen aika, jossa näkyy niin mennyt kuin tuleva Eliaan aika.
Amen.
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja vielä eräs huomio tuosta kuvasta, se näytti niinkuin olisi ollut ilta aika.
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Suuri sovituspäivä - Messiaan iankaikkinen sovitus

"Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: 'Tämän seitsemännen kuun kymmenentenä päivänä on sovituspäivä (hepr. VT: יום הכפרים jom ha'kippurim); pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Herralle uhri. Älkää toimittako yhtäkään askaretta sinä päivänä, sillä se on sovituspäivä, jolloin teille toimitetaan sovitus Herran, teidän Jumalanne, edessä. Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa. Ja jokaisen, joka sinä päivänä toimittaa jotakin askaretta, minä hävitän hänen kansastansa. Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin. Se on oleva teille levon päivä, kurittakaa itseänne paastolla. Kuukauden yhdeksäntenä päivänä illalla, illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti’." (3.Moos.23:26-32).

"Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakun­taa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen...Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhim­pään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme" (Heb.9:11-12, 24).

Syksyllä seitsemännen kuun eli Tishri-kuun kymmenentenä päivänä on sapattien sapatti, suuri sovituspäivä, jolloin israelilaiset kurittavat itseänsä paastolla kahdenkym­menenviiden tunnin ajan. Israelin maa on käytännöllisesti katsoen paikallaan paastossa tuon ajan. Israelin viholliset käyttivät hyväkseen suurimman juhlapyhän seisovaa tilannetta ja aloittivat sodan Jom Kippurina 1973, jolloin israelilaiset tulivat hiukan yllätetyiksi, mutta Jumalan avulla he jälleen selvisivät voitollisesti taisteluista. Tämän sodan opetuksen seurauksena valmiustilaa on parannettu ja viholliset tuskin enää onnistuvat yllättämään Israelia juhlapyhän tähden.

Vanhan liiton temppelipalveluksen aikaan ylimmäinen pappi sai kerta vuodessa, sovituspäivänä, mennä uhrieläinten veren kautta temppelin esiripun takana olevan armoistuimen eteen kaikkeinpyhimpään, jossa oli liitonarkki, sisältäen laintaulut, man­na-as­tian ja Aaronin viheriöineen sauvan (3.Moos.16; Heb.9:1-10). Näin israelilaisille toimitettiin esikuvallinen sovitus suurena sovituspäivänä uhrieläinten veren kautta.

Hebrealaiskirjeen yhdeksäs luku selittää suuren sovituspäivän merkityksen esikuvien täyttymyksenä uudessa liitossa. Kun Messias, kaikkien vanhan liiton esikuvallisten uhrien lopullinen täyttymys, kuoli Golgatan ristillä ihmiskunnan syntien sovitukseksi, Hän meni oman sovintoverensä kautta taivaan temppelin kaikkeinpyhimpään Jumalan eteen ja sai aikaan iankaikkisen lunastuk­sen. Kun Messias kuoli ristillä, samalla repesi temppelin esirippu kahtia ylhäältä alas asti ja tie avautui kaikkeinpyhimpään (Mat.27:50-51). Vanhan liiton päivinä kaikkeinpyhim­pään meno oli tavallisilta ihmisiltä ja jopa tavallisilta papeilta kuolemanrangaistuksen uhalla kielletty. Ainoastaan ylimmäinen pappi saattoi kerran vuodessa mennä esiripun taa kaikkeinpyhimpään esikuvallisen uhriveren kautta suurena sovituspäivänä. Kun Messias kuoli ristillä ja temppelin esirippu repesi kahtia, samalla avautui jokaiselle Herran omalle Jeshuan sovintoveren kautta tie taivaallisen Isän eteen, kaikkeinpy­himpään (Heb.10:19-22). Jokaisella uskovalla on Jeshuan veren kautta uskallus mennä sinne armoistui­men eteen ilman pelkoa (Room.3:25).

Lue halutessasi lisää: http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk20.html
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tässä on hyvä juutalaiskalenteri: http://www.timeanddate.com/calendar/?ye ... country=34
Jom Kippur on nyt 4.-5. lokakuuta. Siis alkaa 4. klo 18.00 ja päättyy 5.10. klo 18:00
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Elian hengen vaikuttamassa herätyksessä Jumala kääntää "ISIEN SYDÄMET POIKIEN PUOLEEN JA POIKIEN SYDÄMET ISIEN PUOLEEN". Tämä siunaus tarkoittaa luonnollisesti yhtä lailla naisia kuin miehiä. Uusi perheyhteys, syvällinen vanhurskaus ja Jumalan alkuperäinen elämänjärjestys palautuu perheisiin, seurakuntaan ja yhteiskuntaan. Ensin tapahtuu seurakunnan puhdistaminen ja sen jälkeen Jumala vuodattaa kansansa ylle maailmanhistorian suurimman voitelun ja voiman suurta sadon korjuuta varten.
Morsiusseurakunnan tempaamisen jälkeen alkaa ahdistuksen aika. Elian hengen vaikuttama herätys tulee kutsumaan sieluja kääntymään erityisellä voimalla ennen ahdistuksen ajan tuomioiden alkamista.
Ahdistuksen aika päättyy Herran tulemukseen, jolloin Jeesus tulee Kuninkaana Jerusalemiin ja surmaa antikristuksen. Silloin koko Israel kääntyy ja tunnustaa Jeesuksen Messiaana ja Kuninkaana Daavidin valtaistuimella.

Orpouden, sukukirousten ja alaikäisyyden poistamimnen on lopun ajan herätyksen avain. Jumala Isä ilmestyy Jeesuksessa, murtaa sukukiroukset ja vapauttaa siunauksien virrat yli sukupolvien. Kun perkeleen juonet kukistuvat orpouden alueella, uskovat pystyvät nousemaan siihen aikuisuuteen ja perillisen asemaan, jonka Jumala ON JO määrännyt lapsilleen Jeesuksen kanssaperillisinä.

Lue lisää: http://www.tulta.net/NRK/NRK156.htm
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 12 Heinä 2016, 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Elian hengen vaikuttamassa herätyksessä Jumala kääntää "ISIEN SYDÄMET POIKIEN PUOLEEN JA POIKIEN SYDÄMET ISIEN PUOLEEN". Tämä siunaus tarkoittaa luonnollisesti yhtä lailla naisia kuin miehiä. Uusi perheyhteys, syvällinen vanhurskaus ja Jumalan alkuperäinen elämänjärjestys palautuu perheisiin, seurakuntaan ja yhteiskuntaan. Ensin tapahtuu seurakunnan puhdistaminen ja sen jälkeen Jumala vuodattaa kansansa ylle maailmanhistorian suurimman voitelun ja voiman suurta sadon korjuuta varten.
Tämä sai minut suuresti koskettamaan sydämeni ytimeen. Kiitos Sinetti! Halleluja Jeesus Kristus voi tehdä tämän kaiken!
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Korjasin tuohon linkin, josta nappasin tuon tekstin, se oli niin osuvaa ja uppoavaa, mutta kannattaa lukea loppukin. ;)
katso7
Viestit: 1415
Liittynyt: 19 Kesä 2016, 16:58
Viesti:

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja katso7 »

Ap.Teot 13:41
Katsokaa te halveksijat ja ihmetelkää ja hukkukaa sillä minä teen teidän päivinänne teon teon jota ette uskoisi jos joku sen teille kertoisi
!!!!!! ja viel ???????ja vielä ( )
https://www.youtube.com/watch?v=9ScRmcpRip4
Dennis Jernigan-You are my all in all
Sinettisormus

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

katso7 kirjoitti:Ap.Teot 13:41
Katsokaa te halveksijat ja ihmetelkää ja hukkukaa sillä minä teen teidän päivinänne teon teon jota ette uskoisi jos joku sen teille kertoisi
!!!!!! ja viel ???????ja vielä ( )
.... mutta katso7, mikä sinun on? :o
Samuli

Re: Näky; Mooses, Jeesus ja Elia

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Joo samoin tämä kohta on puhutellut. Viimeisen vuoden aikana ollut monesti mielessä.
Jep ja lomilla ollaan, joten ei niin usein tuu tietokoneen ääressä istuttua kirjoiteltua, vaikka puhelimella tulee silloin tällöin kyllä luettua juttuja.
Sinettisormus kirjoitti:
Elian hengen vaikuttamassa herätyksessä Jumala kääntää "ISIEN SYDÄMET POIKIEN PUOLEEN JA POIKIEN SYDÄMET ISIEN PUOLEEN". Tämä siunaus tarkoittaa luonnollisesti yhtä lailla naisia kuin miehiä. Uusi perheyhteys, syvällinen vanhurskaus ja Jumalan alkuperäinen elämänjärjestys palautuu perheisiin, seurakuntaan ja yhteiskuntaan.
Mal 4 1-6
Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. Muistakaa minun palvelijani Mooseksen laki, jonka minä Hoorebilla hänelle säädin koko Israelia varten käskyiksi ja oikeuksiksi. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.
Vastaa Viestiin