Uni; Minut ristiinnaulittiin

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna näin outoa unta, en tiedä onko se yhtään mitään, mutta sen lopussa oli ihmeellinen tunnelma. Alkua unesta en muista, mutta tässä se, minkä muistan:

Olin vieraana jonkun miehen ja naisen luona ja heillä oli tarjota minulle jotain liharuokaa. Otin varoen lautaselleni tuota hyvin tehtyä lihaa, sillä isäntä itse ei vielä ollut ottanut. Nainen kuitenkin sanoi, että ota vielä tuosta tuo yksi pala, se on sinulle. Katsoin isäntää ihmeissäni, mutta hän katsoi hyväksyvästi. Otin siis vielä tuon palasen ja samalla huomasin että siinä oli vielä erilaista lihaa kääreenä, ja se oli isännälle itselleen tarkoitettua, ei siis muille.
Sitten näin itseni kävelemässä jossakin metsässä, en tiennyt missä olen, mutta jatkoin matkaa silti eteenpäin. Ihmettelin samalla tuota metsänpohjaa, joka oli täynnä jotain oranssinväristä, kevyttä, kuivaa maaainesta, kevyttä tomua. Kohta huomasin että tulin jonkun rakennelman luo, jossa oli muutama seinä ja avoimia kohtia jotka johtivat suoraan tuohon "taloon". Näin siellä huonekaluja ja isäntäväen joka asusti sitä. Lattiana oli tuo sama oranssimaa joka oli metsässäkin, se oli niin kevyttä, että sitä oli helppo potkia tieltään ja näin kuinka huoneenlattialla näkyi myös puiden juuria.
Kysyin:
-"saanko oikaista kotinne läpi, kun en tiedä missä olen, eikä muualta ole eteenpäin pääsyä?"
Isäntäväki katsoi minua vihaisesti ja kohta huomasin että minut oli ristiin naulittu. Siihen uni loppui.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 07 Heinä 2016, 11:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olipas erikoinen uni. Mutta täytyy sanoa että ruoka ja juoma on minulle se kaikkein rakkain symboliikka kokonaisuus. Siinä täyttyy niin paljon ihania asioita joita paljon mietin. Esimerkiksi syödä Jeesuksen liha ja juoda Hänen verensä, on symbolisesti täydellinen Jumalan sanan ja hengen omaksuminen. Mutta sitten tässä on se toinenkin puoli, "älkää syökö epäjumalille uhrattua lihaa" eli omaksuko sellaisia oppeja tai juoko hapanta viiniä ja ottako vääriä henkiä palvelemaan itseänne, jotka lopulta vievät eivätkä enää palvele.

Unessa söit siis joidenkin pöydässä "hyvin tehtyä" lihaa. Nainen sanoi että ota ja isäntä ei ollut vielä ottanut. Kaiken lisäksi isännälle oli käärittynä tuo liha erikseen. Kuulostaa pelottavalta!
Nainen symboloi perheen palvelijaa, seurakuntalaista ja liha tietysti sanaa jota siellä julistetaan. Isäntä perheen päätä, elikkä pappia. Isännän sana on piilotettuna erilleen hänelle itselleen, elikkä seurakunta saa eri sanaa kuin isäntä. Ei kuulosta avoimelta.

Toisaalta tässä tulee myös kuvaan mukaan Eeva joka söi ensin ja sitten vasta Adam ja käärme oli se isäntä? Tuli vaan tämä mieleen.

Metsässä kävelystä en heti saanut irti mitään, ainakaan vielä.
Samuli

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tämä tuli tästä loppusosasta heti mieleen. Ja oranssi taisi olla ylistyksen väri.

Luukas
9:20 Niin hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Jumalan Kristus."
9:21 Niin hän vakavasti varoittaen kielsi heitä kenellekään tästä puhumasta
9:22 ja sanoi: "Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös."
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aivan Samuli, minäkin huomasin tuon maantomun värin, jota oli paksu kerros, että siinä oli tuo ylistyksen väri.
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Avasin Raamattuni, pyytäen Herralta sanaa tuohon uneen liittyen ja tämä Sana avatui ja se puhuttelee minua:

JESAJA 54
1. Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja
riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
2. Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.
3. Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
4. Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, leskeytesi pilkkaa et ole enää muistava.
5. Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan.
6. Sillä niinkuin hyljätyn, syvästi murheellisen vaimon on Herra sinut kutsunut - nuoruuden vaimon, joka on ollut halveksittu, sanoo sinun Jumalasi.
7. Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
8. Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
9. Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.
10. Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
11. Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, minä muuraan sinun kivesi kiiltokivellä, panen sinun perustuksesi safiireista,
12. minä teen sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
13. Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.
14. Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty.
15. Jos sinun kimppuusi karataan, ei se ole minusta; joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.
16. Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.
17. Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kävin täs kaupassa ja jostain syystä tämä Sinetin aloitus alkoi puhuttaan minua. Koin että kyseessä on varoitus!

Lihan syöminen on sanan omaksumista ja isännällä, sanan julistajalla oma piilotettu ruokaosansa, jota ei itse edes syö. Sitten oikein tuputetaan syömään hyvännäköistä lihaa. Se kuulostaa heti salakähmäiseltä. "syö sinä, ota tuosta vielä tuo lisää, niin me katsotaan kuinka käy". Hmm...!

Tämän jälkeen lähdetään kävelylle eli ilmeisesti tuon sanan viemänä josta päädytiin jälleen johonkin taloon, jossa odotti äkkiarvaamaton ristiinaulitseminen. Kävelylle, pitkin polkua on elämän matkaa. Mutta syyttömän osa... ilmeisesti viettomana omaksuttu väärän papin väärä tie jota lähtee kulkemaan, joka johtaa väärään paikkaan ja ikävään ristin kantoon. Ei syypään osa, vaan eksytetyn.
Esimerkiksi olisi muuten täysin kelpaava Taivaskotiin tempauksessa mutta omaksuu ja tahtoo syödä väärää ruokaa, josta syystä astuu polulle jossa äkkiarvaamatta odottaa vain ristinkantoa.

Jotenkin nyt subjektiivisesti tietenkin näen aina yleensä että ylösotosta jäävät sellaiset jotka aivan hyvin ansaitsisi muuten pääsyn mukaan mutta jäävät siitä huolimatta, koska heitä kiinnosti vain tietyt väärät opit. Ei varmasti ole iso asia mutt riittävä.

Miettikää kukin itse, en osaa enempää sanoa.
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Paavalin kirje Galatalaisille
Gal. 5 ja Gal. 6:1-10



Gal. 5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

Gal. 5:2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

Gal. 5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.

Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Gal. 5:5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.

Gal. 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?

Gal. 5:8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.

Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

Gal. 5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.

Gal. 5:11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.

Gal. 5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!

Gal. 5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

Gal. 5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Gal. 5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

Gal. 5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Gal. 5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,

Gal. 5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Gal. 5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.

Gal. 5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Gal. 5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

Gal. 6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.

Gal. 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.

Gal. 6:4 Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;

Gal. 6:5 sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.

Gal. 6:6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.

Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Gal. 6:8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

Gal. 6:9 Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.

Gal. 6:10 Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olipa täydellinen sananpaikka näkyyn nähden.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Juuri siksi on äärettömän hyvä seurata Raamatun symboliikkaa, koska se johdattaa aina ajattelemaan samojen käsitteiden kautta. HIENOA!
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tuo uni oli todellakin näky, joka on itseasiassa jo avautunut ja miltei totetunut tänään. Se jolla on ymmärrys, kyllä ymmärtää. Jumala on mitä ihmeellisin!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Tuo uni oli todellakin näky, joka on itseasiassa jo avautunut ja miltei totetunut tänään. Se jolla on ymmärrys, kyllä ymmärtää. Jumala on mitä ihmeellisin!
Jaa, no voi hyvänen aika. Kiitos Herralle! Ihmekkös se puhutti minuakin.
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja se piti vielä sanoa, että sitä voi todellakin pitää varoituksena, joka sisältyy tuohon sanaan.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:... ja se piti vielä sanoa, että sitä voi todellakin pitää varoituksena, joka sisältyy tuohon sanaan.
OK. Sen m inä koinkin päällimmäisenä asiana. Hyvin siis henki meitä ohjaa samaan suuntaan vaikkei ole edes vielä paljon informaatioita.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

AI niin, siinä samassa hengen puhuttelusaa annettiin ymmärtää nämä sanat: "mahdotonta on Jeesuksen omaa saada eksyksiin".
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aivan, koin tuolla metsässä hetken, että olen eksyksissä, mutta päätin kulkea vain suoraan eteenpäin, vilkuilematta sivuilleni (olosuhteet ja toisten tekemiset). Ja tieni päässä oli tuo risti. Meillä jokaisella on oma ristintiemme ja unessa sen saavutin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen! Elikkä kun uskovaa eksytetään, siihen on Jeesuksen "100-varma" lupaus että hän hakee omansa takaisin. Tässä kohtaa kuitenkin jokaisella eksyneellä on ristinsä, kävi niin tai näin. Uskova voidan johtaa eksyksiin, muttei hän eksy, vaan hän tuijottaa ristiinsä. Halleluja!

Ristillä on kaksi puolta, kuten käärmellä ja kotkallakin. Synti, seuraamus ja sitä kautta opetus ja pelastus.
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ensimmäinen Johanneksen kirje 5
1. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
2. Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
3. Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4. sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
5. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7. Sillä kolme on, jotka todistavat:
8. Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9. Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
16. Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
21. Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
Sinettisormus

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

LISÄÄ TÄRKEÄÄ SANOMAA:

Kirje kolossalaisille 2
1. Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2. että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3. jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
4. Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.
5. Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
6. Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7. juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
20. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21. "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22. - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Samuli

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kiitos Herrallemme tästäkin näystä ja sanomasta. Vahvaa Hengen johdatusta, sana ei palaa tyhjänä takaisin, vaan tekee sen mitä sille on kulloinkin määrätty.
tuula

Re: Uni; Minut ristiinnaulittiin

Viesti Kirjoittaja tuula »

joo-o. tänään taas purin Jumalalle asioita bussia odotellessa. kyllä hän tietää mitä olen mieltä muslimeista. olen sanonut Jumalalle, että hyväksyn ihmiset ihonväristä riippumatta, mutta islamin uskoisia en hyväksy ja että suomessa on osa islamin uskoisia asuneet vuosikymmeniä ja samaa islamia palvovat siitä huolimatta. moskeijoitakin tänne jo suunnitellaan. ihan kuin joku olisi minulle kuiskannut (kun lopetin taas jutustelut)näin täytyy tapahtua. tuli vain mieleen, että kun Jeesus ristiinnaulittiin, juutalaiset ristiinnaulittiin toisen maailman sodan aikana. jerusalem kohtaa myös ristiinnaulitsemisen ja sen lisäksi pitääkö meidän kristittyjenkin kohdata ristiinaulitseminen. sitten täyttyisi tuo numero 4
Vastaa Viestiin