Oraalla olevat veljet ja siskot

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1243
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Koetteluun:
📽
Näky ruskean värisestä lehtien peittämästä maasta. Maassa jossa ei pitäisi mitään kasvaa, on muutama krookus puhjennun kasvuun ja paljon nuppuja.

Polish_20221102_122519080.png

Saatu sanoma:
🎙
Kevät luo ihmisessä uutta, kukat puhkeavat ja maa herää. Niinkuin Minäkin luon teissä uutta.
Versolla olette, mutta puhkeaminen puuttuu. Nouskaa ja kasvakaa te Herran omat! Työtänne tarvitaan, käsiä ja sanoja, jotka koskettavat, pimeyden yöstä nouskaa.
Sorretut saavat armon ja ne jotka mitään eivät ole, nousevat ja loistavat. Te olette kevät. Lupaus paremmasta. Nouskaa ja lähtekää minun kansani. Aikanne on tullut!

Maa joka on kuollut, virkoaa. Maa josta mitään ei pitäisi syntyä, herää eloon. Oraalla olevalle on annettava elämän vettä. Silmut aukenevat ja rakkaus totuuteen syttyy. Lupaus on pidetty, Evankeliumi parantaa.
Kevät on lähellä. Paha joutuu työssään väistämään Herran omia. Teissä ei saa olla pelkoa. Vapauteen olette kutsutut.
Kuin Joona, joka kalan vatsassa ollessaan ei tuntenut pelkoa, ainoastaan Herran äänen.
Kalan vatsa on nykyinen maailma se nielee teidät, jos jäätte siihen kiinni. Se turmelee jokaisen joka alistuu pelolle. Teissä on Jumalan sinetti, te olette turvassa. Nouskaa ja menkää.
Ympärillä oleva kuihtuu ja lakastuu, teistä loistaa valo
.

🎙


_
Näky jatkuu. Näen kuinka musta pilvi mennessään lakastuttaa kaiken. Pimeys tulee maan, puiden ja kukkien ylle. Se on kaikkialla. Se pimentää kaiken, kylmyys tuntuu omalla iholla, pimeys on kaikkialla.

Mutta nuo oraat ja nuput ovat puhjenneet, krookukset ovat loistossaan, ne hehkuvat ja loistavat vaikka auringonvaloa ei ole. Ne kestävät, vaikka pimeys peittää kaiken.
🎬

_
En ole kukka ekspertti. Näkyyn korjattu kehoituksesta tulppaanin tilalle krookus.
Krookukset ovat tottuneet pakkasiin ja ankariin talviin. Kevään ensimmäiset auringonsäteet aktivoivat kasvun ja usein pienet krookuksen piipat tunkeutuvat ahnaasti kohti valoa lumipeitteenkin läpi. Sinnikäs kasvi ei hätkähdä yöpakkasista eikä takatalvesta. Ensimmäiset kukkanuput kehittyvät nopeasti. Krookukset ovat vähän kuin sääkelloja. Huono ja sateinen sää saa kukat pysyttelemään visusti kiinni kun taas auringonpaiste ja lämpö saa kukat avautumaan suuriksi ja kauniina ammottaviksi maljoiksi.
Varsin symbolista 🙏



Raamatunpaikka:
Katso: Minun palvelijani, jolle minä annan voiman,
minun valittuni, johon olen mieltynyt.
Henkeni olen laskenut hänen ylleen,
hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen.

Ei hän huuda eikä melua,
ei kuulu hänen äänensä kaduilla.

Murtunutta ruokoa hän ei muserra,
lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta.
Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Eikä hän murru, ei himmene hänen liekkinsä,
vaan hän saattaa kaikkialla oikeuden voimaan.
Hänen opetustaan ikävöivät kaukaiset rannat.

Näin sanoo Jumala, Herra,
hän, joka loi taivaan ja levitti sen auki,
joka muovasi maan ja kaiken mitä siitä versoo
ja antoi sen päällä kulkeville elämän hengen:

Vanhurskaan suunnitelmani mukaan
minä, Herra, olen kutsunut sinut.
Minä tartun sinun käteesi ja suojelen sinua.
Sinut minä asetan toteuttamaan sen liiton,
jonka olen tehnyt tämän kansan kanssa
kaikkien kansojen valoksi,

avaamaan sokeat silmät,
päästämään kahlitut vankeudesta,
tyrmästä ne, jotka sen pimennossa istuvat.

Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni.
Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta,
en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville.

Näettekö: minkä olen ilmoittanut, se on tapahtunut,
ja nyt minä ilmoitan uutta.
Ennen kuin se taimelle ehtii,
minä kerron sen teille.
Jesaja 42:1-9


Minä nostan, kannan ja pelastan
Jesaja 46:4
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Tuija »

Tämä nousi tuosta näystä ja sanomasta jo iltapäivällä, mutta en ole ehtinyt vastaamaan. Tiedä onko tämä oikea tulkinta mutta se kohosi sydämelle.

Koin tuon tumman maan, multaisen ja lehtiä täynnä olevan maan, siksi kasvualustaksi, josta on nyt riisuttu pois kaikki mikä on maailmasta. Siitä jäi tyhjä maa aines, mutta sen sisältä, jossakin syvällä sykkii elo, se samainen kultahippu josta Jaakkokin puhui tänään videossa; Häpeä - suurin syntinen.
Se kulta sydän löytyy tuon kaiken turhan poistuttua.
Jumala karsii nyt tuon turhan ja jäämme Hänen eteen tyhjinä, mutta otollisia.
Maailma tauteineen, sotineen, nälänhätänä ja luonnon katastrofineen on tuo musta pilvi maailman yllä. Jumala on minulle puhunut tästä jo jonkin aikaa ja minut on ehkä tämän vuoksi saatettu ymmärtää väärinkin.
Alkaa uusi aika. Hänen ominaan nousemme ylös voitokkaina, Jumalan voimassa. Versomme maasta uusina luomuksina. Uusina vehreinä taimina. Ihmeitä alkaa tapahtua, sillä liha meissä on karsittu. Emme tee enää mitään omassa tahdossa vaan Jumalan tahdossa ja se on voimamme. Jumala tulee käyttämään niitä jotka on ollut juuri heikkoja ja sorrettuja, heidät Hän nostaa. Saamme kokea ja nähdä Jumalan ihmeitä. Nyt on sen aika.
Krookus on myös toiselta nimeltä sahrami ( mauste sahrami).
Etsin löytyykö sitä Raamatusta ja löysin tämän:

Korkeaveisu
4:13 Sinä versot kuin paratiisi, jossa on granaattiomenia ynnä kalliita hedelmiä, koofer-kukkia ja narduksia,
4:14 nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.
4:15 Sinä olet yrttitarhojen lähde, elävien vetten kaivo, Libanonilta virtaavaisten."
4:16 "Heräjä, pohjatuuli, tule, etelätuuli; puhalla yrttitarhaani, että sen balsamituoksut tulvahtaisivat. Tulkoon puutarhaansa rakkaani ja syököön sen kalliita hedelmiä."

Me olemme morsian, yljän rakas, versomme hyvää hedelmää. Uusi nousee kukoistukseen ja antaa hyvää hedelmää.
Tämä tapahtuu ensin, ennen morsiamen ylösottoa.
Viimeksi muokannut Tuija, 02 Marras 2022, 21:53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Tuija
Viestit: 2820
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 14:43
Viesti:

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Tuija »

En tiedä saitteko tuosta kiinni. Minä näen sen mutta se on vaikea sanoittaa.
Hep.4:16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Avatar
Pi_O
Viestit: 74
Liittynyt: 10 Heinä 2022, 15:31

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Pi_O »

Kiitos lohdullisista viesteistä Rosita ja Tuija.

Itsekin tulkisen tuon niin, että nyt on aika toimia tukipilarina ja lamppuna, kun muu maailma heräilee horroksesta.
Tämä viimeaikojen myllytys on ollut pahin eksytys, jonka olen joutunut kokemaan.
Netissä monilla keskustelupalstoilla jaetaan "Kunniakirjoja" niille, jotka ovat selvinneet tästä kaikesta vahvasta eksytyksestä.

Jesaja 49
8 Näin sanoo Herra: -- Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat,
9 jotta sanoisit vangituille: "Lähtekää", ja pimeydessä viruville: "Tulkaa valoon!" Tallatuilta teiltäkin he löytävät ravintonsa, paljas kalliorinne on heille laidunmaa.

Johannes 1:5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kiitos Rosita kun jaoit tämän hyvin erityllen ja kerrotun näyn ja sanoman. Monta asiaa tuli mieleen, Herraan uskoville koittaa kevät "silloin kun sen ei pitäisi tai se ei tunnu mahdolliselta" ja sanoman toisesta kappaleesta mahdollisesti tämä Raamatunkohta:
Jes. 26:19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
Sitten kiinnitin huomiota krookuksen väriin, joka on liila. Meidän kirkkovuoden liturgisissa väreissä liilaa väriä käytetään ennen pääsiäistä sekä ennen joulua 1. adventista eteenpäin aina joulupyhään ja tapaninpäivään asti.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kävin katsomassa mitä tuosta sahramista sanotaan ja en tiedä onko tässä mitään aitoa yhteyttä mihinkään, mutta Wikipediasta löytyi seuraavaa:
Sahrami maistuu kitkeränmakealta ja tuliselta... Suomessa... Jouluna sahramilla maustetaan joulupullaa ja pääsiäisenä pääsiäispullaa.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1243
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Juu kaikenlaiseksi pahuudeksi työksi mielsin itsekin tuon mustan pilven, se on kaikkialla ja kaikki on korruptoitunutta ja valhetta. Pahuus lisääntyy ja pahenee.

Kiitos vastauksista kaikille 😍😍


Tuosta Eeron mainitsemasta tomusta tuli mieleen video joka on pitänyt laittaa jo pidemmän aikaa mutta olen arkaillut.

Videolla katsotaan ihmisen tuhkat mikroskooppilla ja tuhkatkin kimaltelee. Se ei ole vain pelkkää tomua. No käyttäjä teki itselleen tuhkasta korun mikä sotii omaa ajatusmaailmaa vastaan mutta tuo ihmisen tuhka oli mielenkiintoinen osoitus jälleen Jumalan työstä.

https://vm.tiktok.com/ZMFDsGUo7/

Tarkemmalla googletuksella selvisi, näköjään tehdään Suomessakin 🤦‍♀️
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000071269.html
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Avatar
Sanna
Valvoja
Viestit: 1243
Liittynyt: 11 Joulu 2021, 09:40

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Eero kirjoitti: 03 Marras 2022, 01:43 Kävin katsomassa mitä tuosta sahramista sanotaan ja en tiedä onko tässä mitään aitoa yhteyttä mihinkään, mutta Wikipediasta löytyi seuraavaa:
Sahrami maistuu kitkeränmakealta ja tuliselta... Suomessa... Jouluna sahramilla maustetaan joulupullaa ja pääsiäisenä pääsiäispullaa.

Sahrami on maailman kallein mauste 🙏😍
Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään, ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa. Matt 5:13


Joo varsin kuvaavaa että nuo krookukset olivat juuri violetteja ja itse kirjoitin sanomaa saadessani että tulppaaneita koska en eri kukkia juuri erota, mutta Herra kehoitti googlettamaan krookuksen kukan, miltä se näyttää ja sehän se oli 😍😍
Kaikki mikä heikentää Jeesuksen ristintyötä - on valetta.

Loista lapseni! Näytä mistä sinut on tehty!
Et ole tuhkaa ja tomua, vaan arvokkaita aineita. Näytä vahvuutesi! Taistele sanani eteen!
Olet uudelleen luotu savesta!
Angelicus
Viestit: 412
Liittynyt: 23 Kesä 2020, 16:39

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Angelicus »

Minua puhutteli sahramissa se, että koska pidin sitä liian kalliina mausteena itselleni, lapset ovat sitä tuoneet lapsuudenkotiinsa ja käyttäneet kokkauksissaan. Oraalla olevat siskot ja veli.
Avatar
AOAOAOAOAO
Site Admin
Viestit: 2203
Liittynyt: 29 Kesä 2016, 19:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja AOAOAOAOAO »

Rosita kirjoitti: 03 Marras 2022, 08:55
Eero kirjoitti: 03 Marras 2022, 01:43 Kävin katsomassa mitä tuosta sahramista sanotaan ja en tiedä onko tässä mitään aitoa yhteyttä mihinkään, mutta Wikipediasta löytyi seuraavaa:
Sahrami maistuu kitkeränmakealta ja tuliselta... Suomessa... Jouluna sahramilla maustetaan joulupullaa ja pääsiäisenä pääsiäispullaa.

Sahrami on maailman kallein mauste 🙏😍
Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään, ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa. Matt 5:13


Joo varsin kuvaavaa että nuo krookukset olivat juuri violetteja ja itse kirjoitin sanomaa saadessani että tulppaaneita koska en eri kukkia juuri erota, mutta Herra kehoitti googlettamaan krookuksen kukan, miltä se näyttää ja sehän se oli 😍😍
Violetti on Pyhän Hengen väri.

Tuota väriä, violettia, kuvataan VT:n ylipapin asussa termillä"sini-puna".
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Matt.28:19

https://www.youtube.com/watch?v=MKLwutE ... -S&index=1 Psalmi.135, kuoro
Avatar
Eero
Valvoja
Viestit: 4804
Liittynyt: 15 Syys 2016, 22:51
Viesti:

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja Eero »

Tämä on hyvä huomio, Pyhästä Hengestä nousemme tämän maailman yläpuolelle.
Jeesus, sä Herramme, sua seurata tahdomme.
Kanssamme kulje eteenpäin, yhdessä, yksittäin.

https://herrannimessa.blogspot.com
jsj
Viestit: 427
Liittynyt: 22 Elo 2021, 21:14

Re: Oraalla olevat veljet ja siskot

Viesti Kirjoittaja jsj »

Angelicus kirjoitti: 03 Marras 2022, 11:19 Minua puhutteli sahramissa se, että koska pidin sitä liian kalliina mausteena itselleni, lapset ovat sitä tuoneet lapsuudenkotiinsa ja käyttäneet kokkauksissaan. Oraalla olevat siskot ja veli.
Itse ostin kerran sahramia pienen pussin ja olin pettynyt kun kalliista hinnastaan huolimatta maku ei ollut kovin kummoinen. :D
Vastaa Viestiin