Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
vainyksinJeesus

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja vainyksinJeesus »

Olen vähän pettynyt, kun olin jo niin varma miten asiat menisi.
Miehellä ehkä on enemmän tunteita mua kohtaan kun taas mulla on ollut jo pitkään sellainen tunteettomuus, kaikkien koettujen pettymysten jälkeen. Vaikka olen rukoillut hänen puolestaan, itsessäni ei enää oikeen oo ollut mitään tunteita häntä kohtaan.
Eniten pelkään, että teenkin vastoin Jumalan tahtoa, en halua tehdä mitään päätöstä enää oman mielen mukaan...

Muistan kun valvoin vauvan kanssa öitä, ne oli samaan aikaan yksinäisiä ja ahdistavia ja kuitenkin niinä öinä olen saanut olla niin lähellä Jeesusta.

Ja eräänä yönä yhtäkkiä Henki laittoi kiittämään, ja mun sydämen täytti sellanen kiitollisuus niistä öistä mitä olin valvonut. Ja se kiitollisuus tuli Pyhästä Hengestä, ei minusta itsestäni.
Se yö oli viimeinen sellanen yö, vauva rupesi nukkumaan paremmin.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Voin kertoa vain itsestäni, en osaa sanoa kenenkään muun mielipiteellä mutta kun muistelen aikoja jolloin olin tukevasti naimisissa ja usko avioliiton rikkoutumisen mahdottomuuteen oli jo siinä tilassa etten pitänyt sellaista vaihtoiehtona. Juuri tuossa tilanteessa kun kaikki on liiankin selvää, unohtuu helposti se tärkein eli se toinen, miksi hän on ja miten kaikki meni. Ihan samoin on terveytesi kanssa. Olet niin kovin tottunut hyvään ja kestävään terveyteesi ja yhtäkkiä alatkin sairastaa vakavaa tautia. Se pudottaa koko elämältä pohjan. No siksihän meillä Jeesus onkin, koska tuo pohja on meiltä kaikilta ollut kokoa ajan poissa. Se pohja on pelkkä oma illuusiomme, lihaa ja verta, sammuvaa ja vanhenevaa. Se on yksin Jeesus, joka voi meidät tästä tilanteestamme pelastaa.
Minä kun olin syvästi siinä uskossa ettei minun vaimo koskaan saisi päähänsä jättää minua, se oli illuusio johon minä havahduin shokeeraavalla tavalla. No olihan minulla aina ollut Jeesus mutta olin sen tarpeessa että tuo suhde Jeesukseen oli pakko korjata kuntoon. Se korjaantui vain sillä tavalla että minulta vietiin muu elämän pohja ja jätettiin vain yksi ainoa tie, Jeesuksen Kristuksen luo, jonne minä luonnollisesti heti pakenin ja täällä minä olen nyt ollut vahvasti koko ajan.
Uskon että sinunkin elämässäsi koko suunnitelma perustuu pelkästään teidän molempien pelastukseen ja koska Jumala tuntee teidät molemmat ja tietää miten hän teidät molemmat saa, niin sinä joka olet jo uskossa, joudut kärismään ja kantamaan ristiä sen toisen puolisosi takia. Näin se vaan menee.

Voimia ja siunausta sinulle!
olli

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja olli »

Kreikan kielessä on "rakkaudelle" neljä erilaista sanaa:
- Agape = " Jumalallinen Rakkaus ", "Jumalan ehdotonta rakkautta ihmisiä ja ihmiskuntaa kohtaan."
- Storg = " Vanhempien rakkautta suhteessa lapsiinsa "
- Philos = " Kaveruus", "Ystävyys", " Yhteishenki ", " Team-rakkaus", "Henkilökohtainen uskottu"
- Eros = "Miehen ja Naisen välinen rakkaus", " Sukupuolirakkaus".(Luonteeltaan omistavaa, mustasukkaista, tätä rakkautta ei voi jakaa muille.)

Agape tulee vain Jumalalta, se on Jumalan ominaisuus, tai siis Jumala on Agape. Se, mitä tunnet toista kohtaan on Philos, tai "fiilikset", kuten sitä voisi kuvailla (ei ihan sama mutta lähes).

Agape on kokemuksellisesti esimerkiksi sitä kun rukoilet miehesi puolesta ja Henki rukoilee kanssasi - ja huomaat ettei rukouksesi perustu fiiliksiin. Jumala antaa sen lahjaksi uskovan sydämeen, on tärkeää että ymmärrämme ettei se ole meistä lähtöisin, mutta voimme jakaa sitä muille. Sitä on ylitsevuotavainen malja.

Siksi on niin tärkeää että rukoilemme toistemme puolesta, osallisena siitä Agapesta jota saamme, voimme rakastaa teoissa silloinkin kun muuta rakkautta ei sydämestämme kumpua. Kun Jeesus käskee meitä rakastamaan vihollisiamme, sitä ei voi tehdä muulla rakkaudella kuin Agapella. Ja miehesi ei tietenkään ole vihollisesi, vaan vihollinen on vain käyttänyt miestäsi, eli juuri häntä johon sinä aikanaan rakastuit.

Rakasta miestäsi Agape-rakkaudella, tehden hänelle näin samaa kuin mitä Jeesus tekee sinulle. Se ei ole vaikeaa, vaan mahdotonta, mutta se mikä on mahdotontä, Hän tekee sen mahdolliseksi; kun haluamme tehdä sitä mikä on Hänen tahtonsa mukaista, Hän tekee sen niin että myös kunnia siitä tulee Hänelle, kuten sen kuuluukin. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
näkymätön ninni

Re: Näky; Vahvistukaa Sanassa ja Anokaa rukoillen

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

:) Voi miten hienosti ja oikein pojat ovat täällä kirjoittaneet! (Siis Jarmo ja Olli!) :)

Kiitollisin mielin luin heidän ohjeitaan! Kiitos Herralle Jeesukselle, kun Hän näin meitä täällä ohjaa ja johtaa! :)
Vastaa Viestiin