Näky; Jumalan vihan viini

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänä aamuna, 1.5. 2016. kun olin Herran läsnäolossa, näin kuvan, jossa oli kuin liukuhihna, jonka päällä oli riveittäin läpinäkyviä, juoma astioita/maljoja ja ajattelin niissä olevan viiniä, mutta sitten näin sakan niiden pohjalla, ja tiesin, ettei tuo juoma ole hyvää. Ne liikkuivat hihnalla eteenpäin ja kun tulivat reunalle, ne kaadettiin suurempaan sammioon. Maljat oli jokainen asetettu omaan telineeseensä, että ne pysyi hihnalla pystyssä ja niitä oli paljon, kuvan täydeltä, aivan kuin jokaiselle olisi ollut omansa....
Tämä sanan paikka nousi mieleeni ja etsin sen tähän luettavaksi ja etenkin tuo jae 10, kuvaa tuota näkyä:

Johanneksen ilmestys 14
1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
14. Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16. Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
17. Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
18. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".
19. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
20. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.
tuula

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja tuula »

kiitos näystä sinetti. todellakin Jumalan vihan viini on lähellä ihmiskuntaa. aamen.
Sinettisormus

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

tuula kirjoitti:kiitos näystä sinetti. todellakin Jumalan vihan viini on lähellä ihmiskuntaa. aamen.
... minua ihmetytti ja vähän hymyilyttikin, tuon näyn saannin ajankohta, nyt Vapun päivänä, kun ihmiset hulluina hekumoitsee ja juovat päänsä täyteen, eikä millään ole mitään väliä, annetaan mennä... ja juuri tällaisena päivänä Herra haluaa varoittaa meitä.
Sinettisormus

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lohduttakaa toinen toisianne näillä sanoilla:

Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 4
1. Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.
2. Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
3. Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
4. että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
5. ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
6. ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
8. Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
9. Veljellisestä rakkaudesta ei ole tarvis teille kirjoittaa; sillä itse te olette Jumalalta oppineet rakastamaan toisianne;
10. niin te myös teette kaikkia veljiä kohtaan koko Makedoniassa. Mutta me kehoitamme teitä, veljet, siinä varttumaan yhä enemmän
11. ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,
12. että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.
13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Vanha Uskis

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Ajankohta on aivan oikea, edessämme olevat kuusi kuukautta muuttavat maailmaa hyvin paljon ja paluuta vanhaan ei enää ole!
Sinettisormus

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Luotammeko Jumalaan vaiko johonkin muuhun?
Tunnemmeko Jeesuksen?
Ei ole pelastusta kenessäkään toisessa, vain Jeesuksessa Kristuksessa.
Jeesus on meidän peruspilarimme, kulmakivemme.
Ratkaisemmeko vaikeutemme Jeesuksen avulla?
Me, jotka vaellamme pimeyden maailmassa, saamme nähdä valon Jeesuksen Kristuksen kautta.
Hän on meidän henkilökohtainen ystävämme.
Pitäkäämme tästä aidosta, rakkaudellisesta ystävyydestä kiinni.
Sinettisormus

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eilen sain rukoillessani aamulla Herran läsnäolossa, näyn jota olen pyöritellyt mielessäni, josko edes oikein näin ja oliko se näky. Mutta kun kävin katsomassa tänäaamuna vieraisilla, sivusta seuraajana suomi24 profetiat palstaa, näin vahvasti siellä näkyni toteutuvan: näin lihavan käärmeen, joka oli sykkerössä itsensä kanssa ja näytti että se söi itseään... Ajattelin etten anna arvoa tuolle näylle, mutta vierailuni tuolla suomi24:llä sai ajatukseni muuttumaan. En anna sille omaa otsikkoa, mutta haluan tuoda sen esiin. Paholainen tekee kiireessä työtään, kaikki on aivan sekaisin. Se tuhoaa niitä, jotka ovat hänen puolellaan, hehän ovat samaa lihaa tuon käärmeen kanssa, vaikka eivät sitä liioin tiedostakkaan ja tuo käärme tuhoaa heitä, aivan kuin söisi itseään. Kauhistelin noita keskusteluja tuolla palstalla, enkä lähtenyt mukaan kommentoimaan vaikka vähällä oli, siihen ei kannata sekaantua, sillä näin siellä tuon käärmeen, itseään syömässä ja tätä tapahtuu tänäpäivänä koko maailmassa yhä enenevissä määrin, mutta tuon käärmeen tarkoitushan on luoda tuhoa jokapuolelle... :(
Sinettisormus

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Varoituksia huonosta seurasta

1 Kun käyt aterialle mahtimiehen pöytään,
älä unohda, kuka edessäsi on.
2 Tuki vaikka veitsellä kurkkusi,
nälällesi älä anna valtaa.
3 Älä ahnehdi hänen herkkujaan, sillä niissä voi piillä petos.

4 Älä rehki rikastuaksesi,
älä tuhlaa ajatuksiasi siihen.
5 Kun kiinnität katseesi rikkauteen, se on jo poissa: se on saanut siivet ja lentänyt taivaalle kuin kotka.

6 Älä aterioi pahansuovan seurassa,
älä havittele hänen herkkujaan,
7 sillä hänen päätään sinä et käännä.
Hän sanoo sinulle: "Syö ja juo",
mutta ei tarkoita mitä sanoo.
8 Minkä syöt, sen olet oksentava, ja kauniit sanasikin menevät hukkaan.

9 Turha on puhua tyhmälle, hän ei ymmärrä viisauttasi.

10 Älä siirrä vanhaa rajapyykkiä
äläkä tunkeudu orpojen pelloille,
11 sillä heillä on väkevä puolustaja, joka ajaa heidän asiaansa sinua vastaan.

12 Taivuta mielesi kuulemaan neuvoja, avaa korvasi viisaudelle.

13 Älä jätä poikaa kurituksetta --
ei hän kuole, jos saa keppiä.
14 Kun annat hänelle keppiä, pelastat hänet tuonelan tieltä.

15 Poikani, jos sydämesi viisastuu,
minun sydämeni iloitsee.
16 Riemu täyttää mieleni, kun puheesi on totta ja oikeaa.

17 Älä kadehdi niitä, jotka elävät synnissä,
elä Herran pelossa päivästä päivään.
18 Jos sen teet, sinulla on tulevaisuus eikä toivosi raukea tyhjiin.

19 Kuuntele, poikani, ja viisastu,
ohjaa ajatuksesi oikealle tielle.
20 Älä eksy juomarien seuraan,
karta lihapadan ääressä mässäileviä,
21 sillä juomari ja syömäri köyhtyy, nuokkuu lopulta ryysyissä.

22 Kuule isääsi, jolta olet saanut elämän,
älä halveksi äitiäsi, kun hän on vanha.
23 Osta totuutta, älä myy,
osta viisautta, oppia ja ymmärrystä.
24 Kunnon poika on isänsä ilo,
onnellinen se, jolla on viisas poika.
25 Iloitkoot sinun isäsi ja äitisi, riemuitkoon sinun synnyttäjäsi.

26 Poikani, luota minuun,
seuraa samaa tietä kuin minä.
27 Portto on kuin syvä hauta,
vieras nainen kuin ahdas kaivo.
28 Rosvon lailla hän on väijyksissä ja viettelee yhä uusia uskottomuuteen.

29 Kuka voivottaa, kuka vaikertaa?
Kuka rettelöi, kuka haastaa riitaa?
Kuka hankkii kolhuja syyttä suotta?
Kuka katsoo harottavin silmin?
30 Se, joka viipyy viinin ääressä,
se, joka etsii maustejuomaa.
31 Älä katsele viinin hehkuvaa punaa,
älä katso sen välkettä maljassa.
Helposti se valahtaa kurkusta alas,
32 mutta perästäpäin se puree kuin käärme,
iskee myrkkyhampaillaan kuin kyy.
33 Silmäsi näkevät outoja,
puheesi ovat hullun houreita.
34 Olet kuin aalloilla keskellä merta,
kuin maston nenässä mainingeilla.
35 "Minut piestiin, mutta en tuntenut mitään, minut hakattiin, mutta en tiennyt mitään. Milloin pääni selviää? Pitäisi päästä hakemaan lisää."
Sinettisormus

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Lohdutuksen sanaa Jeesukseen Kristukseen uskoville: "Kun valtakunta taistelee valtakuntaa vastaan, eivät kaikki lähde taisteluun. Vaimot, lapset, vanhukset ja kaikki muut taisteluun kykenemättömät jäävät kotiin. Mutta kun sanoma saapuu taistelukentältä: meidän sotajoukkomme on voittanut, karkottanut vihollisen, silloin riemuitsee koko kansa. Vanhukset ja lapset, rammat ja raajarikot syleilevät toisiaan ja sanovat: ”Me voitimme, me voitimme!” Samoin myös kun oli kysymys käärmeen pään rikkipolkemisesta, ei koko vaimon siemen, koko ihmissuku, lähtenyt taisteluun. Se oli taisteluun kykenemätön. Mutta sillä oli yksi, vain yksi, joka kykeni taisteluun. Oli yksi sitä väkevää haarniskoitua väkevämpi, yksi ihmissukuun kuuluva, vaimon siementä oleva, joka lähti taisteluun. Hän itse sanookin: ”Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani. (Jes. 63:3) Mutta sittenkin, vaikka ei kukaan meistä ole ollut taistelussa mukana, sittenkin me saamme riemuita: me olemme voittaneet. Kaikki saavat iloita. Koko vaimon siemen saa iloita. Koko ihmissuku saa puhjeta voittovirsiä veisaamaan ja huutaa: ”Me olemme voittaneet!” Vaikka olisit kuinka kurja tahansa, ontuva tai raajarikko, joka et mihinkään taisteluun kykene, saat kuitenkin huutaa: ”Me olemme voittaneet, minä olen voittanut!” Apostoli Paavali puhkeaa myös tällaiseen voittohuutoon sanoessaan: ”Kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!” Jeesuksen kautta on vaimon siemen, koko ihmissuku, voittanut. Olemme voittaneet! Käärmeen pää on poljettu rikki. Halleluja!"
Sinettisormus

Re: Näky; Jumalan vihan viini

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vastaa Viestiin