Näky; Vanha kaksiovinen kaappi

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Vanha kaksiovinen kaappi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Eilen, 11.4. aamulla, sain näyn vanhasta, kaksiovisesta kaapista, se oli väriltään tummanruskea, ei liiemmin koristeellinen, mutta siitä näki heti, että se on hyvin vanha, koin, että menin kohti tuota kaappia ja näin itsestäni vain kädet, jotka ojentuivat kohti kaapin ovia ja olin niitä avaamassa, kun kuva hetkeksi pysäytettiin ja mielessäni huusin Herralle: - "Minä haluan avata nuo ovet, näytä mitä siellä on?"
Mutta sitten kuva loppui, vaikka yritin pinnistellä, että kuvaa olisi näytetty avaamis hetkeen... Ihmettelin tuota näkyä, mutta oli kiirehdittävä töihin, enkä voinut keskittyä sen näyn avaamiseen. Pyysin Herralta, että jos näky on hänestä niin hän avaisi sen tarkoituksen minulle, oliko se vertauskuvallinen, vai mitä? Illalla sitten hiukan sitä yritin availla. Coogletin tuota vanhaa kaappisanaa ja löysin jotain, tosin en voi tietää liittyykö se näkyyni:

""Toora-käärö

Sefer tora [ספר תורה] eli "Toora-kirja" kirjoitetaan pergamentille erityisellä musteella, jonka on oltava košer eli kelvollinen. Työ on erittäin tarkkaa; jos yksikin merkki puuttuu tai on väärin kirjoitettu, Toora ei ole košer eikä siitä voida lukea julkisessa jumalanpalveluksessa. Tooran voikin kirjoittaa vain tehtävään erikoistunut sofer eli kirjuri, joka suorittaa työnsä erityisen tarkkojen lakien mukaan. Monet soferit kastautuvat mikveen (rituaalikylpyyn) ennen Jumalan nimen eli tetragrammin (jud-he-vav-he) kirjoittamista.

Toora-käärön ulkomuoto määräytyy juutalaisen rituaalin mukaan. Aškenasien Toora-kääröä luetaan vaaka-asennossa pöydällä. Luvun jälkeen sen rullat suljetaan yhteen, sidotaan kangasvyöllä ja peitetään samettisella, kirjaillulla hupulla. Sefardien Tooraa taas luetaan pystyasennossa. Käärö on kiinnitetty kahtia avautuvan pyöreän tai kuusikulmaisen koristeellisen kotelon sisälle. Toora-kääröä säilytetään synagogan etuosassa sijaitsevassa kaapissa, jonka nimi on Aron ha'kodeš [ארון הקודש], eli pyhä kaappi. ""

Yritin etsiä lisää tuollaisesta kaapista tietoa, pyhästä kaapista, ja löysin alttarikaapin, joka on juuri kaksiovinen. Se hätkähdytti minua, sillä olisihan minulle voitu näyttää jonkun muunkinlaista kaappia, mutta se oli juuri tällainen kaksiovinen, jonka ovet avattiin levalleen , juuri molempiin sivuihin. Sitten löysin jonkun tekstin, jossa puhuttiin, että herätys on tulossa kaapista, että näin on monet viimeaikoina nähneet, no, tuon jätin vähemmälle huomiolle.... Herättääkö tämä teissä mitään ajatuksia? :?: :ugeek:
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha kaksiovinen kaappi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

"Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat...Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä...Mutta maa turmeltui ja tuli täyteen väkivaltaa חמס chamas = väkivalta, ryöstö). Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä. Silloin Jumala sanoi Nooalle: 'Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan. Tee itsellesi arkki (hepr. VT: תבה teva = arkki, laatikko, pyhä kaappi, kirjoitettu sana) honkapuista..." (1.Moos.6:5, 8, 11-14.)
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha kaksiovinen kaappi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kerronpa tämänkin aamun ihmeellisen näkyni tähän, mitä tarkoittaneekaan: ensin kuulin isoäänisen piipauksen: PIIIP!!! Sitten tuli kuin tyhjä tv ruutu, mutta sen vasemmassa yläkulmassa, luki pienikokoisin kirjaimin: EU. Eikä sitten muuta... herättää kyllä ajatuksia EU:n kohtalosta..
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha kaksiovinen kaappi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... tuolla nettiä selatessa, löysin suomi24:ltä Kalamoksen kirjoituksen Hesekielista. Hesekiel jakautuu selkeästi kahtia ja mieleeni nousi myös tuon aloitus näyn vertauskuvallisuudesta, eli nuo kaksiosaiset ovet, jotka kuin jakautuvat kahtia, sivuilleen... ja Hesekiel on muutenkin ollut minulle tärkeää tekstiä, jonka kautta myös Herra on puhunut minulle näkyineen, kuin KOROITTAEN nimeä HESEKIEL: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14231850 ... googia----
Sinettisormus

Re: Näky; Vanha kaksiovinen kaappi

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Ihmiskunta tulee jakautumaan kahtia, kun aika tulee...

VIIMEINEN TUOMIO
Joh. 5:22-29
22. Isä ei itse tuomitse ketään,
vaan on antanut kaiken tuomion Pojalle,
23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita
Poikaa, ei myöskään kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
24. Totisesti, totisesti minä sanon teille:
joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka
on minut lähettänyt, sillä on iäinen elämä.
Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on
siirtynyt kuolemasta elämään.
25. Totisesti, totisesti minä sanon teille: Aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat
Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, saavat elää.
26. Kuten Isällä on elämä itsessään, hän on
antanut elämän myös
Pojalle, niin että
hänelläkin on elämä itsessään.
27. Isä on antanut hänelle vallan
tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä tulee hetki, jolloin kaikki haudoissa olevat kuulevat hänen
äänensä
29. ja tulevat ulos, hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen,
pahaa tehneet taas
tuomion ylösnousemukseen.
Vastaa Viestiin