Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tänään aamusta sain kaksi kuvaa, kuin jatkumona toisilleen: Näin lautasen jonka päälle oli aseteltu kauniisti pystyyn, vaaleita leipäviipaleita, sitten tuli joku ja otti yhden viipaleen ja nuo kolme jäljelle jäänyttä viipaletta kaatuivat vaaka asentoon lautaselle. Hetken päästä kuva jatkui, leivästä joka oli ottajansa kädessä ja tämän mursi leivästä palasen ja näin kuinka pieni palanen putosi myös lattialle/maahan, tämä kohta nosti minulle aivan samassa tämän Raamatun kohdan:

esiintyy koira ja koiranpenikat
Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua." Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille." . Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat." Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot." Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve. (Matt 15 25-29)

Jeesus koetteli näin naisen uskoa ja niin koetellaan meidänkin uskoamme. "Suuri usko" on tämän mukaan nöyrä, itseään minäkään pitämätön, Jeesukseen turvaava, hänen armoaan etsivä ja rukoileva usko.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 07 Huhti 2016, 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Laitanpa tuon Matt.15. kokonaan, enkä vain murusina, sillä huomaan että siinä on paljon muutakin hyvää, mistä olemme näinä päivinä keskustelleet, siis ottakaa vastaan:

Evankeliumi Matteuksen mukaan 15
1. Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat:
2. "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle."
3. Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
4. Sillä Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
5. Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä.
6. Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
7. Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
8. 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
9. mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
10. Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
11. Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
12. Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
13. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
14. Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
15. Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".
16. Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
17. Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
18. Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
19. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
20. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
21. Ja Jeesus lähti sieltä ja vetäytyi Tyyron ja Siidonin tienoille.
22. Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."
23. Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme".
24. Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
25. Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
26. Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
27. Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
28. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.
29. Ja Jeesus lähti sieltä ja tuli Galilean järven rannalle; ja hän nousi vuorelle ja istui sinne.
30. Ja hänen tykönsä tuli paljon kansaa, ja he toivat mukanaan rampoja, raajarikkoja, sokeita, mykkiä ja paljon muita, ja laskivat heidät hänen jalkojensa juureen; ja hän paransi heidät,
31. niin että kansa ihmetteli nähdessään mykkäin puhuvan, raajarikkojen olevan terveitä, rampojen kävelevän ja sokeain näkevän; ja he ylistivät Israelin Jumalaa.
32. Ja Jeesus kutsui opetuslapsensa tykönsä ja sanoi: "Minun käy sääliksi kansaa, sillä he ovat jo kolme päivää olleet minun tykönäni, eikä heillä ole mitään syötävää; enkä minä tahdo laskea heitä syömättä menemään, etteivät nääntyisi matkalla".
33. Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Mistä me saamme täällä erämaassa niin paljon leipää, että voimme ravita noin suuren kansanjoukon?"
34. Jeesus sanoi heille: "Montako leipää teillä on?" He sanoivat: "Seitsemän, ja muutamia kalasia".
35. Niin hän käski kansan asettua maahan.
36. Ja hän otti ne seitsemän leipää ja kalat, kiitti, mursi ja antoi opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle.
37. Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi. Sitten he keräsivät jääneet palaset, seitsemän täyttä vasullista.
38. Ja niitä, jotka aterioivat, oli neljätuhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia.
39. Ja laskettuaan kansan tyköänsä hän astui venheeseen ja meni Magadanin alueelle.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 07 Huhti 2016, 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Jeesus kehotti meitä rukoilemaan, Isä meidän rukousta joka sanassakin eli Raamatussa opetetaan. Meidän pitäisi rukoilla sitä joka päivä ja vaikka useampaan kertaan, ei vain silloin kun kirkossa sen toistamme papin perässä, vaan otamme sen arki käyttöön kuin ruokaleivän. Muita rukouksia meidän ei täydy opetella ulkoa, muuten voimme rukoilla omin sanoin ja ajatuksin. Tämän kun ymmärsin, otin käyttööni tämän Jumalan itsensä antaman rukouksen ja käytän sitä nyt joka päivä ja useampaan otteeseen ja vielä omin sanoin tekemieni rukousten päälle tai alkuun.

Herran rukous

Isä meidän joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tenäpäivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.
Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia
iankaikkisesti.
Aamen.
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Väliin kaunis, hengellinen kappale, Hiljaisuuden lauluja - Laulu jaksamisesta: https://www.youtube.com/watch?v=k1O4PcmUXD4&app=desktop
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä kyllä näen oikein sielun silmin tuon näyn silmissäni ja se on kaunis näky. Me syömme sitä leipää ja jäljelle jää muruja... tässä siis täyttyy viisi leipäää ja kaksi kalaa, tähteet.
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

-jarmo- kirjoitti:Mä kyllä näen oikein sielun silmin tuon näyn silmissäni ja se on kaunis näky. Me syömme sitä leipää ja jäljelle jää muruja... tässä siis täyttyy viisi leipäää ja kaksi kalaa, tähteet.
Aamen. minulla on tuosta näystä niin rauhallinen ja lohduttava olo, tänään olen ollut yhtä hymyä... :P
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:P ... ja jos on tarkkaavainen, huomaa, että nuo Matt.15 sanat avaa paljon viimepäivien keskustelujamme eriketjuissa, Herra puhuu meille tämän sanansa kautta, ottakaa vastaan!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti::P ... ja jos on tarkkaavainen, huomaa, että nuo Matt.15 sanat avaa paljon viimepäivien keskustelujamme eriketjuissa, Herra puhuu meille tämän sanansa kautta, ottakaa vastaan!
Varmasti! Amen Sinetti sisar...
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kävin tuossa aamupäivällä lukemassa erästä ketjua; Epäonnistuneesta evankeioimisesta, tuolla suomi24:llä ja tuo tarina oli niin valloittava ja samaa henkeä itseni kanssa, että esitin kutsun tänne, tälle aloittajalle ja muillekkin halukkaille. Joidenkin kommentit oli niin ihmeellisiä, että ajattelin vielä linkittää tuon ketjun tännekkin, evankeliumi oli ja on joillakin siellä pahasti hukassa, niissä kommenteissa näkyy hyvin selkeästi ihmisen eksyminen.
Puntaroikaa tekin tämä keskustelu, jos kiinnostusta riittää, itse luin sitä suu auki, ihmeissäni: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14220826 ... t-84088073
näkymätön ninni

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Sinettisormus kirjoitti:Kävin tuossa aamupäivällä lukemassa erästä ketjua; Epäonnistuneesta evankeioimisesta, tuolla suomi24:llä ja tuo tarina oli niin valloittava ja samaa henkeä itseni kanssa, että esitin kutsun tänne, tälle aloittajalle ja muillekkin halukkaille. Joidenkin kommentit oli niin ihmeellisiä, että ajattelin vielä linkittää tuon ketjun tännekkin, evankeliumi oli ja on joillakin siellä pahasti hukassa, niissä kommenteissa näkyy hyvin selkeästi ihmisen eksyminen.
Puntaroikaa tekin tämä keskustelu, jos kiinnostusta riittää, itse luin sitä suu auki, ihmeissäni: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14220826 ... t-84088073
Oikeassa olet Sinetti; kävin vilkaisemassa ketjua ja todella omituista opetusta on... :?
Nyt on joillakin kirjoittajilla Sana pahasti solmussa... :shock:
näkymätön ninni

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Lainasin tuolta keskustelusta erään kirjoittajan viestin. Tuo alla oleva kuullosta tosi oudolta opetukselta:
Haluaisin kiinnittää huomiota kahteen väärään käsitykseen, jotka eivät kuulu evankeliointiin - vaan ovat tällaista nykyistä "kaanaan kieltä":

• Jeesusta ei "oteta vastaan", vaan Jeesukseen uskotaan (mihin sisältyy uskollisuus; kuuliaisuus Hänelle) ja Pyhä Henki on se Joka otetaan vastaan! Kuinka Jeesusta voisi ottaa vastaa kun Hän on Isän luona taivaassa, ja Jeesus on ihmisen ruumiissa eli Hän voi olla vain yhdessä paikassa kerrallaan, siksi Jeesus mm. meni taivaaseen että Hän lähetti sijaisensa Pyhän Hengen joka voi olla samaan aikaan kaikkialla. Jeesus ei siis ole henki ja kaikkialla läsnäoleva. Silloin kun Jeesus oli maan päällä niin silloin Hänet saatettiin ottaa vastaan.

• Evankeliumin sanoma ei ole sanoma Jumalan rakkaudesta - eikä evankeliointiin kuulu "Jeesus rakastaa sinua!" -ilmaisut, se ei ole se hyvä sanoma josta ihmiselle pitäisi kertoa. Mitä sillä edes halutaan sanoa? Antaa jotain lohtua ja hyvää mieltä? Jeesus ja apostolit eivät koskaan saarnanneet eivätkä kertoneet Jumalan rakkaudesta uskosta osattomille, ja silti ihmiset kääntyivät suurissa määrin, toisin kuin nykyään (länsimaissa). Jumalan rakkaudesta ei puhuttu, mitä ihmisille siis sanottiin? Kannattaa lukea Apostolien teot niin selviää... Jumalan rakkauden tulee näkyä uskovan elämästä tekoina ja toimintana - valitettavasti se ei vain usein näy vaan kristityt keskittyvät toistensa tuomitsemiseen! Jumalan rakkaudesta ei siis pidä puhua vaan sen pitää näkyä uskovasta siitä puhumatta.

Evankeliumin sanoma on aika lailla kadonnut eikä moni edes tiedä eikä osaa kertoa aivan kristinuskon perusasioista. Hyvä esimerkki tästä on se, että miltä Jeesus ylipäätänsä ihmisen ensisijaisesti pelastaa? (Vastaus ei ole kadotukselta)
:shock:
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Totta, ninni, tuo oli yksi niistä omituisuuksista, mihim kiinnitin huomioni ja tämän kohdalla haukoin suu auki hämmästellen:

"
vastaus aloittajalle:
"Nyt vuosia myöhemmin suren sitä, että en kertonut Jeesuksesta enkä Hänen rakkaudestaan tuota naista kohtaan."

- Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille! Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?


ja joku vastasi tähän:

"Nyt vuosia myöhemmin suren sitä, että en kertonut Jeesuksesta enkä Hänen rakkaudestaan tuota naista kohtaan."

- Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille! Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?
Näytä lisää

>>>- Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille!Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?<<

Joh 3:16 ja Room 5:8.



SIIS HALOO!!!
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kuuluisa "Minievankeliumi"

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh, 3:16)
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Kuuluisa "Minievankeliumi"

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh, 3:16)
Kanoniset evankeliumit ovat:

Evankeliumi Matteuksen mukaan
Evankeliumi Markuksen mukaan
Evankeliumi Luukkaan mukaan
Evankeliumi Johanneksen mukaan
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... sitten löytyy vielä tämä kohta, kyseiseen väitteeseen, jossa jatkaa "vakuuttavaa" sanomaansa:



"Ei todellakaan ole hukassa!

Haluatko oppitunnin Johannes 3:16:sta? Johannes 3:16 ei ole evankeliumin sanoma. Siinä ei ole sanaakaan parannuksen teosta jne... Mitä luulet Johannes 3:16 edes sanovan?"
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:... sitten löytyy vielä tämä kohta, kyseiseen väitteeseen, jossa jatkaa "vakuuttavaa" sanomaansa:



"Ei todellakaan ole hukassa!

Haluatko oppitunnin Johannes 3:16:sta? Johannes 3:16 ei ole evankeliumin sanoma. Siinä ei ole sanaakaan parannuksen teosta jne... Mitä luulet Johannes 3:16 edes sanovan?"
APUA! Jos toi on totta, niin TOTISETI minä olen eksynyt....... :shock:
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... siinä sitä murustettiin leipää maahan....
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... ja vielä kertaukseksi sanaa, mitä tapahtuisi, jos ei rakkautta olisi, kuinka tärkeä asema sillä on:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
näkymätön ninni

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Kyllä tuo allaoleva kohta, jonka otit esille tuolla ylempänä on myös todella "pelottavaa" eksymistä:
- Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille! Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?
:shock:

Ei voi kun hämmästellä... Mitä ihmettä???
Sinettisormus

Re: Näky; Vaaleasta, murretusta leivästä

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti:Kyllä tuo allaoleva kohta, jonka otit esille tuolla ylempänä on myös todella "pelottavaa" eksymistä:
- Evankeliumin sanoma ei ole Jeesuksen rakkaus, eikä sellaisesta tule kertoa uskosta osattomille! Missä kohtaa apostolit tai Jeesus tekevät niin Raamatussa?
:shock:

Ei voi kun hämmästellä... Mitä ihmettä???
... ja se tulee vielä ns. uskovan kommenttina (meille monelle entuudestaan tuttu) ... olenkin usein ihmetellyt hänen kommentteja, enkä ole tiennyt onko hän lintu vai kala, mutta tuo kertoo paljon, tosin kyllä häneltä hyvääkin löytyy, jossain on vain mennyt pieleen...
Vastaa Viestiin