Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
vanha Uskis

Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja vanha Uskis »

https://www.youtube.com/watch?v=O5OF1jP ... e=youtu.be
Mitä ajatuksia profetia herättää? ja mitä mieltä muuten olette?
kiitosvirsi
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:05

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja kiitosvirsi »

En kuunnellut ees loppuun asti.En luota tuohon mieheen pätkääkään.Torontolaisessa eksytyksessa,kundaliinivoimassa kulkevat julistajat ovat kauhistus.
Sinettisormus

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

kiitosvirsi kirjoitti:En kuunnellut ees loppuun asti.En luota tuohon mieheen pätkääkään.Torontolaisessa eksytyksessa,kundaliinivoimassa kulkevat julistajat ovat kauhistus.
... samaa minäkin olen kokenut, en jotenkaan luota Benny Hinniin, jokin mättää.... :?:
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Olen samaa mieltä että kun ollaan tuossa pisteessä, että katsojaluvuilla on suurempi merkitys kuin sanomalla, niin se ei voi olla vaikuttamatta myöskään henkeen, missä julistustyötä tehdään. Mitä julistusta tuolla loppujenlopuksi saatetaan?
Kun olen vain muutaman kerran katsonut Benny Hinnin ohjelmaa, niin joka kerta on tullut paha olo eikä saata katsoa. Se johtuu juuri siitä hengestä, millä julistustyö tapahtuu. En tiedä varmaa missä hengessä tuota työtä tehdään mutta se ei ole minulle sopivaa.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Bibelfokus valaisee lopunaikoja. Pitkähkö lainaus sallittakoon:
2. Väärät henget valtaavat kirkon

Tästä jutusta nimeltä holy drunkness ja kaikista siihen liittyvistä omituisista manifestaatioista, jotka saat kaupan päälle, on tänä päivän tullut niin tavallinen ilmiö etenkin karismaattisessa kristillisyydessä, että monet luulevat sen olevan raamatullinen ideaalitila kristityille. Mutta kuten tulemme näkemään, sellainen käsitys on vakava harhaoppi, jolta kokonaan puuttuu tuki Raamatusta. Sen sijaan tämän tyyppiset ilmiöt muistuttavat niitä, jotka esiintyvät hinduismissa, mystiikassa ja New Age-liikkeessä (kaikki nämä kolme ovat läheistä sukua). Näissä yhteyksissä manifestaatioiden takana olevaa voimaa tavallisesti Kundaliniksi, myös kutsuttu nimillä käärmevoima tai lohikäärme-energia, Monet ymmärtävät, että juuri tämä kundalinivoima nyt miehittää kaikki maailman eri kirkot epäpuhtaiden julistajien kautta, jotka sekä opettavat harhaoppeja että välittävät näitä saastaisia voimia. Lue tästä linkistä enemmän kundalini -ilmiöstä: http://bibelfokus.se/sv/question/101107 (huom. tätä linkkiä ei ole suomennettu)

On ajattelemisen arvoista tietää, että entisaikojen herätysjulistajat karttoivat ”holy drunkness - manifestaatioita” kuin ruttoa (sellaista saattoi ilmetä myös silloin). Mutta tavallisesti sellainen tukahdutettiin nopeasti ennen kuin se meni yli laidan ja ettei se sammuttaisi Jumalan Henkeä menossa olevassa herätyksessä. Kirjailija Ian H. Murray kirjoittaa siitä, mistä tuli yksi Jonathan Edwardsin kokemuksista siinä herätyksessä, jota kutsutaan The first great awakening 1700-luvun USA:ssa (Edwards oli yksi suurista julistajista tuossa herätyksessä):

"Hän tuli siihen sisäiseen näkemykseen, että oli ratkaiseva syy herätyksen taaksepäin menemiselle. Se nimittäin johtui niistä herätyksen ystävistä, jotka sallivat aidon ja puhtaan uskonnon sekoittuvan ”villin tulen” kanssa ja lihallisen innostuksen kanssa niin, että Jumalan Henki tuli murheelliseksi ja saatana siten sai yliotteen." Jonathan Edwards: A New Biography, s. 216

Tuohon aikaan nähtiin nämä manifestaatiot (ilmiöt) joko epäpuhtaiden henkivaltojen, psykologisten ilmiöiden aiheuttamiksi. Tai ne myös aiheutti se, jota kutsuttiin ”haaveiluiksi” (liioitelluksi hurmioksi/hengelliseksi ylikuumenemiseksi). Juuri tätä ajatellen olemme nyt nähneet aivan järjettömän kehityksen kristikunnassa, kun nyt korotetaan näitä epäterveitä manifestaatioita Pyhän Hengen töiksi! Hank Hanegraaff kirjoittaa oikeaan osuvasti: "Juuri siitä, josta Jonathan Edwards toivoi pelastavansa ihmiset pois, on se, johon väärän herätyksen johtajat nyt yrittävät houkutella ihmiset antautumaan".
http://www.bibelfokus.se/fi/node/236
Pirkko

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Pirkko »

https://www.youtube.com/watch?v=kpraxxgQXJ0
Ylivainio myös kaatoi kuten Benny Hinnin, oliko Ylivainio linkki yllä myös eksyttäjä... kuten Hinnin. kyselee Pirkko
Sinettisormus

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... minä olen kokenut ylivainion aina vahvaksi Jumalan mieheksi, enkä halua häntä verrattaman Hinniin, mutta tuo Hinni pelaa niin valtavilla rahoilla, että tulee olo ettei se ole enää Jumalasta. Esim. olen nähnyt kuvan hänen luksus huvilastaan, eikä moiseen ole uskovalla tarvetta, enkä puhu tätä kateuttani. Kun Jeesus pyysi opetuslapsia häntä seurattaman, hän käski jättämään tuon maallisen omaisuuden...
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mä en oikeen tajuu tota kaatamishommaa. Muistan vallan hyvin Niilo Ylivainion joka kaatoi porukkaa. Olin saanut adventistisen kasvatuksen ja ymmärsin silloin että Niilo käytti okkultistisia voimia, koska en ymmärtänyt kaatamista alkuunkaan. Kaataminenhan kuulostaa heti alkuun jo lievältä väkivallalta ja se ei taas käynyt järkeen, että Jumalan Pyhä Henki kaataisi muutenkin osteoporosista kärsivän mummon.
Myöhemmin kun ymmärsin sen hedelmistä, mitä Niilo Ylivainion tilaisuudet olivat saaneet aikaan, niin käsitin että kyllä tämä sanajulistaja vaan toimi Jumalan hengessä, vaikken minä ymmärrä kaatamisen päälle mitään.
Sittemmin olen nähnyt itsekin eräässä tilaisuudessa kun rukouspalvelussa joku yrittää tönäistä mummon kumoon ja siitä tämä suuttuu ja lähtee pois paikalta tietenkin loukkaantuneena siitä että hänet yritettiin kaataa fyysisesti.

...näitähän siis riittää kirjavin pelloin, eikä Benny Hinn ole poikkeus. Sen sijaan hänen kokouksistaan olen nähnyt myös jotain sellaista, joka ei todellakaan ole Jumalasta. Vain saastaiset henget alistavat ihmisiä siten kuin ne tekivät noille silloin paikallaolleille. Henki pisti heidät syömään kirkon takapihalla ruohoa kuin raavaat, siis karjaeläimet. Nimenomaan saastainen henkimaailma haluaa että käyttäytyisimme kuin eläimet. Ei Jumalan henki halua Jumalan kuvan käyttäytyvän kuin eläin. Olemme luomakunnan kruunu.

On olemassa henkiä jotka matkivat ja osaavat matkia Pyhää Henkeä ja julistus tapahtuu ylistäen Jumalaa mutta Jeesus on siellä monesti se mikä on saastaiselle henkimaailmalle se kompastuskivi. Jeesusta se ei ylistä, vaan välttää sitä sanaa ja kiertää tuon aiheen, tai pukee sen toiseen asuun. Olen huomannut monessa julistajassa tämän ilmiön kun on tullut sisälläni huono fiilis, niin pian löytyy selitys sille, koska kun osaamme tarkkailla henkiä, niin yhtäkkiä valkenee että hei tämähän kiertää Jeesusta koko ajan kuin kissa kuumaa puuroa.
Sinettisormus

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Se, että ihminen on siunattavana ja rukoiltavana, voi oikean Jumalan ihmisen käsissä, jolla on oikea asenne asiaan, tapahtua vaikka mitä, mutta pitää muistaa ettei tuo kaatuaminen koskaan tapahdu siitä julistajasta, vaan se on Jumalan Pyhän Hengen voimaa ja valitettavati näitä huiputtajiakin löytyy, jotka oikeasti väkisin yrittävät työntää kumoon. Minulla on hyvä kokemus Seppo Juntusesta, sanotaan hänestä mitä sanotaan, mutta näin minulle kävi hänen rukoillessaan, eikä hän todellakaan koskenut minuun; Hän rukoili kuin latinan kielisin sanoin jotain, mitä en ymmärtänyt ja kohta alkoi minua vapisuttaa ja lähdin kaatuamaan taaksepäin. Avustaja takanani otti minut kiinni. Yritin siinä lattialla kohottaa päätäni ja avustaja sanoi että älä vielä nouse, odota hetki. Ilmoitin, että en täältä pääsekkään, jokin voima piti minua maassa n. kymmenen minuuttia, vaikka ensin yritin nousta ylös, mutta tuo voima esti sen. Pyhä Henki teki työtään minussa. Viimein pääsin ylös ja vapisin ja hoipertelin edelleen mennessäni istumaan ja vielä kotia lähtiessäkin vapisin kauttaaltani ja kävely oli yhtä hoipertelua, joku olisi voinut luulla että olin humalassa. Siitä jäi unohtumaton kokemus ja sen takaan ettei Juntunen edes koskenut minuun, vaan piti käsiään pääni yläpuolella.... Sen jälkeen muutaman kerran kävin Pirkko Jalovaaran rukoiltavana, mutta mitään ei tapahtunut.
Ps. on hyvä muistaa, ettei Jumala katso ihmiseen, kun hän alkaa tekemään työtään jonkun kautta, tästä emme saa kerskata, sillä se voima on yksin omaan Jumalalasta, itsessämme emme ole mitään, ei suurinkaan julistaja.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Sinettisormus kirjoitti:Hän rukoili kuin latinan kielisin sanoin jotain, mitä en ymmärtänyt ja kohta alkoi minua vapisuttaa ja lähdin kaatuamaan taaksepäin. Avustaja takanani otti minut kiinni. Yritin siinä lattialla kohottaa päätäni ja avustaja sanoi että älä vielä nouse, odota hetki. Ilmoitin, että en täältä pääsekkään, jokin voima piti minua maassa n. kymmenen minuuttia, vaikka ensin yritin nousta ylös, mutta tuo voima esti sen. Pyhä Henki teki työtään minussa. Viimein pääsin ylös ja vapisin ja hoipertelin edelleen mennessäni istumaan ja vielä kotia lähtiessäkin vapisin kauttaaltani ja kävely oli yhtä hoipertelua, joku olisi voinut luulla että olin humalassa. Siitä jäi unohtumaton kokemus ja sen takaan ettei Juntunen edes koskenut minuun, vaan piti käsiään pääni yläpuolella...
Nää on sellasia kokemuksia että kummeksun aina kun ateistit eivät käsitä ettei näitä kukaan näyttele. Nämä ovat aitoja kokemuksia, eikä kellään ole mitään intressejä lähteä näitä kokemuksia feikkaamaan. Mua ei ole kaadettu koskaan vaikka olen käynyt sellaisissa kokouksissa, joissa kaatuu ihmisiä. Sen sijaan mulla on hurja kokemus henkimaailmasta Turun Martinkirkon rukouskokouksesta, jossa Tuula Ekbom piti rukouspalvelua. Asuin pari vuotta silloin Turun seudulla. Siellä kävi sellainen kuulemma hullujenhuoneella vuosia ollut riivattu häiritsemässä kokouksia. Hän ei tullut kuuntelemaan koskaan ylistystä, eikä saarnoja, vaan ilmestyi heti kun ns. rukouspalvelu alkoi. Hän meni aina rukousjonoon häiritsemään ja sekoittamaan ihmisten ajatuksia kertomalla rivoja juttuja ja mässäilemään ryyppyreissuistaan ja väkivaltakertomuksillaan. Tämän hän kuulemma teki siellä melkein joka viikko.
Silloin istuin siellä aika takana, ihan keskikäytävän vieressä. Rukouspalvelu oli juuri alkamassa, enkä minä arvannut että tuo mies oli tulossa sinne, vaan takanani kävi sisäänkäynnin oven avaamisen ääni, jota en kääntynyt katsomaan, koska ei minua kiinnostanut kukaan sisälle tuleva henkilö, vaan seurasin vainn tiiviisti katseella eteen alttarille.
Sitten takaani suoraan selkääni lapaluiden väliin iskeytyi jokin ja tuli rinnasta ulos ja hävisi jonnekin kirkkosalin etuosiin. Tuo tunne oli vain sekunnin murto-osan sisälläni ja se piti sisällään niin suuren ahdistuksen etten osaa selittää. Se tunne oli kuin koko maailman synnit olisi työnnetty lävitseni raskaana kuin tykin kuula. Henkeni salpaantui siinä hetkessä ja kuin sydänkin olisi jättänyt lyömättä siinä kohtaa. Se tunne oli kertakaikkiaan murskaava, jota seurasi sitten se että tämä kyseinen mies käveli keskikäytävää ohitseni.
Silloin tajusin että tämä kantoi mukanaan noita henkiä laumoittain jotka toivat sinne arvattavasti hirvittävän sekasorron.
Kesti tovin kun tuo mies siellä edessä taas kekkaloi ja sitten ryhtyi huutelemaan kirouksia. Silloin Tuula Ekbom kävelee tämän miehen eteen ja nostaa toisen kätensä ylös... silloin tapahtuu jotain varsin merkillistä. Mies menee Tuulan eteen polvilleen ja painaa otsankin maahan. Se oli Pyhän Hengen väliintulo.

Tällaisia kokemuksia ei näytellä, eikä niillä voi kukaan vitsailla, eikä keksiäkään. Ne ovat tosiasioita henkimaailman olemassaolosta keskuudessamme.
Sinettisormus

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamen Jyrki, Herra siinä tekee työtään, Aamen! Olen monesti haaveillut että pääsisin joskus tuonne Martinkirkkoon, Turkuun, siellä on valtavaa rukous voimaa ja Pyhään Henkeä, josta sinunkin kertomuksesi kertoo. kiitos että toit sen. Valitettavasti tuonne Turkuun täältä meiltä on liikaa matkaa, joten tuskin tuo kirkko matka Martinkirkkoon toteutuu, tai kuka tietää, jos niin on tarkoitettu, Herralle kaikki on mahdollista.
Vieras

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Myöhemmin kun ymmärsin sen hedelmistä, mitä Niilo Ylivainion tilaisuudet olivat saaneet aikaan, niin käsitin että kyllä tämä sanajulistaja vaan toimi Jumalan hengessä, vaikken minä ymmärrä kaatamisen päälle mitään.

Ylivainiota eivät ymmärtäneet monet helluntalaisetkaan hänen eläessään vaan pitivät häntä eksyttäjänä, vasta hänen kuolemansa jälkeen häntä alettiin pitämään Jumalan palvelijana.
Ylivainio sanoi muistaakseni ennen kuolemaansa että lopun herätyksessä tulette näkemään monin verroin vielä suurempaa kuin mitä nyt olette nähneet. Tämä ei ole sanatarkka lainaus Ylivainion sanoista, mutta jotain tämän kaltaista muistikuvaa itselläni olisi. Muistelisin ensinmäisen kaatumisen yllättäneen Ylivainionkin, hänen soittaessaan ystävälleen ystävä kaatui puhelinluuri kädessään.
Ei aina ole niin järkevää yrittää ymmärtää armolahjoja, sillä ei meidän järkemme siihen riitä!
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Nuo Tuula ja Lassi ovat äitini tuttavia, joka asuu Liedossa, kuten myös Lassi. Liedon vaakuna on melkoisen mielenkiintoinen, siinä on Pietari, jolla on taivastenvaltakunnan avaimet kädessä. Erityinen vaakuna muiden vaakunoiden joukossa. http://www.lieto.fi/fi-FI
Äitini kautta löysin silloin tuon Martinkirkon, tai Ilpoisten piirin, kuten he sitä kutsuvat. Se oli kauan ennen kuin nämä saivat oman ohjelman TV7:ssa. Tämä tapahtumakin alkaa olla jo kymenisen vuotta vanha kertomus. Oli ilo jakaa se.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Vieras kirjoitti:Ylivainiota eivät ymmärtäneet monet helluntalaisetkaan hänen eläessään vaan pitivät häntä eksyttäjänä, vasta hänen kuolemansa jälkeen häntä alettiin pitämään Jumalan palvelijana. Ylivainio sanoi muistaakseni ennen kuolemaansa että lopun herätyksessä tulette näkemään monin verroin vielä suurempaa kuin mitä nyt olette nähneet.
Amen "vieras" ystävä... ymmärrän itsekin tänään asian juuri näin ja koin sen silloin toisin.
näkymätön ninni

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Tähän Benny Hinniin liittyen laitan Petri Paavolan tutkimuksen aiheesta:

http://www.kotipetripaavola.com/Benny_Hinn.html
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos linkistä Ninni. Onpa hyvä tietää jotain Benny Hinnistäkin. Tämä ruumisjuttu panee kyllä hälytyskellot soimaan. :!:
Raamattu kieltää ettemme saa olla tekemisissä vainaja- ja tietäjähenkien kanssa. Benny Hinn uskoi Jumalan voitelun lähteneen Aimeen (Aimee MacPherson) ruumiista. Benny Hinn puhui haudan voitelusta. Bennyn voitelu on pimeyden henkivalloista, sillä Jumalan voitelu tulee Pyhältä Hengeltä eikä kuolleiden ruumiiden ja hautojen kautta. Jotkut koittavat puolustella Bennyn voitelua tällä Raamatun kohdalla
2 Kun 13:21 Ja kerran, kun he haudatessaan erästä miestä näkivät partiojoukon, heittivät he miehen Elisan hautaan ja menivät matkoihinsa. Kun mies kosketti Elisan luita, virkosi hän ja nousi jaloilleen.
http://www.kotipetripaavola.com/Benny_Hinn.html
näkymätön ninni

Re: Benny Hinnin profetia vuodelle 2016

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Eipä kestä kiittää Jyrki!

Onneksi Petri on tarkkaan tutkinut Jumalan Sanan valossa myös näitä eksytyksiä.

Melkoisen järkkyä touhua on nuo Benny Hinnin puuhailut!
Vastaa Viestiin