Näky vanhasta linnunnokasta

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Laitan tähän teille iki ihanan kappaleen, joka on muodostunut hyvin rakkaaksi minulle, laulan sitä aina vasen käsi ylhäällä ylistyksessä ja oikea käsi sydämellä, silmät kiinni, kuunnellen sitä rakkautta mitä sydämessä samaan aikaan virtaa; Tunnen suurta Jumalaa vain vähän: https://www.youtube.com/watch?v=XhE2i_N7oIo
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:idea: Olemme lopunajassa. Aikaamme liittyy moninaiset eksytykset. Älkäämme juosko ilmiöiden perässä, vaan pysykäämme sanassa.
Genesis 8:3-9 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee. Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena. Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa. Ja noudata Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, vaella hänen teitänsä ja pelkää häntä. Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan, laaksoissa ja vuorilla vuotavien purojen, lähteiden ja syvien vesien maahan, nisun ja ohran, viiniköynnöksen, viikunapuun ja granaattiomenapuun maahan, jalostetun öljypuun ja hunajan maahan, maahan, jossa sinun ei tarvitse puutteessa leipääsi syödä eikä mitään puutetta nähdä, maahan, jonka kivet ovat rautaa ja jonka vuorista voit louhia vaskea.

Matt 6:25-33 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne? Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset? Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Joh 4:5-15 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda." Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi? Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen, mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään." Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Aamen! Kiitos Jyrki hyvästä sanasta.
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Jyrki kirjoitti::idea: Olemme lopunajassa. Aikaamme liittyy moninaiset eksytykset. Älkäämme juosko ilmiöiden perässä, vaan pysykäämme sanassa.
Totisesti Jyrki aamen!

Pahoittelen että ehdin nyt vasta vastaamaan. Olen ollut koko päivän töissä, mutta nyt heti kottiin palattua on pakko laittaa varoitus!
Koin vahvasti että tuo videon opetus, josta sinetillekin jo aiemmin vinkkasin on eksytystä! En voisi lähteä kyseiseen toimintaan mukaan, enkä hyväksy opetusta jota se edustaa! :roll:
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti:
Jyrki kirjoitti::idea: Olemme lopunajassa. Aikaamme liittyy moninaiset eksytykset. Älkäämme juosko ilmiöiden perässä, vaan pysykäämme sanassa.
Totisesti Jyrki aamen!

Pahoittelen että ehdin nyt vasta vastaamaan. Olen ollut koko päivän töissä, mutta nyt heti kottiin palattua on pakko laittaa varoitus!
Koin vahvasti että tuo videon opetus, josta sinetillekin jo aiemmin vinkkasin on eksytystä! En voisi lähteä kyseiseen toimintaan mukaan, enkä hyväksy opetusta jota se edustaa! :roll:
... ninni, en halua ketään moisella säikytellä, joten toivon että ylläpito poistaa tuon kommentin, anteeksi... :oops:
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:
näkymätön ninni kirjoitti:
Jyrki kirjoitti::idea: Olemme lopunajassa. Aikaamme liittyy moninaiset eksytykset. Älkäämme juosko ilmiöiden perässä, vaan pysykäämme sanassa.
Totisesti Jyrki aamen!

Pahoittelen että ehdin nyt vasta vastaamaan. Olen ollut koko päivän töissä, mutta nyt heti kottiin palattua on pakko laittaa varoitus!
Koin vahvasti että tuo videon opetus, josta sinetillekin jo aiemmin vinkkasin on eksytystä! En voisi lähteä kyseiseen toimintaan mukaan, enkä hyväksy opetusta jota se edustaa! :roll:
... ninni, en halua ketään moisella säikytellä, joten toivon että ylläpito poistaa tuon kommentin, anteeksi... :oops:
... ps. ja siihen videoon liittyvät kommentit myös poistoon. :!:
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Siis minun puolesta ne saavat olla, mutta mitä mieltä muut ovat??? Onhan toki hyvä tutustua myös eksytyksiin...??? ;)
Älä ole murheissasi!!! :roll:
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti:Siis minun puolesta ne saavat olla, mutta mitä mieltä muut ovat??? Onhan toki hyvä tutustua myös eksytyksiin...??? ;)
Älä ole murheissasi!!! :roll:

... ei minua haittaa vaikka poistetaankin, ymmärrän kyllä pointtisi ja huolesi asiaa kohtaan, nou hätä, katsotaan miten ylläpito tämän ratkaisee.. :roll:
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:
näkymätön ninni kirjoitti:Siis minun puolesta ne saavat olla, mutta mitä mieltä muut ovat??? Onhan toki hyvä tutustua myös eksytyksiin...??? ;)
Älä ole murheissasi!!! :roll:

... ei minua haittaa vaikka poistetaankin, ymmärrän kyllä pointtisi ja huolesi asiaa kohtaan, nou hätä, katsotaan miten ylläpito tämän ratkaisee.. :roll:
.... poistin itse tuon ohjelma linkin ja muut kirjoitukset siitä.
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Varmaan parempi niin. Toisaalta olisi ollut mielenkiintoista saada muiltakin kommentteja, etten nyt itse ylireagoinut. :?
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti:Varmaan parempi niin. Toisaalta olisi ollut mielenkiintoista saada muiltakin kommentteja, etten nyt itse ylireagoinut. :?
... eteenpäin käy elävän mieli... :P
olli

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja olli »

Moderaatio poistaa kirjoituksia sen perusteella, ovatko ne sääntöjen vastaisia vai ei. Ketjuista voidaan tietysti siivota pois sellaisa viestejä joissa ollaan menty selkeästi ketjun aiheen ulkopuolelle tai jos jokin asia alkaa mennä "nahisteluksi" - tosin, en nyt ihan herkästi uskoisi että tuota optiota kovin usein tarvitsisi käyttää.

Jos jokin viesti tai sen osa on asiaton, kannattaa käyttää tuota "ilmoita ylläpidolle" (!) -nappia jotta ylläpito havaitsee asian mahdollisimman pian. Sama myös silloin jos tarvitsette apua jonkin viestin korjaamiseksi tai siirtämiseksi toiseen ketjuun (tai omaksi ketjukseen). Siihenkin meillä on hyvät työkalut, joten jos jotakin tulee esiin, niin eikun vaan ilmoitus omasta viestistä, ja sen yhteydessä teiltä kysytään syytä ilmoitukseen, johon sitten voi selittää pyydettävän jutun, kuten "siirtäisittekö tämän viestin omaan ketjuunsa" tai mitä asia nyt milloinkin on...

Huonokin opetus, video tms. voi ihan hyvin toimia keskustelun pohjana, sitä on mahdollista kommentoida itse keskustelussa, joten sikäli "huonoja" linkkejä ei tarvitse poistaa, eikä ylläpito niitä itse automaattisest (eli ilman pyyntöä) poistakaan paitsi jos ne sisältävät säännöissä kiellettyä materiaalia, mainoksia, väkivaltaa tms.

On kuitenkin hienoa, että itsesensuuri pelaa ! Kiitokset teille molemmillekin (Ninni & Sinetti) hyvistä kirjoituksista joita on ilo lueskella.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Ninnille ja Sinetille. En ole perehtynyt kovinkaan paljon nykyajassa liikkuviin hengellisiin ilmiöihin. En ole asiantuntija, enkä haluaisi käyttää aikaani videoidenne arviontiin. En siis ottanut kantaa videoiden sisältöön. Pikemminkin kommentoin yleisellä tasolla. Toki olisi kiintoisaa kuulla asiantuntijoita. Törmäsin taannoin "bibelfokusiin". Mielestäni se on asialinjalla. Arvioikaa :o
http://www.bibelfokus.se/fi/node/236
"Joko meidät vieteltiin?" (ruotsiksi)
http://www.bibelfokus.se/fi/node/77
tuula

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja tuula »

kiitos sinetti muistutuksesta tehdä parannus. on niin helppoa lähteä lyömään kanssa palvelijoita ja arvostella muiden tekemistä. rukoillaan jaksamista toistemme kohdalla, että emme lähtisi toisia arvostelemaan ja lyömään. olemme kaikki samanarvoisia Jumalan silmissä. Kiitos Jeesus, että annat jaksamista kaikille sinun omillesi.
Vanha Uskis

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Muistan Nokia missio toiminnan Nokian kirkossa toiminnan vuosilta hyvin positiivisena, kuten vapaa- ja helluntaiseurakuntien toiminnan yli kaksikymmentä vuotta sitten. Nyt näistä kaikista voidaan sanoa että kauaksi ovat juuriltaan mennet. Ensimmäisiä merkkejä kun mennään pielen on profetoimisen väheneminen ja lopulta profetoiminen katoaa vallan. Vanha uskis ei ole käynyt seurakunnissa viiteentoista vuoteen, sen sijaan autan köyhiä ja sairaita olemalla sairaille jalkoina ja käsinä. Tunnen monta jotka eivät ole löytäneet paikkaansa nykymenosta ja joukossa on yllättävän paljon profettoja. Sekin pitää sanoa että ikäännyttyäni en jaksa enää käydä monessa paikkaa ja olen valinnut erityisesti ihmisten unohtamien sairaiden auttamisen. Sekin tulee muistaa että meissä kaikissa on myös omaa astiaa ja meihin ihmisiin petytään aina. Ainoastaan Jeesukseen ja Raamatun sanaan emme pety milloinkaan. Profeetat eivät ole kovin kaivattuja vieraita seurakuntien tilaisuuksiin, pyydetään ennalta kertomaan seurakunnan johdolle ja hakemaan hyväksyntä sille mitä aiot profetoida. Profeetan koulu on kova ja minäkin tunnen profeettoja jotka ovat lakanneet profetoimasta, kun heidän kauttaan tullut sana ei ole seurakuntien johtoa miellyttänyt.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:P ... kiitos, Vanha Uskis, että tulit kuulolle. Harmittavan totta, mutta monet on tänään pettyneet seurakuntiin, joten siinä on heille tsempattavaa ja että löytävät takaisin Raamatun alkulähteille ja ennen kaikkea löytävät elävän Jumalan, sillä sitä Hän on, ei puuta eikä rautaa. Hienoa, että sinä olet löytänyt tehtäväsi niiden keskeltä, jotka apua oikeasti tarvitsevat, se on sinun armolahjasi ja he ovat myös se sinun seurakuntasi. Siunausta ja Herran rauhaa työhösi.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 18 Maalis 2016, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti::P ... kiitos, Vanha Uskis, että tulit kuulolle. Harmittavan totta, mutta monet on tänään petteyneet seurakuntiin, joten siinä on heille tsempattavaa ja että löytävät takaisin Raamatun alkulähteille ja ennen kaikkea löytävät elävän Jumalan, sillä sitä Hän on, ei puuta eikä rautaa. Hienoa, että sinä olet löytänyt tehtäväsi niiden keskeltä, jotka apua oikeasti tarvitsevat, se on sinun armolahjasi ja he ovat myös se sinun seurakuntasi. Siunausta ja Herran rauhaa työhösi.
...tässä sinulle siunaava laulu: Sinua Siunata Tahdon: https://www.youtube.com/watch?v=WVOfAvrcJqo
Vanha Uskis

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Kiitos Sinetti. Sen koen että maassamme on uskovia, maahan painettuja jotka eivät mitään ole ja monet heistä ovat erakoituneita. Jumala tekee ihmeen ja tulee nostamaan nämä että maailman ihmiset näkevät että meidän Herramme elää. Suomella on sen itsenäisyysajan vaikeimmat vuodet edessä, Uskovat taasen saavat enenmän kuin ovat osanneet kuvitellakkaan ja tulevat näkemään taivaallisen Isänsä huolenpitoa. Lähes kaikki mitä tässä maailmassa voi järkkyä tulee järkkymään ja Suomi jää näiden asioidensa kanssa yksin. Muistakaa siunata myös Israelia ja sitäkään ei voi sulkea pois että meissä Suomalaisissa olisi jotain samaa sukujuurta kuin Israelissa.
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Jyrki kirjoitti:Ninnille ja Sinetille. En ole perehtynyt kovinkaan paljon nykyajassa liikkuviin hengellisiin ilmiöihin. En ole asiantuntija, enkä haluaisi käyttää aikaani videoidenne arviontiin. En siis ottanut kantaa videoiden sisältöön. Pikemminkin kommentoin yleisellä tasolla. Toki olisi kiintoisaa kuulla asiantuntijoita. Törmäsin taannoin "bibelfokusiin". Mielestäni se on asialinjalla. Arvioikaa :o
http://www.bibelfokus.se/fi/node/236
"Joko meidät vieteltiin?" (ruotsiksi)
http://www.bibelfokus.se/fi/node/77
Kiitos linkeistä Jyrki! Hyviä ovat ja ajankohtaista varoitusta tosiaan. Kauheaa on tämä nykyajan meininki...' :shock:

Bibelfokus on asialinjalla!!! :)
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Vanhalle uskikselle siunausta! Kiva että olet täällä meidän kanssa tarinoimassa! :)

ps: en ole minäkään löytänyt paikkaani mistään seurakunnasta... :(
Vastaa Viestiin