Näky vanhasta linnunnokasta

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Sinettisormus

Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Olen viikon ajan tuskaillut Herralle, mitä minun tulee tehdä, josko on aikani hiljentyä, ettei minun sanota kerskuvani ja ylpeileväni näillä näyilläni ja kirjoituksillani, käyn nyt valtavaa hengellistä taistelua tämän asian kanssa. Illalla ja aamunkin rukouksessa pyysin Herraa näyttämään ja avaamaan tämän asian,profetaalisen unen tai näyn kautta tai jonkin muun eteeni tulevan asian kautta ja aamulla siinä rukoillessa sain tämän näyn: Kuvassa oli vanha ja kovin kulunut ja kolhuja saanut linnun nokka, joka nokkansa välissä jauhoi siementä.
Nousin ylös ja minulle nousi Matt.13:sta sanan paikka:

​"Mies lähti kylvämään siementä. Kun hän kylvi, osa siemenestä putosi tien laitaan. Siinä jyvät tallautuivat, ja taivaan linnut söivät ne. Osa putosi kalliolle ja lähti kasvuun, mutta oraat kuivettuivat, koska eivät saaneet maasta kosteutta. Osa putosi keskelle ohdakkeita, ja kun oras kasvoi, kasvoivat ohdakkeetkin ja tukahduttivat sen. Mutta osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja tuotti satakertaisen sadon." Tämän sanottuaan Jeesus huusi: "Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Opetuslapset kysyivät Jeesukselta, mitä vertaus tarkoitti. Hän sanoi:
"Te olette saaneet oppia tuntemaan Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksina, jotta he nähdessäänkään eivät näkisi eivätkä kuullessaankaan ymmärtäisi. Vertaus tarkoittaa tätä: Siemen on Jumalan sana. Tien laitaan pudonnut siemen tarkoittaa ihmisiä, jotka kuulevat sanan mutta joiden sydämestä Paholainen heti tulee ottamaan sen pois, jotta he eivät uskoisi ja pelastuisi. Kalliolle pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuullessaan ottavat sen iloiten vastaan mutta uskovat vain hetken aikaa. Heillä ei ole juurta, ja niin he koetukseen joutuessaan luopuvat. Ohdakkeisiin pudonnut osa tarkoittaa niitä, jotka kuulevat sanan mutta sitten tukahtuvat elämän huoliin, rikkauteen ja nautintoihin. He eivät tuota kypsää satoa. Mutta hyvään maahan pudonnut siemen tarkoittaa niitä, jotka sanan kuultuaan pysyvät siinä puhtain ja ehein sydämin ja kestävinä tuottavat satoa.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 07 Huhti 2016, 10:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

:oops: ... tuskailin tämänkin lähettämistä tänne....
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti::oops: ... tuskailin tämänkin lähettämistä tänne....
Osa siemenistä putosi tien oheen. Tämä osa ei edes alkanut itää, vaan linnut söivät sen heti....
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:
Sinettisormus kirjoitti::oops: ... tuskailin tämänkin lähettämistä tänne....
Osa siemenistä putosi tien oheen. Tämä osa ei edes alkanut itää, vaan linnut söivät sen heti....
PSALMIT 51
1. Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,

2. kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
3. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
4. Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
5. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
6. Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
8. Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
10. Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
11. Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
12. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
13. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
14. Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
15. Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.
16. Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että minun kieleni riemuitsisi sinun vanhurskaudestasi.
17. Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi.
18. Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen.
19. Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää.
20. Osoita armossasi hyvyyttä Siionille, rakenna Jerusalemin muurit.
21. Silloin sinulle kelpaavat oikeat teurasuhrit, polttouhrit ja kokonaisuhrit; silloin uhrataan härkiä sinun alttarillasi.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... koen, että tämä on kuin jo kylvettyä maata, mikä on tehtäväni täällä?
26. Ja hän sanoi: "Niin on Jumalan valtakunta, kuin jos mies kylvää siemenen maahan;
27. ja hän nukkuu, ja hän nousee, öin ja päivin; ja siemen orastaa ja kasvaa, hän ei itse tiedä, miten.
28. Sillä itsestään maa tuottaa viljan: ensin korren, sitten tähkän, sitten täyden jyvän tähkään.
29. Mutta kun hedelmä on kypsynyt, lähettää hän kohta sinne sirpin, sillä elonaika on käsissä." Mark.4.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4650
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Ajankohtaista sanaa... Älä sinä mieti että julkaisetko ajatuksiasi, nimittäin elämme sellaista aikaa jossa nimenomaan tätä tapahtuu mistä puhut. Moni on nyt juuri kääntynyt uskoon ja tullut arki vastaan, yhtään kunnon uskossakoettelemusta ei ole vielä tapahtunut ja siemen on juurtunut juuri ja juuri kiinni maahan. Sen helposti ottaa lintu ja vie sen.
Ihan samoin kun Henki herätti minut kirjoittamaan siitä kruunun viemisestä, että se on ajankohtaista ja vakavaa. Useamman vuoden uskossa ollut selvästi morsiamen osan saanut lähtee ihastuksensa perään ja luulee että hän voi tehdä Pyhän Hengen sydämen ilmoitusta vastaan, koska vain katsoo olevansa uskossa. Lopulta päätyy syyttelemään kanssapalvelijoita ja lyömään heitä.

Kiitos aamun sanomasta Sinetti.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Kiitos Jarmo, siunattu olet veliseni, tämä sanomasi on todellakin lohduttava ja avaava, kiitos että olet sen antanut jakoon ja nyt sen toistan vielä tässä:
""Herra, Herra nyt puhuu: Älkää nyt menettäkö kruunuanne, morsian on merkitty ja kruunua ollaan tälle antamassa. Älkää menettäkö sitä, puhuu Henki sisälläni.
Lipevä käärmeenkieli tekee tekojaan, se liihottaa tuulen mukana vierellesi, tulee rinnallesi ja laskee siemenensä puhtaaseen syliisi, johon tulee heti pieni tahra. Se tahra kasvaa vähitellen ja muuttaa sydämesi puhtaat sopukat täyteen likaa ja luo pahoja ajatuksia entisten hyvien ajatustesi tilalle.
Omat pyyteettömät teot pukeutuvat hitaasti marttyyrin vaatteisiin, laupeuden nöyrä mieli muuttuu ylpeydeksi ja uskon veljet ja sisaret muuttuvat pelkiksi elämän taakoiksi. Hyvät teot muuttuvat synniksi ja pahat teot pysyvät pahoina ja anteeksiantamattomina. Käärmeen kieli on tehnyt tehtävänsä ja kruunu on poissa.

Pitäkää kiinni kruunuistanne nyt tässä hetkessä, sillä ne millä sinä toisia mittaat ja tuomitset, niillä sinut tullaan tuomitsemaan. Älkää siis tuomitko toistanne, vaan kantakaa ristiänne sanalle kuuliaisena loppuun saakka. Näin puhuu Herra Sebaot, kuningasten kuningas, Taivaan ja maan Herra.
Sillä viimeisinä päivinä odotus tulee pitkästyttämään monia koska Herra viipyy, silloin toiset palvelijat eivät jaksa odottaa, vaan alkavat lyödä kanssapalvelijaa, sekä syömään ja juomaan käärmeen pöydässä, joten heiltä otetaan morsiamen kruunu pois ja he joutuvat kokemaan saman osan kuin on ulkokullatuilla. Pitäkää siis kruunustanne kiinni ja olkaa syntisinä nöyriä sitä viimeisen armon päivää odottaen, jolloin Herramme tulee vastaan pilvissä ja me muutumme Hänen Pyhyytensä vertaisiksi, Kristuksen morsiameksi.

Hesekiel 16:9-14 Minä pesin sinut vedellä, huuhtelin sinut verestäsi ja voitelin sinut öljyllä. Minä puetin sinut kirjaeltuihin vaatteisiin, kengitsin sinut sireeninnahkakenkiin, sidoin päähäsi hienopellavaisen siteen ja hunnutin sinut silkillä. Minä koristin sinut koruilla, panin rannerenkaat käsiisi ja käädyt kaulaasi, panin nenärenkaan nenääsi, korvarenkaat korviisi ja päähäsi kauniin kruunun. Niin koristettiin sinut kullalla ja hopealla, sinun pukusi oli hienoa pellavaa, silkkiä ja kirjaeltua vaatetta, ja sinä sait syödä lestyjä jauhoja, hunajata ja öljyä. Sinusta tuli ylenmäärin kaunis, ja sinä kelpasit kuninkaalliseen arvoon. Ja sinun maineesi kulki pakanakansoihin kauneutesi tähden, sillä se oli täydellinen niiden kaunistusten takia, jotka minä sinun yllesi panin; sanoo Herra, Herra.

Joh.ilm. 3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.""
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tämä vielä sinullekkin Jarmo, ettet sinäkään ottaisi pois kruunuasi, jonka olet Jumalalta saanut, vaan pidä siitä iloiten kiinni, ei ylpeydellä, vaan iloiten siitä lahjasta jonka Herralta olet saanut, sillä olen huomannut että viime päivinä myös sinun ajatuksesi ovat olleet samat kuin minulla ja olet tuskaillut sen kanssa. Tässä sanomaasi:
-""Täytyy sanoa että hieman minä arastelen tuoda omia profetioita omalle keskustelupalstalle. On monta kertaa käynyt mielessä joku mutta aina tökkii pikkusen vastaan, koska pelkään tosissaan sanaa ylpeys ja itsekeskeisyys. Minun näkyni, minä sain sen jne.

Juttelen täällä mieluummin vain muiden saamista profetioista. Mutta tarpeen mukaan kysyttäessä sitten... kerron omia.""

Meidän molempien ja muidenkin jotka tuskailevat tämän asian kanssa, on vain uskottava siihen Herralta saamamme, sillä saatana todellakin vierellämme puhaltaa ajatuksiaan kuin tuuli, että saisi meidät luopumaan tuosta kruunusta, jonka armolahjana olemme saaneet. Sen käyttäminen ei ole ylpeyttä, vaan suunnatonta iloa. :D Tässä on syy, miksi jouduit tuolloin yöllä nousemaan ja kirjoittamaan tuon saadun sanoman, joka on hyvin tärkeä, sinulle, minulle ja meille kaikille! :idea:
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Sinettisormus kirjoitti:Tämä vielä sinullekkin Jarmo, ettet sinäkään ottaisi pois kruunuasi, jonka olet Jumalalta saanut, vaan pidä siitä iloiten kiinni, ei ylpeydellä, vaan iloiten siitä lahjasta jonka Herralta olet saanut, sillä olen huomannut että viime päivinä myös sinun ajatuksesi ovat olleet samat kuin minulla ja olet tuskaillut sen kanssa. Tässä sanomaasi:
-""Täytyy sanoa että hieman minä arastelen tuoda omia profetioita omalle keskustelupalstalle. On monta kertaa käynyt mielessä joku mutta aina tökkii pikkusen vastaan, koska pelkään tosissaan sanaa ylpeys ja itsekeskeisyys. Minun näkyni, minä sain sen jne.

Juttelen täällä mieluummin vain muiden saamista profetioista. Mutta tarpeen mukaan kysyttäessä sitten... kerron omia.""

Meidän molempien ja muidenkin jotka tuskailevat tämän asian kanssa, on vain uskottava siihen Herralta saamamme, sillä saatana todellakin vierellämme puhaltaa ajatuksiaan kuin tuuli, että saisi meidät luopumaan tuosta kruunusta, jonka armolahjana olemme saaneet. Sen käyttäminen ei ole ylpeyttä, vaan suunnatonta iloa. :D Tässä on syy, miksi jouduit tuolloin yöllä nousemaan ja kirjoittamaan tuon saadun sanoman, joka on hyvin tärkeä, sinulle, minulle ja meille kaikille! :idea:
... eli meidän tulee ilolla jakaa sitä, mitä Herra meille antaa, emme saa pitää kynttilää piilossa. :roll:
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen sinetti ja jarmo!

Valtava epävarmuus ja arkuus on myös minulla ollut viime päivinä. Mitä uskallan tänne tuoda ja kirjoittaa.
Mutta olen myös ollut valtavan iloinen tästä palstasta ja jokaisesta uskovasta veljestä ja sisaresta jotka täällä käyvät kirjoittelemassa.
Rukoillaan toistemme puolesta ja kiitetään Herraa Jeesusta jokaisesta uskovasta, jotka täällä käyvät.

Ja sinetille haluan vielä sanoa, että olen ilolla lukenut sinun viestejäsi ja saamiasi näkyjä. Kiitos Herralle niistä! En ole kokenut, että olisit niillä ylpeillyt, vaan päin vastoin nöyrällä mielellä niitä tänne tuonut. :roll:

ps: joka aamu olen rukoillut tämän palstan puolesta ja kaikkien teidän puolesta rakkaat uskovat Jeesuksessa Kristuksessa. Siunausta kaikille tasapuolisesti.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Tässä 12.3. saamani näky, joka liittyy vahvasti tähän asiaan:
""Tänä aamuna rukous hetkellä sain näyn valkoisesta paperista joka lenteli ilmassa ja sitten se putosi maahan ja likastui kovin pahasti. Ymmärsin, että näin käy uskovallekkin, kun maailma saa ihmisestä vallan, sillä kaikki sen paha tarttuu ihmiseen, jos suhde Jeesukseen ei ole täysin kunnossa.""

Herralle olen myös tuskaillut monena päivänä, että olenko tulkinnut itseni väärin, sillä ilolla olen halunut häneltä saamaansa jakaa, enkä halua sitä kerskaten jakaa, vaan iloiten todistaen niillä Herrastamme. Uskon vahvasti, että saatana lentää tänään ympärillämme kuin tuuli, kuiskaillen kaikkea pahaa, että luopuisimme siitä kruunusta, minkä Herra on meille antanut ja armolahjoina olemme saaneet. Meidän tulee nyt ymmärtää, ettemme saa piilottaa tuota kynttilää, vaan ilolla antaa lahjamme loistaa, sillä se ei ole meidän aikaan saamaa, vaan Jeesus meissä. Ninni, tuo sinäkin ilolla ja rohkeudella, se, minkä koet Herralta saamaksi ja kaikkea mikä kirkastaa hänen nimeään. Tulkoon Jumalan tuuli, joka puhaltaa pois tuon saatanan kimpustamme ja saamme iloiten tehdä työtä Herralle, olkaamme valoja ja iloisina loistaa maailmaan, todistaen Jeesuksesta Kristuksesta! :idea:

Jarmon sanoma ja näkyni näin vahvistivat toinen toistaan, Herra kuuli rukoukseni ja tämä asia avautui ja se avautui hyvin vahvana ja tärkeänä asiana, eli pitäkää kiinni kruunuistanne!
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Löysin tuolta Pelastussanomien, Sävy Nordgrenin/Jumalan salaisuus, ja koen että tässä on aiheeseen sopivaa ja mietittävää sanomaa:

""Taivaan linnut. Voimahahmona on kotka tässä ryhmässä.

Herra kuljettaa ja suojaa kotkan siivillä (2.Moos.19:4, 5.Moos.32:11-12) ja Ilm.12:14 suuri kotka antoi siipensä vaimolle pakenemista varten. Herra kutsuu kotkan päivän koitosta, neuvopäätöksensä miehen, antaa vanhurskautensa lähestyä, kirkkautensa Israelille (Jes.46:10-11,13) eli Jeesuksen. Hesekielin 17 luvussa kerrotaan kahdesta eri kotkasta: toinen hoitaa puita ja toinen repii niitä juuriltaan ja niiden hedelmät. Job esittää kotkan saalista korkealta tähyävänä ja Obadja ”sinun sydämesi ylpeys on pettänyt sinut, joka asut kallion rotkoissa, istut korkealla ja sanot sydämessäsi: ’kuka voi syöstä minut maahan?’ Vaikka tekisit pesäsi korkealle kuin kotka ja vaikka sen sija olisi tähtien välissä, minä syöksen sinut sieltä alas, sanoo Herra.” Kuningas kuvataan myös leijonaksi, jolla on kotkan siivet (Dan.7:4) ja Vlt.4:19-20 sanoo, kuinka vainoojamme ovat nopeammat kuin kotkat sekä elämänhenkemme, Herran voideltu, joutui vangiksi heidän kuoppiinsa.



Kuvaavaa on, kuinka jumalattomien huoneet ovat petosta täynnä, niin kuin häkki on täynnä lintuja (Jer.5:26-27). Psalmeissa sielua kuvataan lintuina ja Pyhä Henki on lintuhahmoinen. Ihmiset käyvät myös kuin lintu kiinni paulaan ja noituudella on pyydystetty sieluja niin kuin lintuja. Jumala repii ne heidän käsistään, laskee ne sielut irti, jotka ovat hänen kansaansa (Hes.13:17,20,23). Vanhemmilleen tottelemattomilta korpit hakkaavat silmät (Snl.30:17-19) ja kotkan poikaset syövät sen. Linnuille ateriaksi joutumisesta on todella runsaasti esimerkkejä ja kun luvataan jättää ihmiset lintujen ruuaksi. Jeesuskin sanoo: ”Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat”, selventääkseen millainen on hänen tulemuksensa päivä.



Mitä kotkia ne sitten ovat, jotka eivät kuole hänen tulemuksensa päivänä? Sef.1:2- sanotaan kaiken kuolevan, ihmiset ja eläimet, ”otan pois taivaan linnut ja meren kalat”, (selityksenä perässä) ”viettelykset ja jumalattomat.” Linnut ovat ”taivaan joukkoja”, joita ”kumartaen rukoillaan” (5.jae). Taivaan joukotkin, linnut, pakenevat Herran vihan päivää, mutta heidät varistetaan alas niin kuin lehdet viinipuusta (Jer.4:25, Jes.34:1-2,4,11,15)”, ja heitä kutsutaan takaisin aterialle, suurelle teurasuhrille, jonka Jumala heille järjestää (Ilm.19:21). Sellainen ateria järjestetään heille jo ennen varsinaista Herran vihan päivän ateriaa. Siinä saavat olla mukana myös metsän eläimet lintujen kanssa (Hes.39:17-20, Ilm.19:17-21), saavat nauttia aikaansaannoksestaan.



Jeesus selittää kylväjävertauksensa yhteydessä linnun tarkoittavan saatanaa (Matt.13:4,19; Mark.4:4,15; Luuk.8:5,12). Jumala ruokkii myös linnut, vaikkeivät ne kylvä eivätkä leikkaa. Se on myös vertauskuvaa taivaan joukkoihin nähden. Samoin, ”yksikään varpunen ei putoa maahan teidän Isänne sallimatta” on myös käynyt täytäntöönsä enkelien maahan pudottamisen ja vangitsemisen yhteydessä. Kun Jeesus oli verrannut juuri linnun tarkoittavan saatanaa, kertoi hän myös taivaan valtakunnan muotoutumisesta, sinapinsiemenestä kasvavasta evankeliumipuusta, joka kasvaa suureksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille. Psalmitkin kuvaavat (104:10-12,16-18), kuinka Jumala kuohuttaa lähteet ja antaa juoman metsän eläimille ja taivaan linnulle, siitä saavat ravintonsa myös Herran puut, joissa lintuset pesivät, (eli evankeliumipuut, jotka korostavat Kristusta), ”lähteen kuohuttajaa”.

Linnut asuivat myös Babylonpuun oksilla, josta kerrotaan Dan.4:9,11,14,30,32 ja kuningas Nebukadnessar tuli tietämään, että Korkein ”tekee niin kuin tahtoo taivaan joukoille ja maan asukkaille”, joita taivaan linnut ja metsän eläimet ko. unessa edustivat. Vielä tullaan Babylonpuu lintuineen kaatamaan maahan, mutta evenkeliumipuu lintuineen täyttää taivaan.



Lintuja myös uhrattiin polttouhrina: metsäkyyhkysiä ja kyyhkysen poikia. Jeesus samaistettiin niissä myös taivaan joukkojen asemaan. Hyvä vertauskuva annettiin Israelin kansalle kahden linnun avulla, joilla pitaaliset talot (sydämet) puhdistettiin (3.Moos.14:49-53). Niistä toinen lintu uhrattiin ja sen vereen sekä raikkaaseen veteen toinen, vapaaksi päästettävä lintu, kastettiin. Samaan yhteyteen tarvittiin puusymbolikin. Näin ihmissydämet vapautuvat linnusta (pahasta) ja lintu itse puhdistuu veren ja veden kautta vapauteen. Tässä vertauksessa on kaksoissymboliikkaa: maan ja taivaan joukkojen sovituksesta.



Raamatun eläinsymboliikan voimahahmoilla kuvataan Kristusta, mutta myös pahuuden voimat tai niiden johtajahahmo on niissä kuvattuna. Näin Jumala on ilmaissut samaistaneensa itsensä Kristuksen kautta jokaiseen symboliryhmään, joka on ollut lupaus tulevasta. Ihmiset ja kaikki, ”jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi” (Room.1:18,23). Näin ovat tehneet sekä yksilöt että kansat. Siksi käytetään eri eläinkuvauksissa mm. sanontoja: Jumalasta tuli heille leijona, karhu tai pantteri ja siksi häntä on kuvattu myös hävittäjäksi ja tuhoajaksi. Ymmärrämme siitä myös 1.Kor.10:9 ”älkäämme kiusatko Herraa, ettemme saisi käärmeiltä surmaamme”.""
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Aamen rakas sikoni sinetti!

Olen myös kokenut, että vihulainen koettaa sotkea meidän uskovien välistä yhteyttä keinolla millä hyvänsä. Siinähän se onkin taitava.
Se on nääs hirmuista myrkkyä sielunviholliselle, kun uskovat kokevat olevansa yhtä Jeesuksessa Kristuksessa! ;)

1.Tess. 5:7
Rukoilkaa lakkaamatta.

1. Tess. 5:25
Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.

2. Tess. 3:1
Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,

Hepr. 13:18
Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on hyvä omatunto, koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.

Jaak. 5:16
Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Juud. 1:20
Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti:Aamen rakas sikoni sinetti!

Olen myös kokenut, että vihulainen koettaa sotkea meidän uskovien välistä yhteyttä keinolla millä hyvänsä. Siinähän se onkin taitava.
Se on nääs hirmuista myrkkyä sielunviholliselle, kun uskovat kokevat olevansa yhtä Jeesuksessa Kristuksessa! ;)

1.Tess. 5:7
Rukoilkaa lakkaamatta.

1. Tess. 5:25
Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.

2. Tess. 3:1
Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,

Hepr. 13:18
Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on hyvä omatunto, koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.

Jaak. 5:16
Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

Juud. 1:20
Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
... luin tässä vähän aika sitten hyvän sanonnan: "Kaikki hätä koituu siunaukseksi, jos se synnyttää rukouksen."
Tämä on vahvistavasti sanottu ja tuo rukouskin, on yksi ja varmasti vahvin armonlahjamme, jonka Herralta olemme saaneet, käyttäkäämme sitä, toistemme hyväksi, rakkaudella.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

JESAJA 53
1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Olen kokenut jotakin samantapaista, n. puolitoista vuotta sitten, kun useasti olin pyytänyt, että saisin nähdä Jeesuksen, eräänä iltana kun taas olin rukoillut ja käynyt vuoteelle, koin että joku piti minua molemmista kämmenistäni kiinni. Painoin lujasti silmiäni tiukempaan, että näkisin paremmin hänet joka oli vuoteeni vierellä, ja oikealla puolella piteli minusta kiinni ja kohta näin sivullani Jeesuksen seisovan ja pitelevän molempia käsiäni. Hänellä oli yllään tuo valkea vaate. Kyselin Jeesukselta paljon asioita, mutta en ymmärtänyt mitä hänelle puhuin. Jeesus vain katsoi minuun, mutta ei vastannut mitään. Sitten hän hävisi ja jatkoin tavallista untani. Se oli jotain todella mieleenpainuvaa ja niin todellista.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 16 Maalis 2016, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanha uskis

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Vanha uskis »

Olen tullut uskoon -85 ja olen jo jonkin verran ikääntynyt mies. Ainakin itseäni ovat ravinneet Sinetin ja Jarmon kirjoitukset, älkää missään tapauksessa lopettako. Aika on paha ja uskovat elävät ilman parannuksentekoa. Tullaan uskoon mutta mitään ei haluta muuttaa elämässä, mikä vielä ehkä pahinta lähdetään julistamaan sanaa ilman parannuksen tekoa ja julistetaan että saamme kaiken anteeksi ja voimme jatkaa entistä elämäämme näin ollen huoletta. Suomi on kovan pysäytyksen edessä ja uskovien on nyt viimeinen aika kasvaa esimerkillisiksi Jeesuksen seuraajiksi myös teoin. Nyt tarvitaan profeettoja, ym. armolahjoja, armolahjoja tulee rukouksin pyytää. Meillä Suomen uskovilla on nyt itsenäisyysvuosistamme sen historiassa myös paljon vastuullamme, olemme jo liiaksi sössineet ja aivan liian moni asia on tullut hyväksytyksi. Tässä maassa on pian pula lähes kaikesta ja kaikkein pahinta on että meillä on pulaa tulevaan aikaan valmistautuneista seurakunnista ja uskovista.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... kiitos, Vanha uskis, Jeesus puhuu sydämessäsi! Olet Siunattu!

Ensimmäinen Johanneksen kirje 3
1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
11. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
12. eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
14. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Löysin äsken aivan sattumalta, tai siis johdatuksesta, ohjelman, joka liittyy juuri tähän sanomaan, tässä ketjussa; Yliluonnollista Sid Roth- Vieraana Rich Vera: http://www.tv7.fi/vod/player/30059/
Anteeksi nyt sinetti, mutta hämmennyin kyllä aika tavalla tuosta laittamastasi videolinkistä. Onko tämä nyt menestysteologiaa vai mitä opetusta tässä on?
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

näkymätön ninni kirjoitti:
Löysin äsken aivan sattumalta, tai siis johdatuksesta, ohjelman, joka liittyy juuri tähän sanomaan, tässä ketjussa; Yliluonnollista Sid Roth- Vieraana Rich Vera: http://www.tv7.fi/vod/player/30059/
Anteeksi nyt sinetti, mutta hämmennyin kyllä aika tavalla tuosta laittamastasi videolinkistä. Onko tämä nyt menestysteologiaa vai mitä opetusta tässä on?
Ajattelin kyllä että tässä voi käydä näin, että sitä voi olla vaikeaa vastaan ottaa, en osaa sanoa onko tuo menestysteologiaa vai mitä, mutta näin siinä vahvasti asioita joita juuri täällä olemme käsitelleet, siitä että luopuu siitä, minkä on Herralta saanut ja sitten tuon miehen kokemassa oli samaa, mitä myös olen saanut kokea. Mutta tottakai jokainen saa itse päättää, mitä ottaa vastaan ja pitää muistaa että nämä ovat amerikkalaisten tekemiä ohjelmia, uskon että niissäkin voi olla jotain hyvää noukittavaa, ei kaikkea tarvitse niellä, jos siltä tuntuu. Aivan samanlailla kun meillä on eri seurakuntia, joissa vierailemme, pienin eroavaisuuksin, ja pappeja, jotka opettavat erilailla, voimme niistäkin noukkia sen hyvän, mikä tuntuu omalta.
Vaikka se minua osiltaan kosketti, ei se tarkoita että kaikki kokee sen samoin. ;)
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

Vanha uskis kirjoitti:Olen tullut uskoon -85 ja olen jo jonkin verran ikääntynyt mies. Ainakin itseäni ovat ravinneet Sinetin ja Jarmon kirjoitukset, älkää missään tapauksessa lopettako. Aika on paha ja uskovat elävät ilman parannuksentekoa. Tullaan uskoon mutta mitään ei haluta muuttaa elämässä, mikä vielä ehkä pahinta lähdetään julistamaan sanaa ilman parannuksen tekoa ja julistetaan että saamme kaiken anteeksi ja voimme jatkaa entistä elämäämme näin ollen huoletta. Suomi on kovan pysäytyksen edessä ja uskovien on nyt viimeinen aika kasvaa esimerkillisiksi Jeesuksen seuraajiksi myös teoin. Nyt tarvitaan profeettoja, ym. armolahjoja, armolahjoja tulee rukouksin pyytää. Meillä Suomen uskovilla on nyt itsenäisyysvuosistamme sen historiassa myös paljon vastuullamme, olemme jo liiaksi sössineet ja aivan liian moni asia on tullut hyväksytyksi. Tässä maassa on pian pula lähes kaikesta ja kaikkein pahinta on että meillä on pulaa tulevaan aikaan valmistautuneista seurakunnista ja uskovista.
... ja sinulle vielä, Vanha uskis, tulehan sinäkin enempi juttelemaan kanssamme, tunnut jotenkin tutulta ;) Olisi niin ihanaa, että tämä meidän kirjava "seurakuntamme" kasvaisi näkyvämmäksi, että kaikki te piilossa seurailijatkin tulisitte esiin ja näin kirkastaisitte omaa kruunuanne, jonka Herra kullekkin on antanut, jokaisen omien lahjojen mukaan. Herra on tehnyt jokaiselle oman henkilökohtaisen suunnitelman, olemalla Herralle jalat tahi kädet, tai mikä tai mitkä kenenkin armolahjat ovat, mutta kukaan ei ole toistaan vähäisempi, riippumatta noista armolahjoista. Hiljainen rukoilija, jolla on rukouksen armolahja, on hyvin tärkeässä tehtävässä, vaikka hänestä itsestään se voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta rukouksen lahja on niitä voimakkaimpia jollei voimakkain ja pitää muistaa, ettei yksikään lahjoistamme ole itsemme ansaittua, vaan Herralta saatua ja jos emme sitä tai niitä lahjoja käytä, ne voidaan myös käyttämättöminä ottaa meiltä pois. Siunausta teidän kaikkien päivään! :roll:
Vastaa Viestiin