Näky vanhasta linnunnokasta

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Vanha Uskis

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Kiitos Näkymätön Ninni. Seurakunnissa ajatellaan että ihminen on luopunut Uskostaan kun ei käy enää seurakunnan tilaisuuksissa. Aloin asiaa miettimään, olen päivittäin tekemisissä uskovien kanssa ja pidämme yhteyttä ja lähetämme rukouspyyntöjä toisillemme. Mutta yllätys on se että kukaan meistä ei taida käydä oikein missään tilaisuuksissa. Uskoni alkuvuosina kävimme päivittäin rukoustilaisuuksissa ja Nokian kirkossa Nokia Missionin tilaisuuksissa ja pidimme myös omia kotiseurojamme. Elämän koulumme on ollut poikkeuksellisen kovaa itselläni ja tuntemillani veljilläni ja sisarillani. Missähän nämäkin kaikki nyt ovat jotka aikoinaan kävivät suurin joukoin esim. Nokia Missionissa? Vai onko aika muuttumassa kotiseurakuntiin ja kodeissa kokoontumisiin? Jumala on puhunut itselleni että Suomi kokee voimakkaan lyhytkestoisen herätyksen. Mutta minne tämä uusi viini lasketaan, missä on se leili mihin uusi herätyksen viini kaadetaan? Meillä on myös edessämme Tukholman profetian ajat ja siksi kehoitan kaikkia varautumaan huonompiin aikoihin. Keskustelusta koska ylösotto on, olisikohan nyt tärkeämpää pitää omat tilivälit lyhyinä Jesuksemme kanssa ettemme vaan missään tapauksessa jää ylösotosta osattomiksi. Terveisin teille kaikille Vanha Uskis.
Peacemaker

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

näkymätön ninni kirjoitti:Vanhalle uskikselle siunausta! Kiva että olet täällä meidän kanssa tarinoimassa! :)

ps: en ole minäkään löytänyt paikkaani mistään seurakunnasta... :(
Vaikka en niin kirjoittele juurikaan... niin mielelläni käyn postauksia lukemassa. Ovat todella hienoja...kiitos jo etukäteen uusista :D

P.s
Sama juttu seurakunnan suhteen.....ei vaan ole tullut vastaan " sitä oikeeta".... Taidan olla aika vaikea ja/ tai hankala tapaus? :oops:
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Peacemaker kirjoitti:
näkymätön ninni kirjoitti:Vanhalle uskikselle siunausta! Kiva että olet täällä meidän kanssa tarinoimassa! :)

ps: en ole minäkään löytänyt paikkaani mistään seurakunnasta... :(
Vaikka en niin kirjoittele juurikaan... niin mielelläni käyn postauksia lukemassa. Ovat todella hienoja...kiitos jo etukäteen uusista :D

P.s
Sama juttu seurakunnan suhteen.....ei vaan ole tullut vastaan " sitä oikeeta".... Taidan olla aika vaikea ja/ tai hankala tapaus? :oops:
No samansuuntaisia ajatuksia on ollut minullakin... Että minussako se vika on vai tässä ajassa? Taidan minäkin olla hankala tapaus... :oops:
Varsinkin uskon taipaleeni alkupuolella hätäilin ja rukoilin kovastikkin tätä seurakunta-asiaa, että mihin menisin ja mistä löytäisin hengellisen kotini. Hätäilin myös sitä, että mieheni ei ole uskossa ja on pienet lapset, että missä välissä minä ehtisin seurakunnan kokouksissa juosta...

Aina kuitenkin tunsin Jumalan lempeästi kuiskaavan sydämelleni: "Pidä huolta perheestäsi ja miehestäsi, rukoile ja lue Sanaa, minä opetan sinua." Ja näin on todella ollut... Kiitos Herralle! Enää en ole tätä seurakunta asiaa hätäillyt. Ja nyt iloitsen tästä palstasta ja teistä kaikista uskovista täällä. :)
Kiitos Herralle Jeesukselle teistä jokaisesta!
Peacemaker

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

AAMEN ...tuo oli hyvä ja rohkaiseva viesti. Kiitos ja siunausta sinulle ja perheellesi
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... sama täällä, kuulun kyllä kirkkoon, muttei se tunnu enää kodilta, mieheni vuoksi olen siellä vielä. ystäväni kanssa käymme joskus eri srk:ssa, eli seurakuntia ylirajojen, tärkeintä on kuulua morsius seurakuntaan ja ottaa täällä maanpäällä vastaan mikä on hyvää. Kaikissa seurakunnissa löytyy niin hyvää kuin pahaa, mutta sydämen asenne sanoo mitä otat vastaan, kaikkea ei tarvitse ottaa vastaan. Itse olen nyt muutaman kerran pitänyt rukousiltoja kotonani, veljeni vetämänä,ja ne ovat olleet hyvin pidettyjä, suosittelen teille muillekkin, avaamaan kotinne ovet, pienenä ryhmänä. En ole ilmoittanut missään vaan suusanallisesti kutsut ovat menneet eteenpäin. Ne ovat olleet hyvin rakkaudellisia iltoja. Nämä koti srk:t tulevat varmaankin lisääntymään.
Viimeksi muokannut Sinettisormus, 20 Maalis 2016, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinettisormus

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

... käykäähän katsomassa juuri nyt klo.20 alkavaa ohjelmaa alfa tv:ltä; pastori Charles Stanley, en tiedä kirjoitinko oikein, mutta pidän hänen puoli tuntia kestävästä ohjelmastaan, nyt kattomaa... http://alfatv.fi/netti-tv/
Vanha Uskis

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Sinettisormus kirjoitti:... sama täällä, kuulun kyllä kirkkoon, muttei se tunnu enää kodilta, mieheni vuoksi olen siellä vielä. ystäväni kanssa käymme joskus eri srk:ssa, eli seurakuntia ylirajojen, tärkeintä on kuulua morsius seurakuntaan ja ottaa täällä maanpäällä vastaan mikä on hyvää. Kaikissa seurakunnissa löytyy niin hyvää kuin pahaa, mutta sydämen asenne sanoo mitä otat vastaan, kaikkea ei tarvitse ottaa vastaan. Itse olen nyt muutaman kerran pitänyt rukousiltoja kotonani, veljeni vetämänä,ja ne ovat olleet hyvin pidettyjä, suosittelen teille muillekkin, avaamaan kotinne ovet, pinenä ryhmänä. En ole ilmoittanut missään vaan suusanallisesti kutsut ovat menneet eteenpäin. Ne ovat olleet hyvin rakkaudellisia iltoja.
Tämän paremmin tätä ei voi enää sanoa. Mutta sitten kun kirkko alkaa vihkimään homppelipareja, niin jokaisen uskovan tulee viimeistään erota kirkosta. Maailma vihaa meitä uskovia ja kristillisiä arvoja ja maailman ihmiset ovat päässeet paljon tekemään meille pahaa. Olen nähnyt miten meille uskoville vahinkoja tehneet ihmiset ovat saaneet jo eläessään maistaa Jumalan tuomioita, valitettavasti vahingon ovat kuitenkin päässeet tekemään ennen kuin heidät on pysäytetty. Terveisin Vanha Uskis
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Löysin mielenkiintoisen ja hyvältä vaikuttavan Petri Paavolan kirjoituksen liittyen tähän uskovien yhteyteen:

http://www.kotipetripaavola.com/ettaheolisivatyhta.html
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Ninni Petrin opetuksesta. Kiinnitin huomiota seuraavaan:
On harmillista ja ikävää, että 33/38 Raamatun käännös kääntää väärin Room 11:25:ssa olevan täyteys sanan täydeksi luvuksi. Väärin käännetty jae johdattaa pakanauskovat odottamaan pakanain luvun täyttymistä, mutta ei opeta siitä, että pakanauskovien tulisi kasvaa uskossaan täyteyteen, että Jumalan lupaus koskien koko Israelin pelastumista voisi toteutua. Kyseessä on iso vääristymä, joka myös passivoi pakanauskovia pysymään hajaannuksen tilassa sekä seurakunnan hajaannus on estämässä Israelin kansan pelastumista. Onneksi meillä on alkutekstit ja Raamatun käännöksiä, jotka kertovat meille jakeen alkuperäisen merkityksen Jumalan teosta, jossa Hän ennallistamalla pakanauskovat alkuseurakunnan uskon järjestyksen mukaiseen tilaan tulee myös pelastamaan koko Israelin kansan, sen jäännöksen lopunaikana, viimeisinä päivinä. Meidän on syytä muistaa se, että Jumala on itse asettanut sanaansa tällaisen järjestyksen Israelin kansan pelastumiseksi Jumalan tekona, siksi oppi pakanoiden täydestä luvusta täytyy hylätä, koska se ei ole Raamatun opetus, eikä se johda uskovia Raamatulliseen uskon täyteyteen, eikä Israelin pelastukseen.

Seurakunnan ennallistaminen ja pakanoiden uskon täyteys poistaa kaikki ihmisten perinnäissäännöt, traditiot ja haitalliset väärät opetukset ja johdattaa seurakunnan elämään ykseyden rakkaudessa ja Raamatullisessa alkuseurakunnan mukaisessa uskossa. Seurakunnan ennallistaminen takaisin alkuperäiseen alkuseurakunnan uskon järjestykseen ei tarkoita sitä, että uskovista tulee täydellisiä, vaan sitä että seurakunta järjestyy elämään uskossa sen mukaisesti mitä Jumala on säätänyt Uuden Liiton seurakunnalle.
Käsittääkseni Petri ei luota tempaukseen ennen vaivanaikaa. Siksi kysyn. Toteutuuko kyseessä oleva uskovien täyteys ennen vaivanaikaa vai vaivanajassa? Osaatteko arvioida?
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:idea: Välillä tuntuu, että uskomisesta tehdään, tahallaan tai tahattomasti, turhan monimutkaista. Toki ymmärrän, että joillakin ihmisillä on luontainen tarve filosofoida tai ihan muuten vaan uppoutua mietiskelyyn. Paavali, tuo tehokkuuden perikuva, katsoo asiakseen puuttua asiaan:
1Tim 1:3-7 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin. Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
Mielestäni on tärkeintä olla ja elää Kristuksen uskossa ja pitää mielessä seurakunnan ykköstehtävä:
Biblia (1776) Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu.
näkymätön ninni

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja näkymätön ninni »

Hyvä huomio Jyrki!

Ehkäpä tosiaan tuo on turhaa mietiskelyä...??? hmmm... Vaikea asia ymmärtää näin vähällä ymmärryksellä mitä meikeläiselläkin on. :roll:
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Näky vanhasta linnunnokasta

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Ninni:
Hyvä huomio Jyrki!

Ehkäpä tosiaan tuo on turhaa mietiskelyä...??? hmmm... Vaikea asia ymmärtää näin vähällä ymmärryksellä mitä meikeläiselläkin on. :roll:
Mukava havaita kuinka huumori huokuu sinusta Ninni-sisar :D
Mielestäni Petrillä on kyky paneutua asioihin. Hänen juttujaan kandee kyllä lukea. Itse en ole teologi. En edes liberaali sellainen :? Myös kommunikaatio on verrattain vaativa laji. Niinikään terminologiaan sisältyy omat ongelmansa. Esim. em. tapauksessa "uskon täyteys" -termi jäi mulle mysteeriksi. Mulla on niin vähäinen ymmärrys, etten paljon muuta ymmärrä kuin että ihminen joko uskoo tai ei usko :)
Vastaa Viestiin