Tempaus

Keskustele näyistä, unista ja profetaalisista kirjoituksista
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Aloitan mun äidin unella joskus 2000 luvulla, jolloin hän näki kuvan mukaisesti ensin hopeatarjottimen, jossa oli kaksi leveää ja litteää lämpökynttillää, joiden ei luulisi pienestä tärähdyksestä lentävän selälleen. Sitten unessa tapahtui shokki-ilmiö ja kaikki meni sekaisin, kuva katosi ja tuli valtava tärähdyksenomainen hetki. Sitten kuva palasi tarjottimelle, jossa toinen kynttilä oli kadonnut ja toinen mennyt vallan ympäri ja liekki sammunut.
Kynttilauni joskus 2000 luvulla.jpg
Tämän alle voisi asiasta keskustella ja tuoda aiheeseen liittyviä profetioita.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Tässä tapahtui aika hauska juttu, nimittäin soitin tuossa äsken äidille ja kyselin että muistaako hän tuosta unesta, niin hän sanoi ettei muista koko unta :) Minä muistan ja olen kirjoittanut sen jopa ylös. Noh, olen minäkin unohtanut monia uniani jotka olivat profetaalisia ja olen vasta viiskymppinen niin eihän tuo ole ihme jos seitenvitonen ihminen ei muista jokaista unta. Eikä äiti silloin kertoessaan tätä, ollut mitenkään tohkeissaan siitä, vaan pikemminkin kertoi "vaan nähneensä" tämän.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

hän näki kuvan mukaisesti ensin hopeatarjottimen, jossa oli kaksi leveää ja litteää lämpökynttillää, joiden ei luulisi pienestä tärähdyksestä lentävän selälleen. Sitten unessa tapahtui shokki-ilmiö ja kaikki meni sekaisin, kuva katosi ja tuli valtava tärähdyksenomainen hetki. Sitten kuva palasi tarjottimelle, jossa toinen kynttilä oli kadonnut ja toinen mennyt vallan ympäri ja liekki sammunut.
Mulle tuli ekana mieleen seuraavaa.
Matt:
25:1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
25:2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
25:5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
25:6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
25:7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
25:8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat.'
25:9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
25:10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
25:11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
25:12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä.
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

:idea: Toivoisin tänne lukijoiden näkemyksiä ja perusteluja tempauksen ajankohdan määritykseen. Itse laskisin tempauksen takarajavuoden seuraavasti: 1948 (Israel-valtio) + 80 (ihmisen ikä max) - 7 (vaivanaika) = 2021.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Mun mielestä tää on aika hyvä:
Jeesus syntyi todennäköisesti nykyiseen ajanlaskuun nähden 7 eKr, sillä silloin babylonialaisen astronomian mukaan syntyi Juutalaisen Kuninkaan tähtikonjuktio. Lisäksi Herodes kuoli 4 eKr, sillä silloin oli kuunpimennys Jerusalemissa. Herodes oli tapattanut alle 2-vuotiaat poikalapset kun näki että tietäjät eivät tulleet kertomaan Beetlehissä syntyneestä Kuninkaasta, tämä sopii hyvin evankeliumin ilmoitukseen.

Jeesus kastettiin noin 23 jKr noin 30 vuotiaana.

Näin täysi kaksi vuosituhatta tulee noin 2023 jKr.

Jerusalem viikunapuun merkkinä Jeesuksen opettana lehteen vuonna 1967 ns. kuuden päivän sodassa ja samoin Israelin pääkaupungiksi, jakamattomaksi vaikka pakanakansat tulevatkin hyökkäämään ja sotimaan Israelin Pyhää Herraa vastaan.

Seitsemän vuosiviikkoa vuodesta 1967+49 päädytään vuoteen 2016 ja edelleen kahdeksas vuosiviikko lisättynä Herran Päiväksi 2016+7 päädytään 2023.

Näin päädymme mahdolliseen viimeiseen vuosiviikkoon Danielin ja Ilmestyskirjan ja Jeesuksen opettamien merkkien kautta vuosiksi 2016 - 2023 jKr.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9546945/ ... 2016-2023-
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Kiitos Jarmo. Sulla on kiintoisat lukemat. Tulin ajatelleeksi Aben ikää. Hän oli 75-vuotias, kun hän lähti dallapee kohti luvattua maata. Pidän mahdollisena, että Israel-valtio olisi 75-vuotias, kun Jeesus tulee perustamaan 1000-vuotista rauhaa maan päälle. Israel on 75-vuotias aikajaksolla 14.5.2023 - 13.5.2024. Näin ollen tempaus voisi tapahtua 2016 tai 2017.
Genesis 12:1-4 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Jyrki kirjoitti:Pidän mahdollisena, että Israel-valtio olisi 75-vuotias, kun Jeesus tulee perustamaan 1000-vuotista rauhaa maan päälle. Israel on 75-vuotias aikajaksolla 14.5.2023 - 13.5.2024. Näin ollen tempaus voisi tapahtua 2016 tai 2017.
Toi sun kaava tuntu sillon joskus kun mä tapasin sut, niin aika kauhealta. Kuinka jakasisi odottaa noin pitkään. Mutta nyt tuo sun miettimä sopii tänä päivänä jo vallan mainiosti tähän kaavaan jonka itse olen laskenut lopunajoiksi. Tietysti pelkän Raamatun avulla, vaikken nyt tässä ala selittelemään noita, ellei joku kysy.

Lähi-idässä aletaan puhua äänekkäästi rauhasta tänmä keväänä. "Rauha rauha ei mitään hätää". Morsian lähtee 13.6.2013 jonka jälkeen taivaassa alkaa puolen hetken hiljaisuus joka päättyy kun 29.1.2017 Israel tekee rauhan arabimaiden kanssa. Tästä kuluu 1290 päivää kesään 29.7.2020 jolloin Tisha be Av 9. päivänä hävityksen kauhistus seisoo Pyhällä paikalla julistaen olevansa Jumala. Alkaa Jaakobin ahdistus ja Jumalan viha. Toisaalta toinen ylösotto ja sitten perään ydinsota ja viimeiset vitsaukset. Näitä päiviä Jumala joutuu lyhentämään, ei päivien määrällä, vaan maapallon kiertonopeudella. Päivien määrää laskettaessa, päästään sinne helmikuulle 2024 mutta joka todellisuudessa on jotain kohtaa vuotta 2023. Siellä Jeesus tulee näkyvällä tavalla ja alkaa sotia Jerusalemia piiritytäviä joukkoja vastaan. Tämakin kestää päiviä, koska "Dan 12:11-12 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää." Eli menee vielä 45 päivää Jeesuksen tulemuksesta ennen kuin Hän perustaa tuhatvuotisen valtakunnan.
tuula

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja tuula »

miehillä on aina jokin laskukaavio, joista naiset ei ymmärrä taas yhtikäs mitään. itse ajattelen loogisesti vaan näitä tempaus juttuja. esim. olen sitä mieltä, että tempaus voisi tapahtua ensi vuonna 2017. eikös joku ollut saanut sanomankin, että pakanain ajat päättyvät vuonna 2017. se olisikin hyvä syy tempaukselle. :)
tuula

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja tuula »

miehillä on aina jokin laskukaavio, joista naiset ei ymmärrä taas yhtikäs mitään. itse ajattelen loogisesti vaan näitä tempaus juttuja. esim. olen sitä mieltä, että tempaus voisi tapahtua ensi vuonna 2017. eikös joku ollut saanut sanomankin, että pakanain ajat päättyvät vuonna 2017. se olisikin hyvä syy tempaukselle. :)
Sinettisormus

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Sinettisormus »

tuula kirjoitti:miehillä on aina jokin laskukaavio, joista naiset ei ymmärrä taas yhtikäs mitään. itse ajattelen loogisesti vaan näitä tempaus juttuja. esim. olen sitä mieltä, että tempaus voisi tapahtua ensi vuonna 2017. eikös joku ollut saanut sanomankin, että pakanain ajat päättyvät vuonna 2017. se olisikin hyvä syy tempaukselle. :)

... näin minäkin ajattelen Tuula, minä en ymmärrä noista laskennallisista puolista mitään, tosin ainan ne herättävät pientä mielenkiitoa ja profetaaliset numerot ovat myöskin minusta kiinnostavia ja jotenkin voimallisia, mutta kaiken kaikkiaan luotan siihen, mitä sana sanoo, että tuo tempaus tulee tapahtumaan, ennemmin tai myöhemmin, loppujen lopuksi se tapahtuu niin, ettei yksikään siihen osaa varautua, muuta kuin me, jotka Jeesusta odotamme ja olemme valmiina, sillä emme mekään aikaa tiedä .... siunausta sinulle, Tuula, Jarmo, Jyrki ja muut... :P
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Kattokaa mikä etiäinen. Nainen = morsian = katoaa yllätäen kuin Hanok, häntä vain ei enää ole.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001141193.html
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Miehillä on laskukaava.
Hehee! Niinpäs onkin. Mistäs teille naisille saatais? :D
2Pt 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
Asia on simbeli. Sallinette mun käyttää "miesten laskukaavaa". Nimittäin luominen = 6 päivää duunia + 1 päivä lepoa. Vastaavasti luomakunnalle säädetty aika = 6000 vuotta ohdakkeita + 1000 vuotta lepoa. Lisättäköön vielä, että Jeesuksen syntymästä on kulunut 2000 vuotta. Joten. Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe tempaukselle ajallista estettä. Siis. Valvokaamme!
Jyrki
Viestit: 597
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 14:54

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

https://www.youtube.com/watch?v=D4bMOTl-lgc
Mitä taasen salaperäisiin katoamisiin tulee, paha eliitti käyttää hologrammiteknologiaa "tempauksiinsa" eksyttääkseen jumalatonta maailmaa. Kenties myös nukkuvia kristittyjä.
https://www.google.fi/#q=blue%20beam%20rapture
Videot
https://www.google.fi/#q=blue+beam+rapture&tbm=vid
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Danielilla oli useapiakin laskukaavoja, jonka sai näyissään Pyhän Hengen välittämänä. Samoin Johanneksen ilmestyksessä on laskukaavoja, päiviä ja hetkiä. Varhaisia erilaisia laskukaavoja on ollut jo Mooseksen kirjoissa pilvin pimein. Pyhä Henki on siis mies? ;) eipä ihme.
Peacemaker

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Peacemaker »

Minulle laski isäni veli, joka muuten kuoli ihan äskettäin, numerologiasysteemillä, kun olin noin 15 v vanha enkä vielä silloin ollut "uskossa" mutta kiinnostus hengellisiin asioihin ja yliluonnolliseen oli loppumaton...niin laski isäni veli Reijo vainaa, jotenkin että vuonna 2018 jälkeen ei tullut mitään ...eli ei vaan laskut edenneet mihinkään ...?

Tämän olen muuten Jarmolle kertonut aikoja sitten kun maailman tapahtumat ovat menneet tällaiseen suuntaan..
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Peacemaker kirjoitti:...vuonna 2018 jälkeen ei tullut mitään ...eli ei vaan laskut edenneet mihinkään ...?
Niinpä! Ja siksi olen ollut ihmeissäni kun nämä profetiat antavat viitettä jostain laskelmasta, jota en vaan käsitä...?

Lopunajat raamatuntulkintani mukaan pitävät aika hyvin linjan mutta siellä on joitain sellaisia asioita joista on pakko sanoa että ne hieman mietityttävät ja ovat edelleen sellaisen usvan peitossa. Jotenkin pakanakansojen ajan päättyminen on yksi sellainen.

Morsiamen ylösotto on aika selvää. Se aloittaa koko homman ja emme voi olla varmoja siitä päivästä mutta se ei estä sitä etteikö Jumala olisi sitä kertonut. Siksi uskon että se on löydettävissä Raamatun avulla, perusteluna Aamos 3:7 joka kertoo varsin suoraan sen asian. Jumala ei tee yhtään mitään ellei ensin kerro sitä palvelijoilleen profeetoille. Kuulopuoli onkin eri juttu ;)

Israelin rauhasta rauhan rikkomiseen ja taas aina Jeesuksen paluuseen asti on myös selkeästi laskettavissa. Se on joka vuosi yhden ja saman päivän takana, koska sen rikkomisen päivä taas täytyy olla Tisha be Av 9. kesällä. Näin ollen sekin on ihan selvää...

Sen sijaan juuri tuo morsiamesta pakanakansojen ajan päättymiseen on kyllä hankalaa, ellei peräti mahdotonta ymmärtää. Onneksi sentään morsiamen kohdalla meillä on Jeesuksen omat sanat, josita Paavalikin puhui, te ette ole pimeyden lapsia, vaan valon lapsia, joten se päivä ei teitä yllätä. Kun te näette näiden tapahtuvan, niin nostakaa silloin päänne, sillä vapautuksenne on lähellä.
Näillä sanoilla on suuri merkitys, koska vaikka Raamattu puhuu jopa Jumalan oman kansan äkkiarvaamatta tempaamisesta, niin se ei tarkoita että se olisi morsiamelle äkkiarvaamaton yllättys, vaan morsian ymmärtää ja menee kammioonsa, kaunistautuu ja valmistautuu ylkäänsä varten. Minua on lohdutanut juuri se tieto, koska näen maailman menon ja tajuan kyllä jossain kohtaa että "hei tämä on se kevät, pakko olla".
Vanha Uskis

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Itselläni on sellainen käsitys että kun Syyrian Damaskos katoaa kaupunkien joukosta, niin tempaus olisi melkein heti kyseisen kaupungin katoamisen jälkeen. Keskustelu herätti itseni ja itse uskon että tulemme hyvinkin tarkkaan tietämään ja myöskin ymmärtämään lopunajan tapahtumia, sillä eihän Jumala tee mitään ilmoittamatta siitä ensin palvelijoilleen ja profeetoille. Tästä vuodesta koen että tämä olisi erityinen herättelyn vuosi siitä mitä meillä edessämme on ja antaisi meille paljon myöskin lisäymmärrystä lopunajan tapahtumille.
Vanha Uskis

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

On Juutalainen kansa Israel ja me muut olemme pakanakansaa. Kun meidän pakanakansoista pelastettavien luku tulee täyteen, alkaa herätys Israelissa. Tässä on mielenkiintoinen sukujuonne, me Suomalaiset voimme olla yksi Israelista pois muuttanut juutalainen suku.
Avatar
-jarmo-
Site Admin
Viestit: 4651
Liittynyt: 09 Helmi 2016, 12:19
Paikkakunta: Taivastenvaltakunta
Viesti:

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja -jarmo- »

Amen, "Vanha uskis"... ja tuosta suomalaisjuutalaisuudestahan on selviä geenitodisteitakin olemassa, siten että lähes kaikki jotka ovat ns. Venäjältä suomeen muuttaneita sukuja, meillä olisi tuota Jaakobin DNA perimää. Suomalaisista kolmannes on tällaisia.
Vanha Uskis

Re: Tempaus

Viesti Kirjoittaja Vanha Uskis »

Näin Jarmo lienee kuten kirjoitit että osalla meistä olisi Juutalaista dna perimää. Laitan loppuun linkin juutalaisiin sukunimiin.
http://www.avotaynu.com/csi/csi-home.htm
Vastaa Viestiin